Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vaihtoehtoisesti voit hoitaa katsastuksen kokonaisuudessaan uudestaan haluamassasi katsastuskonttorissa. Tosin silloin et enää selviä halvemmalla uudelleenkatsastuksen hinnalla.

Toinen etuvalo palaa himmeämmin kuin toinen.

Tuleeko katsastuksesta hylky?

Mites mahtaa mennä homma kun kävin katsastamassa auton ja tuli merkintä tuulilasista joka pitäisi vaihtaa halkeaman vuoksi kuukauden sisään. Jos en nyt tuota pysty vaihtamaan taloudellisten syiden takia niin mitä seuraa jos jään kiinni asiasta? Voidaanko tuosta viedä kilvet vai rapsahtaako vaan sakko?

Mites mahtaa mennä homma kun kävin katsastamassa auton ja tuli merkintä tuulilasista joka pitäisi vaihtaa halkeaman vuoksi kuukauden sisään. Jos en nyt tuota pysty vaihtamaan taloudellisten syiden takia niin mitä seuraa jos jään kiinni asiasta? Voidaanko tuosta viedä kilvet vai rapsahtaako vaan sakko?

sakko tai huomauttavat. itsellä sama homma sumuvalojen kans enkä aio uutta ostaa

Kiitti vastauksesta, aika pieni tossa on kiinni jäämisen vaara kun tasan kerran on muistaakseni rekisteriotetta kysytty 6 vuoden aikana ja sekin oli silloin ku tuli ajettua reilua ylinopeutta tutkaan. Mutta lasi toki menee vaihtoon heti kun rahatilanne antaa periksi.

isoilta pojilta oon kuullut juttua että tuollaisessa tilanteessa kannattaa olla hajamielinen ja hukata se vanha rekisteriote. saat uuden otteen ilman mitään korjauskehotuksia yms.

isoilta pojilta oon kuullut juttua että tuollaisessa tilanteessa kannattaa olla hajamielinen ja hukata se vanha rekisteriote. saat uuden otteen ilman mitään korjauskehotuksia yms.

Ei vissiin päde tän uuden systeemin myötä vai päteekö? Jotain sellaista olin lukevinani.

sakko tai huomauttavat. itsellä sama homma sumuvalojen kans enkä aio uutta ostaa

Siis oikeinko rekisteriotteeseen laittoivat kommentin tuosta sumarista?

Mulla kans sumuvalon "lasi" rikki. Edellisen omistajan aikana siihen katsastuspöytäkirjaan tms. oli laitettu siitä merkintä...

Itse kävin auton juuri katsastamassa, ja tuota edelleen rikkinäistä valoa ei huomioitu lainkaan.

Tai siis itse valohan toimii normaalisti, mielestäni sumareita ei edes tosin testattu...

11/07 lähtien kaikki viat ja puutteet kirjataan ATJ järjestelmään ja pysyvät siellä kunnes ne on korjattu. Kyseiset huomautukset sitten tulostuvat rekisteritodistukseen joka tulostetaan aina uudestaan katsastuksen yhteydessä. Viat on myös luettavissa suoraan ATJ järjestelmästä, eli tienpäälläkin poliisi voi rekkarin perusteella kurkata mitä tietoja on listassa (tietysti kotipoliisikin jolla on Mokkula voi kurkata nuo tiedot maantiellä jos löytyy ATJ tunnukset ;)

Onko nyt todella niin, että dieselissä ei ole juuri eroa kulutuksessa kylmänä ja lämpöisenä? Bensamoottorissa ero johtuu ilmeisesti ryypystä.

Onko nyt todella niin, että dieselissä ei ole juuri eroa kulutuksessa kylmänä ja lämpöisenä? Bensamoottorissa ero johtuu ilmeisesti ryypystä.
Autobild 3/2008 sanoo näin sivulla 26:

"Kylmässä moottorissa sytytyskelpoinen seos tarvitsee lisäannoksen polttoainetta (rikastus). Vanhoissa moottoreissa ongelmana on lisäksi bensiinin tiivistyminen imukanavassa. Dieseleillä on helpompaa, koska hehkutulppa auttaa kriittisessä sytytysvaiheessa, eikä polttoainetta tarvitse ruiskuttaa yhtä paljon. Vain joutokäyntinopeutta suurennetaan."

Eli kai se dieselkin kylmänä tyhjäkäynnillä hiukan enemmän kuluttaa. En kyllä näe miksi se ajossa kuluttaisi yhtään enempää. Eli ei kai sitten.

Eikös se kannata vaihtaa AINA samalla, ei kuitenkaan niin kallis operaatio eikä sen kestävyys ole niin hyvä myöskään, jumittuu ja katkaisee uuden hihnan sitten.

Miten saan mutterin auki jonka reunat on pyöristyneet sillä lailla että 14mm avain ei pidä ja 13mm ei mahdu. Sylinteri on vielä noilla kiinni nii ei mitään kovin extreme vaihtoehtoja kiitos :D

Kun vaihtaa jakopäänhihnan seat ibiza vm-99 1,6se malliseen autoon, onko vesipumppu vaihdettava samalla??

No en tiedä millainen systeemi sun autossa on, mutta omassa tuo jakohihna pyörittää vesipumppua ja se on kätevä vaihtaa samalla kun revitään hihnanvaihtoa varten paikat auki.

Voihan sen jättää vaihtamattakin jos välttämättä haluaa, mutta suosittelisin kyllä vaihtamaan.

Miten saan mutterin auki jonka reunat on pyöristyneet sillä lailla että 14mm avain ei pidä ja 13mm ei mahdu. Sylinteri on vielä noilla kiinni nii ei mitään kovin extreme vaihtoehtoja kiitos :D
Paha sanoa näkemättä, mutta koittaisin melkein hioa siihen sellaiset lovet että 13 mm:n avain siinä pysyy. Tuo tulee nopeiten mieleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom