Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Renault vm 95 onko 19 malli? Pojat kyllä kertoi tuon ostettuani ettei sitä voi autoksi kutsua.
http://www.renault-turbo.com/chris/red 3 door/red 16V engine fitted 03.jpg
http://www.renault-turbo.com/chris/red 3 door/red 16V engine fitted 02.jpg
noissa kuvissa näkyy lampun takan musta kuppi pyöritä se irti niin tulee tämä näkymä.(kuvassa on otettu koko umpio irti älä anna sen hämätä;) )
http://www.renaultforums.co.uk/_Use...4/{D0889D3D-A7EB-4781-9A3E-3B9038948B0C}.jpeg
ota johto irti lamppu irtoaa kun kääntää kiinnitys jouset kolostaan pois. ja muista ettei uuteen lampun lasiin saisi koskea paljaalla kädellä ettei tule rasvaisia sormenjälkiä polttimoon, vähentää polttimon kestoikää.

edit toi alin keltainen nuoli on parkin johto kannattaa katsoa samalla että sekin toimii.
edit2 polttimon tyyppi on siis H4
 
Tuota noin löysin ohjekirjan vaan siinä kuvat on ihan perseestä. Onko lamppu ja polttimo sama asia? Ohjekirjassa oli lampun tyyppinä H1. Ja koska nyt olen jo todistanut etten tajua autoista mitään niin miksi mun molemmat etuvalot palaa kuitenkin, toinen on vaan kovin himmeä ja "erinäköinen". Enhän mä olisi itse edes tietoinen koko asiasta jos työkaveri ei ois ohimennen maininnut, että sulla on sitten toisen etuvalon poltin menossa vaihtoon.
Myydäänkö noita lamppuja huoltoasemilla vai mistä mun kannattaa huomenna etsiä?

Ja kiitoksia vaan pojat, nyt on tullut niin paljon, niin selkeitä ohjeita, että jos mä näillä ryssin ihmettelen suuresti.Tosin valmistaudun henkisesti siihenkin vaihtoehtoon
 
Tuota noin löysin ohjekirjan vaan siinä kuvat on ihan perseestä. Onko lamppu ja polttimo sama asia? Ohjekirjassa oli lampun tyyppinä H1. Ja koska nyt olen jo todistanut etten tajua autoista mitään niin miksi mun molemmat etuvalot palaa kuitenkin, toinen on vaan kovin himmeä ja "erinäköinen". Enhän mä olisi itse edes tietoinen koko asiasta jos työkaveri ei ois ohimennen maininnut, että sulla on sitten toisen etuvalon poltin menossa vaihtoon.
Myydäänkö noita lamppuja huoltoasemilla vai mistä mun kannattaa huomenna etsiä?

Ja kiitoksia vaan pojat, nyt on tullut niin paljon, niin selkeitä ohjeita, että jos mä näillä ryssin ihmettelen suuresti.Tosin valmistaudun henkisesti siihenkin vaihtoehtoon
Palaako siellä toisessa pelkästään parkkivalo?
kannattaa varmaan vaihtaa molemman puolen polttimot samantien. Noita on näköjään tehty sekä H4 että H1 lampuilla.
eli todennäköisesti sulla on sitten H1 polttimot.
polttimon saat vaikka motonetistä.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/431339/91
autotarvikeliikeistä, huoltamoilta yms.
 
eli todennäköisesti sulla on tälläiset lamput.
http://www.renaultforums.co.uk/_Use...g/{FF70888E-606B-4C26-B1D4-AE1CC35980C1}.jpeg
ja takapuolelta tämän näköinen
http://www.renaultforums.co.uk/_Use...g/{7DC00D59-E0B9-49EF-A8D7-8174010753FF}.jpeg
eli polttimonpaikka on tossa vasemmassa kulmassa olevassa reijässä, tossa kuvassa näkyy noi polttimon johdot ja kiinnitys jousetkin.

jos lamppu on toi H1 niin niistä pitäisi löytyä toi uv-block tai uv suojattu yms teksti.
jos lamppu ei ole uv suojattu niin tuppaa noi "lasit" haurastumaan ja halkeilemaan.
Theroyalparty.gif
 
Voisko joku pistää muutamia nettikauppoja jostai sais tilattua kaikennäköistä palikkaa japsiautoihin, tarkemmin hondiin. Ja myös jos joku tietäs jonkuin suomalaisen hondille tarkoitetun nettifoorumin ja vois linkittää ni oisin kiitollinen.

Googlella oon koittanu kyllä ettiä, ja jotain löytänytkin, mutta jos joku viittii jotain linkkejä heittää ni kiitoksia ! =)
 
Auto pitää tyhjäkäynnillä pientä tärinää ja kierroslukumittari pikkuisen liikkuu tyhjäkäynnillä. Mikäköhän mahtaisi olla ongelmana ja miten olisi korjattavissa? Kiitoksia
 
Opel omega vuosimallia 98. Ei ole ajettu kuin 150t

Opelit tekee sitä :thumbs:

Mulla on muutama ollut, kuin myös monella kaverilla, eikä ihan heti tuu mieleen yhtäkään, jossa ei olis ajoittain täristänyt tyhjäkäynnillä...

Tärinöitä koettuna siis vm 1985-2006 autoista, joissa kilometrejä 1-300tkm.
 
Mitähän vittua, ajelin tossa kehä ykköstä ja huomasin yhtäkkiä että kytkin oli muuttunut löysäksi ja liikerata oli jotain 1/3 normaalista. Vähän ajan päästä ei menny enää vaihteetkaan silmään. Pääsin kuitenkin himaan, ja pihalla vähän aikaa ihmeteltyäni kytkin rupesi taas pikkuhiljaa toimimaan ja lopulta se toimi ihan niinkuin pitääkin. Auto on ford fiesta ST vm. 05. :curs:
 
Opelit tekee sitä :thumbs:

Mulla on muutama ollut, kuin myös monella kaverilla, eikä ihan heti tuu mieleen yhtäkään, jossa ei olis ajoittain täristänyt tyhjäkäynnillä...

Tärinöitä koettuna siis vm 1985-2006 autoista, joissa kilometrejä 1-300tkm.
Kaasuläppämoottorin puhdistus ja sen reiän, johon venttiilikopalta tuleva huohotusputki liittyy, kaasuläppämoottorissa poraaminen hieman isommaksi auttaa. Ks. lisää opelipalstalta. Helppo homma, ja aikaa menee puhdistuksen perusteellisuudesta riippuen 30 min - 1,5 h.

Tuo johtuu siitä, että kaasuläppämoottori jumiutuu siitä öljypaskasta mitä sieltä venttiilikopasta huohottuu sinne kaasuläppämoottorille. Tai oikeastaa se reikä siinä kaasuläppämoottorin kyljessä on liian pieni ja tukkeutuu tuosta öljypaskasta.
 
Kaasuläppämoottorin puhdistus ja sen reiän, johon venttiilikopalta tuleva huohotusputki liittyy, kaasuläppämoottorissa poraaminen hieman isommaksi auttaa. Ks. lisää opelipalstalta. Helppo homma, ja aikaa menee puhdistuksen perusteellisuudesta riippuen 30 min - 1,5 h.

Tuo johtuu siitä, että kaasuläppämoottori jumiutuu siitä öljypaskasta mitä sieltä venttiilikopasta huohottuu sinne kaasuläppämoottorille. Tai oikeastaa se reikä siinä kaasuläppämoottorin kyljessä on liian pieni ja tukkeutuu tuosta öljypaskasta.

Eipä koskaan mua itteäni häirinnyt tuo...

Ainoa varsinainen moottoriongelma, joka mulla on ooppelissa ollut, oli se kun valmistusvammainen kansipahvi päästi kadetissa vedet sylinteriin...
 
Mitähän vittua, ajelin tossa kehä ykköstä ja huomasin yhtäkkiä että kytkin oli muuttunut löysäksi ja liikerata oli jotain 1/3 normaalista. Vähän ajan päästä ei menny enää vaihteetkaan silmään. Pääsin kuitenkin himaan, ja pihalla vähän aikaa ihmeteltyäni kytkin rupesi taas pikkuhiljaa toimimaan ja lopulta se toimi ihan niinkuin pitääkin. Auto on ford fiesta ST vm. 05. :curs:
Näköjään vika liittyy jotenkin moottorin lämpeämiseen. Minulla ei ole kyllä tarkempia tietoja viasta, mutta toi ei todellakaan kuulosta pikkuvialta! Huoltoon ja äkkiä, sanon minä.
 
Mitähän vittua, ajelin tossa kehä ykköstä ja huomasin yhtäkkiä että kytkin oli muuttunut löysäksi ja liikerata oli jotain 1/3 normaalista. Vähän ajan päästä ei menny enää vaihteetkaan silmään. Pääsin kuitenkin himaan, ja pihalla vähän aikaa ihmeteltyäni kytkin rupesi taas pikkuhiljaa toimimaan ja lopulta se toimi ihan niinkuin pitääkin. Auto on ford fiesta ST vm. 05. :curs:
eikähän siinä samanlainen nestekytkin ole kuin focuksessa
http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=23643&sid=6fa42bb8751e6de31ee4ae808ddd9f7d
eli todennäköisesti joko poljin tai kytkinsylinteri falskaa
 
Auto pitää tyhjäkäynnillä pientä tärinää ja kierroslukumittari pikkuisen liikkuu tyhjäkäynnillä. Mikäköhän mahtaisi olla ongelmana ja miten olisi korjattavissa? Kiitoksia

Mulla aikanaan 95-mallisessa Vectrassa meni nopeusmittarinvaijeri poikki ja tyhjäkäynti alkoi ontumaan ja nopeusmittari tietty lopetti toimimisen. Opelin nopusmittarinvaijeri toimii jonkinlaisena maadoittimena joka vaikuttaa myös moottorinohjausyksikköön. Aikaa siitä on yli kymmenen vuotta etten enää tarkkaan muista miten se homma meni mutta vaijeri vaikutti moottorin tyhjäkäyntiin ja mittareihin myös.
 
Back
Ylös Bottom