Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Kävipä mielessä, että kun tässä iässä alkaa jo ajattelemaan tuota omaa taloutta ja järkevää säästämistä:

Millainen auto oikeasti kannattaa ostaa?

Itse olen jo siirtynyt farmari malliin ja tuskin enää koskaan muuta ostaisikaan. Kohta pitäisi taas vaihtaa kiesiä ja koko ajan miettii, että kannattaisiko sijoittaa jo vähän enemmän vai ei. Toki autohan on aina huono sijoitus :D mutta pakko sellainen on olla niin kuinka vanha/uusi kannattaa ostaa?

Toki liikkeestä ei kannata ostaa sitä uutta autoa. Kun ajat sen Audin puljusta pihalle niin hinta tippuu heti parilla tonnilla. Ja nyt kun tämä lamakin pukkaa päälle, autojen hinnat omaan silmään ei näytä laskeneen, pikemminkin oman auton keskimääräinen kauppahinta näyttäisi hieman nousseen. Ja vaikka ne hinnat laskisikin, niin sillä ei ole väliä, koska sitten omasta autosta saa huonommin kun sen myy pois.
Eli missä menee se optimaalisin hinta/vuosimalli, jota voi pitää ainakin sen 2-3 vuotta eikä auton hinta ehdi puolittua? :)


Varmasti 2-4 vuotta vanha auto on tiputtanut hintaansa jo melko reippaasti ja se kannattaa kans ottaa huomioon, koska kyseisestä autosta tulee uudempi korimalli. Eli ennen tätä kannattaisi auto myydä eteenpäin ennen ku hinta taas romahtaa. Ja sitten on tietyt mallit mitkä pitävät hintansa paremmin ku saman merkin toiset mallit esimerkiksi Bemarin 3 sarja pitää hintansa paljon paremmin mitä 5 ja 7
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten autojen kokoluokitukset menee? vai onko siihen mitään virallista kaavaa? Kun on olemassa pikkuautot tms eli fiesta, yaris, yms. sitten on alempi keskiluokka focus,corolla yms. ja sitten ylempi keskiluokka mondeo, avensis yms. mihin luokkaan kuuluu sitten Audi A6 ja Bmw 500-sarja?
 
Miten autojen kokoluokitukset menee? vai onko siihen mitään virallista kaavaa? Kun on olemassa pikkuautot tms eli fiesta, yaris, yms. sitten on alempi keskiluokka focus,corolla yms. ja sitten ylempi keskiluokka mondeo, avensis yms. mihin luokkaan kuuluu sitten Audi A6 ja Bmw 500-sarja?

Kyllä mä näkisin, että A6 ja 500-sarja on ylempää keskiluokkaa vielä.

A8 ja 700-sarja sitten sitä seuraavaa.
 
Tänään tapahtunutta.. yritin tankata ABC:lla polttoainetta, mut mulla on tollanen väärän polttoaineen tankkauksen esto diesel autossa ja se pistooli ei käyny siihen reikään. Se oli liian pieni se putki eikä se siis avannu sitä estoo. Onko toi ihan normaalia et noita pistooleja voi olla eri kokosia et ei sit pysty tankkaa? Ei oo koskaan aikasemmin käyny..
 
Kytkin ei irroita täydellisesti, (?) meneekö kun työntää ensin kakkoselle ja sitten ykköselle.
Jos vaijerilla, pitäisi sada säädettyä manuaalisesti vivustoa.

Jos jarrunesteellä: alkuperäiset nesteet jotka vettyneet eli ominaisuudet heikot, lisänä voi olla ilmaa: outoja oikutteluja luvassa. Paras tapa ilmata kytkin on painaa työsylinterin ilmausnipasta paineella uutta nestettä jarrunestesäiliöön.
 
Ensin kakkoselle laittaminen ei muuta tilannetta.

vivuston kumit kulahtaneet

Minkä hintaset vaihdattaa ?


EDIT. Pohdittuani ilmiötä lisää muistin, että tätä ilmenee vain auton ollessa pysähtyneenä. Esimerkiksi liikennevaloihin tultaessa auton liukuessa eteenpäin muutama km/h vaihe menee hyvin silmään.

Lisäksi tätä tuntuu tapahtuvan hivenen useammin pakkasella kuin plussa kelillä.
 
Tänään tapahtunutta.. yritin tankata ABC:lla polttoainetta, mut mulla on tollanen väärän polttoaineen tankkauksen esto diesel autossa ja se pistooli ei käyny siihen reikään. Se oli liian pieni se putki eikä se siis avannu sitä estoo. Onko toi ihan normaalia et noita pistooleja voi olla eri kokosia et ei sit pysty tankkaa? Ei oo koskaan aikasemmin käyny..
Kyllähä noihin joissakin on törmänny et ei voi tankata diisseliä bensa koneesee ja toisinpäin eli pistoolin putken koko vaihtelee.
 
Tuulilasin pesimen pumppu taitaa olla hajalla. Pesuneste liikkuu kyllä putkissa, mutta paine ei riitä lennättämään nestettä tuulilasiin asti. Onkohan kuinka suuri operaatio vaihtaa itse? Entä onko mitään kikkoja mitä kannattaa kokeilla ennen kuin lähtee pumppua vaihtamaan. Kyseessä -98 Carisma
 
Tuulilasin pesimen pumppu taitaa olla hajalla. Pesuneste liikkuu kyllä putkissa, mutta paine ei riitä lennättämään nestettä tuulilasiin asti. Onkohan kuinka suuri operaatio vaihtaa itse? Entä onko mitään kikkoja mitä kannattaa kokeilla ennen kuin lähtee pumppua vaihtamaan. Kyseessä -98 Carisma

Ootko varma ettei vain ole suuttimet niin hapettunut/tukossa että sen takia ei jaksa? Nappaa vaikka letku irti ennen suutinta ja katso millaisella paineella sieltä tulee?
 
Tuulilasin pesimen pumppu taitaa olla hajalla. Pesuneste liikkuu kyllä putkissa, mutta paine ei riitä lennättämään nestettä tuulilasiin asti. Onkohan kuinka suuri operaatio vaihtaa itse? Entä onko mitään kikkoja mitä kannattaa kokeilla ennen kuin lähtee pumppua vaihtamaan. Kyseessä -98 Carisma

Ei ole yleensä iso homma vaihtaa. Letkut on klemmarilla ja piuha liittimellä. Ite pumppu on monesti vaan painettu hahloon pesuneste säiliön kylkeen. Tietenkin jossain malleissa saataa olla vittumaisessakin paikassa.
 
Mistä ihmeestä löytyisi netistä Audi A4 B7 (Avantin) varustelista? Lähinnä vakiovarusteet kiinnostaisi, koska lisävarusteet nyt melkein muutenkin ilmoitetaan. Mallivuotena olisi -06, mutta muidenkin vuosien listat käy, sillä eihän niissä vuosimallejen varustetasoissa tainnut olla erona muuta kuin -07 tais tulla sähköiset lasinnostimet taakse ja jotain muuta pientä.
 
Mistä ihmeestä löytyisi netistä Audi A4 B7 (Avantin) varustelista? Lähinnä vakiovarusteet kiinnostaisi, koska lisävarusteet nyt melkein muutenkin ilmoitetaan. Mallivuotena olisi -06, mutta muidenkin vuosien listat käy, sillä eihän niissä vuosimallejen varustetasoissa tainnut olla erona muuta kuin -07 tais tulla sähköiset lasinnostimet taakse ja jotain muuta pientä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi_A4_B7#Varustelu
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom