Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
sivis: ota H4 käteen ja kokeile 9V paristolla. Se on kuin tehty siihen analysointiin. Kokemusta on;)

Kiitti vinkistä! Ongelma tosin ehti selvitä, mutta tuo olisi kyllä helpottanut.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm, mietityttää vähän toi uuden soittimen värkkääminen, todennäkösesti tarvii vielä jonku johdoille adapterin?

Tuli mieleen, että yhteensä menee varmasti yli 200 eukkoa jos ei ihan paskinta ota, se on iso raha opiskelijan budejetilla. Lisäksi jos ei aio vaihtaa kajareita, nii aika turhaa olla hyvää soitinta, jos vaan saa omaa musaa...
Löysin tälläsen. Voiskohan tollanen toimia oikeasti? Ois muutenkin ihan siistin näkönen :D

Siis tuohan lähettää tavallaan radiokanavaa, ja sitä kautta voi kuunnella omaa musaa sitte.
 
Missä vika kun vanha Astra nykii kun saatana? Talvipakkasilla osasi olla kunnolla mutta heti kun kelit lämpeni niin alkoi taas. Tyhjäkäynnillä käy ihan normaalisti mutta kun lähtee liikkeelle alkaa armoton moshaaminen, ...ttu menee hermot!! :curs:
Koitas putsaa egr, se on aika yleinen että sen takia nykii ku hullu.
 
Mikäköhän se sellanen egr on:confused: Mun autonkorjaus taidot kun rajoittuvat siihen kovaääniseen kiroiluun ja rattiin hakkaamiseen.

EGR-venttiili eli englanniksi Exhaust Gas Recirculation valve on pakosarjassa sijaitseva venttiili, jolla kierrätetään osa pakokaasuista takaisin moottorin palotiloihin. EGR-venttiili laskee palotilan lämpötilaa ja vähentää typen oksidien (NOx) päästöjä. EGR-venttiili voi olla alipaine- tai sähköohjattu – jälkimmäinen on tarkempi ja nopeampi.

EGR-venttiili on auki vain osakaasulla, se ei siis vaikuta tyhjäkäyntiin tai huipputehoihin. Toisaalta rikkinäinen EGR-venttiili voi esimerkiksi jäädä hiukan auki ja vuotaa, aiheuttaen ongelmia. Rikkinäinen EGR-venttiili tai karstoittuneet EGR-venttiilin kanavat voivat aiheuttaa moottorilla haitallista nakutusta.

Lukaseppas täältä puhdistus/poisto ohjeet LINKKI

[edit] onko siun astra mitä vuosimallia?
 
Jos ihan liikkeestä ostat niin, eikö liike hoida rekisteröintiä? Ainakin venetraileri puolella hinta useimmiten sovitaan siten, että se on rekisteröitynä.

Selvisi muuten tämäkin asia.

Uuden peräkärryn osto jos ei rekisterissä.

1) Mene rautakauppaan ja osta kärry. Antavat jonkun ennakko-ilmoituksen mukaan.
2) Mene katsastuskonttorille ja rekisteröi kärry. Antavat varmaan jonkun lapun sieltäkin mukaan.
3) Mene takaisin rautakauppaan ja rekisteröintilapun kanssa laittavat kilvet kiinni kärryyn ja saat kärryn mukaan.

Eli ostoksilla pitäisi olla aika epäkiitolliseen aikaan normi 8-16 toimistotyötä tekevälle.
 
Mikäköhän se sellanen egr on:confused: Mun autonkorjaus taidot kun rajoittuvat siihen kovaääniseen kiroiluun ja rattiin hakkaamiseen.
Edelleenkin suosittelisin katsomaan, onko se virranjakaja märkä, koska se tekee juuri tuollaisen rajun nykymisen etenkin matalilla kierroksilla vedätettäessä. Pakkasilla lyhyellä matkalla virranjakaja pysyy jäässä eikä vesi muuta sytytysennakkoa. Tuo on kaikista nopein ja helpoin tarkastus ja melko yleinen "vika".
 
Hmm, mietityttää vähän toi uuden soittimen värkkääminen, todennäkösesti tarvii vielä jonku johdoille adapterin?

Tuli mieleen, että yhteensä menee varmasti yli 200 eukkoa jos ei ihan paskinta ota, se on iso raha opiskelijan budejetilla. Lisäksi jos ei aio vaihtaa kajareita, nii aika turhaa olla hyvää soitinta, jos vaan saa omaa musaa...
Löysin tälläsen. Voiskohan tollanen toimia oikeasti? Ois muutenkin ihan siistin näkönen :D

Siis tuohan lähettää tavallaan radiokanavaa, ja sitä kautta voi kuunnella omaa musaa sitte.

Tarvis varmaan kyllä adapterin, mutta omaan autoon ei ainakaan mitään adaptereita löytyny ni kylmästi sit vaan johdot vanhasta soittimiste, että saa ne vanhat liittimet siittä ja sitten kytkee johdot uuteen soittimeen..

Tulipa muuten sekavaa tekstiä mut ei jaksa nyt miettiä hirveesti.. Nii ja kyllähä nyt 100eurolla löytää jo hyvän soittimen?
 
Ysikakkonen 1,6 koneella, taas muutaman päivän käynyt ilman omgelmia.
c16nz 55kw vai c16se 74kw. jos tehokkaampi malli niin siinä on jo kaasuläpänasentotunnistin , kampiakselinasentotunnistin ja egr mitkä aiheuttaa ooppelissa nykimistä egr varsinkin 2000-3000rpm
 
55kw, juu tuo 2000-3000 rpm on aika tarkkaan se alue jossa pätkii, eli tasakaasulla kaupunkiajossa. Maantiellä ei ole mitään ongelmia.
 
Eli tuo egr pitää ottaa kokonaan pois?
voi siihen laittaa sokean tiivisteen. eli tiiviste missä on toi toinen reikä ummessa tossa mallissa pitää jättää toinen reikä auki ton männän takia jos haluaa laittaa egr:n näönvuoksi kiinni.
alipaineletku kannattaa joka tapauksessa tukkia jos egr:n kalvo vuotaa niin saattaa tulla imuvuoto.

jos ei laita sokeaa tiivistettä ja egr falskaa niin se sotkee koko imusarjan.
koska pakokaasut pääsee imusarjaan koko ajan.
eli tossa mun edellisessä postissa laittamissa linkeissä näkyy egr:n alla kaksi reikää toisesta tulee pakokaasut ja toinen menee läppäkoteloon/imusarjaan.

voihan sitä kokeilla putsatakin kyllä se vähän auttaa mutta jos kokonaan sen aiheuttamasta nykimisestä eroon niin kyllä se on tukittava.

toki voi ostaa uuden egr:n hinta taitaa olla +100€ ja silti se nykii vähän 2000-3000rpm
 
Onhan tääkin +100€.. Corsa 1,3CDTI maksoi EGR 270€ + kaikki työ turbon puhdistamiseen, yht melkein 900€. Eikä vieläkään tullut "kuntoon" kun ei ollut enää tehoja. Joko oli hiukkassuodatin tukossa tai imusarja. Eli rahaa olisi vielä palanut, esim tuo hiukkassuodatin olisi maksanut 567€. Eikä korjaamon mukaan olis voinut poistaa EGR tuosta mallista kun tietokone herjais vikakoodit. Laitoin Ooppelin kiertoon ja ajelen nyt vanhal bemarilla jossa ei ole EGR järjestelmää... Katti nyt sentään on.
BTW: Corsalla oli ikää 3vuotta ja ajettu 114tkm, eikä ikinä tule enää Ooppelia!
 
Taas sähköjen/valojen/releiden/sulakkeiden kanssa jotain ongelmaa.

Kun auton laittaa käyntiin ja jättää valot "pois"-asentoon, niin lähivalot palaa ihan normaalisti, samoin perässä rek.kilven valot ja perässä parkit. Kun vääntää viiksestä mittarivalot päälle, niin yhtäkkiä parkit ja rek.kilven valot katoavat.

Ekana tulisi mieleen, että sulake olisi mennyt...

EDIT: Kysyn siis jo etukäteen, että jos kyse ei ole noin yksinkertaisesta jutusta, niin mikä tulisi seuraavana mieleen?
 
Kyllä saat. Kunhan kyytiläinen ei osallistu ajoneuvon hallitsemiseen tai ohjaamiseen. Ihan niin kuin autollakin
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom