Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
on

ilman varmistusta sanoisin, että helluntailaiset pääasiassa käyttää. Voipi olla muitakin suuntauksia. Kyseessä kuitenkin jonkin sortin kristinuskon symboli.

Eikös kritstityt käyttänyt tuota kala symbolia vainon aikana, ns. salamerkkinä?

Onko kukaan koittanut kunnostaa sähköistä (solenoidi) EGR-venttiiliä? Mahtaako ruveta pelaamaan, jos vaan putsaa karstat ja muut kakat pois, olettaen että kela on ok kunnossa?

ilman varmistusta sanoisin, että helluntailaiset pääasiassa käyttää. Voipi olla muitakin suuntauksia. Kyseessä kuitenkin jonkin sortin kristinuskon symboli.

:offtopic: Kerran näin auton jonka peräluukussa oli kalasymboli ja rekkarin numero-osa oli 666. Ristiriitaista informaatiota, vai yritettiinköhän fisulla kumota rekisterinumeron viesti? :D

Onko kukaan koittanut kunnostaa sähköistä (solenoidi) EGR-venttiiliä? Mahtaako ruveta pelaamaan, jos vaan putsaa karstat ja muut kakat pois, olettaen että kela on ok kunnossa?
Se EGR kannattaa ennemmin tukkia kuin kunnostaa. Siitä ei ole mitään hyötyä. Ainoastaan haittaa kun karstoittaa moottorin. 100tKm ajetussa autossakin saattaa olla imusarja ton takia niin paskainen ja tukossa, ettet uskokaan.

Itselläni on tukittu, eikä ole ikinä ollut mitään ongelmaa katsastuksessa tai muutenkaan.

Se EGR kannattaa ennemmin tukkia kuin kunnostaa. Siitä ei ole mitään hyötyä. Ainoastaan haittaa kun karstoittaa moottorin. 100tKm ajetussa autossakin saattaa olla imusarja ton takia niin paskainen ja tukossa, ettet uskokaan.
Joo tästä tukkimisesta olenkin tietonen, niihin myydään ihan merkkikohtasia peitelevyjä tukkimista varten.
Ainoa miinus hommassa on se, että auton tietsikka saattaapi vilkutella (tai jättää kokonaan päälle) SES-valon, ja tämän jälkeen se on periaatteessa hyödytön valo, jättää vaan epäilyksen itämään kallonpohjalle.

Olen tässä omaa autoa ostamassa ja kaikin keinon yritän kuluja pienentää. Pystynkö ottamaan autoon vakutuuksen isäni nimellä, mutta auto olisi silti minun nimissä? Eli periaatteessa isä omistaisi vakuutuksen mutta minä auton.

Lähinnä tämän tarkoitus on siinä että 18-vuotiaalle vakuutukset ovat kalliimmat kuin 44-vuotiaalle. Netistä laskeskellessani huomasin että pelkästään ikä vaikuttaa jopa 70 euroa liikennevakuutuksen ja puolikaskon yhteis hintaan.

Lähinnä tämän tarkoitus on siinä että 18-vuotiaalle vakuutukset ovat kalliimmat kuin 44-vuotiaalle. Netistä laskeskellessani huomasin että pelkästään ikä vaikuttaa jopa 70 euroa liikennevakuutuksen ja puolikaskon yhteis hintaan.
Noh,

Työkaverin kanssa huomattiin että kun asuu 20km kaempana kuin minä niin pelkästään saman liikennevakuutuksen hinta oli 120euroa vähemmän vuodessa kuin mulla. Menestystä vakuutuskikkailuun.

Noh,

Työkaverin kanssa huomattiin että kun asuu 20km kaempana kuin minä niin pelkästään saman liikennevakuutuksen hinta oli 120euroa vähemmän vuodessa kuin mulla. Menestystä vakuutuskikkailuun.
Onneksi asun pienessä noin 5 tuhannen asukkaan kunnassa joten ei tuosta syystä tule lisähintaa vakuutukselle. Missä on enemmän ihmisiä ja liikennettä sattuu myös enemmän onnettomuuksia, tällä tavalla vakuutusyhtiöt luultavasti ajattelevat.

Onko muita Volvoja, joissa on laatikkona m90 kuin 940 ?

Löytyykö Suomesta mistään hyllystä "sovituspalaa" jolla ton laatikon saa b23 perään, ilmeisesti niitä Svedumaassa olisi... ?

Onko muita Volvoja, joissa on laatikkona m90 kuin 940 ?

Löytyykö Suomesta mistään hyllystä "sovituspalaa" jolla ton laatikon saa b23 perään, ilmeisesti niitä Svedumaassa olisi... ?

M90 löytyy ainoastaan 940/60 mallista. Sovituspalasta ei tietoa, mutta esim. Ausseista Dellow Automotivelta saa B21/23/230:een sovitetun Supran laatikon.

Vaihdoin öljyt autoon aika tarkalleen 3kk ja 6200km sitten, ja nyt ajotietokoneen mukaan on 5% oil life indexissä jäljellä ja taas pitäisi muka vaihtaa öljyt! Käyttöohjeen mukaan öljyt pitäisi vaihtaa viimeistään 12500km välein tai jos ajelee kylmillä seuduilla ja käynnistelee usein niin ajotietokone voi kehoittaa vaihtamaan aiemminkin. Kannattaako tähän nyt luottaa? Öljy on sellasta vähän ruskehtavan väristä, ei kuitenkaan lähellekään mitään pikimustaa. Se ajotietokone arvioi sen öljyn kestävyyden lämpötilan, ajokilometrien etc. mukaan, mutta kai sillä nyt jotain väliä on laittaako sinne kaupan halvinta mineraaliöljyä vai kallista täyssynteettistä niinku mä laitoin. En todellakaan mielelläni ihan vielä niitä öljyjä vaihtelis, sen verran paljon vetää kerralla öljyä...

Olen tässä omaa autoa ostamassa ja kaikin keinon yritän kuluja pienentää. Pystynkö ottamaan autoon vakutuuksen isäni nimellä, mutta auto olisi silti minun nimissä? Eli periaatteessa isä omistaisi vakuutuksen mutta minä auton.

Vakuutuksen kaskohintaan vaikuttaa vakuuttajan ikä, auton ikä, moottorin iskutilavuus, asuinalue ja mahdolliset bonukset. Liikennevakuutukseen ei vaikuta muistaakseni kuin moottorin iskutilavuus ja vakuutuksen ikä. Liikennevakuutukseen et saa bonuksia heti alkuun, mutta kaskoon saa hyvin usein pienet bonarit vakuutuksen ottohetkellä. kannattaa kysyä. If: "50% lähtöbonus täys-tai etukaskoon, kun liikennevakuutus on yhtiössämme"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom