Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Tolppaan törmäellessä meni puskuri, toinen vilkku ja etuoven ja puskurin välissä oleva metalliosa mutkalle (eli siis se joka on renkaan päällä). Mitähän tuommonen reissu maksaa?

Jos ajattelee, niin kannattaako tuo vakuutuksen piikkiin pistää vai maksaa ite?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt tarvis vaihtaa öljyt ja öljynsuodatin. Mistä tietää minkälaisen suodattimen tarvii?

huoltsikoilla on yleensä jollain seinällä sellainen taulukko jossa on yleisimpiin automerkkeihin kuuluvat suodattimet. Kysäse siellä vaan että mikäs suodatin tällaseen koslaan tulee niin eiköhän ne sen sieltä ojenna...:)

Onko löysä jousitus joku jenkkiautojen tavaramerkki vai onko mun autossa iskarit vialla? Pari viikkoo sitte ostin tällasen ysäriluvun Cadillac STS:än ja siinä on jousitus löysä ku puolen minuutin muna. Joudun ajamaan sillä hidastetöyssyihin sellasta 20km/h mittarinopeutta. Vähän aikaa sitte paukahti keula maahan ku ostarin parkkipaikal oli tietyön takia sellanen töyssy ja ajoin siihen vahingos liian kovaa :curs:

Mähän sanoin, et älä osta sitä:D

Mistä löytyy -98 Octavian bensansuodatin? 1.6L ja 75 hv:n kone kyseessä?

Entä onko autossa aina raitisilmasuodatin ja jos on mistä sen löytää?

Kiitos vaivautuneille!

Mistä löytyy -98 Octavian bensansuodatin? 1.6L ja 75 hv:n kone kyseessä?

Entä onko autossa aina raitisilmasuodatin ja jos on mistä sen löytää?

Kiitos vaivautuneille!

Bensansuodattimesta en osaa satavarmasti sanoa missä se skodassa on mutta omassa 406 '97 pösössä se löytyy pelkääjän puolelta takarenkaan edestä. Siinä näkyy heti bensatankin vieressä kun kurkkaa auton alle.

Pösössä raitisilmasuodatin löytyy siitä tuulilasin alapuolella olevan muovisen "ritilän" alta, pelkääjän puolelta. Tiedä siitä sitten onko Skodassa samassa paikassa, mutta ainakin sieltä kannattaa etsiä. Esim Citroenissa tuo raitisilmasuodatin on vissiin hanskalokeron takana jossain?

Vaihdoin juuri itse tuon raitisilmasuodattimen ja huomasin ettei siellä ollut kuin muovinen ritilä jossa noin 4mm:n reiät. Suodattimesta ei tietoakaan. Tuo ritilä on ilmeisesti tarkoitettu talvikäyttöön, kun silloin ei ole pölyä ilmassa ja kesäkäyttöön sitten tuo itse suodatin?
Ritilän kun otti pois niin suodattimen sai paikalleen. Sai muuten paiskoa melkoisen määrän koivunlehtiä, havuja yms. paskaa pois sieltä.

Etsippä netistä Skoda-forum ja kysele/etsi sieltä. Pösö-foorumilta olen ainakin itse saanut paljon korjausneuvoja ja vinkkejä.

Bensan suodattimesta ei ole hajuakaan mutta fabiassa raitisilmasuodatin löytyy apparin jalkatilasta keskikonsolin vierestä. siinä on kaksi muovista kiinnikettä mitkä liukuu sivuun ja "kotelon" pohja irtoaa. ja suodatin tipahtaa alas. vaihtoon menee ehkä minuutti. Suodattimen paketeissa on jo aika monessa ohjeet sisällä sen vaihtoon.

Voisikos joku jenkkiautoista tietävä kertoa meikäläiselle, että kuinka korkea on Chevrolet Astro? Kyseessä on korottamaton -89 vuoden malli..

Height: 76.20 in.

Googlen eka linkki :)

Kiitoksia!:thumbs:

Googletin mäkin tossa äsken, mutta en mä tollasta löytäny, enkä vieläkään kyllä löydä sitä ite mistään..:rolleyes:

Toi on kyl hyvä sivu toi Chevrolet Astro sivusto mikä tohon ekana tulee ja paljon tietoa. Täytyy lueskella sitä muutenkin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom