Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
onko olemassa netissä jotain vikalistaa automerkeittäin/malleittain. Siis mistä näkee sellaiset merkit joissa on eniten ongelmia.

jos saksaa osaat niin varmasti löydät suht helposti adac:n tai tüv:in sivuilta laajat katsastustilastot. näkee merkin, mallin, iän, sekä kuinka suuressa prosentissa katsastukseen tuoduista autoista on havaittu ongelmia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kakkosauto pomppas katsastuksessa. Pakokaasuissa häkää puolitoista kertaa yli sallitun. Tarttis vissiin tehdä jotain, mutta mitä? Vai riittäskö tuon haljenneen pakosarjan vaihtaminen uuteen?
 
Kakkosauto pomppas katsastuksessa. Pakokaasuissa häkää puolitoista kertaa yli sallitun. Tarttis vissiin tehdä jotain, mutta mitä? Vai riittäskö tuon haljenneen pakosarjan vaihtaminen uuteen?

kannattaa katsoa ettei ole imuvuotoa (alipaineletkut imusarja jarrutehostin yms)
 
kannattaa katsoa ettei ole imuvuotoa (alipaineletkut imusarja jarrutehostin yms)

Pitänee raijata johonkin nyrkkipajalle tutkittavaksi. Kyseessä on kuitenkin -83 vuosimallin DX Corolla, joten ei tuohon viitti kovin paljoa sijoittaa. Eikä tuota varmaan kukaan osta, maksaa pitäisi että veisivät pois. Mutta kiitos vinkistä kuitenkin.
 
Tämmönen tyhmä kyskä:

Mistä löytys selvä kaaviokuva + ohje ajovalojen releistämistä varten?

Vois google olla aika kova juttu tai kirjastoon ja haet oman auto merkkisi/mallisi "tunne autosi" kirja. Niissä on mielestäni sähkökaaviot.
 
Pitänee raijata johonkin nyrkkipajalle tutkittavaksi. Kyseessä on kuitenkin -83 vuosimallin DX Corolla, joten ei tuohon viitti kovin paljoa sijoittaa. Eikä tuota varmaan kukaan osta, maksaa pitäisi että veisivät pois. Mutta kiitos vinkistä kuitenkin.

Joskus olen kuullut villiä legendaa(mitä vahvasti epäilen paskapuheeksi) että 5l bensaa tankkiin ja 1l sinolia niin "kuulemma" laske päästöjä huomattavasti??:anssi: ??
 
Joskus olen kuullut villiä legendaa(mitä vahvasti epäilen paskapuheeksi) että 5l bensaa tankkiin ja 1l sinolia niin "kuulemma" laske päästöjä huomattavasti??:anssi: ??
Masinolia, ei Sinolia. Eikä ton suhteen tarvi olla varmaan noinkaan kova, 10:1 varmaan riittää.

Tosta releistämisestä vielä sen verran, että olis tarkotus muuttaa releettömät valot releillä toimivaksi, eli ei auta "Tunne oma autosi"-kirja. Ei nimittäin kestä katkasija (jonka kautta virta siis kulkee kun ei ole releitä) 90/80W H4:sten virtaa, vaan lämmetessään pitkillä alkaa pätkiä valoja.
 
tossa releen kytkentä ohjeet.
• 30 = päävirta
• 85 = maa
• 86 = ohjausvirta
• 87/87a = valaisimelle lähtevä plus-kaapeli
 
autotarvike liikkeistä löytyy valmiita sarjoja millä saa korvattua valojen johdot. vanhat johdot toimivat releen ohjauksena. hinta n.20€
Mahtaako olla valmiita sellasia, joissa olis kahden lampun pitkille valmiiks tökkelit?
Joo tyhmä kyskä, niiden kytkeminen ei sitte ole kuin parin johdon homma enää.
Jatketaan samalla linjalla silti:
-mikä H4:sen nastoista on maa ?(oletetaan että katsotaan sitä kantaa takaa niin, että yks jää ylös)
-Millasilla johtimilla johdotus kantsii tehdä? (12V järjestelmä, neliömilleinä)
 
biltemasta löytyy ainakin valmis sarja johtojen korvaamiseen .
valonvahvistin nimikkeellä tuotenumero 42680 hinta 19.90€.(H4)
 
Jos autosta paukahtaa 4-veto niin, että siitä tulee etuvetoinen, kasvaako etuvedonkin häviämisen mahdollisuus ajan mukana? Onko sillä 4-vedon korjaamisella kiirettä?
 
Jos autosta paukahtaa 4-veto niin, että siitä tulee etuvetoinen, kasvaako etuvedonkin häviämisen mahdollisuus ajan mukana? Onko sillä 4-vedon korjaamisella kiirettä?

Riippuu täysin nelivedosta. Jos se on jokin kytkeytyvä etuveto-neliveto, esim. Haldex taikka jokin viskokytkin, auto on "kiinteästi" etuvetoinen ja vain tarvittaessa jaetaan vetoa myös taka-akselille em. kytkimen välityksellä. Oletettavasti tapauksessasi ko. kytkin on rikki, jolloin auto on etuvetoinen eikä se etuveto siitä mihinkään häviä.
 
Kumpi voittaa: Toyota corolla 1,3xli vm-91 vai Volvo 240 5D Station Wagon 2,0 DL 1983

Kumpi on parempi kestävyyden/huollon kannalta. Molemmilla luonnollisesti jo "muutama" ajokilometri takana, mutta kummalla olisi kilometrejä enemmän edessä päin. Vertailu siis lähinnä merkkikohtaista, kun ei ole tietoa, mitä huoltoja noille autoille on tehty.
 
Toyotaan ainakin halvemmat varaosat, sekä helpommin saatavat. Itse en ikinä tuollaista katiskaa (Volvo) ostaisi, vaan ottaisin ilomielin tuon Corollan. Tuollaista Corollaa on sitäpaitsi helppo ja vaivaton korjailla itsekin. Toisaalta Volvolla saattaa saada hieman nautinnollisempaa kyytiä.

Ehdottomasti Toyota!
 
Täytyy kyllä kanssa todeta, että nuo japaninrimpulat on sen luonteisia vehkeitä, että öljyä koneeseen, bensaa tankkiin ja AJOA kunnes pellit ruostuu ympäriltä pois. Mitään komeaa kyytiä niillä ei kyllä saa ja ovat mitäänsanomattoman näkösiä kaikki tyynni, mutta melko surutta niitä voi pitää, ei tarvi sellaista ylläpitoa kuten esim. jenkit, joista ittellä kokemusta aika lailla.
 
miksi joissakin autoissa on kalakuvio? joku jeesusjuttu?

3c_2.JPG
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom