Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä ei ehkä olisi kuulunut vikatrediin, joten laitetaan myös tänne:

Mikäs ihme mun akussa on, kun jos sen laittaa lataukseen ei laturi näytä virtaa siirtyvän ollenkaan? Kun sen antaa olla tunnin pari itsestään johdot kytkettynä on laturi kuitenkin aloittanut latauksen. Voisiko akkulaturissa olla vikaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä ei ehkä olisi kuulunut vikatrediin, joten laitetaan myös tänne:

Mikäs ihme mun akussa on, kun jos sen laittaa lataukseen ei laturi näytä virtaa siirtyvän ollenkaan? Kun sen antaa olla tunnin pari itsestään johdot kytkettynä on laturi kuitenkin aloittanut latauksen. Voisiko akkulaturissa olla vikaa?
Jos akku on ihan mätä tai aivan tyhjä niin se ei johda mitään virtaa aluksi vaan sen takia monesti huonoa akkua täytyykin aluks ladata hyvinkin suurella virralla. Kun se varaustila nousee, niin sähkönjohtokyky paranee ja ampeerit nousee laturissa. Suuri latausvirta tosin aina vahingoittaa akkua pysyvästi.

Prayer: Koska se akku on tyhjentynyt.

Pezku: Toi laturi on joku ihan peruslaturi, ei siinä ole mitään säätöä, ei edes päälle/pois -nappia :). Siellä se parhaillaan latailee sitä vissiinkin 2 amppeerin voimilla. Oon kyllä niin käsi näissä sähköjutuissa...

Kävin katsastuksessa. Lapussa, minkä katsastussetä antoi lukee, että hyväksytty, mutta siinä lukee myös, että käsijarrukahva nousee yli 3/4 sen liikeradasta ja siinä on korjauskehotus 24.4 mennessä. Joudunko mä oikeasti nyt mennä näyttämään niille sinne katsastukseen, että se käsijarru on säädetty, vaikka siinä lukee, että se on hyväksytty. Sama korjauskehotus on liitetty myös rekisteriotteeseen erillisenä paperina.

Kävin katsastuksessa. Lapussa, minkä katsastussetä antoi lukee, että hyväksytty, mutta siinä lukee myös, että käsijarrukahva nousee yli 3/4 sen liikeradasta ja siinä on korjauskehotus 24.4 mennessä. Joudunko mä oikeasti nyt mennä näyttämään niille sinne katsastukseen, että se käsijarru on säädetty, vaikka siinä lukee, että se on hyväksytty. Sama korjauskehotus on liitetty myös rekisteriotteeseen erillisenä paperina.

Ei tarvi mennä näyttämään uudestaan jos on hyväksytty. Riittää että korjaa vaan sen vian.

Ei tarvi mennä näyttämään uudestaan jos on hyväksytty. Riittää että korjaa vaan sen vian.
No mites se, kun siinä oli se päivämäärä, millon se piti olla korjattu, mistäs ne sitten näkee, että olen korjannut sen siihen päivään mennessä? Ja pitääkö rekisteriotteeseen tulla katsastajan leima ja allekirjoitus, meinaa sitä ei siinä ollut, mutta raportissa luki, että hyväksytty. Merkillistä.

No mites se, kun siinä oli se päivämäärä, millon se piti olla korjattu, mistäs ne sitten näkee, että olen korjannut sen siihen päivään mennessä? Ja pitääkö rekisteriotteeseen tulla katsastajan leima ja allekirjoitus, meinaa sitä ei siinä ollut, mutta raportissa luki, että hyväksytty. Merkillistä.

Jos poliisi tekee tuon päivämäärän jälkeen tienvarsikatsastuksen (vai mikä nyt olikaan) ja toteaa, ettei vikaa ole korjattu, sanktiota tulee.

Ja kyllä, poliisi näkee koneelta tuon merkinnän.

Ja pitääkö rekisteriotteeseen tulla katsastajan leima ja allekirjoitus, meinaa sitä ei siinä ollut, mutta raportissa luki, että hyväksytty. Merkillistä.

Nykyään tulostetaan aina uusi rekisteriote, jossa lukee, koska katsastus on suoritettu.

Itse tosin sain viimeksi leiman, kun konttorin printteri temppuili. Kokonaan uusi ote tuli myöhemmin postin mukana.

Nykyään tulostetaan aina uusi rekisteriote, jossa lukee, koska katsastus on suoritettu.

Itse tosin sain viimeksi leiman, kun konttorin printteri temppuili. Kokonaan uusi ote tuli myöhemmin postin mukana.
Okei, kiitos. Myös soitto kyseiseen katsastuskonttoriin selvitti asian.

kuinkakohan helposti noista poliisien tutka-autoista saa sakot? ja kauan kestää että se sakko tulee postilaatikkoon ?
80 alueella 95km/h. näitä sattuu.

kuinkakohan helposti noista poliisien tutka-autoista saa sakot? ja kauan kestää että se sakko tulee postilaatikkoon ?
80 alueella 95km/h. näitä sattuu.

Tutka-autoista en tiedä, mutta ainakin kamera tolpista sakko kotiutuu 1-2 viikon aikana. Eiköhän siinä saman verran mene.

Äsken peruutin pihalta pois ja sen jälkeen pakki jäi saatana jumiin. Ei liikkunut mihinkään. Vähän ajan päästä auto sammui, vaikka kytkin oli pohjassa. Tätä edelsi se, että kun peruutin ihan normaalisti, niin silti kytkin käyttäytyi kuin olisi päästänyt sen nopeasti ylös. Vaikee selittää. Mutta mitähän tää tämmönen on? Suurkiitos jos joku osaa vastata. Autohan on Ford Fiesta st vuosimallia 2005. :down:

Heittäkää joku arvio mitä maksaa ikivanhaan (93') sierraan uusi/käytetty vaihdelaatikko?
Katso joltain romikselta tai foorumilta, ei luulisi olevan vaikea osa löytää eikä muutamaa kymppiä kalliimpi

Äsken peruutin pihalta pois ja sen jälkeen pakki jäi saatana jumiin. Ei liikkunut mihinkään. Vähän ajan päästä auto sammui, vaikka kytkin oli pohjassa. Tätä edelsi se, että kun peruutin ihan normaalisti, niin silti kytkin käyttäytyi kuin olisi päästänyt sen nopeasti ylös. Vaikee selittää. Mutta mitähän tää tämmönen on? Suurkiitos jos joku osaa vastata. Autohan on Ford Fiesta st vuosimallia 2005. :down:

Kytkin tai paineasetelma sanonu sopimuksen irti? Näin luulen.

Kato konehuoneen puolelta ettei se ole lykännyt kytkinnesteitä ulos. Jos näin on käynyt, niin kytkimen pääsylinteri (tai tiivisteet) on saattanut pettää. Omassa bilikassa tähän yhdistyi myös se, että kytkinpoljin tuntui "hervottomalta".

Okei, eli sitä ei siis pysty korjaamaan?
Pystyy sen varmasti korjaamaan mutta taitaa päästä helpommalla kun vaihtaa koko askin. Korjaus kustannuksista en kyllä osaa sanoa, en pikaisella etsinnällä löytänyt mistään vaihdelaatikon sisäelimiä hintoineen....

Tekeekö tuollaisella vuoden 2007 Volkswagen Jetalla mitään? Automaatti, perus 1.6 litrasella, hieman laiskalle vaikutti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom