Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
hmm, bagi on otettu 2 kertaa irti viikon sisällä ja vasta toisen kerran jälkeen, kun sain toimivat polttimot niin syttyi tuo vikavalo. Miten valo nollataan?

Paha sanoa, kun ei edes tiedä mikä auto on kyseessä mutta tietokoneellahan nuo yleensä tehdään. Joka tapauksessa joudut käyttämään autoasi tietokoneen päässä, koska noita bagin vikojan on muuten aika vaikea lähteä arvuuttelemaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletko kokeillut antaa lämpöä sille?
Kovasti sitäkin yritelty tuos.. Ainut lopputulos tuntuu olevan vain tuo raidetangon kierteen pyöristyminen. Ei sinänsä huvittaisi tuota sisäpäätä vaihtaa. Kyseessä siis Renault Clio 1.8 16v ja konetilassa hurjasti tilaa. Joten lähes mahdotonta tongilla saada raidetankoa irti..
 
Tietäiskö joku, minkä merkkistä öljyä Vianorilla laitetaan jos sienne vie öljynvaihtoon?
 
Viimeisimmässä TM:ssä oli jonkun auton (en muista minkä) kohdalla puhetta sähköhydraulisesti säätyvistä venttiileistä, niistä pari kyssäriä:

a) Aluksi varmennetaan, että tarkoittaahan sähköhydraulinen tavan hydraulista, johon ohjauskäskyt vain tulee sähköisesti?

b) Ja onko noi venttiilit nyt sit täysin hydraulisesti ohjatut eli ei oo nokka-akselia/akseleita ollenkaan, vai onko vanhat nokat ja tapit ny sit vaa säätyy jotenki mystisesti siinä sivussa?


Ja jos ny pysytään nokissa ja venttiileissä, ni jossain ko oli juttua tästä Osean Of The Seas:ista ni kerrottiin et siinä on nokka-akselit niinko sylinterin rungossa/lohkossa kiinni, onko kellään linkittää halkaistua kuvaa tällasesta virityksestä ko en oikee hiffaa mite ne siel o?
 
Autossa (Seat Cordoba vario) meinaa ikkunat pysyä huurussa vaikkas kuinka tuuletinta pitää päällä (juu, ei ole lunta/vettä matoilla eikä tunnu muutakaan kosteutta löytyvän). Alkoi mietityttämään että eikö siellä ilma sitten oikein kierrä/poistu: Ikkuna jos on raollaan niin kosteus tuntuu poistuvan vikkelämmin. Eli onkos kellään tietoa em. automallista että mistä se ilma oikein poistuu, onko siellä peräkontissa joku reikä/tuuletusaukko vaiko kuinka?
 
Autossa (Seat Cordoba vario) meinaa ikkunat pysyä huurussa vaikkas kuinka tuuletinta pitää päällä (juu, ei ole lunta/vettä matoilla eikä tunnu muutakaan kosteutta löytyvän). Alkoi mietityttämään että eikö siellä ilma sitten oikein kierrä/poistu: Ikkuna jos on raollaan niin kosteus tuntuu poistuvan vikkelämmin. Eli onkos kellään tietoa em. automallista että mistä se ilma oikein poistuu, onko siellä peräkontissa joku reikä/tuuletusaukko vaiko kuinka?

Onko tossa Seatissa raitisilmasuodatin? Se jos on pitkään ollu vaihtamatta niin voi aiheuttaa huurtumista. Sama, jos lämmityslaitteen kenno vuotaa. Huurtumisvaiheeseen ei kuitenkaan liity jäähdytysnesteen hajua? Ja jotkut autot vaan on perseestä ton huurteen poiston suhteen :D
 
Autossa (Seat Cordoba vario) meinaa ikkunat pysyä huurussa vaikkas kuinka tuuletinta pitää päällä (juu, ei ole lunta/vettä matoilla eikä tunnu muutakaan kosteutta löytyvän). Alkoi mietityttämään että eikö siellä ilma sitten oikein kierrä/poistu: Ikkuna jos on raollaan niin kosteus tuntuu poistuvan vikkelämmin. Eli onkos kellään tietoa em. automallista että mistä se ilma oikein poistuu, onko siellä peräkontissa joku reikä/tuuletusaukko vaiko kuinka?

Jees, täältäkin ääni raitisilmasuodattimelle. Ite tappelin Astrassa ton huurtumisen kanssa ja nyt sekin selvis onneksi.
 
Tattis static & Jani. Ensi viikolla autolla huolto, pitää mainita tuosta ongelmasta.
Static: Ei haise jäähdytysneste.
 
Nyt pakkasten aikaan huomannu että kaasu alkaa jumittaa. Jättää siis kierrokset 2-5000 huutamaan.Autona siis s40 volvo.
ite miettiny että alkais kaasuvaijeri olemaan sen verran esim kulunu että jostain syystä nyt on alkanu jäätää
 
Autossa (Seat Cordoba vario) meinaa ikkunat pysyä huurussa vaikkas kuinka tuuletinta pitää päällä (juu, ei ole lunta/vettä matoilla eikä tunnu muutakaan kosteutta löytyvän). Alkoi mietityttämään että eikö siellä ilma sitten oikein kierrä/poistu: Ikkuna jos on raollaan niin kosteus tuntuu poistuvan vikkelämmin. Eli onkos kellään tietoa em. automallista että mistä se ilma oikein poistuu, onko siellä peräkontissa joku reikä/tuuletusaukko vaiko kuinka?

Ei vahingossa ole jäänyt se tuuletusnamiska sisälle pyörittävälle ilmalle? Toinen on millä kosteuden saa pois on että pitää ilmastointia päällä.
 
Missä veikkaisitte että ois vikaa, kun mun corollassa ei lämmöt nouse millään jos on yli -15 pakkasta? Vuosimalli on -99 ja kaverilla samanlainen -95, eikä lämpöjen kanssa mitään ongelmaa. Ei paljon naurata ajella 2500 kierroksilla ettei ihan nolliin mee :curs:

Niin ja kummallakaan ei oo pahveja keulalla, mutta sillä lämpenee silti vaan paremmin.
 
Missä veikkaisitte että ois vikaa, kun mun corollassa ei lämmöt nouse millään jos on yli -15 pakkasta? Vuosimalli on -99 ja kaverilla samanlainen -95, eikä lämpöjen kanssa mitään ongelmaa. Ei paljon naurata ajella 2500 kierroksilla ettei ihan nolliin mee :curs:

Niin ja kummallakaan ei oo pahveja keulalla, mutta sillä lämpenee silti vaan paremmin.

Onko sama kone molempien autoissa? Koska olet vaihtanut omaasi termostaatin?
 
mikähän lie vikana ku eilen kesken ajon vuoden -05 seat leonista lakkas samanaikasesti toimimasta puhallin, takaikkunanlämmitin ja vilkut? Liekkö joku sulake palanu vai mitähä?
 
Missä veikkaisitte että ois vikaa, kun mun corollassa ei lämmöt nouse millään jos on yli -15 pakkasta?

Termos falskaa. Koita kädellä lämpeneekö syyläri kun autolla on sen verran ajettu että lämpöä pitäisi olla.
 
Viimeisimmässä TM:ssä oli jonkun auton (en muista minkä) kohdalla puhetta sähköhydraulisesti säätyvistä venttiileistä, niistä pari kyssäriä:

a) Aluksi varmennetaan, että tarkoittaahan sähköhydraulinen tavan hydraulista, johon ohjauskäskyt vain tulee sähköisesti?

b) Ja onko noi venttiilit nyt sit täysin hydraulisesti ohjatut eli ei oo nokka-akselia/akseleita ollenkaan, vai onko vanhat nokat ja tapit ny sit vaa säätyy jotenki mystisesti siinä sivussa?


Ja jos ny pysytään nokissa ja venttiileissä, ni jossain ko oli juttua tästä Osean Of The Seas:ista ni kerrottiin et siinä on nokka-akselit niinko sylinterin rungossa/lohkossa kiinni, onko kellään linkittää halkaistua kuvaa tällasesta virityksestä ko en oikee hiffaa mite ne siel o?

Vastaan itselleni sen verran, notta tuolta http://www.samarins.com/glossary/dohc.html löytyy hyvät diat noille doch, ohv ,yms. ratkaisuille.

Vieläkin kiinnostaa tuo venttiilien hydraulinen säätö, kenen mit. vit.? Miten on toteutettu, miten on ratkaistu oletettavat pakkasongelmat(viskositeetin muutokset) ynnä muuta shaibaa jos joku tuosta osaisi kertoa?
 
Termos falskaa. Koita kädellä lämpeneekö syyläri kun autolla on sen verran ajettu että lämpöä pitäisi olla.

Eikös kyseessä ollut että auto kävi kylmänä, eli termari olisi koko ajan auki, jolloin ylävesiletkun pitäisi ruveta lämpenemään samantien vaikka kone on vielä kylmä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom