Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Tuosta Offset luvusta sen verran,että pystyykö niitä itse mitenkään säätää? Tarvitaanko jotain erikoistyökaluja? Vai kannattaako suosiolla viedä johonkin osaavaan mestaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Offsettiä ei pysty laillisesti säätämään, vaan vanne on sillä offsetillä kuin sattuu olemaan. Ainoa tapa muuttaa offsettiä on laittaa spacereita vanteen ja navan väliin, tämä tosin on laitonta. Ja spacereilla ei pysty muuttamaan offsettiä kuin toiseen suuntaan, eli pienemmäksi/enemmän miinukselle. Spacerit siis tuovat vannetta ulospäin, eli mikäli se on vanteen/renkaan sisäreuna kun hankaa, niin silloin spacerit jeesaa.
 
Mikähän -91 VW Jetta Flairissa vikana kun välillä kaasu tuntuu jäävän päälle vaikka poljin ylhäällä ja sitte auto liikkuu vaikka paina edes kaasua ja vapaalla kone käy tyhjää. Se vetää sen aina välillä päälle, välillä taas vapautuu. Erittäin vittumainen kun ajaminen on kuin pitäisi koko ajan kaasua pohjassa. Oisko ryyppy jääny päälle vai mitä?:david:
 
Mikähän -91 VW Jetta Flairissa vikana kun välillä kaasu tuntuu jäävän päälle vaikka poljin ylhäällä ja sitte auto liikkuu vaikka paina edes kaasua ja vapaalla kone käy tyhjää. Se vetää sen aina välillä päälle, välillä taas vapautuu. Erittäin vittumainen kun ajaminen on kuin pitäisi koko ajan kaasua pohjassa. Oisko ryyppy jääny päälle vai mitä?:david:

Tyhjäkäynninsäätömoottori?
 
Mikähän -91 VW Jetta Flairissa vikana kun välillä kaasu tuntuu jäävän päälle vaikka poljin ylhäällä ja sitte auto liikkuu vaikka paina edes kaasua ja vapaalla kone käy tyhjää. Se vetää sen aina välillä päälle, välillä taas vapautuu. Erittäin vittumainen kun ajaminen on kuin pitäisi koko ajan kaasua pohjassa. Oisko ryyppy jääny päälle vai mitä?:david:
Onko ruiksu vai kaasarivehje? Jos ruisku, tod näk tuo ns. "tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaventtiili/lisäilmaluisti", jos kaasari niin joku mekaaninen ongelma, vaijeri takkuaa, kaasuläpän välissä paskaa tms.
 
Onko ruiksu vai kaasarivehje? Jos ruisku, tod näk tuo ns. "tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaventtiili/lisäilmaluisti", jos kaasari niin joku mekaaninen ongelma, vaijeri takkuaa, kaasuläpän välissä paskaa tms.
Kaasari on. Ongelma on ollu siitä lähtien kun kerran kytkin pohjassa painelin kaasua ja sitte päästin kytkimen ylös siinä toivossa että rengas vähän sutis :D:david: no sutiminen jäi vähemmälle mutta tuo em. ongelma ilmaantui.
 
Tietäisikö kukaan miten voidaan laskea arvio nopeudesta mopon välityksien avulla...Kun tietää rissojen koon ja välityssuhteen jnejne. (Onpas epäselvä kysymys)
 
ohjaustehostimen pumppu pitää vähä hassua ääntä, aikas voimakastakin vinkumista, pitäisikö olla kovinkin huolissaan?
 
Tietäisikö kukaan miten voidaan laskea arvio nopeudesta mopon välityksien avulla...Kun tietää rissojen koon ja välityssuhteen jnejne. (Onpas epäselvä kysymys)

Mulla on excel-taulukko tota varten. Laita tänne maili osottees, niin voin lähettää sen sulle.
 
ohjaustehostimen pumppu pitää vähä hassua ääntä, aikas voimakastakin vinkumista, pitäisikö olla kovinkin huolissaan?


Onko tehostimen öljy vähissä? Saattaapi ääntely loppua kun lisäät tavaraa säiliöön. Tämän jälkeen pyörittelet rattia muutaman kerran ääriasennosta toiseen. Itse vikahan ei tällä korjaannu.. mikäli öljyä katoaa, kannattaa tietenkin selvittää missä on vuoto.
 
Onko tehostimen öljy vähissä? Saattaapi ääntely loppua kun lisäät tavaraa säiliöön. Tämän jälkeen pyörittelet rattia muutaman kerran ääriasennosta toiseen. Itse vikahan ei tällä korjaannu.. mikäli öljyä katoaa, kannattaa tietenkin selvittää missä on vuoto.

ei ole öljy lopussa :(

pitää vaan sellasta ihme "ulinaa". kuulostaa ihan oikeestaan turbon vihellykseltä :D
hauskalta se kyllä kuulostaa mutta vituttaa jos menee rikki :jahas:
 
Auton oikean takapyörän laakeri ujeltaa. Voiko se "hirttää" kiinni ajossa vai ujeltaako se vaan niin kauan että sen vaihtaa kun jaksaa? Olen nyt ajanut jo 1500km ja pikkusen voimakkaammaksi ääni on tullut.
Onko syytä murehtia että jättäis tielle?:hyper:
 
Siihen asti se ujeltaa kun menee ihan paskaks, voi tulla vaan vähän naamaliikkeitä ohjaamossa kun menee laakeri vähänki kovemmas vauhissa. Kannattaa se vaihtaa niin nopee ku mahollista.
 
Onko tämä nyt varmaa tietoa? kyselin sukulaisilta ja kukaan ei ollut koskaan kuullutkaan että laakeri olisi mennyt paskaksi.
 
Kyllä se matkanteko aikalailla siihen loppuu kun laakeri hajoaa.. itellä meni aikoinaan sierrasta takapyörän laakeri ja samantien oli sitten toinen takapyöristä lukossa... tosin sain sen väkisin pyörimään uudestaan ja ajoinkin sillä viellä noin 30km.. sillä reissulla nopeutta oli maksimissaan ehkä 30km/h ja vähän väliä laakeri nykäs jumiin.. sit oli pakko luovuttaa ja soittaa traileria paikalle. Tosin siitä kun laakeri alkaa pitää ääntä siihen pisteeseen että se hajoaa saattaa olla pitkä matka.. tosin varmasti hajoaa sitten silloin kun vähiten sitä toivot:D
 
Nyt tulee tyhmä kinastelua aiheuttanut kysymys, mutta minkälainen vaihdekaavio on manuaalivaihteisessa Opel Astra Sedanissa vm.08? Oli vähän kinaa asiasta, mutta linkittäkää joku vaikka kuvaan jos löytyy. Itse en löytänyt kirveelläkään todistusaineistoa asiasta.

Onks siinä siis ihan normaali H-laatikko, jossa pakki vasemmalla ulkona kaaviosta vai miten?
 
Onks siinä siis ihan normaali H-laatikko, jossa pakki vasemmalla ulkona kaaviosta vai miten?
Ainakin Opeleissa on tollanen ollut iät ja ajat, joten todennäköisesti on uudessakin. Varmaksi en voi mennä sanomaan kun en ole nähnyt, joten siinä mielessä tänkin viestin hyöty on aika lähellä nollaa.
 
Jos ostan auton ja myyjä ei ole maksanut vähään aikaan vakuutusmaksuja ja autoveromaksuja vai mitä niitä nyt on niin seuraako niistä mulle uudelle omistajalle jotain?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom