Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli kohmeloissa käännettyä autoa vähän päin helvettiä. Takarenkaan viereen, tuli n. 3-4cm kokoinen viilto korin läpi. Mitenköhän realistiset mahdollisuudet mulla on tuo teetättää entisen näköiseksi? Vituttaa...


Kyllähän se siitä kuntoon tulee, tinaamalla, kittaamalla tai vastaavaa. Jos tuo kohta on kynnyskaaressa niin joku pikkukorjaamo voi jollakin 5-600e laittaa kuntoon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
onko tehtaan ilmoittamat 0-100km/h ajat mitattu joidenkin standardien mukaan vai onko osa alamäkeen 50m/s myötätuulessa mitattuja formulan vaihdelaatikolla ja osa ylämäkeen jonkun papparaisen ajamana vaihteita uudelleensorvaillen?

kun kovasti mietin että onko mazda2:n koeajoauto kutiteltu peli tai isommalla moottorilla vaikka myyjä väitti ja hansikaslokerosta löytyi manuskan takaa jostain tarralappu 1.3 elegance (=1.3 tehokkaampi motti)

vai miks vitussa tuntuu että huomattavasti paremmin kiihtyy kuin yaris 1.3? vaikka jarikselle ilmotetaan bout sekunnin lyhyempi 0-100km/h aika.. tehoa ilmoitettu saman verran samoilla kierroksilla parin hepan tarkkuudella. ja mazdan jälkeen jo 60:n kiihyttely tuntui jariksella kuin mopoautoa ois epätoivoisesti rankaissut. ja satkuun kiihyttelyssä samat tunnelmat

painoeroa bout 200kg, mazda kevyempi.
 
Epätasainen teho/vääntökäyrä. Tuntuu että kiihtyy, sillein "repii selkänojaan". Kuitenkaan nopeus ei juuri kasva.
 
Toisessa nopeampi vaihdelaatikko? Siis ihan manuaaleista puhuessa tarkoitan sitä, että toisessa menee vaihde heittämällä silmään ja toisessa sitä vaihtoa saa odotella hetken.
 
Epätasainen teho/vääntökäyrä. Tuntuu että kiihtyy, sillein "repii selkänojaan". Kuitenkaan nopeus ei juuri kasva.
joo juurikin näin oli koeajokokemukset . ärhäkän tuntunen mutta kello näköjään eri mieltä :)

no kai se sekka pitää uhrata paremman ajettavuuden takia.

ot hiton vaikeaa auton osto 2 japsin välillä kun ihan kaikki osa-alueet menee 50-50 ja vaikea päättää että mitä sitä sit tahtoo.
 
Voiko peugeot 307:ssa keskuslukitus ottaa nokkiinsa siitä että autoa on menty hinaamaan?

Autoa on siis siirretty vaihde sekä käsijarru päällä koska sen teki rakennusvirasto lähipäivinä jostain selittämättömästä syystä. Lopputuloksena autoon pitää mennä avaimella kuskin oven kautta.
 
Haittaako jos vanteen keskireiän halkaisija on isompi mitä normaalisti? Alkuperäinen on 54mm ja tuossa olisi vanteet jossa keskireikä ois 72mm.
 
Paljonko kannattaa laittaa kypärään rahaa että ei tarvitse sairaalassa miettiä että säästimpä väärässä paikassa?
 
Paljonko kannattaa laittaa kypärään rahaa että ei tarvitse sairaalassa miettiä että säästimpä väärässä paikassa?


Itse pistin 200 euroa ja hyvin suojasi törmäyksessä. :)
200> saa hyviä kypäriä, jotka suojaa kyllä.
Äitee suojaa päänsä 600e kypärällä, onhan se lepposa päässä, mutta kallis on hintakin.
 
Toinen kypärään liittyvä kyssäri. Eli jos tilaan jenkeistä potan ja se menee paskaks, niin korvaako vakuutus yhtiö sitä, kun noi jenkkilän kypärät ei taida olla c-hyväksyttyjä (vaikka samoja ovatkin, kun euroopassa)?
 
onko tehtaan ilmoittamat 0-100km/h ajat mitattu joidenkin standardien mukaan vai onko osa alamäkeen 50m/s myötätuulessa mitattuja formulan vaihdelaatikolla ja osa ylämäkeen jonkun papparaisen ajamana vaihteita uudelleensorvaillen?

kun kovasti mietin että onko mazda2:n koeajoauto kutiteltu peli tai isommalla moottorilla vaikka myyjä väitti ja hansikaslokerosta löytyi manuskan takaa jostain tarralappu 1.3 elegance (=1.3 tehokkaampi motti)

vai miks vitussa tuntuu että huomattavasti paremmin kiihtyy kuin yaris 1.3? vaikka jarikselle ilmotetaan bout sekunnin lyhyempi 0-100km/h aika.. tehoa ilmoitettu saman verran samoilla kierroksilla parin hepan tarkkuudella. ja mazdan jälkeen jo 60:n kiihyttely tuntui jariksella kuin mopoautoa ois epätoivoisesti rankaissut. ja satkuun kiihyttelyssä samat tunnelmat

painoeroa bout 200kg, mazda kevyempi.

Se miten koneen melu kuuluu sisälle vaikuttaa myös, jos 4000-7000 kiertää äänekkäästi tuntuu kiihtyvyys kovemmalta.
 
Toinen kypärään liittyvä kyssäri. Eli jos tilaan jenkeistä potan ja se menee paskaks, niin korvaako vakuutus yhtiö sitä, kun noi jenkkilän kypärät ei taida olla c-hyväksyttyjä (vaikka samoja ovatkin, kun euroopassa)?

Ihan samalla lailla korvaa kuin "normaalin" kypärän
 
Kuulin tässä tänään, että kehä kolmosella vuosaaren tunnelissa on kameravalvonta. Mieleen muistu sit että on siellä tullu "vähän" kaahailtua... Tapauksesta on jo jonku verra aikaa, mitään ei oo kuulunu, mut onko nyt kuitenkin odotettava pelko perseessä että kortti lähtee ja jumalattomat sakot rapsahtaa? Kuinka kauan tommosissa kamerajutuissa yleensä kestää et haaste tulee postiluukusta? Autossa taitaa viel olla mummo merkitty haltijaks, ja sinne sit varmaa lappuset menee. Tietenki se on sil ollu jo jonku aikaa, mut ei oo vaa huomannu... :jahas:


Vähä kyl jänskättää nyt :eek:
 
Itse ostin parin sadan euron potan katuajeluihin. IMO ei kannata ostaa halvinta, eikä aivan kalleinta. Tosi kalliissa kypärissä voi iskee se nuukuus siinä kohtaa ku tiputat sen lattialle kaapin hyllyltä ku oot lähössä ajeleen. Pintajännitys lähtee, mutta raaskitko ostaa taas uutta kypärää?
 
Tosi kalliissa kypärissä voi iskee se nuukuus siinä kohtaa ku tiputat sen lattialle kaapin hyllyltä ku oot lähössä ajeleen. Pintajännitys lähtee, mutta raaskitko ostaa taas uutta kypärää?

Kuitukypärässä pintajännityksellä ei ole mitään merkitystä. Kypärä on rikki vasta kun pinta on rikki.
 
Paljonko kannattaa laittaa kypärään rahaa että ei tarvitse sairaalassa miettiä että säästimpä väärässä paikassa?

~150e ylöspäin, kuitukypärissä ei turvallisuus enää tuosta kovin kummoiseksi parane vaikka nousisi 600e kypäriin, mukavuus onkin sitten ihan eri luokkaa kalliimmissa (hiljaisuus, mukavuus, paino, ilmanvaihto, visiirin kiinnitys, huurtuminen).
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom