Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Autoliikkeet mainostaa, että autosta kuin autosta hyvitys esim. 2000€ vaihdossa. Itellä on -89 ford fiesta, eli kun ajan sen liikkeeseen niin saan hyvitystä sen 2000€ vaihtoauton hinnasta.
Onko Kuitenkin niin että ei ne liikkeet ota tuollaisia romuja itelle vaan vetoaa johonkin porsaan reikään vai onko hinnoissa niin paljon ilmaa että varaa antaa se 2000€ hyvitys?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä ne ottaa sen varmaan jos olet vaihtamassa, mutta kyllähän niissä vaihtopirssien hinnoissa on ilmaa.
 
Kuka tuo Suomeen Blitzin tuotteita? En millään meinaa löytää ketään ko. tuotteita myyviä puljuja.. Vai onko tosiaan näin että pitää itse tilata ulkomailta?
 
Ei tullukkaan kovin halvaksi :itku:. No onneksi vakuutus maksaa :thumbs:

Joo ei tosiaan tullukkaan kovin halvaksi vaikka ulkoiset vauriot näytti melko vähäisiltä :jahas:. Keula 2 cm vinossa, aurauskulmat eessä hieman vituillaan, kaikki etupään muovit, konepelti ja etupelti uusiksi. No nyt on auto ihan uuden näkönen taas ja kalenteri tuli kaupan päälle :D
 
Autoliikkeet mainostaa, että autosta kuin autosta hyvitys esim. 2000€ vaihdossa. Itellä on -89 ford fiesta, eli kun ajan sen liikkeeseen niin saan hyvitystä sen 2000€ vaihtoauton hinnasta.
Onko Kuitenkin niin että ei ne liikkeet ota tuollaisia romuja itelle vaan vetoaa johonkin porsaan reikään vai onko hinnoissa niin paljon ilmaa että varaa antaa se 2000€ hyvitys?
Ne ainoat porsaanreiät taitaa olla että katsastettu ja ajokuntoinen auto. Mutta kannattaa myös katella liikkeet jossa tuota tarjousta ei ole, mulle tuli pari sataa halvemmaksi tällä tavalla. Johtuen ihan siitä että se saman mallinen ja vähemmän ajettu auto oli 1500€ halvempi.
 
Auto-nyyppä kysyy: Mistä syystä esim GPS-laitteen tupakansytytin-hässäkkä ei toimi vm -00 407 Peugeotin röökisytyttimessä, mutta KAIKISSA muissa autoissa? Ja sytytin siis toimii, eli voi röökit sillä sytyttää. Onko olemassa erilaisia sytyttymiä (ja pösössä on sellanen ettei laitteita voi liittää siihen?), vai mikä on?
Ja tärkeämpi: miten saan sen vaihdettua/korjattua, onko mahdollista? Meinaan on paljon laitteita joita käyttäisin mielelläni autossa mutta ei toimi... kiitos
 
Paljonko suunnileen maksaa seosten (ja sytkän) säätäminen pajalla/huollossa? Ei pitäisi vissiin mitään kallista lystiä olla.
 
Autoliikkeet mainostaa, että autosta kuin autosta hyvitys esim. 2000€ vaihdossa. Itellä on -89 ford fiesta, eli kun ajan sen liikkeeseen niin saan hyvitystä sen 2000€ vaihtoauton hinnasta.
Onko Kuitenkin niin että ei ne liikkeet ota tuollaisia romuja itelle vaan vetoaa johonkin porsaan reikään vai onko hinnoissa niin paljon ilmaa että varaa antaa se 2000€ hyvitys?


Isäntä vaihto viitisen vuotta sitten -90 Transiitin Ducatoon. En nyt muista paljonko Delta-auto lupas hyvitystä postitse jos vaihdatte, mutta ihan hyvin. No vaihtopäätös tehtiin ja sen kuppasen Transitin nähtyään Delta-auton mies tuumasi, että on sitten sama jätätkö ton meille vai piätkö ittelläs. :D
 
Nyt pitänee kysyä VW tietoisilta tämmöistä, eli useinhan auton moottoritekniikasta saa jonkinlaista kuvaa esim. jos auton perässä on TDi merkintä ja siitä on tietty osa punaisella kirjoitettuna (tehokkuusluokkaa). Itse kävin tänään ajamassa -02 boraa joka on TDi josta Di on punaisella. Luettuani rekisteriotteesta kerrotaan auton maksimiteho joka oli 74kw. Miten tämä mahtaa olla mahdollista että en ole löytänyt samanlaista 74kw tehoista "kahdella punaisella" merkittyä myytävänä mistään? Missä mahtaa olla vika? Vai onko joku entinen omistaja tuunaajan silmin liimannut erilaisen kyltin taakse? :D
 
Pitäisikö lambdan irroittamisen vaikuttaa kierroksiin tyhjäkäynnillä? Idea tässä takana on lähinnä lambdan elämäntilanteen selvittäminen ja kyseessä sähköisellä kaasarilla varustettu kärry.
 
Nyt pitänee kysyä VW tietoisilta tämmöistä, eli useinhan auton moottoritekniikasta saa jonkinlaista kuvaa esim. jos auton perässä on TDi merkintä ja siitä on tietty osa punaisella kirjoitettuna (tehokkuusluokkaa). Itse kävin tänään ajamassa -02 boraa joka on TDi josta Di on punaisella. Luettuani rekisteriotteesta kerrotaan auton maksimiteho joka oli 74kw. Miten tämä mahtaa olla mahdollista että en ole löytänyt samanlaista 74kw tehoista "kahdella punaisella" merkittyä myytävänä mistään? Missä mahtaa olla vika? Vai onko joku entinen omistaja tuunaajan silmin liimannut erilaisen kyltin taakse? :D

Laitoin googleen "Vw Bora 2002 tdi" ja kyllähän noita 74kw:n autoja näytti löytyvän enemmänkin.

Samalla googletuksella löyty tällänen sivu.
 
Mulla -94 vuosimallin Nissan Primera ja se on alkanut kolisemaan epätasaisella tiellä.
Lähinnä etupäästä tulee äänet.
Kummallista on se, että hiljaa ajettaessa kolinoita kuuluu, kovaa ajettaessa ei kuulu mitään.

Olen päätellyt, että siellä on jotku palikat alkaneet löystymään.
Iskarit on kuitenkin kunnossa ja katsastuksesta meni nätisti loppuvuodesta läpi.
Eli mitään isoja ongelmia siellä ei ole.

Onko täällä joku Primera mies, joka osaisi konkretisoida autoni kolinat ja kertoa
voiko niitä hoitaa itse, vai pitääkö viedä ammattilaiselle?
 
Mulla -94 vuosimallin Nissan Primera ja se on alkanut kolisemaan epätasaisella tiellä.
Lähinnä etupäästä tulee äänet.
Kummallista on se, että hiljaa ajettaessa kolinoita kuuluu, kovaa ajettaessa ei kuulu mitään.

Olen päätellyt, että siellä on jotku palikat alkaneet löystymään.
Iskarit on kuitenkin kunnossa ja katsastuksesta meni nätisti loppuvuodesta läpi.
Eli mitään isoja ongelmia siellä ei ole.

Onko täällä joku Primera mies, joka osaisi konkretisoida autoni kolinat ja kertoa
voiko niitä hoitaa itse, vai pitääkö viedä ammattilaiselle?

Luultavammin etuvakaajien tangot eli ns. "koiranluut" siellä kolisee. Taitaa olla primerassa(kin) sellainen yleisesti kuluva osa. Toki ääni voi kuulua muualtakin, vaikkapa löysällä olevasta jarrusatulasta tai väljistä puslista.. Siitä en tiedä millaiset nuo koiranluut on vaihtaa, en ole koskaan sitä itse tehnyt, riippuu paljolti tekijästä kyvyistä, välineistä ja tiloista.
 
Luultavammin etuvakaajien tangot eli ns. "koiranluut" siellä kolisee. Taitaa olla primerassa(kin) sellainen yleisesti kuluva osa. Toki ääni voi kuulua muualtakin, vaikkapa löysällä olevasta jarrusatulasta tai väljistä puslista.. Siitä en tiedä millaiset nuo koiranluut on vaihtaa, en ole koskaan sitä itse tehnyt, riippuu paljolti tekijästä kyvyistä, välineistä ja tiloista.

Jos koiranluut ovat lähellekään normaalit eikä mitään ylläreitä tule vastaan, niin korjaamolla niiden vaihto vie aikaa suunnilleen 15min/kpl.
 
Mistä tiedän toimiiko autoni lohkolämmitin? Pitääkö luottaa vain pyhään henkeen vai millä sitä voisi tarkastaa?

Ensimmäisenä kokeilisin tuleeko pistorasiaan sähköa. Ja lämmittimen toimivuus selviiää, vaikka kokeilemalla tunnin päästä lämmityksen aloittamisesta kädellä lohkoa.

Mulla -94 vuosimallin Nissan Primera ja se on alkanut kolisemaan epätasaisella tiellä.
Lähinnä etupäästä tulee äänet.
Kummallista on se, että hiljaa ajettaessa kolinoita kuuluu, kovaa ajettaessa ei kuulu mitään.

Olen päätellyt, että siellä on jotku palikat alkaneet löystymään.
Iskarit on kuitenkin kunnossa ja katsastuksesta meni nätisti loppuvuodesta läpi.
Eli mitään isoja ongelmia siellä ei ole.

Onko täällä joku Primera mies, joka osaisi konkretisoida autoni kolinat ja kertoa
voiko niitä hoitaa itse, vai pitääkö viedä ammattilaiselle?

Kannattee tarkistaa ylätukivarret. Primeran tyyppivika ja kuluvat nopeasti aiheuttaen kolinaa. Syytä tarkistaa siksikin, koska renkaat kuluvat nopeampaa noiden ollessa väljiä.
 
Tää lienee tyhmin kysymys ever:

Jos käy katsastuttamassa auton ja se ei mene läpi, pitääkö jälkikatsastus teettää samalla katsastusasemalla?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom