Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole myllyä vaihdettu, uusi 200km ajettu kone otettu irti, laitettu kallista palikkaa tilalle ja kone kiinni. Eli kone käytännössä uusi. Tuo 101kW oli myyjän varovainen arvio, mutta kyllä pienen kokeilun jälkeen en epäile yhtään. Olen ajanut noin kahtakymmentä eri kelkkaa mutta yksikään niistä ei ole vetänyt tuota 0-150km/h kiihdytystä noin nopeasti, ei ehdi pitkää pierua tuolla pyrähdyksellä laskea :kippis1:

Mutta eipä siinä, eihän tämä mitään munanmittausta ole, tulis vaan nyt sitä lunta saatana :rock:
 
Ei ole myllyä vaihdettu, uusi 200km ajettu kone otettu irti, laitettu kallista palikkaa tilalle ja kone kiinni. Eli kone käytännössä uusi. Tuo 101kW oli myyjän varovainen arvio, mutta kyllä pienen kokeilun jälkeen en epäile yhtään. Olen ajanut noin kahtakymmentä eri kelkkaa mutta yksikään niistä ei ole vetänyt tuota 0-150km/h kiihdytystä noin nopeasti, ei ehdi pitkää pierua tuolla pyrähdyksellä laskea :kippis1:

Mutta eipä siinä, eihän tämä mitään munanmittausta ole, tulis vaan nyt sitä lunta saatana :rock:
Sori, pakko vielä jankuttaa :D Uskotko oikeasti, että valmistaja olisi jättänyt tuollaisen tehoreservin käyttämättä jos siitä koneesta saisi irti noin paljon tehoa? Kyllä näissä vehkeissä puhutaan muutamien kilowattien lisästä mitä virittämällä saa. Paras viritys yleensä on kun laitetaan voimalinjan säädöt iskuun, mitä ne säädöt tuollaisessa catissa on, sitä en tiedä. Jos siellä 101kw oikeasti on, niin se kone on aivan jotain muuta kuin 500cc.
Mutta on tää kelkkailu vaan parasta, nimim. nostin juuri koneen pois kelkasta:jahas:
 
Sori, pakko vielä jankuttaa :D Uskotko oikeasti, että valmistaja olisi jättänyt tuollaisen tehoreservin käyttämättä jos siitä koneesta saisi irti noin paljon tehoa? Kyllä näissä vehkeissä puhutaan muutamien kilowattien lisästä mitä virittämällä saa. Paras viritys yleensä on kun laitetaan voimalinjan säädöt iskuun, mitä ne säädöt tuollaisessa catissa on, sitä en tiedä. Jos siellä 101kw oikeasti on, niin se kone on aivan jotain muuta kuin 500cc.
Mutta on tää kelkkailu vaan parasta, nimim. nostin juuri koneen pois kelkasta:jahas:

Uskon että tuota kelkkaa ei kukaan olis ostanut koskaan jos noita samoja osia olis käytetty.
Siis edelleen : koneessa ei ole juurikaan alkuperäistä, vaan kaikki on rakennettu isommista ja paremmista palikoista.

Ja se tästä aiheesta, ei vaan jaksa jankuttaa jos ei mene perille.
 
Todennäköisesti ei, usein aluvanteille tarvitaan pidemmät pultit ja pultin kartiokulma saattaa olla erilainen kuin peltivanteen pultissa.

Tuli silti pistettyä samoilla pulteilla talvipeltsarit alle kuin mitkä noissa aluissa oli. Noi pultit on ostettu viime keväällä kun noi alut hankin enkä muista enää mitä rengasliikkeen miehet noista sano...ei mulla ainakaan varapultteja oo missään.
 
Kyllä se noin päin voi käydä, jollei ne alujen pultit nyt niin pitkät ole ettei pysty kiristämään kunnolla. Peltivanteiden pultit harvemmin käy aluille.. Kai sulla ennen aluja ne peltivanteetkin on jollain ollu kiinni?:D
 
Ei hitto, sekotin nää omat pulttihommat yhen tutun autoon mihin vaihdatin renkaat samoihin aikoihin ja siihen piti ostaa aluille jotkuu ihme pultit eikä mun autoon.
 
Mikäs se on vectra a:ssa '95 kun meinaa bensa haista vähän joka paikassa, ja tarkotan ihan bensa (ei mikään pakokaasun tapainen). Välillä työntää puhaltimestakin semmosta katkua että silmiä kirvelee, sama juttu parkissa, bensa haisee vahvasti auton ympärillä.
Jotain olen lukenut että olisi polttoaine vuodot tyyppivikoja noissa vai miten on?

En ainakaan mitään lätäköitä ole auton alta löytänyt, enkä konehuoneen puoleltakaan mitään märkiä paikkoja(muuta kuin öljyisiä).
Missäs noissa yleensä niitä vuotoja sitten on jos on tyyppivika?
 
Mikäs se on vectra a:ssa '95 kun meinaa bensa haista vähän joka paikassa, ja tarkotan ihan bensa (ei mikään pakokaasun tapainen). Välillä työntää puhaltimestakin semmosta katkua että silmiä kirvelee, sama juttu parkissa, bensa haisee vahvasti auton ympärillä.
Jotain olen lukenut että olisi polttoaine vuodot tyyppivikoja noissa vai miten on?

En ainakaan mitään lätäköitä ole auton alta löytänyt, enkä konehuoneen puoleltakaan mitään märkiä paikkoja(muuta kuin öljyisiä).
Missäs noissa yleensä niitä vuotoja sitten on jos on tyyppivika?

Oletko OCF:n foorumin jo lueskellut? Jos konehuone on kovin likainen, niin sitä öljyyn sekoittunutta bensaa voi olla hankala erottaa pelkästä öljystä. Jostainhan se vuotaa, jos ihan raaka bensa haisee, eikä saa haistelemalla paikallistettua? Tollasta on jollain ollut -> http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=173083&start=0&st=0&sk=t&sd=a mutta enpä tiedä haiseeko toi sisälle asti.. OCF foorumilta löytyy myös etsi-toiminto se voi autaa.
 
Käväisin tuolla ocf:llä mutta ei aivan vastannut ongelmaani, joku sanoi että tankki vuotaisi?:eek: Onkos muilla samanlaisia kokemuksia? Olen edelleen avoin uusille ideoille..
 
Eiköhän tuo moottoritilassa vuoto ole. Päätellen siitä että lämmityslaitteen kautta tulee hajua.
Mutta ei kyseisestä autosta mitään kokemusta.
 
Nyt löytyi vuoto!(Tai oikeastaan kaksi..) Elikkä taka-akselin oikealla puolella, lähellä taka rengasta on tuollainen "mötikkä", jossa on kiinni ilmeisesti kaksi bensaletkua, ja tiputtaa jostain siitä silloin kun auto on käynnissä(tiedä sitten miten sisälle se haju kulkeutunut).
Onkohan mahdollisesti sama osa kyseessä josta puhuivat tuolla OFC:llä: http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=173083&p=1451306&hilit=bensavuoto#p1451306 (virtauksentasaaja), vai voiko olla bensapumppu? Muistaakseni oli minulla vaakatasossa tuo.. '95 malli siis ja 1.8i.

Toinen vuoto on sitten pakoputken takapöntön etu reunasta..:wtf: ei ole mielestäni bensaa kun ei haise.. ei tällä hetkellä ollut pakkasta joten ei jäätynytkään, mutta muistelisin viime talvena nähneeni taka-akselista roikkuneen jääpuikkoja(tiputtaa siis taka-akselin päälle).
Mitä mahtaa olla kyseinen tavara(vettäkö?) ja miten sitä sieltä tulee?? Pitempään auton seisoessa käynnissä roiskii kyllä ihan putkesta uloskin jotain ja käynti äänikin on sellainen hurrrr..put..put..hurrrrrr...put... jos sillä jotain merkitystä on.
 
Nyt löytyi vuoto!(Tai oikeastaan kaksi..
Onkohan mahdollisesti sama osa kyseessä josta puhuivat tuolla OFC:llä: http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=173083&p=1451306&hilit=bensavuoto#p1451306 (virtauksentasaaja), vai voiko olla bensapumppu? Muistaakseni oli minulla vaakatasossa tuo.. '95 malli siis ja 1.8i.
Miksi ihmeessä sä kyselet kahdella forumilla samaa asiaa? Toki varmaan voi saada enemmän vastauksia mutta jos yhtään selailet ocf:n forumia niin huomaat, että siellä on todella avuliasta ja paljon opeleista tietävää porukkaa. Tuskin kuitenkaan saat tästä threadista kovinkaan paljoa lisäarvoa, ottaen huomioon että threadin nimikin on "Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho". Itsellä oli aikoinaan B vectra ja huomasin, että ei ollut vikaa tai vaivaa mihin ei olisi ocf:n forumilta löytynyt vastausta.

Tietenkin jos haluaa lämpimikseen jutella niin sitä voi harrastaa tässäkin threadissa mutta jos oikeasti haluaa tietoa niin kannattaa pysyä siellä ocf:n puolella.
Mitä mahtaa olla kyseinen tavara(vettäkö?) ja miten sitä sieltä tulee?? Pitempään auton seisoessa käynnissä roiskii kyllä ihan putkesta uloskin jotain ja käynti äänikin on sellainen hurrrr..put..put..hurrrrrr...put... jos sillä jotain merkitystä on.

Edit: huomasin juuri tuon sun alemman kohdan tekstistäs niin kyllä se sopiikin tähän threadiin. Pakoputkeen tosiaan kondensoituu ilmasta vettä ja on täysin normaalia, että kun auton laittaa käyntiin sen vesi roiskuu putkesta. Kyseessä on sama ilmiö kuin tuopin pintaankin tiivistyy vettä "aivan tyhjästä" (lue ilmasta).
 
Back
Ylös Bottom