Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Putki saa olla kasattu klemmareilla. Mitään katin ohittavia y-putkia ei leimamies kovin hyvällä katso, eli helpoin tapa on laittaa kissa paikalleen leimalle. Sitten muuten ajelee semmoisella putkistolla kuin hyvältä tuntuu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä saan tietää, että kuinka suuret vanteet voin ostaa autooni?
Minulla on ajossa Audi A4 (vm. 2004) ja haluaisin ostaa iiiiiisot vanteet.
Miten varmistan sen, että auto menee katsastuksesta läpi?
Tällä hetkellä käytössä on 16" vanteet, mutta haluan isommat.
 
Mistä saan tietää, että kuinka suuret vanteet voin ostaa autooni?
Minulla on ajossa Audi A4 (vm. 2004) ja haluaisin ostaa iiiiiisot vanteet.
Miten varmistan sen, että auto menee katsastuksesta läpi?
Tällä hetkellä käytössä on 16" vanteet, mutta haluan isommat.
Jos rekisteriotteesee on merkattu isompaa ni saat käyttää niitä mitä merkattu, jollei ole merkattu ni ei muutaku kauppaan ostamaan isompaa valssia ja sitten muutoskatsastamaan.
 
Vaihdatin '03 A4:än etujarrupalat ja nyt poljintuntuma on huimasti löysempi kuin ennen. Mikä siis vikana, ei kai palojen vaihdossa voi ilmaa systeemin mennä?

Neuvoista kiitollisena
 
Vaihdatin '03 A4:än etujarrupalat ja nyt poljintuntuma on huimasti löysempi kuin ennen. Mikä siis vikana, ei kai palojen vaihdossa voi ilmaa systeemin mennä?

Neuvoista kiitollisena
Ei sinne kyllä mitenkään ilmaa pääse jos pelkät jarrupalat on vaihdettu. Eri asia sitten jos olis jarrunesteetkin vaihdettu, mutta tuossa tapauksessa se on mahdotonta. Autossa en ole itse kyllä moista ilmiötä havainnut, mutta aikoinaan levyjarrullisessa mopossa uusi jarrupala saattoi olla sen verran epätasainen pinnaltaan ja jäi ehkä joltain kulmalta uutuuttaan hieman kantamaan, niin kitkapinta-ala oli hyvinkin pieni. Tuo vaiva kyllä hävis ihan muutamalla kunnon jarrutuksella reippaasta vauhdista.
 
jos ne on väännellyt niitä satuloita hulluna ja mäntiä samalla niin onhan se mahdollista...lisäksi jos palat tai levyt on kieroja se värinä voi pumpata ilmaa sisään, toki harvinaista.
 
Mistä saan tietää, että kuinka suuret vanteet voin ostaa autooni?
Minulla on ajossa Audi A4 (vm. 2004) ja haluaisin ostaa iiiiiisot vanteet.
Miten varmistan sen, että auto menee katsastuksesta läpi?
Tällä hetkellä käytössä on 16" vanteet, mutta haluan isommat.


Auton vannekokoa (nimellishalkaisijaa) saa muuttaa yhden tuuman (26 mm) verran ilman muutoskatsastusta. Tätä suurempi muutos edellyttää muutoskatsastusta. Renkaan leveyttä voi ilman muutoskatsastusta muuttaa korkeintaan 30 mm.
 
Jos nyppii nastarenkaista nastat pois, niin saako niillä ajaa koko kesän ilman, että poliiseilla on siihen mitään sanottavaa?
 
Vaihdatin '03 A4:än etujarrupalat ja nyt poljintuntuma on huimasti löysempi kuin ennen. Mikä siis vikana, ei kai palojen vaihdossa voi ilmaa systeemin mennä?

Neuvoista kiitollisena

Jarrulevy ja jarrupala olivat kuluneet niin että sopivat toisiinsa, eli jarrulevyssä on ura. Nyt kun vaihdat uudet palat niin uusi tasainen pala ottaa kiinni uran reunoihin joka on korkeammalla ja keskeltä ei ota kiinni ollenkaan. Ratkaisuna toimii palojen kuluminen uran muotoihin... eli odottele viikko ja jarruttele, eiköhän ne palat siitä muotoudu sopiviksi. Todenäköisesti kyse ei ole ilmasta. uudet palat kun vaihtaa niin pitäisi melkein viistää hieman palojen reunoista pois niin vältyttäisiin tältä ominaisuudelta. Uudet palat eivät myöskään jarruta kunnolla, joten poljinta joutuu alkuun painamaan huomattavasti kovemmalla voimalla..
 
Jos teho-painosuhde on 1:1, mikä on sillon optimaalisin paino ajoneuvolle? Tätä olen mietitnyt jo vuosia, osaisko joku sanoa? :D
Optimaalisin mihin?

Jos kiihdytykseen, ja mikäli tiheys pysyy vakiona, kiihtyvyyden kannaltahan massan kannattaisi olla mahdollisimman pieni. Eli esim 1E-999 g. Kiihtyy nopeesti.

1 kW kiihdyttää 1kg yhtä nopeasti, kuin 100kW 100kg, mikäli vastusvoimia ei oteta huomioon. Näin ollen, pienempään kappaleeseen niitä kohdistuu vähemmän. Eli RC:ssä vara parempi ;)
 
Valaiskaa tyhmää.

Minkälainen hintapolitiikka saksanmaalla on käytetyissä autoissa, hintaluokkana 4000-10 000 euroa. Olen ymmärtänyt, että ainakin uusien autojen pyyntihinta on aivan toistaluokkaa kuin itse myyntihinta?

Toki pitää muistaa, että yksityisillä myyjillä tinkaaminen on aina vähän niin ja näin, mutta onko yleensä saksan maalla käytetyissä autoissa paljonkin ilmaa?
 
Valaiskaa tyhmää.

Minkälainen hintapolitiikka saksanmaalla on käytetyissä autoissa, hintaluokkana 4000-10 000 euroa. Olen ymmärtänyt, että ainakin uusien autojen pyyntihinta on aivan toistaluokkaa kuin itse myyntihinta?

Toki pitää muistaa, että yksityisillä myyjillä tinkaaminen on aina vähän niin ja näin, mutta onko yleensä saksan maalla käytetyissä autoissa paljonkin ilmaa?
Mielestäni oon lukenu, että Saksassa ei paljookaan tinkailla. Auto lähtee pihasta sillä hinnalla mikä on ilmotettu. Henk. koht. kokemuksia ei oo. Näin muistaakseni luin jostain "automobiili saxasta" -oppaasta.
 
Paljonkos maksaa Fiat Brava 1.6 -96:een jakohihnan vaihto? Ei löydy sähköpostiosotteita firmoilta ja liikkeet on kiinni, joten turha soitellakaan.
 
Paljonko on käytännössä eroa vakuutuksissa ja autoverossa farkun ja sedanin välillä? Mietin, että seuraavana autona vois farkku olla ihan mukava, vaikka pääsääntöisesti yksin ajelenkin, mutta olis sitten tilaa, kun sitäkin aina silloin tällöin tarvitsee. Eli minkä mukaan autovero (bensa-auto) ja vakuutukset määräytyy (ilman bonuksia)? Paino tietysti nousee jonkun verran, se ilmeisesti vaikuttaa?
 
Kuinka helposti renkaiden suuntaukset menee vituralleen? Voiko suuntauksia tarkastella jollain vanhan kansan metodeilla?

Tuli vähän ahdasta omalla kaistalla, kun bussi meinasi tulla isomman oikeudella kylkeen. Jouduin sitten vetämään vähän reippaammalla vauhdilla kivetyksen yli :dance:. Nyt rupesi mietitytäämään, että josko olis aurauskulmiin vaikuttanut. Säätö maksaa sen 100€ niin ei viitsisi turhaan viedä pajalle.
 
Säätö maksaa sen 100€ niin ei viitsisi turhaan viedä pajalle.
Ei sitä mihinkään merkkiliikkeeseen kannata viedä. Niitäkin löytyy, jotka tekee viidelläkympillä ja on ihan kunnon laitteet.

Eri asia sitten tietysti mistä tollasen löytää, mutta jotain rengasliikkeitä ehkä kannattaa katsella. Ja tosiaan noihin kalliisiin merkkiliikkeisiin ei vie autoaan säädettäväksi kuin todellinen idiootti. Siellä kun on usein kulmien tarkistus kiinteällä hinnallla ja säätö tuntityönä. Lasku äkkiä yli 200 e.
 
Autoni tuulilasin sisätiiviste on siirtynyt paikoiltaan noin 5 sentin alueelta vasemmasta yläkulmasta. Kun ajan yli 80km/h kuuluu tuulen vimmaa. Vettä tulee myös sisälle, jos painepesurilla huuhtelen tuulilasin yläkulman ulkoapäin. Sateella vesi ei pääse sisälle. Mites tuollasen saisi helpoiten hoidettua? Saisiko aukon täytettyä ihan jollain normi silikonitiivisteellä, vai pitäiskö koko pitkä silikoniliuska tuulilasin yläreunassa uusia?
 
Autoni tuulilasin sisätiiviste on siirtynyt paikoiltaan noin 5 sentin alueelta vasemmasta yläkulmasta. Kun ajan yli 80km/h kuuluu tuulen vimmaa. Vettä tulee myös sisälle, jos painepesurilla huuhtelen tuulilasin yläkulman ulkoapäin. Sateella vesi ei pääse sisälle. Mites tuollasen saisi helpoiten hoidettua? Saisiko aukon täytettyä ihan jollain normi silikonitiivisteellä, vai pitäiskö koko pitkä silikoniliuska tuulilasin yläreunassa uusia?

tottakai voit laittaa sinne vaikka sikaflexia niin pysyy vesi ulkona, mutta sen jälkeen ei silti varmaan kannata harjapesuun viedä. ja jos et osaa niin tulee varmasti ruman näköinen lopputulos ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom