Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on tulossa mielenkiintoista kysymystä.

Veli jätti auton minulle kun siirtyi armeijan pariin ja heräsi kysymys.
Autossani on yksi avain, se käy hyvin virtalukkoon, mutta ovia lukittaessa ei avain suostu kääntymään lukossa - kuin olisi käytössä väärä avain..? Mieleeni heräsi, että pystyykö tällaisessa tilanteessa teettämään avainta tuohon? Auto on keskuslukituksella, ilman kaukosäätöä.

Sori sekava kirjoitustyyli. :)
Itselläni oli niin, että avain oli kulunut sen verran, että se ei toiminut oven lukossa, mutta virtalukkoon se kävi normaalisti. Teetin sitten uuden avaimen. Uudella avaimella rupesi toimimaan oven lukkokin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuka/mikä ostaa 20 vuotta vanhan auton edes jollain hinnalla? On se vielä ajokunnossa ja rekisterissä, mutta pikku remppaa vailla. Romuttamo?

tai jos autosta löytyy maagiset kirjaimet BMW niin aika moni....
 
eikös tossa pidä pumpun hihnapyörä lukita ruuvilla kun vaihdetaan hihnaa.
eli pumppu pitää olla tietyssä asennossa jakoon nähden sitä en tiedä miten sen saa tarkistettua kohdalleen.

Jep, oikeassa olet ja näin toki tehtiinkin.

Vikakin löytyi. Yläkuolokohtaa ei merkitäkään vauhtipyörään koneistetulla selkeällä pykälällä, vaan pienellä nollalla, joka ei edes näy pienestä muovisesta tarkistusreiästä. Oikea yläkuolokohta löytyi vasta kun koko muovinen tulppa-tarkistusreikä -hässäkkä ruuvattiin irti.
 
saisko pikasta vastausta, kun äsken kesken ajon subi sammu, sit sytty semmonen oranssi merkkivalo jos on ympyrä ja sen reunoilla 3 katkoviivaa ympärän suuntasesti, et mitä se meinaa ja mitä asialle voi tehä? On saksalainen ohjekirja niin ei oikein ymmärrä mitään siitä.
 
saisko pikasta vastausta, kun äsken kesken ajon subi sammu, sit sytty semmonen oranssi merkkivalo jos on ympyrä ja sen reunoilla 3 katkoviivaa ympärän suuntasesti, et mitä se meinaa ja mitä asialle voi tehä? On saksalainen ohjekirja niin ei oikein ymmärrä mitään siitä.
Ja se merkkivalo syttyi mihin?
 
Minkä perskeleen takia turbolla varustetut autot pöläyttää kaameen savupilven välillä kiihdytettäessä? Aiemminhan tuo taisi olla diisseleiden ominaisuus, mutta nyt näyttää bensaturbotkin kunnon nokipommeilta...
 
paras/siistein tapa irrottaa sikaflexiä auton takalasista? spoileri revittiin irti ja nyt pitäis jäljet "siivota".
enimmät vois viiltää pois parta\mattopuukon terällä ja loput jämät jollaki tinnerillä, asetoni vois olla kova.
vois bensaakin kokeilla mutta voi olla ettei ole tarpeeksi tujua..
 
paras/siistein tapa irrottaa sikaflexiä auton takalasista? spoileri revittiin irti ja nyt pitäis jäljet "siivota".
Ensin revit jollakin isommat pois ja viimeistelet toffeelaikalla. Toffeelaikka on hemmetin hyvä tapa irrottaa tarroja sun muita maalipinnasta pintaa vahingoittamatta. Siis jos sen osaa. Liian isoilla kierroksilla tulee varmasti damagea.
 
Onko auton äänimerkin sijainnista mitään määräyksiä? alkaa mennä hermot kun joka katsastukseen saa sitä elvyttää ja kun on vielä niin paskassa paikassa puskurin alla ettei meinaa päästä mistään käsiksi.. siirtäisin sen konetilaan sieltä puskurista, mutta ainoa vapaa helppo paikka olis lähellä tulipeltiä akun vieressä:rolleyes:
 
saisko pikasta vastausta, kun äsken kesken ajon subi sammu, sit sytty semmonen oranssi merkkivalo jos on ympyrä ja sen reunoilla 3 katkoviivaa ympärän suuntasesti, et mitä se meinaa ja mitä asialle voi tehä? On saksalainen ohjekirja niin ei oikein ymmärrä mitään siitä.

Äkkiseltään kuulostaa joko jarrupalojen kuluneisuuden tai ABSin toimimattomuuden varoitusvalolta. Melko varmasti jotain jarruihin liittyvää kuitenkin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täähän oli sit tyhmien kysymysten kerho... mulla on toinen etuvalo palanut, paitti pitkät pelaa. Mistä mä löydän idiootille tehdyt ohjeet sen polttimon? vaihtamiseen?
 
Täähän oli sit tyhmien kysymysten kerho... mulla on toinen etuvalo palanut, paitti pitkät pelaa. Mistä mä löydän idiootille tehdyt ohjeet sen polttimon? vaihtamiseen?
Riippuu kuinka vanha sun auto on(uusissa autoissa voi olla, että se vaihtaminen on oikeasti niin saatanan hankalaa, että pitäisi viedä korjaamolle), mutta avaamalla konepellin ja tutkimalla polttimon koteloa moottorin puolelta voit ehkä keksiä miten saat polttimon irrotettua. Yleensä niissä on joku jousi/kumpi pitämässä paikallaan ja lopuksi vielä se poltin irrotetaan kotelosta painamalla ja kiertämällä samaan aikaan(niissä koteloissa on monasti pienet urat.

En tiiä auttoiko tämä yhtään, mutta hankala se on näin netin välityksellä kertoa, kun ei tiedä mikä auto/tms. on. Ootkos kokeillut etsiä Googlesta ohjeita?
 
Täähän oli sit tyhmien kysymysten kerho... mulla on toinen etuvalo palanut, paitti pitkät pelaa. Mistä mä löydän idiootille tehdyt ohjeet sen polttimon? vaihtamiseen?
pistä vaalea asu (mielellään tiukka)päälle ja mene huoltoasemalle pyydä siellä jotain miestä vaihtamaan se. vaaleat vaatteet että voit sanoa "kyllä mä muuten yrittäisin mutta et halua että vaatteet sotkeentuu".



http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva...imon_vaihtaminen/fi_FI/polttimon_vaihtaminen/
 
Kiitos Topi!
Mä en antais ikinä ittelleni anteeksi jos tekisin jotain noin kanamaista temppua ja fiksu mies sanois tuollaiseen, että ota vaatteet pois ja vaiha ite polttimos..:rolleyes:

Weak: kyllä mä googletin, mutta vissiin taas väärillä sanoilla kun linkit vei autofoorumeille, joissa käsiteltiin vielä hankalampia juttuja kuin tuo lampun vaihto.

wnha: ohjekirja on kadonnut jonnekin, samoin rekisteriote. Kyllä ne jossain on vaan en millään tähän hätään löydä.
 
Back
Ylös Bottom