Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Pahoittelut minultakin, mikäli et noista eroista ollut tietoinen, olisin varmaan voinut muullakin tavoin asian esittää. Mutta kuten yllä totesin, on noiden vuosimallien välillä jonkin verran eroja, jotka voivat tulla vastaan esim jarrulevyjä tilaillessa. Tuon - ja hyvien tapojen - takia kannattaa siis mainita myöhempi käyttöönottovuosi erikseen.

En todellakaan tiennyt olevan muuta eroa vuosimallien välillä, kuin että sininen väri poistui markkinoilta. Olisi pitänyt ottaa asioista paremmin selvää. Kiitos uusista tiedoista, noiden johdosta on erityisen tarpeellista ja tietysti hyvien tapojen mukaista muutenkin kertoa pyörän tarkka valmistusvuosi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaveri kyselee foorumilta moraalista tukea tietoisesti myydä '05 pyörä '06:na. Onko se sun mielestä ihan OK touhua vai?
Taisin kehottaa laittamaan nuo molemmat.

Timpza sanoi:
Erojakin noiden vuosimallien välillä on:
06:ssa on 10mm isommat etujarrulevyt, istuin on 20mm matalammalla, pyörä on 15mm lyhyempi, maavara on 5mm pienempi, tankki on 0.5 litraa pienempi, vilkut taustapeileissä jne.. Eivät ne siis ole samanlaiset.
Luulin, että nuo erot on tuli jo -05:een, my bad jos tosiaan on näin.

edit: onko laittaa jotain linkkiä mistä nuo erot näkis? Peilivilkut esim. on vasta tässä uusimassa 599cc 07:ssa IMO ja nuo muut muutokset kuulostaa aika hassuilta, ollakseen tehty vain enää vuoden markkinoilla pysyvään malliin.
 
edit2, eihän tossa 07:kaan ole peilivilkkuja.

edittiaika meni umpeen.
 
Taisin kehottaa laittamaan nuo molemmat.


Luulin, että nuo erot on tuli jo -05:een, my bad jos tosiaan on näin.

edit: onko laittaa jotain linkkiä mistä nuo erot näkis? Peilivilkut esim. on vasta tässä uusimassa 599cc 07:ssa IMO ja nuo muut muutokset kuulostaa aika hassuilta, ollakseen tehty vain enää vuoden markkinoilla pysyvään malliin.

http://www.motorbikes.be/en/compare/5731/4627/

Edit: vilkkuja voipi ihmetellä vaikkapa nettimoton kuvista tai mistä tahansa.
 
Mistähän voisi johtua kun autoni etuvalot himmenevät ja sit taas näkyvät kirkkaasti, kun auto on kylmä? Akussakin pitäisi olla poweria että siitä tuskin johtuu....
 
http://www.motorbikes.be/en/compare/5731/4627/

Edit: vilkkuja voipi ihmetellä vaikkapa nettimoton kuvista tai mistä tahansa.

Muuten ihan hyvä, mutta me kun puhuttiin KAWASAKI ZX-6R 636:sta, sinä puhut Gixxeristä...

Aloinki jo miettimään noita muitakin muutoksia, ettei voi pitää paikkaansa, edes 04:n ja 05:n eroina.

timppa13, noi rapakon takana (kai tuo on jenkkifoorumi?) myydyt fillarit eroaa joiltain osin eurooppalaisista (mm. päästörajoituksista johtuen) mikä kandee pitää mielessä kun noita lukee. Ekalta sivulta joka tapauksessa ainoaks eroks muodostu kai pleksi.

edit: eiköhän tää riitä tästä aiheesta, hieman väärä otsikko...
 
Kyöpeli sanoi:
Mistäpäin autoa löytyy termostaatti? Yritin seurailla syyläriltä lähteviä letkuja, mutta ei löytyny, autona mondeo.
Mondeossa muistaakseni ylävesiletkun ja kannen välissä sijaitsevassa kotelossa (escortissa ainakin, joten uskoisin olevan mondeossa sama sijainti). Jumittaako termostaatti? tuntuu olevan mondeon tyyppivika.
 
Mondeossa muistaakseni ylävesiletkun ja kannen välissä sijaitsevassa kotelossa (escortissa ainakin, joten uskoisin olevan mondeossa sama sijainti). Jumittaako termostaatti? tuntuu olevan mondeon tyyppivika.

Ei nostanut lämpöjä enää, niin vaihdoin termostaatin ja nyt toimii :rock:
 
Mitään ideoita, kuinka saan automaatilla varustetusta autosta kampuran hihnapyörän mutterin avattua(pitkittäiskone)? Eli ihan vaan kääntämällähän se nyt ei onnistu, kun kone pyörii, kun ei vaihteita voi lukita..Eli jotain kiilapatenttia nyt kehiin!:)
 
Mitään ideoita, kuinka saan automaatilla varustetusta autosta kampuran hihnapyörän mutterin avattua(pitkittäiskone)? Eli ihan vaan kääntämällähän se nyt ei onnistu, kun kone pyörii, kun ei vaihteita voi lukita..Eli jotain kiilapatenttia nyt kehiin!:)

Mutteripyssyllä. Tai sitten starttikehän hammastukseen ruuvari jostakin välistä, starttimoottori pois jos ei muu auta. Tai jollakin öljynsuodatin avaimen tapaisella vois saada pidettyä kampiakselin hihnapyörästä kiinni.
 
Mutteripyssyllä. Tai sitten starttikehän hammastukseen ruuvari jostakin välistä, starttimoottori pois jos ei muu auta. Tai jollakin öljynsuodatin avaimen tapaisella vois saada pidettyä kampiakselin hihnapyörästä kiinni.

Ei natsaa pulttipyssy, on liian voimaton tollanen ns. peruspyssy, mikä tallilta löytyy. Starttia joutuu varmaan kokeileen...
 
Onko olemassa mitään määräyksiä että paljonko pyöränpultit pitäis olla kiinni. Katsastusmies sanoi että vaihdettava on pidemmät pultit (tai mutteri?) kun on niin vähän kiinni. Irrottelin tänään yhden pultin ja onhan tuo puoliväliin asti kierretty eli päälle sentin luokkaa... riittäisköhän? Ei viittisi turhan takia lyödä montaa kymppiä kiinni rahaa taas ku vasta meni 300€. Ei kai tuo tuolla sentillä pitäis murtua mihinkään kun kierteet kuitenkin ihan kunnossa?
Aluvanteet kysymyksessä ja noi mutterit tuli mukana edelliseltä omistajalta.
 
Mitä haittaa autolle voi aiheutua, jos lämmityksen pitää tolpasta päällä koko yön?
Eli tyyliin 12 tuntia lämmittää. Tuttu ei osaa käyttää himansa ajastinta, joten laittaa autonsa illalla tolppaan kiinni ja lämmitys pelaa koko yön.
Mitäs auto tuosta tykkää?
 
Mitä haittaa autolle voi aiheutua, jos lämmityksen pitää tolpasta päällä koko yön?
Eli tyyliin 12 tuntia lämmittää. Tuttu ei osaa käyttää himansa ajastinta, joten laittaa autonsa illalla tolppaan kiinni ja lämmitys pelaa koko yön.
Mitäs auto tuosta tykkää?

Jotkut väittävät pitkäaikaisen lämmityksen aiheuttavan lohkolämppärin vastuksen palamisen.Pitääkö se paikkansa on eri juttu mutta varma haitta on sähkölaskun suureneminen :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom