Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli vaihdettua auto ja kun käytetyn hommaa niin jotain sanomistahan sitä aina keksii.
Nyt tullut auto on muuten oikein mainio, ulkoa pirun siisti ja vähän ajettu, mutta sisätiloista ei ole oikein jaksettu pitää huolta.
Eli ilmeisesti kuskattu sisällä jotain rakennusmateriaaleja tms. jotka on sitten kolhineet/naarmuttaneet auton sisäpintoja (muovi/"nahka" osia) etenkin ovissa.
Muutenkin sisätilojen puhdistus selkeästi laiminlyöty, eli esim. katon verhoilu olisi perusteellisen puhdistuksen tarpeessa.

Onko pakkislaisilla kokemusta Turku-Helsinki akselilla, että mikä firma tekisi tuollaisia hommia hyvin ja millaisiin kustannuksiin pitäisi varautua?

Eihän nuo nyt auton käytössä haittaa, mutta ovat ne kuitenkin tuollainen kosmeettinen virhe, joten jos ei siitä ihan älyttömästi köyhdy niin voisihan nuo kuntoonkin laittaa :D

Vastataanpa itse itselle, jos vaikka jotain kiinnostaa :D
Tuli tutkittua tuota sisätila-asiaa tuossa viikonlopun aikana ja tulin siihen tulokseen, että paras/helpoin/halvin tapa lienee metsästää jostain vastaavan auton ovipahvit ja vaihtaa ne.
Tulee ainakin sitten ainakin virheetöntä jälkeä.
 
Kun painan jarrua kovaa, alkaa kuulua kolinaa. Tarkoittaako, että jarrupalat vetää viimesiä? Auto on takavetoinen opel omega..

Normaalisti lopussa olevat palat vinkuu enemmän kuin kolisee, ts. metalli hankaa metallia. Jos tulee takaa, niin veikkaisin käsijarrukenkiä ja/tai niiden palautusjousia.
 
Auto Peugeot 205 vm. 90 1.4 jotain. Moottori alkaa olla loppuun ajettu, mutta auto on pelleiltään ja muulta tekniikaltaan ikäisekseen hyvässä kunnossa. Yritin katsella erilaisilta netin myyntipalstoilta "uutta" moottoria, mutta eipä ainakaan suoraan löytynyt. Kysymys kuuluukin, että passaiskohan tuohon jonkun muun peugeot mallin moottori niin sanostusti heittämällä? Onko esim. samaa moottori ollut jossain toisessa mallissa?
 
Kävin eilen katsastuksessa ja etuiskari oli paskana ja siks ei menny läpi. Eli kun vien auton uusinta tarkastukseen niin sehän tsekkaan vaan sen iskarin että se on ehjä?
 
Mun auto on -98 Ford Mondeo, ajettu joku hiukan päälle 230 000km. 2 litran kone. Hyvässä kunnossa, mitä nyt tuulilasissa särö (menee läpi katsastuksesta) ja toisessa takaovessa pieni naarmu, mitä ei juurikaan edes huomaa. Takapuskuri on upouusi, koska kolaroin sen ja jouduin korjauttamaan :rolleyes.

Tämän mallinen.

Paljonko voin realistisesti odottaa saavani tosta autosta kun myyn sen? Itse maksoin 2100e joskus viime vuonna.
 
Mun auto on -98 Ford Mondeo, ajettu joku hiukan päälle 230 000km. 2 litran kone. Hyvässä kunnossa, mitä nyt tuulilasissa särö (menee läpi katsastuksesta) ja toisessa takaovessa pieni naarmu, mitä ei juurikaan edes huomaa. Takapuskuri on upouusi, koska kolaroin sen ja jouduin korjauttamaan :rolleyes.

Tämän mallinen.

Paljonko voin realistisesti odottaa saavani tosta autosta kun myyn sen? Itse maksoin 2100e joskus viime vuonna.

Riippuu vähän haluaako siitä eroon vai ei.. Tossa parin tonnin hintaluokassa ainakin itselle vaikuttaa eniten se koska on seuraava katsastus, missä kunnossa on renkaat ja onko jakopää rempattu. Kukaa ei kuitenkaan monen vuoden autoa hae tollasesta, mutta yleensä ostaa ennemmin sen millä saa vuoden ajaa sijottamatta siihen myyntisummaa enempää rahaa. Auton yleisilmeestä / kunnosta riippuen sen 2000e siitä vois saada, mutta olettaisin että sekin vaatii hiukan myyntiaikaa, jos auto ei ole erityisen siisti.
 
mitähän öljyä kannattaisi käyttää 500 polaris edgen tuoreöljyvoitelussa? vuosimalli on 2002. onkohan haittaa jos vanhat ja uudet öljyt menee sekaisin, kun en tiedä mitä merkkiä tuo vanha öljy on ollut?
 
Riippuu vähän haluaako siitä eroon vai ei.. Tossa parin tonnin hintaluokassa ainakin itselle vaikuttaa eniten se koska on seuraava katsastus, missä kunnossa on renkaat ja onko jakopää rempattu. Kukaa ei kuitenkaan monen vuoden autoa hae tollasesta, mutta yleensä ostaa ennemmin sen millä saa vuoden ajaa sijottamatta siihen myyntisummaa enempää rahaa. Auton yleisilmeestä / kunnosta riippuen sen 2000e siitä vois saada, mutta olettaisin että sekin vaatii hiukan myyntiaikaa, jos auto ei ole erityisen siisti.

Haluan eroon. Seuraava katsastus on heinäkuun tienoilla, renkaina on kai-ihan-hyvät kesärenkaat ja upouudet talvirenkaat. Jakopäästä ei mitään tietoa. Vuodeksi mäkin ton auton ostin ja sen aikaa se on mulla nyt ollutkin. Olisi ihan kiva jos tyyliin pari tonnia saisi.
 
Haluan eroon. Seuraava katsastus on heinäkuun tienoilla, renkaina on kai-ihan-hyvät kesärenkaat ja upouudet talvirenkaat. Jakopäästä ei mitään tietoa. Vuodeksi mäkin ton auton ostin ja sen aikaa se on mulla nyt ollutkin. Olisi ihan kiva jos tyyliin pari tonnia saisi.

Toi katsastus on kyllä vähä huono juttu.. tuskin myyjänäkään haluat ottaa sitä riskiä, että käyttäisit katsastuksessa, vaikka mikäpä siinä jos auto on kunnossa :D
 
Tuo "jakopäästä ei mitään tietoa" on vähän huono juttu... Nimim. hihnan ja puolet venttiileistä tuossa talvella omaani vaihtanut, kun ajattelin että "kyllä se kesään saakka kestää".
 
Toi katsastus on kyllä vähä huono juttu.. tuskin myyjänäkään haluat ottaa sitä riskiä, että käyttäisit katsastuksessa, vaikka mikäpä siinä jos auto on kunnossa :D

Eli mun kannattaa katsastaa se ennen myyntiä? En mä usko että tossa mitään vikaa on (kulkee paikasta a paikkaan b :D), mutta mistä minä tietäisin.

Tuo "jakopäästä ei mitään tietoa" on vähän huono juttu... Nimim. hihnan ja puolet venttiileistä tuossa talvella omaani vaihtanut, kun ajattelin että "kyllä se kesään saakka kestää".

Niin siis "ei mitään tietoa" on tässä tapauksessa sama kuin "en edes tiedä mikä on jakopää" :rolleyes:
 
Vitut mistään jakopäästä. Jos auto on ihan toimiva, niin siitä vaan myyntiin. Vanhoissa autoissa tulee kuitenkin aina korjattavaa. Onhan näitä nähty että joku vanhempi auto on myyntihetkellä ilman mitään vikoja, mutta vuoden päästä katsastuksessa onkin jo vikalista pitkä. Tuo katsastuksen aikainen ajankohta saattaa toki vähän hidastaa myyntiä, mutta katot jostain Nettiautosta paljon tommosista(sama malli ja suunnilleen samat ajetut kilsat) autoista pyydetään, ja keksit hinnan. Jos "eroon" haluat niin vähän halvemmallakin voi mydä.
 
Vitut mistään jakopäästä. Jos auto on ihan toimiva, niin siitä vaan myyntiin. Vanhoissa autoissa tulee kuitenkin aina korjattavaa. Onhan näitä nähty että joku vanhempi auto on myyntihetkellä ilman mitään vikoja, mutta vuoden päästä katsastuksessa onkin jo vikalista pitkä. Tuo katsastuksen aikainen ajankohta saattaa toki vähän hidastaa myyntiä, mutta katot jostain Nettiautosta paljon tommosista(sama malli ja suunnilleen samat ajetut kilsat) autoista pyydetään, ja keksit hinnan. Jos "eroon" haluat niin vähän halvemmallakin voi mydä.

mutta jos on yhtään fiksumpi kaveri, niin osaa kysyä millon se jakopää remppa on tehty....
 
Niinpä. Kannattaahan se auto viedä pukille ja syynätä viimestä mutteria myöden, jos meinaa siitä auton saada seuraavaks 10 vuodeks. Mutta moni ei todellakaan kysele liikoja, jos on ostamassa jotain 90-luvun rotiskoa itelleen. Siinä yleensä haetaan auto itelleen siks 1-2 vuodeks eteen päin.

Monelle joku 90-luvun loppupuolen autokin tuntuu olevan vielä ihan tuliterä, vaikka se on jo toistakymmentä vuotta vanha. Kyllä niihin aina vikoja tulee.
 
Niinpä. Kannattaahan se auto viedä pukille ja syynätä viimestä mutteria myöden, jos meinaa siitä auton saada seuraavaks 10 vuodeks. Mutta moni ei todellakaan kysele liikoja, jos on ostamassa jotain 90-luvun rotiskoa itelleen. Siinä yleensä haetaan auto itelleen siks 1-2 vuodeks eteen päin.

Monelle joku 90-luvun loppupuolen autokin tuntuu olevan vielä ihan tuliterä, vaikka se on jo toistakymmentä vuotta vanha. Kyllä niihin aina vikoja tulee.


no ei ei ei ei..... en nyt tarkoita missään nimessä että joku ton ikäinen auto olisi "täydellisessä" kunnossa, että siitä riittäisi autoa moneksi vuodeksi eteenpäin. mutta ymmärrät varmaan, että jos autoa ostetaan tossa hintaluokassa, niin sillä pitäisi päästä suht huolettomasti (illman suurempia remontteja) seuraavaan katsastukseen asti. jos myyjällä ei ole hajuakaan milloin jakopää on tehty, niin en siitä itselleni ainakaan ostaisi "huoletonta" autoa seuraavaan katsastukseen asti :) vituttaa sitten kun venttiilit hakkaa mäntiin kiinni.....
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom