Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Mitähän vittua, ajelin tossa kehä ykköstä ja huomasin yhtäkkiä että kytkin oli muuttunut löysäksi ja liikerata oli jotain 1/3 normaalista. Vähän ajan päästä ei menny enää vaihteetkaan silmään. Pääsin kuitenkin himaan, ja pihalla vähän aikaa ihmeteltyäni kytkin rupesi taas pikkuhiljaa toimimaan ja lopulta se toimi ihan niinkuin pitääkin. Auto on ford fiesta ST vm. 05. :curs:

Kytkimen pääsylinteri(n) (tiivisteet) saattaa falskata. Tosin tuntuu oudolta, että jos se on laskenut nesteet pihalle, niin miten kummassa se yhtäkkiä alkaisi toimia. Kannattaa tarkistaa ihan ekana kytkinnesteet, eli onko säiliössä tavaraa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paljonhan toisen vetarin vaihto mahtaas maksaa?
-99 focusee pitäs vaihattaa, ennenku rikkoo vaihteet

No nyt tuli vittu tääkin selväks pelkkä osa on 320€... vitun foortit toyota avensiksee ois maksanu 70€

Nyt vähän vituttaa
 
No nyt tuli vittu tääkin selväks pelkkä osa on 320€... vitun foortit toyota avensiksee ois maksanu 70€

Nyt vähän vituttaa
Nopealla haulla netistä en löytänyt mistään noin kallilla fiikkukseen vetaria, mistä oot ostamassa? Onko millä koneella?
 
2.0 litranen, vissii ei saa tarvikeosana kun on abs-jarrut nii ei löydy tarvikeosia missä ois ne "rattaat?" itekki katoin motonetistä että ois jotain 150€ mutta en tiiä sitte noista abs:istä

Oli kyllä niin suutarin oloinen se tiskillä ollut jätkä että en tiiä siitäkää, pitääs yrittää viel ite kattella noita ja jos löytyy nii pitää käyä kysymässä että sopisko se.
 
2.0 litranen, vissii ei saa tarvikeosana kun on abs-jarrut nii ei löydy tarvikeosia missä ois ne "rattaat?" itekki katoin motonetistä että ois jotain 150€ mutta en tiiä sitte noista abs:istä

Mun mielestä Focuksessa on alusta asti ollut ABS-jarrut vakiona.
 
2.0 litranen, vissii ei saa tarvikeosana kun on abs-jarrut nii ei löydy tarvikeosia missä ois ne "rattaat?" itekki katoin motonetistä että ois jotain 150€ mutta en tiiä sitte noista abs:istä

Oli kyllä niin suutarin oloinen se tiskillä ollut jätkä että en tiiä siitäkää, pitääs yrittää viel ite kattella noita ja jos löytyy nii pitää käyä kysymässä että sopisko se.
Kyllä kaikissa fiikkuksissa on vakiona absit niin eiköhän kaikki tarvikeosatkin käy
 
Sammutin auton ja ulkona aloin kuuntelemaan et sieltä kuuluu jotain ihmeellistä tikitystä. Jatkui ainakin about 5min. Onks se ihan normaalia?

Kuului siis ulkopuolella.
 
tikitystä? varmaankin flekti pyöri... -> jäähdytti vielä moottoria.

edit: mikä auto ja minkä ikänen auto kyseessä?
 
Sammutin auton ja ulkona aloin kuuntelemaan et sieltä kuuluu jotain ihmeellistä tikitystä. Jatkui ainakin about 5min. Onks se ihan normaalia?

Kuului siis ulkopuolella.
Vai oisko naksuntaa? Tosiaan, moottorin sammutettua siellä voi kyllä vielä naksua, oisko ne nyt releet ja termostaatit jotka siellä naksuu. Joku voi tietää tarkemmin, itse vain tiedän että jos naksuntaa kuulee niin se on normaalia.

Sit tosiaan tuo flektikin voi pyöriä mutta se kylläkin hurisee, eikä nakstu tai tikitä. Se flekti on semmoinen normaalin tuulettimen (näköinen) vätöstys joka pyöriessään saa aikaan tuulettimen äänen, koska se on tuuletin.
 
-98 Mondeo.

Sit kun ajoin himaan ja laitoin radion yms. pois päältä niin mun mielestä ainakin kuulosti et olis käynyt hiukan oudosti. Piti sellaista "terävää" ääntä, tai siis... Sellaista terävämpää kuin normaali auton ääni. Tietysti paha mennä sanomaan kun 1. en tiedä autoista mitään ja 2. en ole varmaan ikinä ajanut ilman mitään musiikkia tai muuta taustahälyä.

Se on kyllä ihan just katsastettu et kai siellä olisi selvinnyt jos olisi esim. moottorissa jotain vikaa?
 
-98 Mondeo.
Se on kyllä ihan just katsastettu et kai siellä olisi selvinnyt jos olisi esim. moottorissa jotain vikaa?
Katsastuksessa ei selviä moottorin kunnosta yhtään mitään. Siellä tsekataan vain lähinnä, että kaikki on ulkoisesti kunnossa.

Mutta ei syytä huoleen. Toi tikitys on ihan normaalia ja sitä kuulee yleensä varsinkin lämpimällä ilmalla, kun auton sammuttaa. Itse olen aina ajatellut, että ääni kuuluu siitä, kun öljy tippuu takaisin öljypohjaan tai ihan normaalista moottorin lämpölaajenemisesta, kun moottorin tietyt osat kylmenevät sammutuksen jälkeen.
 
Aijaa, mä olen aina luullut että katsastuksessa tutkitaan kaikki mahdollinen :D Vähän kuin lääkärintarkastus.

Mutjoo, ehkä mä lopetan panikoimisen. Käsken vaikka duunissa jonkun miehen kuunnella sitä ja sanoa mielipiteensä.
 
Tikittää kun öljy tippuu takas öljypohjaan.....tota joo.... Kuuma katalysaattori kun jäähtyy ajon jälkeen, niin se pitää semmosta kevyttä tikitystä. Tai napsahtelua, miksi sitä nyt sitten haluaa kutsuakin.
 
Sit tosiaan tuo flektikin voi pyöriä mutta se kylläkin hurisee, eikä nakstu tai tikitä. Se flekti on semmoinen normaalin tuulettimen (näköinen) vätöstys joka pyöriessään saa aikaan tuulettimen äänen, koska se on tuuletin.

no ota nyt naisista aina selvää :D :piis:

no mutta joo, ei se mikä lie nyt ääni onkaa, 99% varmuudella mitään vakavaa ole. ei muuta kun kovaa ajoa!
 
Se on joku pakosarjan suojapelti tms. mikä siellä napsuu, itellä tekee samaa focus.

Siiis ku jäähtyy nii metallista kuuluu sellanen ääni ku se kutistuu :D
 
Back
Ylös Bottom