Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuli vaihdettua auto ja kun käytetyn hommaa niin jotain sanomistahan sitä aina keksii.
Nyt tullut auto on muuten oikein mainio, ulkoa pirun siisti ja vähän ajettu, mutta sisätiloista ei ole oikein jaksettu pitää huolta.
Eli ilmeisesti kuskattu sisällä jotain rakennusmateriaaleja tms. jotka on sitten kolhineet/naarmuttaneet auton sisäpintoja (muovi/"nahka" osia) etenkin ovissa.
Muutenkin sisätilojen puhdistus selkeästi laiminlyöty, eli esim. katon verhoilu olisi perusteellisen puhdistuksen tarpeessa.
Onko pakkislaisilla kokemusta Turku-Helsinki akselilla, että mikä firma tekisi tuollaisia hommia hyvin ja millaisiin kustannuksiin pitäisi varautua?
Eihän nuo nyt auton käytössä haittaa, mutta ovat ne kuitenkin tuollainen kosmeettinen virhe, joten jos ei siitä ihan älyttömästi köyhdy niin voisihan nuo kuntoonkin laittaa :D
Kun painan jarrua kovaa, alkaa kuulua kolinaa. Tarkoittaako, että jarrupalat vetää viimesiä? Auto on takavetoinen opel omega..
Ostin dieselin lisäaineeksi Red Linen RL-2. Ajanee saman asian kuin 2-tahtiöly.
Kävin eilen katsastuksessa ja etuiskari oli paskana ja siks ei menny läpi. Eli kun vien auton uusinta tarkastukseen niin sehän tsekkaan vaan sen iskarin että se on ehjä?
Kävin eilen katsastuksessa ja etuiskari oli paskana ja siks ei menny läpi. Eli kun vien auton uusinta tarkastukseen niin sehän tsekkaan vaan sen iskarin että se on ehjä?
Mun auto on -98 Ford Mondeo, ajettu joku hiukan päälle 230 000km. 2 litran kone. Hyvässä kunnossa, mitä nyt tuulilasissa särö (menee läpi katsastuksesta) ja toisessa takaovessa pieni naarmu, mitä ei juurikaan edes huomaa. Takapuskuri on upouusi, koska kolaroin sen ja jouduin korjauttamaan :rolleyes.
Tämän mallinen.
Paljonko voin realistisesti odottaa saavani tosta autosta kun myyn sen? Itse maksoin 2100e joskus viime vuonna.
Riippuu vähän haluaako siitä eroon vai ei.. Tossa parin tonnin hintaluokassa ainakin itselle vaikuttaa eniten se koska on seuraava katsastus, missä kunnossa on renkaat ja onko jakopää rempattu. Kukaa ei kuitenkaan monen vuoden autoa hae tollasesta, mutta yleensä ostaa ennemmin sen millä saa vuoden ajaa sijottamatta siihen myyntisummaa enempää rahaa. Auton yleisilmeestä / kunnosta riippuen sen 2000e siitä vois saada, mutta olettaisin että sekin vaatii hiukan myyntiaikaa, jos auto ei ole erityisen siisti.
Haluan eroon. Seuraava katsastus on heinäkuun tienoilla, renkaina on kai-ihan-hyvät kesärenkaat ja upouudet talvirenkaat. Jakopäästä ei mitään tietoa. Vuodeksi mäkin ton auton ostin ja sen aikaa se on mulla nyt ollutkin. Olisi ihan kiva jos tyyliin pari tonnia saisi.
Toi katsastus on kyllä vähä huono juttu.. tuskin myyjänäkään haluat ottaa sitä riskiä, että käyttäisit katsastuksessa, vaikka mikäpä siinä jos auto on kunnossa :D
Tuo "jakopäästä ei mitään tietoa" on vähän huono juttu... Nimim. hihnan ja puolet venttiileistä tuossa talvella omaani vaihtanut, kun ajattelin että "kyllä se kesään saakka kestää".
Vitut mistään jakopäästä. Jos auto on ihan toimiva, niin siitä vaan myyntiin. Vanhoissa autoissa tulee kuitenkin aina korjattavaa. Onhan näitä nähty että joku vanhempi auto on myyntihetkellä ilman mitään vikoja, mutta vuoden päästä katsastuksessa onkin jo vikalista pitkä. Tuo katsastuksen aikainen ajankohta saattaa toki vähän hidastaa myyntiä, mutta katot jostain Nettiautosta paljon tommosista(sama malli ja suunnilleen samat ajetut kilsat) autoista pyydetään, ja keksit hinnan. Jos "eroon" haluat niin vähän halvemmallakin voi mydä.
Niinpä. Kannattaahan se auto viedä pukille ja syynätä viimestä mutteria myöden, jos meinaa siitä auton saada seuraavaks 10 vuodeks. Mutta moni ei todellakaan kysele liikoja, jos on ostamassa jotain 90-luvun rotiskoa itelleen. Siinä yleensä haetaan auto itelleen siks 1-2 vuodeks eteen päin.
Monelle joku 90-luvun loppupuolen autokin tuntuu olevan vielä ihan tuliterä, vaikka se on jo toistakymmentä vuotta vanha. Kyllä niihin aina vikoja tulee.