Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
5-korin golfin pitkät pitäis suunnata uusiksi. auton mukana tulleesta kirjasta ei apua ole. pimeässä koitin etsiä säätöä, mutta taitaa olla piilossa muovien alla. Tietoa? Olisko tietoa service manuaaleista netistä, ja ilmaiseksi tietysti :)

Pelkkiä pitkiä ei voi suunnata, ellei ne ole omassa umpiossa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seuraako katsastuksessa vittuilua kummempaa, jos viime vuonna havaittu ja korjaamaan kehoitettu vika on korjaamatta? Kysehän on tällä kertaa niinkin ihanasta ja tarpeellisesta osasta kuin valojen korkeussäätimestä (itse tuikut osoittavat oikeaan suuntaan).
 
jos se vika on merkitty otteeseen, ja se ei ole korjattu niin kyllä, kyllä siitä seuraa vittuilua.

edit: ai kyse oli vittuilusta kummemmasta... siitä en tiedä..
 
Eiköhän se tosiaan selvä hylsyn paikka ole, jos aiempia vikoja ei ole korjattu.. Toi korkeudensäätö on muuten joissain autoissa sitten ihan törkeen kallis korjata, vaikka ei menoa haittaakaan millään tavalla.. Ja onpahan ainakin omassa autossa lähes tyyppivika.
 
Seuraako katsastuksessa vittuilua kummempaa, jos viime vuonna havaittu ja korjaamaan kehoitettu vika on korjaamatta? Kysehän on tällä kertaa niinkin ihanasta ja tarpeellisesta osasta kuin valojen korkeussäätimestä (itse tuikut osoittavat oikeaan suuntaan).

Sano että korjasit sen ja hajos kuukaus sitten uudelleen, syytät vaikka motonetin paskoja osia.
(jos siis huomaa että se paskana on)
 
Toi korkeudensäätö on muuten joissain autoissa sitten ihan törkeen kallis korjata, vaikka ei menoa haittaakaan millään tavalla

Juurikin kyseisestä syystä korjaaminen ei paljon napostele. Ajattelin kuitenkin koittaa onneani. Tulkoon sitten vaikka se hylsy, jos on tullakseen. Ajokieltoa tuskin kumminkaan? Jossain päin internettiä väitetään tosin, että korjauskehotuksen arvoinen vika ei muutuisi hylsyn arvoiseksi seuraavanakaan vuonna. Mutta sama kai tuo, sillä koslalla on jo sen verran ikää sen verran, että katsastusäijä löytää varmasti hylsyn edestä pikkuvikoja, jos vaan haluaa oikein etsiä.

Valoautomatiikkarele on toinen, mikä ilmeisesti risaa myös. Tuotakaan ei jaksaisi ainakaan millään kiireellä alkaa korjaamaan, sillä valot kuitenkin pelaavat normaalisti, kunhan vaan napsauttaa mittarivalot päälle.
 
Seuraako katsastuksessa vittuilua kummempaa, jos viime vuonna havaittu ja korjaamaan kehoitettu vika on korjaamatta? Kysehän on tällä kertaa niinkin ihanasta ja tarpeellisesta osasta kuin valojen korkeussäätimestä (itse tuikut osoittavat oikeaan suuntaan).


Jos siitä on viimevuonna tullut pelkkä korjausjehotus niin ei siitä tule seuraavallakaan kerralla kuin pelkkä korjauskehotus. Hylsyä et voi saada tommosesta. Eli pelkällä vittuilulla selviät :)
 
Jos siitä on viimevuonna tullut pelkkä korjausjehotus niin ei siitä tule seuraavallakaan kerralla kuin pelkkä korjauskehotus. Hylsyä et voi saada tommosesta. Eli pelkällä vittuilulla selviät :)

Heh, mikä tää katsastusmiehet & vittuilu juttu oikein on?
Ei niiden työnkuvaan tietääkseni kuulu minkäänlainen vittuilu ja sitä ei myöskään ole heiltä mikään pakko kuunnella.
 
Heh, mikä tää katsastusmiehet & vittuilu juttu oikein on?
Ei niiden työnkuvaan tietääkseni kuulu minkäänlainen vittuilu ja sitä ei myöskään ole heiltä mikään pakko kuunnella.


Pakkohan ei ole kuin kuolla mutta joo harvemmin nuo katsastussedät oikean lailla VITTUILEE, vaikka tällaistakin toimintaa on tullu vierestä todistettua ku katsastajalla oli vissiin vähän astetta huonompi maanantai. Luulen että tällä vittuilulla tarkoitetaan lähinnä tommosta yleistä jupinaa ja mutinaa. :rolleyes:
 
Luulen että tällä vittuilulla tarkoitetaan lähinnä tommosta yleistä jupinaa ja mutinaa. :rolleyes:

Juurikin näin. Vittuilevat tahot tässä asiassa ehdottomasti ovat lainsäätäjä ja lakikirjaan merkityn turhuuden kalliilla ja helposti särkyvällä tavalla toteuttaneet suunnitteluinsinöörit.

Toivottavasti homma menee juurikin Tompsonin kertomalla tavalla. Onhan tässä tietysti se riski, että miliisi sakottaa joskus tien päällä, mutta sitä riskiä kannan mieluummin kuin kaivan kuvetta tällä hetkellä.

Noh, tämäpä tästä. Lähitulevaisuudessa ollaan viisaampia.
 
Juurikin näin. Vittuilevat tahot tässä asiassa ehdottomasti ovat lainsäätäjä ja lakikirjaan merkityn turhuuden kalliilla ja helposti särkyvällä tavalla toteuttaneet suunnitteluinsinöörit.

Toivottavasti homma menee juurikin Tompsonin kertomalla tavalla. Onhan tässä tietysti se riski, että miliisi sakottaa joskus tien päällä, mutta sitä riskiä kannan mieluummin kuin kaivan kuvetta tällä hetkellä.

Noh, tämäpä tästä. Lähitulevaisuudessa ollaan viisaampia.


Usko pois että näin se menee. Omassa autossa aikoinaan oli kahdella peräkkäisellä katsastuskerralla edestä sama parkkivalo rikki. Katsastajaki vain vitsaili että eihän näitä pikkuvikoja aina jouda samantien korjaileen
 
Jeps. Konttorilla tuli käytyä. Korkeussäätimestä annettiin jälleen korjauskehoitus eikä edes kommentoitu asiaa mitenkään. Läpihän kosla ei kuitenkaan, koska raidetangon päät (ulommat) olivat kuulemma väljiä sekä kuskin että pelkääjän puolella. Tietääkö kukaan pääkaupunkiseudulla jotain nyrkkipajaa, joka nuo vaihtaisi kohtuulliseen hintaan? Itse en ehkä jaksa/uskalla ryhtyä vaihtotöihin, vaikka kyseessä onkin ymmärtääkseni suhteellisen simppeli homma.
 
Onko leveämpi rengas ura herkempi? jos verrataan esim. 235 tai 265? Mistä tietää kuinka leveän renkaan voi laittaa esim. 8 tai 8.5 leveälle vanteelle? Oisko helpompi vaan kävellä rengaskauppaan ja olla esittämättä tyhmiä kysymyksiä?:D
 
Mistä tietää kuinka leveän renkaan voi laittaa esim. 8 tai 8.5 leveälle vanteelle?
Ei noilla taulukoillakaan oikein mitään tee. Silmällä sen näkee mistä tykkää ja mitä haluaa. Nimittäin siihen kahdeksan tuuman vanteelle saa sopimaan uskomattoman monenkokoista rengasta jos on pakko. Todella kapeilla renkailla pitää kyllä räjäyttää rengas vanteelle ja leveä rengas kapealla vanteella taas näyttää akuankkarenkaalta.
 
Onko leveämpi rengas ura herkempi? jos verrataan esim. 235 tai 265?:D

Ihan nyrkkisääntönä voidaan pitää että laittamalla orkkisrenkaita matalammat ja leveämmät renkaat autoon saa ne vähäisetkin ajo-ominaisuudet pilattua. Leveämpi rengas on aina kapeaa uraherkempi. Useita urheilullisia autoja omistaneena voin kertoa ettei yhdetkään leveät renkaat parantaneet ajomukavuutta. Vain uudella ja tasaisella asfaltilla autot kulkivat aivan kunnolla. Aina veteli ja/tai puolsi ohjaus. Toki mutkaan uskalsi ajaa kovemmin ja pito kihdytyksissä ja jarrutuksissa parani mutta ajomukavuudelle sai sanoa good bye. Vesiliirrolle herkistymisestä tuskin kannattaa edes puhua. Toisaalta ulkonäkösyistähän ne renkaat yleensä leveämmiksi ja matalammiksi vaihdetaankin. Ei ne autonvalmistajat ihan summamutikassa ole orkkisrenkaiden kokoja autoihin keksineet/valinneet. :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom