Pistetäämpä tämä tännekin.
Seat Toledo diesel -96, 1Y koneella siis kyseessä. Alunperin koneesta hajosi öljypumppu ja apuakselin hihnapyörä lähti omille teilleen, jako hyppäsi ja venttiilit osuivat mäntiin.
Nyt tilanne on se että täydellinen koneremontti on tehty. Kone kasattu onnistuneesti. Mutta ei jaksa käydä. Jakopään merkit pitäisi olla kohdillaan, nokka-akselin päässä sopiva levy, vauhtipyörän koneistettu merkki(kaksi koneistettua merkkiä joista myöhäisempi yläkuolokohta?) tarkistusikkunassa. Ruiskutuspumppun ura ja reikä kohdillaan(ja hihnapyörässä kolme pultinkantaa samoilla kohdilla kuin ennenkin).
Kone pyörii ja lähtee 5-10 sekunnin sahaamisen jälkeen käyntiin muutamaksi sekunnniksi, mutta sen jälkeen sammuu. Ruiskutuspumppua kokeiltiin myös säätää ja yhdessä asennossa kävi kaasulla muutaman sekunnin pidempään mutta samalla tavalla sammuu eikä jaksa käydä.
Mistä Kannattaisi etsiä vikaa? Voiko ruiskutuspumppu kuitenkin olla niin pielessä ettei vaan käy? Voiko vika olla jaossa?