- Liittynyt
- 12.2.2009
- Viestejä
- 339
Ilmeisesti autossa kannen tiivisteet palanu, miks ne palaa? minkä aiheuttamana? En ymmärrä autojen tekniikasta juurikaan mitään.. mutta ilmeisen kallis keikka tulossa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä löytää esim vanohjen Mondeoiden varustevaihtoehdot kun autowiki ei toimi?
Mistä löytää esim vanohjen Mondeoiden varustevaihtoehdot kun autowiki ei toimi?
Ilmeisesti autossa kannen tiivisteet palanu, miks ne palaa? minkä aiheuttamana? En ymmärrä autojen tekniikasta juurikaan mitään.. mutta ilmeisen kallis keikka tulossa.
Uskoisin että yleisin syy kannentiivisteen palamiseen on se että moottori on jossain vaiheessa päässyt nk.keittämään. Pakkasneste liian laimeaa ja vesi päässyt jäätymään osassa moottoria josta syystä moottori on keittänyt. Myös liian vähäinen jäähdytysneste aiheuttaa keittämisen. Joku auto kestää pienet ylikuumenemiset kun taas joku voi pienestäkin kuumenemisesta polttaa tiivisteen. Joskus on myös käynyt niin,että syystä tai toisesta on sylinterikannenpultit olleet löysässä tai katkenneet jolloin kansi ei "istu" paikallaan tarpeeksi kireästi jolloin myös kannentiiviste on palanut. Rakennetuissa/viritetyissä moottoreissa liian suuri puristussuhde myös saattaa tuhota tiivisteen. Turbomoottoreissa myös liian suuret ahtopaineet ovat tiivisteelle suuri rasitus.
Ilmeisesti autossa kannen tiivisteet palanu, miks ne palaa? minkä aiheuttamana? En ymmärrä autojen tekniikasta juurikaan mitään.. mutta ilmeisen kallis keikka tulossa.
Vanteet saapuivat ja kun käytettynä ostin niin ilman pultteja. Eli kertokaapas mistä mä saan helpoiten hankittua moiset? Vanteet on Inter Action GT2:t ja auto -00 Toledo.
Sekin riippuu siitä miten tekee tuleeko kallis. Jos on tuttu joka osaa vaihtaa niin sitten ei mene kuin tiivisteen hinta + mitä kaverille maksat. Sitten sen voi myös tehdä kunnolla= kansi irti , koneistamolla kannen tiivistepinnan oikaisu + tarkistus halkeamien varalta(jos halkeamia ne hitsataan), uudet pultit kanteen ja tällä tyylillä hintaa tulee sitten reilummin mutta lopputulos on uutta vastaava.
Dieseli vai bensa jos bensa kone niin termarin vaihto vois olla paikallaan, jos dieseli niin eipä paljon ole tehtävissä kannattaa kokeilla laittaa vaikka pahvia maskin/puskurin eteen.
motonet tuote numero jakopään puoleinen 27-1737Mistä paakaupunkiseudulla voi ostaa 2000 1,6 16V Astraan kampiakselin stefan? Motonetistä ja Biltemasta en moista ainakaan netissä surffaamalla löytänyt? Voi tosin olla että en osannut etsiä oikein.
.
lueskelin tätä thrediä ja huomasin ettei genio missään vaiheessa kerro autonsa merkkiä tai mallia, entä onko lisälämmitintä? niissä on vikaa etenkin jos on volvo kyseessä volvossa on näet ardic lisälämmitin joka tehty rosterista kuumeenee todella kuumaksi ja jos kiertovesipumppu ei toimi kunnolla niin keittää nesteet ja sylkäsee paisarin korkin kautta pihalle. tai reikä lämmittimen "pöntössä" jolloin polttaa nestettä polttimessa, lämmitin voi keittää myöskin vaikka vesipumppu toimisikin mutta en mene sen muutos töiden yksityis kohtiin tarkemmin. onko pakokaasut valkoista tai onko niissä poikkeavuutta normaaliin? jo mainittu vesipumpun juorureikä kannattaa tarkistaa vuotaa hitaasti yleensä johtuu siitä että vesipumpussa olevat ns-liukulaakeri ovat loppu. kannattaa tehdä myös klemmareiden yleiskiristelyä jos ovat löysällä kovilla pakkasilla glygoli on notkeaa ja tulee helposti pienistäkin paikoista. ja kun etsit vuoto kohtaa avaa paisarin korkki sillä usko tai älä pieni vuoto vuotaa herkemmin kun järjestelmässä ei ole painetta. sisäkenno on myös mahdollinen vuoto kohta ja erittäin todenäköinen jos kyseessä on VAG tuote.. Siinä oli jotain!
VAG-tuote on kysessä, skeida tarkemminen ottaen. Lohkolämmitin on, mutta sisälämmitintä ei ole.
Ajotietokone herjaa, että jarrupalat ovat kuluneet ja kun tarkistin itse paloista niin kuluneethan ne ovat ja vaihtoon menevät. Sit lähdin funtsimaan, että mitenkäs jarrulevyt?
Levythän ovat sellaiset "kaksiosaiset" kun siinä on se jäähdytys väli keskellä ja nyt mietityttää, että mistä se levyn paksuus tulee mitata?