- Liittynyt
- 20.8.2006
- Viestejä
- 17 775
Mitäs sillä bensavalolla? Pitää tankin täynnä niin nöy pröplem:D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tokihan sen voi itse korjata. Voihan olla, että siitä mittaristosta on palanut bensavalon polttimo, eikä se sen takia toimi tai jossain liitoksessa on hapettumaa. Perästä voi joutua jonkin verra rekvisiittaa purkamaan, että saa tankin ja samalla bensamittarin anturin näkyville.Voiko bensavalon itse korjata? Jos ei niin voiko viedä korjaajalle? Kuulin jostain, että se olisi vähän monimutkainen juttu...
Jep. Pahimmassa tapauksessa voi joutua irroittamaan tankin, jotta pääsee käsiksi bensamittarin anturiin. Näin ainakin oli mun vanhassa ja uskollisessa Mitsun sotaratsussa.Tokihan sen voi itse korjata. Voihan olla, että siitä mittaristosta on palanut bensavalon polttimo, eikä se sen takia toimi tai jossain liitoksessa on hapettumaa. Perästä voi joutua jonkin verra rekvisiittaa purkamaan, että saa tankin ja samalla bensamittarin anturin näkyville.
Jakohihna tai -ketjuhan siinä täytyy irroittaa, eli venttiilien ajoitukset on saatava täsmälleen oikein kantta kasattaessa. Ajoitukseen tarvitaankin jo enemmän mekaanikon taitoa kuin peruspulliaisella on.Onko miten iso/vaikea homma kannen irrottaminen 16v mondeosta? Venttiilikopan otin jo irti, mutta jätin sitten homman siihen kun juolahti mieleen, että onko siinä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon?
No ainekin tiivisteitä on ostettava varmaan uusia, polttoaineen paine pitää laskea, jäähdytysneste laskea ulos. Nuo nyt on normaaleja toimenpiteitä mistä nyt olet jo varmaan tietoinen. Eikai siinä mitään ihmeellistä ole, kun muistaa vaan irroittaa kaikki letkut ja liittimet sekä yms ja merkitä ne.Onko miten iso/vaikea homma kannen irrottaminen 16v mondeosta? Venttiilikopan otin jo irti, mutta jätin sitten homman siihen kun juolahti mieleen, että onko siinä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon?
Eikai tuossa purkamisessa juuri kummosia ole. Takaslaitossa pultit tulisi kiristää oikeassa järjestyksessä sekä tietynverran kerrallaan.Kansipahvia nimenomaan olen uusimassa
Onko miten iso/vaikea homma kannen irrottaminen 16v mondeosta? Venttiilikopan otin jo irti, mutta jätin sitten homman siihen kun juolahti mieleen, että onko siinä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon?
Kansipahvia nimenomaan olen uusimassa
Jep. Tomon kanssa samoilla linjoilla.Ellei ihan viime viikolla ole vaihdettu, niin sitten kannattaa vaihtaa samalla jakohihna + rullat. Kiristin + vesipumppu, jos pyörii samalla hihnalla ja jos on oikein paljon ajettu, niin ehkä hihnapyöriä...
Melkein kannattaa kysyä Ford-huollosta, koska eri koneissa on eri ongelmat. Poikkeuksena jakohihna, joka yleensä aina vaihdetaan.
Kyllähän se yleensä menee pienemällä sopalla jos on matalat kierrokset. Kyllä jo jossain 60-70km/h(menikö kauas?) vauhdissa kannattaa vitosvaihdetta käyttä. Pidä huoli että kone ei ala tärisemään liian suuren vaihteen vuoksi(hajottaa tehokkaasti vaihdelaatikkoa)Onko taloudellisempaa ajaa bensakoneella samaa vauhtia kierrosalueella 1800 kuin 2200? Elikkä vaikka nelosvaihteella ja vitosvaihteella.
Ei kauheen kauas 2200 kierrosta ja nelosvaihde silmässä on tasan 60km/h. 1800 kierrosta vitosella. Ajan 75% ajasta tota vauhtia ja aina oon miettiny et kumpikohan vaihde kannattais pitää silmässä...Kyllähän se yleensä menee pienemällä sopalla jos on matalat kierrokset. Kyllä jo jossain 60-70km/h(menikö kauas?) vauhdissa kannattaa vitosvaihdetta käyttä
5 ellei ole vähän jyrkempiä mäkiä.Ei kauheen kauas 2200 kierrosta ja nelosvaihde silmässä on tasan 60km/h. 1800 kierrosta vitosella. Ajan 75% ajasta tota vauhtia ja aina oon miettiny et kumpikohan vaihde kannattais pitää silmässä...
Kiitän5 ellei ole vähän jyrkempiä mäkiä.
Ei kestäKiitän
Vakuutukseen ei ainenkaan ja vaika kuvitella että se takuuseenkaan vaikuttais.Jos vaihtaa uuteen autoon mustan muovisen etusäleikön (maskin syylärin edessä) metalliseen niin vaikuttaako se mitenkään takuuseen tai vakuutukseen?
Helposti pystyy ajamaan isolla vaihteella, kunhan kierrokset pysyy siinä 1500rpm tuntumassa tai yli. Ravistaminen tosiaankin syö laatikkoa ja konetta, joten järki päässä pitää pitää.Kyllähän se yleensä menee pienemällä sopalla jos on matalat kierrokset. Kyllä jo jossain 60-70km/h(menikö kauas?) vauhdissa kannattaa vitosvaihdetta käyttä. Pidä huoli että kone ei ala tärisemään liian suuren vaihteen vuoksi(hajottaa tehokkaasti vaihdelaatikkoa)