Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
- Keulan siirtymät ja pyörien värinät voivat myös olla täysin normaalia. Jousituksen vaimennuskyvyn - ensisijainen ja toissijainen - kannalta optimaalinen pyörä-iskari-jousi-kori kombo kun harvoin on se levein matalaprofiili suurimmalla mahdollisella vanteella + madallusjousi

Jos aidosti tuntuu siltä että vankkurisi ajokäytöksessä on jotain
vialla niin kävele rohkeasti pajalle kysymään.

Menin sitten pajalle, en tosin enää merkkiliikkeeseen niin kuin eka kerralla vaan oikealle pajalle - virityspajalle, joka on nähnyt näitä jo pilvin pimein. Herr KapitanÜbermeister ajoi mun autoa ja sanoi että hän on samaa mieltä: Scheisse. Autossa ei kuitenkaan ole vikaa, vaan se on kyllä samanlainen kuin kaikki muutkin.
Tähänkin ongelmaan löytyy lääkkeet alkaen 1400€, kein Problem :)
Sanoin, että katsotaan myöhemmin, pitää ensin jättää lotto-anomus...
Yhtä juttua se käski muuttaa pyöränkulmissa, se voisi hieman vakauttaa...

Tärkein selvisi eli vankkurissa ei ole vikaa, vaan vika oli penkin ja ratin välissä, kun odotin liikoja kulkuvälineeltä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on auton 45tkm huolto vajaan parin viikon päästä ja kysyisin sellaista, että onko siitä mitään vaaraa tjsp, jos ajaa noin tonnin yli tuon huoltovälin, eli lähelle 46tkm on mittarissa, kun huoltoon ajan?
Olisi muutama pakollinen ajo vielä edessä ennen huoltoa, mutta vähän mietityttää, onko tuosta ylityksestä jotain haittaa koneelle tjsp?
 
Mulla on auton 45tkm huolto vajaan parin viikon päästä ja kysyisin sellaista, että onko siitä mitään vaaraa tjsp, jos ajaa noin tonnin yli tuon huoltovälin, eli lähelle 46tkm on mittarissa, kun huoltoon ajan?
Olisi muutama pakollinen ajo vielä edessä ennen huoltoa, mutta vähän mietityttää, onko tuosta ylityksestä jotain haittaa koneelle tjsp?

ei mitään haittaa. en kyllä vastuuta ota jos koneesi laukeaa, mutta jos laukeaa niin syynä ei todellakaan ole se että ajoit muutamalla tonnilla yli tuon 45tkm.
 
Tuleeko huonommat renkaat eteen vai taakse?

Erkjetterin sanoma on se yleinen mielipide. Itse kyllä laitan taakse huonommat renkaat, koska IMHO perän irti lähteminen on helpompi korjata kuin puskeminen. Syynä tuolle yleiselle mielipiteelle on varmaan se että kun laitat eteen paskemmat, niin tien liukkaus tulee paremmin esiin ja perä ei irtoa niin helposti.
 
Erkjetterin sanoma on se yleinen mielipide. Itse kyllä laitan taakse huonommat renkaat, koska IMHO perän irti lähteminen on helpompi korjata kuin puskeminen. Syynä tuolle yleiselle mielipiteelle on varmaan se että kun laitat eteen paskemmat, niin tien liukkaus tulee paremmin esiin ja perä ei irtoa niin helposti.

Puskeminen on helpompi hallita, kuin yliohjautuminen. On se hyvä, että itse luulet hallitsevasi auton luisut. Fakta on vaan se, että tavikselta lähtee mopo käsistä, kun on tosi kyseessä, jos auto yliohjaa.


Eli ei toi suositus ole mikään turha.
 
Erkjetterin sanoma on se yleinen mielipide. Itse kyllä laitan taakse huonommat renkaat, koska IMHO perän irti lähteminen on helpompi korjata kuin puskeminen. Syynä tuolle yleiselle mielipiteelle on varmaan se että kun laitat eteen paskemmat, niin tien liukkaus tulee paremmin esiin ja perä ei irtoa niin helposti.

Hmm,

Tiukka jarrutus jostain reilusta satasesta kevyesti liukkaalla,
painosiirtyminen eteen, perä kevenee ja paskemmat renkaat
takana? Matkaa et saa lisää, mutta jarruvoimaa keventämättä
et saa tuota poikittain kampeavaa vankkuriasi suoraan.
Eli osutko nokka edellä - jos siis yleensä saat oikaistua -
vai valitsetko vaihtoehdon spinni?

Tee kuten haluat, mutta mieti nyt kuitenkin vielä toisen kerran.
 
Hmm,

Tiukka jarrutus jostain reilusta satasesta kevyesti liukkaalla,
painosiirtyminen eteen, perä kevenee ja paskemmat renkaat
takana? Matkaa et saa lisää, mutta jarruvoimaa keventämättä
et saa tuota poikittain kampeavaa vankkuriasi suoraan.
Eli osutko nokka edellä - jos siis yleensä saat oikaistua -
vai valitsetko vaihtoehdon spinni?

Tee kuten haluat, mutta mieti nyt kuitenkin vielä toisen kerran.

Lieneeköhän ohje paremmat renkaat taakse ajalta jolloin suurin osa autoista oli takatuuppareita. Itse pistän aina huonommat renkaat taakse, koska muuten uusia renkaita saisi olla kokoajan ostamassa (etuvedolla kun ajelen). Näin on jo 10 vuotta menty ilman ongelmia.
 
Nyt olis hälyttimen kanssa ongelmaa. Porukoiden mersun jälkiasennettu defan hälytin kytkee jostain syystä käynnistyksenneston päälle vaikka autoa ei ole yritetty varastaa ja käytössä on alkuperäiset avaimet ja alkuperäinen kaukosäädin hälyttimeen. Ongelmaa ei siis esiinny jos hälytintä ei ovia lukitessa kytke päälle. Mistä moinen voi johtua ja onko asialle tehtävissä muuta kuin hälyttimen irrottaminen
 
Eikai auton jos takajarrut on kunnossa ja takana on paskemmatkin renkaat ja jos pinta pn identtinen kummallakaan puolella pitäisi missään nimessä lähtä spinnaamaan, siis suoralla tiellä? ja tosta sladin hallinnasta sen verran että yllättäen kun lähtee niin kyllä sitä sitten mennään matkustajaksi, niin menee nimittäin vaikka Kimi, näkeehän noita melkein joka formulakisoissakin, ja kisatilanteessa ollaan aika tavalla enemmän hereillä kun maantiellä, ja kuskit ovat maailmanluokan lahjakkuuksia... Kyllä se niin nopeasti lähtee, nimim. 180 astetta spinni 110kmh talvella mutkassa, mä vielä tajusin tehdä vastaohjauksen, mutta olin kyllä varmaan sekunnin myöhässä, mutta se liukui sivuttain jo ennenkuin tajusin että mitä hemmettiä, pysähty sitte nätist vastaantulijoiden kaistalle keula menosuuntaan.. puita tienvieri täynnä, melko hyvä mutka, ja lottovoiton kaltainen onni että olen ylipäänsä elossa kertomassa tästä.
 
Erkjetterin sanoma on se yleinen mielipide. Itse kyllä laitan taakse huonommat renkaat, koska IMHO perän irti lähteminen on helpompi korjata kuin puskeminen. Syynä tuolle yleiselle mielipiteelle on varmaan se että kun laitat eteen paskemmat, niin tien liukkaus tulee paremmin esiin ja perä ei irtoa niin helposti.

Köh, jos auto puskee niin se menee suoraan, kun perä lähtee niin se voi mennä mihin vaan, mutta on se hyvä, että tietää pystyvänsä korjaamaan tilanteen...
 
Fordi sai pienen pusun ja sen johdosta oikeanpuoleinen umpio meni paskaksi. Asentelin nyt uutta umpiota, mutta en saa ajovaloa palamaan mitenkään. Olen kokeillut eri polttimoilla joten polttimossa ei ole vikaa, pitkätkin toimivat normaalisti. Missä vika?
 
Fordi sai pienen pusun ja sen johdosta oikeanpuoleinen umpio meni paskaksi. Asentelin nyt uutta umpiota, mutta en saa ajovaloa palamaan mitenkään. Olen kokeillut eri polttimoilla joten polttimossa ei ole vikaa, pitkätkin toimivat normaalisti. Missä vika?

Sähkömittari käteen seuramaan ajovaljoen jännite piuhaa etsien mihin asti virtaa tulee. Asennuksessa ottanu oikosulkua sulake palanu?
 
Köh, jos auto puskee niin se menee suoraan, kun perä lähtee niin se voi mennä mihin vaan, mutta on se hyvä, että tietää pystyvänsä korjaamaan tilanteen...

Mut IMHO perän irti lähteminen on helpompi korjata kuin puskeminen. Varsinkin automaattiautolla. Tottakai paras varokeino on näiden tilanteiden ennaltaehkäisy. Mutta tämä on minun henkilökohtainen mielipide.
 
e30 korimallin 316:sta on sekä 1.6 koneella ja 1.8 koneella. Mitä eroa on 316:sen 1.8:lla koneella verrattuna 318? Vai onko näihin vaihdettu vain kone. Nettiauto.comissa noita löytyy paljonkin.
 
Mut IMHO perän irti lähteminen on helpompi korjata kuin puskeminen. Varsinkin automaattiautolla. Tottakai paras varokeino on näiden tilanteiden ennaltaehkäisy. Mutta tämä on minun henkilökohtainen mielipide.

siinä vaiheessa kun olet ihmetellyt mitä helvettiä, tajunnut että perä on irti ja alkanut tekemään asialle jotakin niin melko usein on jo myöhäistä tehdä mitään. ja mä ainakin menen mieluummin nokka edellä jotakin päin kuin kylki/perä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom