Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Brembo on the jarrumerkki ;)
bremboa alle vaan! tekee myöskin ihan "normi" jarruja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös tuo Brembo ole jarruvalmistajan jokin ihan oikea merkki. Eihän nuo ole mitään OEM-kamaa mutta onko porukalla tietoa kokemusta Brembon jarruista. Olen nähnyt useita "jarrupäivityksiä" ja mm. Opel Insignia opc:n jarrut ovat vaihdettu valmiiksi Brembon jarruihin, joten täysin susia nuo ei varmaankaan ole. Ihmetyttää vain hinta esim. tässä ovat levyt+palat eteen 84 €.

Saksaa kun en osaa mutta onko toi pari hinta vai kappale, yleensä jarruosat myydään kappaleittain, mutta jos molemmat levyt ja palat niin voi sanoa edulliseksi.
ja postituskulut löytyy vain itävaltaan ja saksaan joten toimittaako edes suomeen?
 
Saksaa kun en osaa mutta onko toi pari hinta vai kappale, yleensä jarruosat myydään kappaleittain, mutta jos molemmat levyt ja palat niin voi sanoa edulliseksi.
ja postituskulut löytyy vain itävaltaan ja saksaan joten toimittaako edes suomeen?

En minäkään saksaa sen kummemmin osaa mutta tämä viittaisi pariin
"1 Satz (2 Stück) BREMBO Bremsscheiben (Vorderachse)

1 Satz (4 Stück) BARUM Bremsbeläge (Vorderachse)"

Tuosta myös selviää, että levyt ovat Brembo -merkkiset kun taas palat ovat Barum -merkkiset. Noista Barumeista en kyllä ole kuullut koskaan, ainakaan jarrujen yhteydessä. Kenelläkään tietoa noista Barumeista? Postikuluthan noissa ei yleensä ole mitään hirveitä, siis jos vertaa Suomen postikuluihin, mut kysymällä sekin varmasti selviää.
 
Tossa yksi autokorjaaja suositteli laittamaan GM:n dieselkoneisiin hieman öljyä dieselin sekaan, desi/tankillinen. Kuulemma nykydiesel on niin kuivaa, että se rikkoo syöttöpumpun.
Mitäs mieltä tällaisesta tiedosta pitäisi olla?
 
Käytin bemaria leimalla, mutta kosahti päästöihin.
Eli päästöt oli tyhjäkäynnillä:
CO 0,49%
HC 255ppm
CO2 14,78%
o2 0,90%

kierroksilla
CO 3,20%
HC 234ppm
CO2 13,23%
o2 0,68%
lambda 0,93

Uusi katalysaattori (n. 10tkm ajettu), käynti siistiä ja vetää hyvin. Ei kuluta liikaa. Mistä lähtis etsii vikaa?
 
Käytin bemaria leimalla, mutta kosahti päästöihin.
Oliko se kone kunnolla lämmin? Aina kun auto ajetaan katsastukseen, niin se kannattaa polkea niin kuumaksi kuin ikinä saa. Mitä kuumempi katti on, sitä paremmat arvot tulee. Ja vaikutus on iso. Sillä on ennenkin saatu autoja leimasta läpi.

E: Tenua tankkiin on tietty yksi jippo mikä kuulemma auttaa. Ikinä en oo kyllä tarvinnu.
 
Tossa yksi autokorjaaja suositteli laittamaan GM:n dieselkoneisiin hieman öljyä dieselin sekaan, desi/tankillinen. Kuulemma nykydiesel on niin kuivaa, että se rikkoo syöttöpumpun.
Mitäs mieltä tällaisesta tiedosta pitäisi olla?

Minkä ikäinen auto kyseessä?
 
Ei ollut ehkä tarpeeksi lämmin. Normaali ajosta vein. Käyn ottaa ens viikolla lapun varmasti kuumasta katista. Ja lambdat pitää tsekata. Yleensä kai nostaa kulutusta jos lambda/lambdat ei kunnossa. Mysteeri.
 
Tossa yksi autokorjaaja suositteli laittamaan GM:n dieselkoneisiin hieman öljyä dieselin sekaan, desi/tankillinen. Kuulemma nykydiesel on niin kuivaa, että se rikkoo syöttöpumpun.
Mitäs mieltä tällaisesta tiedosta pitäisi olla?

Entäs sitten kun on -98 Opel Omega BMW:n koneella? Autossa on kyllä jo kolmas tai neljäs pumppu menossa, että vois hyvinkin pitää paikkaansa.

Onko kellään muuten tietoa miten noissa voi olla eri konsernin koneita?
 
Käytin bemaria leimalla, mutta kosahti päästöihin.
Eli päästöt oli tyhjäkäynnillä:
CO 0,49%
HC 255ppm
CO2 14,78%
o2 0,90%

kierroksilla
CO 3,20%
HC 234ppm
CO2 13,23%
o2 0,68%
lambda 0,93

Uusi katalysaattori (n. 10tkm ajettu), käynti siistiä ja vetää hyvin. Ei kuluta liikaa. Mistä lähtis etsii vikaa?

Jos päästöistä jää kiinni, niin eikös aika usein ongelmana voi olla myös vuodot? Eli jossain kohtaa putkistoa kusee.
 
Ei ollut ehkä tarpeeksi lämmin. Normaali ajosta vein. Käyn ottaa ens viikolla lapun varmasti kuumasta katista. Ja lambdat pitää tsekata. Yleensä kai nostaa kulutusta jos lambda/lambdat ei kunnossa. Mysteeri.

Käy ostaa masinolia tankkii sekin auttaa noissa päästöissä.. Eikä mitään desiä sekaan vaan tankilliseen vaikka se litran puteli..
 
Käy ostaa masinolia tankkii sekin auttaa noissa päästöissä.. Eikä mitään desiä sekaan vaan tankilliseen vaikka se litran puteli..
Uusi ilmansuodatin, kunnon kiihdyttelyä ja kenkimistä jonkun matkaa, kone kuumaks ja masinolia tankissa niin aika moni auto menee läpi, edellyttäen ettei oo putkistossa suurempaa vuotoo.
 
Entäs sitten kun on -98 Opel Omega BMW:n koneella? Autossa on kyllä jo kolmas tai neljäs pumppu menossa, että vois hyvinkin pitää paikkaansa.

Onko kellään muuten tietoa miten noissa voi olla eri konsernin koneita?

Googlettelin, niin kyllä tota samaa uskomusta on kaikkien merkkien dieselautojen omistajilla. Moni käyttää 2-tahtiöljyä.
 
No nii, nyt oli sitten tarpeeksi lämmin. Moottoriöljyn lämpotila kiipes yli 100 asteeseen, joka muuten talviajossa pysyttelee noin 60 asteessa. Tyhjäkäynti päästöt olikin kohdallaa, kun tukki toisen putken. Mutta kierroksilla kävi rikastamaa. 1-3 sylinterin lambda ei säädä ja 4-6 sylinterin lambdasta oli vikakoodit myös. Eli molemmat menee vaihtoon.
 
Minkälaisia kokemuksia porukoilla on a- ja b-mallin omegoista? Erityisesti b-mallin omegat kiinnostaisi. Ennen oli kiinnostuksia etuvetokärryjen puoleen, mutta tämän talven ajettuani olen tullut siihen päätökseen, että ostan joko taka- tai nelivedon. Eli erityisesti kokemukset b-mallin omegoista (bensa,manuaali) kiinnostaisi. Ruosteherkkyys, tekniikka, sähköviat jne?
 
a-omegat kannattaa ihan suosiolla unohtaa.. vanhoja autoja, paljon monoa saanut ja taitaa ne vähän kukkiakin :D

varsinkin alkupään b-omegoissa vähän sama vika. jos ostat kutoskoneella olevan ompun, niin vie menovettä kyllä aika ankarasti ja kalliita huoltaa jos ei ite osaa autoaan huoltaa. muuten jämäkkiä ja hyviä autoja. suosittelen käydä tutustumassa ocf:n sivuihin. siellä paaaaaljon asiaa b-omegoista.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom