Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän se kannattaa toki ennen lataamista lisätä. Ongelmanahan oli, että akku ei saavuta täyttä varaustaan, niin todennäköinen syy siihen on akkuveden vähyys.

Lisäsin vettä ja latasin lisää ja tuloksena kosla pyörähti käyntiin täysin moitteetta. Tarkistussilmä näyttää kuitenkin edelleen mustaa eli 50 % latausta, joten ihan tikissään akku ei ilmeisesti ole. Vai kuuluuko värin edes vaihtua takaisin vihreään?

Mitenkähän herkästi osittain varautunut akku purkaa itsensä yön aikana? Pakkanen kiristynee yön aikana ja olennaista olisi päästä huomenna aamulla liikenteeseen, joten meinaan vaan, että kannattaisiko akku tuoda kuitenkin vielä yöksi sisälle lämpimään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisäsin vettä ja latasin lisää ja tuloksena kosla pyörähti käyntiin täysin moitteetta. Tarkistussilmä näyttää kuitenkin edelleen mustaa eli 50 % latausta, joten ihan tikissään akku ei ilmeisesti ole. Vai kuuluuko värin edes vaihtua takaisin vihreään?

Mitenkähän herkästi osittain varautunut akku purkaa itsensä yön aikana? Pakkanen kiristynee yön aikana ja olennaista olisi päästä huomenna aamulla liikenteeseen, joten meinaan vaan, että kannattaisiko akku tuoda kuitenkin vielä yöksi sisälle lämpimään.
En kyllä tiedä, miten tuo silmä oikein toimii, mutta jännitehän siinä akussa oikeastaan ratkaisee myös sen varauksen. Jos se jännite on jotain 12.5V tai yli, niin silloin se ainakin pitäisi olla täysi. Varmin keino olisi tietenkin käydä vaikka tänään ajamassa jonkinlainen lenkki, niin auton oma laturi sen lataisi täyteen. Toisaalta jos sulla on lämmityspaikka, niin voisihan sen akun vaikka jättää yöksi lataukseen autoon, mikäli ei aamulla jaksa enää sitä ropailla.
 
Autosta loppui akku ja sen seurauksena stereot lakkasivat toimimasta. Kysyvät nyt koodia. Mistä saan sen selville? Muuten kuin Fordin liikkeestä tai entiselle omistajalle soittamalla.

Kolusin hanskalokeron ja kaikki muut mahdolliset piilot läpi, mutta en löytänyt mitään lappua, missä koodi olisi. Saako sen jotenkin hakkeroitua?
 
Autosta loppui akku ja sen seurauksena stereot lakkasivat toimimasta. Kysyvät nyt koodia. Mistä saan sen selville? Muuten kuin Fordin liikkeestä tai entiselle omistajalle soittamalla.

Kolusin hanskalokeron ja kaikki muut mahdolliset piilot läpi, mutta en löytänyt mitään lappua, missä koodi olisi. Saako sen jotenkin hakkeroitua?

Jossain tapauksissa saattaa koodi lukea soittimen päällä jos ottaa sen irti, en kyllä tajua sen logiikkaa. Sarjanumeron avulla saa myös netistä:
http://forum.eserviceinfo.com/viewforum.php?f=8
 
No niin. Lorautin sitten pimeässä n. 3dl jäähdytinnestettä ohjaustehostimeen. Tekniikka, minä ja kolmen tunnin yöunet eivät sovi yhteen. Onko kokemusta kuinka ärtsyä kamaa nuo nesteet ovat keskenään ohjaustehostimelle? Siinä huoltiksen pihalla kun ei viittinyt tyhjentelemään ruveta. Ei tuo ainakaan meteliä pidä, ja juoksevassa muodossa näyttäisivät pysyneen.
 
Autosta loppui akku ja sen seurauksena stereot lakkasivat toimimasta. Kysyvät nyt koodia. Mistä saan sen selville? Muuten kuin Fordin liikkeestä tai entiselle omistajalle soittamalla.

Kolusin hanskalokeron ja kaikki muut mahdolliset piilot läpi, mutta en löytänyt mitään lappua, missä koodi olisi. Saako sen jotenkin hakkeroitua?
löytyykö ohjekirjasta sarjanumeroa,
pistä sarjanumero tänne niin kyllä se auki pitäisi saada. sarjanumerossa saattaa olla 7merkkiä eka M
 
No niin. Lorautin sitten pimeässä n. 3dl jäähdytinnestettä ohjaustehostimeen. Tekniikka, minä ja kolmen tunnin yöunet eivät sovi yhteen. Onko kokemusta kuinka ärtsyä kamaa nuo nesteet ovat keskenään ohjaustehostimelle? Siinä huoltiksen pihalla kun ei viittinyt tyhjentelemään ruveta. Ei tuo ainakaan meteliä pidä, ja juoksevassa muodossa näyttäisivät pysyneen.
eiköhän se kohta lopeta toiminnan kunhan öljy ja jäähdytinneste vähän aikaa saa vaahtoutua.
 
eiköhän se kohta lopeta toiminnan kunhan öljy ja jäähdytinneste vähän aikaa saa vaahtoutua.

No näin voisi olettaa. Pösön foorumilta kun kysyin, niin ainakin moottoriöljy ja glykoli muodostaa hyvää hiomatahnaa. Eli ei hyvältä kuulosta. Pitääpä laittaa mömmöt vaihtoon pikimmiten.
 
Voiko moottorin lämpötila vaikuttaa vanhan bensan palamiseen moottorikelkoissa? Toi kelkan vanhus kyllä toimii kylmänä hyvin, mutta kun kone lämpenee, niin alkaa armoton booaas ja meinaa väkisin sammua..
 
Jossain tapauksissa saattaa koodi lukea soittimen päällä jos ottaa sen irti, en kyllä tajua sen logiikkaa. Sarjanumeron avulla saa myös netistä:
http://forum.eserviceinfo.com/viewforum.php?f=8
löytyykö ohjekirjasta sarjanumeroa,
pistä sarjanumero tänne niin kyllä se auki pitäisi saada. sarjanumerossa saattaa olla 7merkkiä eka M

Kiitos pojat avusta :)

Löysin pienellä etsinnällä kuitenkin koodin ohjekirjan tms. välistä. Käsinkirjoitettu lappunen oli piilotettuna sellaseen taskuun. Laitoin koodin ja nyt toimii taas :thumbs:
 
Mikähän voi olla vikana ku lämmöt ei vain meinaa nousta autossa? Lämmöt on siinä coldin ylärajalla mutta ei siitä nouse. Ei vaikuta onko talvi vai kesä. Termostaatti on vaihdettu mutta ei auttanut asiassa.

Ja auto on Ford Mondeo 97' 1.8 bensa.
 
Mikähän voi olla vikana ku lämmöt ei vain meinaa nousta autossa? Lämmöt on siinä coldin ylärajalla mutta ei siitä nouse. Ei vaikuta onko talvi vai kesä. Termostaatti on vaihdettu mutta ei auttanut asiassa.

Ja auto on Ford Mondeo 97' 1.8 bensa.
Puhaltaako lämmityslaite kuumaa? (mittari/anturi rikki..) Ilmaa järjestelmässä?
 
Mikähän voi olla vikana ku lämmöt ei vain meinaa nousta autossa? Lämmöt on siinä coldin ylärajalla mutta ei siitä nouse. Ei vaikuta onko talvi vai kesä. Termostaatti on vaihdettu mutta ei auttanut asiassa.

Ja auto on Ford Mondeo 97' 1.8 bensa.

Samanlainen oli mun -93 Mondeo. Ei siinä mitään vikaa ollut mutta talvella maantie ajossa ei noussut lämmöt kuin just normaalin puolelle. Jos vähänkin samaa perua kuin MK1 niin on vain ominaisuus. Flekti pyöri todella harvoin, kesällä anoastaan ruuhka-aikana. Niin, työnti lämmintä mulla aina, mutta ei voinut lämpimäksi sanoa esim. -25asteen pakkasessa.

EDIT: Oletko ajanut kesällä uudella termostaatilla? Vai vasta vaihdettu?
 
oon repinyt autosta vänkärin puolelta lattiamatot huis helevettiin ku oli ihan veden vallassa koko paikka. eli ihan kaikki, sitä myöten että auton omaväri paistaa vaan. mistähän sitä äänieristettä ja päällysmattoa vois saada?
 
oon repinyt autosta vänkärin puolelta lattiamatot huis helevettiin ku oli ihan veden vallassa koko paikka. eli ihan kaikki, sitä myöten että auton omaväri paistaa vaan. mistähän sitä äänieristettä ja päällysmattoa vois saada?
Paikalliset autovaraosa liikkeet, biltema jne.
 
oon repinyt autosta vänkärin puolelta lattiamatot huis helevettiin ku oli ihan veden vallassa koko paikka. eli ihan kaikki, sitä myöten että auton omaväri paistaa vaan. mistähän sitä äänieristettä ja päällysmattoa vois saada?
Mistä vesi tuli sisälle eikö alkuperäisiä voinut laittaa kuivumaan.?
 
no oli ne kyllä sen näköiset, että ei oikein kiinnostanu alkaa kuivattelee. jostain keskikonsolin takaa tulee sadevesi sisään ja vuotaa vänkärin lattialle... sitä mistä se tulee, ei ole tarkkaa tietoa. ei montaa vaihtoehtoa kyllä ole. uusia tiivisteitä on vaihdettu mm. raitisilmasuodattimen päällä olevaan kouruun ja myös ikkunan tiivisteet katsottu. yks mikä tulee vielä mieleen, on tuo raitisilmasuodattimen kotelo, jos se jotenkin falskaa? jostain sieltä sen veden täytyy tulla :(
 
no oli ne kyllä sen näköiset, että ei oikein kiinnostanu alkaa kuivattelee. jostain keskikonsolin takaa tulee sadevesi sisään ja vuotaa vänkärin lattialle... sitä mistä se tulee, ei ole tarkkaa tietoa. ei montaa vaihtoehtoa kyllä ole. uusia tiivisteitä on vaihdettu mm. raitisilmasuodattimen päällä olevaan kouruun ja myös ikkunan tiivisteet katsottu. yks mikä tulee vielä mieleen, on tuo raitisilmasuodattimen kotelo, jos se jotenkin falskaa? jostain sieltä sen veden täytyy tulla :(
turha sinne mitään on vaihtaa ennen kuin tietää mistä vesi on tullut sisään.tuulilasi, läppäri, oven tiivisteet. ruostereiät siinä varmaan yleisimmät.
yksi mikä kannattaa katsoa on sadeveden poistumiseen tarkoitetut reitit. lehdet yms pois joka paikasta.
 
Samanlainen oli mun -93 Mondeo. Ei siinä mitään vikaa ollut mutta talvella maantie ajossa ei noussut lämmöt kuin just normaalin puolelle. Jos vähänkin samaa perua kuin MK1 niin on vain ominaisuus. Flekti pyöri todella harvoin, kesällä anoastaan ruuhka-aikana. Niin, työnti lämmintä mulla aina, mutta ei voinut lämpimäksi sanoa esim. -25asteen pakkasessa.

EDIT: Oletko ajanut kesällä uudella termostaatilla? Vai vasta vaihdettu?

No sama tekniikka tuossa taitaa olla mitä vanhemissa. Ja kyllä saa pitää alle 10 asteen jälkeen koko ajan täysin kuumalla tuota.

Ja kesällä vaihdoin termostaatin.

Joku lämpöanturi se ehkä voisi olla. Ilmaa en usko että järjestelmässä on, mutta voisihan sen myös tarkistaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom