Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nii, nyt oli sitten tarpeeksi lämmin. Moottoriöljyn lämpotila kiipes yli 100 asteeseen, joka muuten talviajossa pysyttelee noin 60 asteessa. Tyhjäkäynti päästöt olikin kohdallaa, kun tukki toisen putken. Mutta kierroksilla kävi rikastamaa. 1-3 sylinterin lambda ei säädä ja 4-6 sylinterin lambdasta oli vikakoodit myös. Eli molemmat menee vaihtoon.

Voi päätellä jo jotain tosta aikasemmasta lambda arvosta mikä ollut 0.93 eli käy rikkaalla.Silloin on pakosti hc yms pielessä.
En huomannut että olisit koneen mallia maininnut, mutta ne yleisimmät alipaineletku vuodot ja lambda.Tulpat kanssa vaikuttaa jonkin verran.
Kattia kannattaa murehtia siinä vaiheessa kun on lambda arvo optimaali ja silti arvot heittää.
 
a-omegat kannattaa ihan suosiolla unohtaa.. vanhoja autoja, paljon monoa saanut ja taitaa ne vähän kukkiakin :D
A-Omppuhan on mitä mainioin talviauto. En ole 100% varma, mutta niissä taitaa olla lukkoperä vakiona. Ja sehän on must jos aiotaan kunnolla luisutella. Lisäksi se on niin saatanan ruma auto, että kaikki ottaa sen lähinnä vitsinä. Ei haittaa yhtään vaikka olisi puolet pelleistä ruostunut pois. Ja viimeiseksi ketään tuskin isommin harmittaa auton puolesta, jos sattuu kietaisemaan sen puun ympärille.
 
A-Omppuhan on mitä mainioin talviauto. En ole 100% varma, mutta niissä taitaa olla lukkoperä vakiona. Ja sehän on must jos aiotaan kunnolla luisutella. Lisäksi se on niin saatanan ruma auto, että kaikki ottaa sen lähinnä vitsinä. Ei haittaa yhtään vaikka olisi puolet pelleistä ruostunut pois. Ja viimeiseksi ketään tuskin isommin harmittaa auton puolesta, jos sattuu kietaisemaan sen puun ympärille.

A- ja b-mallin omegoissa on kitkalukko vakiona. Tarkoituksena on ostaa siistikuntoinen, mahdollisimman vähän ajettu ja alkuperäiskuntoinen B-omega, mikäli sellaisen keväällä jostain löydän. Mieluiten sillä 2litran padalla.
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Auto

VW täyttää kyllä auton määritelmät. Miksi vaihtaisit jostain saatanan mannemersuista merkkiä laatutekeleeseen?

On mulla muitaki mersuja ollu ku w123:D
Tää passat on kyllä kevyesti hirvein auto mitä mulla on ollu. Tehoton, ruma, epäluotettava, ruosteinen, epäkäytännöllinen, suurikulutteinen, volkswagen.

Kävin kahta muutakin passattia kokeilemassa. Toinen hyytyi tien varteen 5km ajom jälkeen. Toinen alkoi nykiä huimana ja sammuili yksinään.

Tuosta omasta "autosta" ehdin kirjata 2vko aikana 2.5 sivullista vikoja vihkoon.
En keksi tuosta romusta mitään muuta hyvää ku akku joka kesti vaikka autoon unohtu valot päälle 3 tunniks. Vaikkapa eipähän se akku luonnollisesti volkkarin oma ole. Tosin eipä nuo passatin paskat valot voi paljon virtaa viedäkkään:lol2:

En ymmärrä ajaako kukaan noilla pyydyksillä muusta syystä ku siitä että siinä on 100 litran tankki.
 
no johan sulle sitten on vikoja sattunut passattiin. onko joku -98 passat 1.8 20v vapari?
 
Muutaman vuoden vanhempi...
Kyllähän vanhoissa autoissa vikoja on mutta kun vertaa esim siihen että siinä 83 vuoden w123 mesessä ei ollut ikinä mitään vikaa niin kyllä huvittaa nää paskatit. Tosin jos vanhojen mersujen luotettavuuteen tottuu niin toki pudotus näiden paskojen keskuuteen on aina iso....
 
On mulla muitaki mersuja ollu ku w123:D
Tää passat on kyllä kevyesti hirvein auto mitä mulla on ollu. Tehoton, ruma, epäluotettava, ruosteinen, epäkäytännöllinen, suurikulutteinen, volkswagen.

Kävin kahta muutakin passattia kokeilemassa. Toinen hyytyi tien varteen 5km ajom jälkeen. Toinen alkoi nykiä huimana ja sammuili yksinään.

Tuosta omasta "autosta" ehdin kirjata 2vko aikana 2.5 sivullista vikoja vihkoon.
En keksi tuosta romusta mitään muuta hyvää ku akku joka kesti vaikka autoon unohtu valot päälle 3 tunniks. Vaikkapa eipähän se akku luonnollisesti volkkarin oma ole. Tosin eipä nuo passatin paskat valot voi paljon virtaa viedäkkään:lol2:

En ymmärrä ajaako kukaan noilla pyydyksillä muusta syystä ku siitä että siinä on 100 litran tankki.

Itellä ollu kohta 1.5 vuotta 02-passatti eikä ainakaan omas oo kovin vikoja ollu. Viime talvena yks jousi katkes ja siihen on viat jääny. Ainakin vielä.
Bensa kelpaa kyllä turhan hyvin ja vitutus käyrä nousee jokaasen tankkauksen jälkeen uusiin uloottuvuuksiin.
 
Bemarin ikkunalistoista lohkeilee maali. Miten tuo kannattaisi hoitaa? Listat varmaan joutuu irrottamaan ja hiomaan ennen maalausta? Tuleeko mustalla spray-maalilla järkyttävän näköiset vai pitääkö vetää ruiskulla? Saako noita listoja ehjänä irti vai tilaanko suosiolla uudet?
 
Bemarin ikkunalistoista lohkeilee maali. Miten tuo kannattaisi hoitaa? Listat varmaan joutuu irrottamaan ja hiomaan ennen maalausta? Tuleeko mustalla spray-maalilla järkyttävän näköiset vai pitääkö vetää ruiskulla? Saako noita listoja ehjänä irti vai tilaanko suosiolla uudet?

Paha mennä sanoo listoista kun ei oo havaintoo korista.
Kyllä niistä saa paukullakin hyvät.Näkee vaivaa vaan pohjien kanssa ja kattoo vähän että minkä purkin/suuttimen ottaa.
Haluutko välttävät vai hyvät vähän siitä kiinni mitä kannattaa tehdä.
 
Paha mennä sanoo listoista kun ei oo havaintoo korista.
Kyllä niistä saa paukullakin hyvät.Näkee vaivaa vaan pohjien kanssa ja kattoo vähän että minkä purkin/suuttimen ottaa.
Haluutko välttävät vai hyvät vähän siitä kiinni mitä kannattaa tehdä.

e46 coupe. Minkälaiset kiinnitykset noissa mahtaa olla, eli saako enää takas paikalleen jos irrottaa?
 
Bemarin ikkunalistoista lohkeilee maali. Miten tuo kannattaisi hoitaa? Listat varmaan joutuu irrottamaan ja hiomaan ennen maalausta? Tuleeko mustalla spray-maalilla järkyttävän näköiset vai pitääkö vetää ruiskulla? Saako noita listoja ehjänä irti vai tilaanko suosiolla uudet?

Lohkeilee musta maali? Paljastuuko alta kromipintaa? Jos näin niin listat on todennäköisesti juurikin maalattu paukkupurkilla mustiksi. Kromiset listat ovat siis vakiot, shadowline - mustat listat maksullinen lisävaruste. Usein juurikin kromilistoja maalataan mustaksi jälkeenpäin. Kyllähän noi pitäisi saada ehjänä pois ja paukkupurkillakin ihan hyvät, jos viitsii pohjaa vähän hioa.
 
Bemarin ikkunalistoista lohkeilee maali. Miten tuo kannattaisi hoitaa? Listat varmaan joutuu irrottamaan ja hiomaan ennen maalausta? Tuleeko mustalla spray-maalilla järkyttävän näköiset vai pitääkö vetää ruiskulla? Saako noita listoja ehjänä irti vai tilaanko suosiolla uudet?

Mä ostin ihan autoväriliikkeestä spraymaalin kun piti maalata peili. Sekoittivat oikean sävyn paukkupurkkiin ja ostin vielä lakan päälle. Lopputulos oli suoraan sanottuna ihan saatanan hyvä maalipinta. Ihan itsekin hämmästyin että spraylla voi saada niin hyvää jälkeä aikaan. Peili oli muovia, jossa oli entinen maali päällä. Hioin 600 ja 800 paperilla kiillon pois entisestä maalista. Sitten maalilla vedin neljä ohutta kerrosta, jonka jälkeen yksi ohut kerros lakkaa, ja toinen kerros lakkaa sitten erittäin runsaasti, jolloin maalipinta saa sen metallimaisen kiiltonsa. Kestävyydestä paha mennä sanomaan, mutta usko on ainakin kova :)
 
jos haluat golfilla ajella niin vaihda kakkoskoppaan...tekniikka pelaa ja kori ei ruostu ihan heti...niin ja on hienoin golf mitä on tehtaasta tullu

Just hetki sitten otettiin kaverin 2koppanen työn alle milä ei oo edes ajettu reilu vuoteen niin kuskin puolelta puuttuu koko lattia ja repsikan puolelta vaan melki puolet.
Tainnu sen auton "heti" mennä tovi sitten.
 
Lohkeilee musta maali? Paljastuuko alta kromipintaa? Jos näin niin listat on todennäköisesti juurikin maalattu paukkupurkilla mustiksi. Kromiset listat ovat siis vakiot, shadowline - mustat listat maksullinen lisävaruste. Usein juurikin kromilistoja maalataan mustaksi jälkeenpäin. Kyllähän noi pitäisi saada ehjänä pois ja paukkupurkillakin ihan hyvät, jos viitsii pohjaa vähän hioa.

Juu kromipinta sieltä pilkistää. Pitää varmaan rapsutella loputkin maalit pois niistä ja katsoa sitten tartteeko niitä alkaa maalaamaan. Ei kromilistatkaan pahan näköset oo, muttei välttämättä siniseen koriin istu.
 
Tuli vaihdettua auto ja kun käytetyn hommaa niin jotain sanomistahan sitä aina keksii.
Nyt tullut auto on muuten oikein mainio, ulkoa pirun siisti ja vähän ajettu, mutta sisätiloista ei ole oikein jaksettu pitää huolta.
Eli ilmeisesti kuskattu sisällä jotain rakennusmateriaaleja tms. jotka on sitten kolhineet/naarmuttaneet auton sisäpintoja (muovi/"nahka" osia) etenkin ovissa.
Muutenkin sisätilojen puhdistus selkeästi laiminlyöty, eli esim. katon verhoilu olisi perusteellisen puhdistuksen tarpeessa.

Onko pakkislaisilla kokemusta Turku-Helsinki akselilla, että mikä firma tekisi tuollaisia hommia hyvin ja millaisiin kustannuksiin pitäisi varautua?

Eihän nuo nyt auton käytössä haittaa, mutta ovat ne kuitenkin tuollainen kosmeettinen virhe, joten jos ei siitä ihan älyttömästi köyhdy niin voisihan nuo kuntoonkin laittaa :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom