Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Neljä nokka-akselia??:rolleyes: Onko motonetissä yleesä halvempaa ku vara-osa liikkeissä? Ku ottaa huomioon ne postikulutkin(11,90/tilaus)??

Jep, toinen 6-sylinterinen on V6(siinä 4 nokka-akselia) ja toinen rivi6. Tuohon kysymykseen, on Motonetis yleensä halvempaa. Mutta postikulujen kanssa ei ainakaan mitään pientä kannata tilata...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksi iskarin pää törröttää konehuoneessa

osaisko joku diagnosoida:

eli renkaanvaihdon jälkeen huomasin jotta iskarin päät törröttävät kummasti sentin verran konehuoneen puolella, ks (http://www.mediafire.com/?sharekey=479a4bed1a460aedab1eab3e9fa335ca30589d7b3f69a177). Mistäköhän johtuu, oisko iskari jumittunut / öljyt jähmeät. Ajaessa ei huomaa mitään, hmmm.. pitäisköhän koittaa pari rallikäännöstä mutta sitte ne uudet nastat varisee.

-dippu
 
Ja kannattaa sitten motonetistä ostaessa kysyä minkä merkkistä osaa on tulossa.
Ovat nimittäin ihan laidasta laitaan. Saatat saada samalla hintaa kalliita merkkiosia tai sitten kaikkein paskinta mahdollista laatua.
 
osaisko joku diagnosoida:

eli renkaanvaihdon jälkeen huomasin jotta iskarin päät törröttävät kummasti sentin verran konehuoneen puolella, ks (http://www.mediafire.com/?sharekey=479a4bed1a460aedab1eab3e9fa335ca30589d7b3f69a177). Mistäköhän johtuu, oisko iskari jumittunut / öljyt jähmeät. Ajaessa ei huomaa mitään, hmmm.. pitäisköhän koittaa pari rallikäännöstä mutta sitte ne uudet nastat varisee.

-dippu

Etteivät vaan ole olleet samanlailla aina, ihan tehtaalta asti?
 
Onko iridium sytytystulpista mitään todellista hyötyä kun verrataan tavallisiin sytytystulppiin?
Olin jo autoon tuollaisia ostamassa kerta valmistaja suosittelee. Kun kävi selväksi että se olikin kappalehinta, millä olin luullut saavani 4 tulppaa, niin jäivät sitten hyllyyn kuitenkin ainakin tällä kertaa. Ostin sitten 4x halvemmat tavalliset tulpat.
 
Onko iridium sytytystulpista mitään todellista hyötyä kun verrataan tavallisiin sytytystulppiin?
Olin jo autoon tuollaisia ostamassa kerta valmistaja suosittelee. Kun kävi selväksi että se olikin kappalehinta, millä olin luullut saavani 4 tulppaa, niin jäivät sitten hyllyyn kuitenkin ainakin tällä kertaa. Ostin sitten 4x halvemmat tavalliset tulpat.

Ainakin jotkut väittäny, että moottoripyörissä on käynnistyvyys parantunu, tyhjäkäynti ollu tasasempaa yms. Kai ne samalla tavalla autoissakin vaikuttaa. Ja pitäshän ne pidempään kestää. Omaa kokemusta ei ole, että huhuja vaan. Mietin itekkin keväällä ostavani sellaset pyörään, mutta päädyin tavallisiin, kun on niin pirun kalliita noi.
 
Ainakin jotkut väittäny, että moottoripyörissä on käynnistyvyys parantunu, tyhjäkäynti ollu tasasempaa yms. Kai ne samalla tavalla autoissakin vaikuttaa. Ja pitäshän ne pidempään kestää. Omaa kokemusta ei ole, että huhuja vaan. Mietin itekkin keväällä ostavani sellaset pyörään, mutta päädyin tavallisiin, kun on niin pirun kalliita noi.
Tiedä häntä sitten muuta mutta kestävät 100tkm ajella ilman vikoja. Itsellä on, kaverilla on ja töissä noita parit sarjat vaihdellut. Ei tarvitse todellakaan vaihtaa läheskään niin usein kuin normitulppia.
 
Tiedä häntä sitten muuta mutta kestävät 100tkm ajella ilman vikoja. Itsellä on, kaverilla on ja töissä noita parit sarjat vaihdellut. Ei tarvitse todellakaan vaihtaa läheskään niin usein kuin normitulppia.
Mites nämä teholupaukset, kierrosherkkyydet yms? Rupesi huvittamaan kun tulpilla mitä hypistelin luvattiin 0,7s nopeampi kiihdytys välille 0-150km/h, jolla ei ole paskankaan väliä perusperheautolle.
 
Tulppa antaa kipinän, on sitten kyse iridium tai mistä tahansa tulpasta, niin se vain ja ainostaan antaa kipinän. Eli kaikki lupaukset jostakin muusta kuin kipinän tuottamisesta, ovat potaskaa.

Tulppa kuluu kipinöinnin myötä, toiset kestävät pidempään kuin toiset, siinä ero. Jos joku huomaa eroa tulppien välillä, on syytä tutkituttaa pääkoppa, jos siis verrataan uusia tulppia.
 
Ohjaustehostimen pumppu

Moro,

Osaako kukaan sanoa toimiiko ohjauksen tehostus (sähköinen), jos ohjaustehostimen pumppu on vaihdon tarpeessa. Autossani on sellainen tilanne, että jokin saa aikaan ohjaustehostimen varoitusvalon syttymisen. Toisinaan tehostus katoaa, mutta toimii kuitenkin suurimman osan ajasta.

Onko syytä olettaa, että vika on jossain muualla ja se heijastuu tuohon ohjaustehostimen toimintaan. Se on ainakin varmaa, että kääntökulmatunnistimet antavat vikakoodia.

Kaipaisin kohtalaisen varmaa tietoa asiasta. Mutuilua olen harrastanut itse jo useita päiviä. Kiitos kaikille, jotka osaavat auttaa.
 
Sen verran vois lisätä mutuilua, että jos on sähköinen ohjauksen tehostus niin pumpun vaihdolle tuskin on tarvetta, kun ei sellasta ole:D Onko sulla siis ns. sähköhydraulinen ohjauksen tehostus eli ohjaustehostimen pumppua pyöritetään erillisellä sähkömoottorilla eikä auton omalla moottorilla? Eipä noilla tiedoilla varmaan kukaan vielä osaa mitään sanoa, jos jollain on tietoa, niin tarvis varmaan kuitenkin tietää edes mikä auto?
 
Kovasti ne huollossa oli pumppua vaihtamassa. Kai se sitten on sähköhydraulinen. Olisivat tonnin veloittaneet pumpusta ja vaihdosta. Ei kiinnostanut. Sohotan sitten vaikka mäklaitilla sivuikkunasta kun valot alkaa välkkymään...
 
Mikä hammasrattaan näkönen osa on hihnojen vieressä ympyröitynä?
mikaosa.jpg
 
Laturi. Se hammasrattaan näköinen osa jäähdyttää laturia pyöriessään.
Ahaa, kiitos tiedosta. Se toimii pelkästään tuulettimena? :D
 
Onko kellään kokemusta kuinka irtoaa tiivisteellinen lasi farmariauton takaluukusta? Toiset sanoo että molempia ei saa ehjänä eli tiivistettä ja lasia, kuitenkin tekis mieli se tiivistekin saada siitä ehjänä. Onko kokemuksia, vinkkejä miten homma hoituis?
 
Onko kellään kokemusta kuinka irtoaa tiivisteellinen lasi farmariauton takaluukusta? Toiset sanoo että molempia ei saa ehjänä eli tiivistettä ja lasia, kuitenkin tekis mieli se tiivistekin saada siitä ehjänä. Onko kokemuksia, vinkkejä miten homma hoituis?

Tiiviste kun on kumia, niin hapertuu ajan myötä. Kannattaa ehdottomasti uusia tiiviste.

Yksi konsti... leikkaa TERÄVÄLLÄ, vaikkapa mattopuukolla kaikki lasia tiivistävät tiivisteet ja lasia ympäröivään saumamassaan lähes pellille ulottuvet viillot ympäri lasin. Sen jälkeen kengillä painat tasaisesti lasia ulospäin todella hitaasti vuorotellen vasenta ja oikeaa kulmaa, vaikka jaloilla sisäpuolelta voimaa lisäten pikkuhiljaa. Tämän toistat n.100 kertaa, niin lasi pullahtaa irti.
 
Onko kellään kokemusta kuinka irtoaa tiivisteellinen lasi farmariauton takaluukusta? Toiset sanoo että molempia ei saa ehjänä eli tiivistettä ja lasia, kuitenkin tekis mieli se tiivistekin saada siitä ehjänä. Onko kokemuksia, vinkkejä miten homma hoituis?
lukituslista/kiristyslista irti niin kyllä sen pitäisi lähteä ihan ehjänä.
Naapurin hiacesta pöllittiin takalasi toissa vuonna niin tiiviste oli ystävällisesti jätetty ehjänä tavaratilaan.
 
5-korin golfin pitkät pitäis suunnata uusiksi. auton mukana tulleesta kirjasta ei apua ole. pimeässä koitin etsiä säätöä, mutta taitaa olla piilossa muovien alla. Tietoa? Olisko tietoa service manuaaleista netistä, ja ilmaiseksi tietysti :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom