Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Miten saisi irrotettua auton tavaratilan kannessa olevat kirjaimet/mallimerkinnät?
Ohutta siimaa kuulemma käyttävät ja sillä sahaavat liiman pois merkkien takaa. Kannattaa tietenkin varmistaa, että kyseisessä autossa merkit on vain liimalla kiinni ;)

Loput liimasta lämmittämällä kuumailmapuhaltimella ja loppuviimeistely puhdistusvahalla/kliinerillä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eipä olisi siima tullut ihan heti mieleenkään, kiitti! Ei muuta kuin kalastusvermeet esiin ja auton kimppuun!
 
Onko kellään tietoa VW:n automaattien kestävyydestä, -90 luvun lopulta ja bensakoneen perästä? Sellainen olisi ehkä halvalla tarjolla, mutta hieman epäilyttää.
 
Onko kellään tietoa VW:n automaattien kestävyydestä, -90 luvun lopulta ja bensakoneen perästä? Sellainen olisi ehkä halvalla tarjolla, mutta hieman epäilyttää.

Mitään kovin kattavaa tilastoa ei ole tarjota, mutta kahdesta diesel-Passatista on omakohtaisia kokemuksia. Tiedä sitten tekeekö tällä tiedolla mitään, kun bensakoneesta oli sun tapauksessa kyse, mutta hyvin nuo automaatit ovat kestäneet omassa ja faijan käytössä. Kyseessä -96 ja -97 Passatit ja mittareissa 320tkm ja 260tkm.
 
Mitään kovin kattavaa tilastoa ei ole tarjota, mutta kahdesta diesel-Passatista on omakohtaisia kokemuksia. Tiedä sitten tekeekö tällä tiedolla mitään, kun bensakoneesta oli sun tapauksessa kyse, mutta hyvin nuo automaatit ovat kestäneet omassa ja faijan käytössä. Kyseessä -96 ja -97 Passatit ja mittareissa 320tkm ja 260tkm.

Selvä :)
 
onko sytytysboxille jotain hienompaa "virallista" nimeä varaosaluettelossa O_o?
 
Katso nyt ihan ekana, että pyörä on kunnolla kiinni. ;) Et olisi ensimmäinen kolinan valittaja jolta on pyörä tippumassa.

Mutta kysymykseen vastatakseni Vectran tyyppivikana takapäässä kallistuksenvakaajan puslat sekä pitkittäisen tukivarren etupään pusla ja ehkä koiranluut. Sieltä sitten arpomaan. Sieltä löytyy enemmänkin puslia mitkä voi kolinaa aiheuttaa, mutta noi on ne yleisimmät. Sitten yksi vaihtoehto voi olla löysä jarrusatula tai jarrupalat jotka kolisee. Tutkimalla selvinnee. Mutta ei tollanen kolina kuitenkaan mitään isompaa vahinkoa autolle tee. Ei sieltä kovin helposti mitään sen takia irti lähde.

kyllä se on ilmeisesti pusla sen verran kulunut? Mitähän uusi pusla maksaa ja sen asentaminen korjaajalla? Saisikohan ~150e?
 
Ruostuukohan maasturi hitaammin kuin perussedan/farmari ?

Ajatuksena maastureissa korkeampi maavara jolloin kivet eivät iskeydy pohjaan niin helposti.. Mitenkähän on, liekö tutkittu?
 
kyllä se on ilmeisesti pusla sen verran kulunut? Mitähän uusi pusla maksaa ja sen asentaminen korjaajalla? Saisikohan ~150e?
Kannattaa vaihtaa molemmin puolin samalla. Itselle vaihdettiin joskus b-vectraan takapitkittäistuen etummaiset helat (motonetissa 16.90/kpl) ja takavakaajan korihelat (motonet 3.90/kpl) ja kolinat loppui siihen. Korjaamon hinnoista en sitten osaa sanoa, mitä ne ottaa kun noi asentaa. Ja sitten saattaa olla hyvä juttu viedä auto sen jälkeen nelipyöräsuuntaukseen, ettei ala renkaat kulumaan epätasaisesti. Se taas maksaa muutamasta kympistä sataseen.
 
Kannattaa vaihtaa molemmin puolin samalla. Itselle vaihdettiin joskus b-vectraan takapitkittäistuen etummaiset helat (motonetissa 16.90/kpl) ja takavakaajan korihelat (motonet 3.90/kpl) ja kolinat loppui siihen. Korjaamon hinnoista en sitten osaa sanoa, mitä ne ottaa kun noi asentaa. Ja sitten saattaa olla hyvä juttu viedä auto sen jälkeen nelipyöräsuuntaukseen, ettei ala renkaat kulumaan epätasaisesti. Se taas maksaa muutamasta kympistä sataseen.

Thanks dyyd! Arvostan!
 
Kannattaa vaihtaa molemmin puolin samalla. Itselle vaihdettiin joskus b-vectraan takapitkittäistuen etummaiset helat (motonetissa 16.90/kpl) ja takavakaajan korihelat (motonet 3.90/kpl) ja kolinat loppui siihen. Korjaamon hinnoista en sitten osaa sanoa, mitä ne ottaa kun noi asentaa. Ja sitten saattaa olla hyvä juttu viedä auto sen jälkeen nelipyöräsuuntaukseen, ettei ala renkaat kulumaan epätasaisesti. Se taas maksaa muutamasta kympistä sataseen.

Onko pusla sama kuin "takatukivarsien ulompi hela"? Sori oon todella aasi näissä asioissa!
 
missähän lämpötiloissa pitäisi flektin alkaa pyörimään? astra f 1.6 16v
 
153912-1441954.jpg


Mikäs helkkari toi härpätin tossa nokalla on? Jostain luin, että toi olis joku tutkasuoja, mutta miten tollanen nahkalätsä muka tutkan toimimisen estää? Jossain taas tota kaupataan kiveniskusuojana, mutta liekö sittent tarkoitus vain jättää myynti-ilmoituksessa sanomatta, että oikeasti tutkasuoja. Mitkä noi ulokkeet tossa reunoilla on?
 
Mikäs helkkari toi härpätin tossa nokalla on? Jostain luin, että toi olis joku tutkasuoja, mutta miten tollanen nahkalätsä muka tutkan toimimisen estää? Jossain taas tota kaupataan kiveniskusuojana, mutta liekö sittent tarkoitus vain jättää myynti-ilmoituksessa sanomatta, että oikeasti tutkasuoja. Mitkä noi ulokkeet tossa reunoilla on?
Oon muuten ihmetelly joskus samaa. Joissakin noissa järkyttävissä tuningvolkkareissa näkee noita. Mihinkään tutkasuojaan en usko. Toi ei mitään tutkaa estä toimimasta, se on ihan varma. Ja kiveniskusuojakin on vähän niin ja näin. Tuhat kiveniskemääkin nimittäin näyttää paremmalta kuin toi härpäke.
 
Kiveniskusuoja se virallisesti on (tosin ei sitä kukaan sen takia asenna), toiset tykkää ja toiset ei. Tuuninkia nääs... Virallinen nimi, car bra.
 
Back
Ylös Bottom