Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo kiitos. Just kattelin noita muita lakipykäliä. Jos vain cb 900 on samalla rungolla, kuin 750 niin sitten pitäisi mennä?
Äkkiä veikkaisin että ei onnistu. Ainakaan seiskapätkää ja 1100 kikseriä ei lasketa kuuluvan samaan mallisarjaan, eli veikkaisin että ei noita Hondiakaan saman mallisarjan vehkeiksi lasketa.

Jos 750 ja 1100 GSX-R olisi samaa mallisarjaa AKEn mielestä, niin silloinhan seiskaan saisi laittaa 1408 kuutioisen moottorin tilavuuden puolesta. Mutta AKE sanoo nou nou 7/11 kiksereille. Sitä en tiedä että miksi mopoja ei lasketa saman mallisarjan laitteiksi samalla tavalla kuin autoja. Eipä tosin tuolla AKEssa taida ihan valtakunnan terävimmät kaverit muutenkaan olla hommissa.
 
Ei kaikessa tarvi olla järkeä ;)
http://www.blocket.se/vi/13151128.htm?ca=1_5_s
Tuosta se fantasia lähti. Noh aina on mahdollisuus myös nakata pyörä Ruotsin kilpiin. Tuttu konttorilla töissä niin voi siltä kysellä tarkemmin sitten.

en mä tota rakentamista meinannutkaan, vaan kaikkia lakitietäjiä ja tulkitsijoita.

moottoripyörän rakentamisessa ja omistamisessa on aina järkeä!

niin, ja jos ruotsin kilpiin on mahkut saada, niin sithän voit tehdä mitä haluat... rekisteröit vaan amätörbyggdinä ja se on siinä.
 
Saab 99 -84 2.0 kuluttaa about 15l satasella. Missä vika?
 
Volvo C70:ä ei juurikaan näy Suomen liikenteessä, onko niissä jotain perustavaa laatua olevaa vikaa vai miksi näin? Houkuttelisi moinen kun ei sitten tulisi joka kulmalla vastaan muttam ahtuisi kuitenkin meikäläisen budjettiin. Jostain 2000-luvun alusta ja noin kahdellasadalla hevosella. Viidellätoista kiloeurolla kuulemma saisi tuotua Braatwurstimaasta.

Esmes nyt vaikka tämmöinen: http://tinyurl.com/2l3cbo

Heittäkääpäs plussia ja miinuksia kyseisestä vehkeestä.
 
No 'parasta' ois ehkä joku molybdeenirasva, sen pitäs pysyä kauan. Toi on kyl semmosta ihraa et se pitäs jollain pyssyllä stryytata sinne eli ei kovin näppärä ratkaisu.

Käytännöllisin vois olla spraylukkoöljy. Pitäs voidella pitkään ja on monikäyttöstä.

Jos on tullu hommattua oven tiivisteitä varten jtn spraysilikonia niin truuttaa vaiks ekaks sitä, sekin voi pelittää pitkäänkin.

Muita vaihtoehtoja: sprayvaseliini, vaseliini, teräketjuöljy, vaihteistoöljy. Moottoriöljy voi olla hieman ohutta ehkä. CRC ei kumminkaan ole hyvää, se haihtuu parissa viikossa.
 
Jep. Vedättäminen kuluttaa nimenomaan polttoainetta, ja 1500-2000 rpm on kyllä armottoman alhainen kierrosalue valtaosalle bensakoneista. Dieselillä 2000 rpm vielä menettelee.

Pah. Kaupunkiajossa oma 1.2 l (bensa) kirppuni vetää kolmosella 1500 rpm ihan nätisti. Kyl sen kuulee äänestä et koska rupee tekeen tiukkaa ku motti alkaa jurnuttaa. Niinikään tasasella menee vitosella 2000rpm ihan nätisti jos ei oo isommin kuormaa päällä, ylämäkeen sit pienempää silmään.

http://www.motiva.fi/fi/kuluttajat/...aloudellinenajotapa/keskeisetperiaatteet.html - Taloudellisen ajotavan keskeiset periaatteet

Omassa kirpussa max vääntö ~4000rpm tienoilla, 5 tonniinkin tulee joskus kengittyä ettei jää jalkoihin kun ei mikään hirveen tykki vehe oo kyseessä.
 
Itseasiasssa jos tutkitaan moottoreiden ominaiskulutuksia/kW niin pienin polttoaineen kulutus löytyy melko matalilta kierroksilta suurella kuormituksella. VAG:n 1.6fsi koneessa tämä paras alue olisi noin 2500rpm ja 90% kuormitus, kulutus noin 230g/kW. Vastaavat lukemat suuremmilla kierroksilla ja pienemmällä kuormituksella ovat 400-500g/kW luokkaa.

Moottoria vedätetään jos se ei jaksa enää liikuttaa autoa eteenpäin ilman että alkaa tärisemään tai vauhti tippumaan kun kaasu painetaan pohjaan.

Jos auto kulkee iloisesti eteenpäin 1500-2000 kierroksella ja vastaa vielä kaasun eri asentoihin niin ei ole mitään syytä välttää noita kierroksia, ainoa on sitten joku laatikon voitelu jos se ei jostain syystä toimi noin pienillä kierroksilla.

Esimerkkinä oman auton automaattiloota, tasakaasulla ajettaessa valmistaja on päättänyt että kierrokset pidetään alle 2000rpm aina 100kmh asti jolloin välityksien takia aletaan nousta tuon paremmalle puolelle. Normiajossa kierrokset aina 1500-2000 välillä.
 
Pitäskö auton syylärin edessä olevan tuulettimen pyöriä aina auton käydessä?? Mitä siitä voi seurata jos se ei toimi?
 
Pitäskö auton syylärin edessä olevan tuulettimen pyöriä aina auton käydessä?? Mitä siitä voi seurata jos se ei toimi?

Niin sen puhaltimen on tarkoitus jäähdyttää syyläriä ja siellä kiertävää nestettä, silloin kun se ei muuten jäähdy tarpeeksi. Eli pitäisi pyöriä ainoastaan silloin, kun lämpötila-anturin lämpötila on riittävän korkea. Hyvin harvoin se yleensä pyörii, esim kesällä kaupunkiajossa sen useimmiten pitäis pyöriä. Periaatteessa kone voi siis lämmetä liikaa, jos puhallin ei pyöri silloin kun pitäisi.
 
Niin sen puhaltimen on tarkoitus jäähdyttää syyläriä ja siellä kiertävää nestettä, silloin kun se ei muuten jäähdy tarpeeksi. Eli pitäisi pyöriä ainoastaan silloin, kun lämpötila-anturin lämpötila on riittävän korkea.

Selkee homma. Auto pitää lämmöt normaalilla tasolla ja kaikki toimii. Tuli vaan mieleen kun kattelin tota tuuletinta.
 
Volvo C70:ä ei juurikaan näy Suomen liikenteessä, onko niissä jotain perustavaa laatua olevaa vikaa vai miksi näin..

Heittäkääpäs plussia ja miinuksia kyseisestä vehkeestä.

SVF:n foorumeilla noista on paljon juttua. Eipä siinä mitään ihme vikoja ole, sama pohjalevy ja tekniikka kuin samanikäisessä S70:ssä ja V70:ssä. Varmatoiminen auto pitäisi olla. Varmaan tuo harvinaisuus suomen liikenteessä johtuu ihan epäkäytännöllisyydestä (ahdas takapenkki) sekä hinta aikoinaan. Myöskään useimmiten etuvetoinen coupe ei kaikkia säväytä. Mutta jos mukava yksilö löytyy niin mikäs siinä, iske kiinni. :)
 
Vectra -98, valot eivät mene automaattisesti päälle käynnistäessä (pitäisi mennä). Valot kyllä toimivat normaalisti, kun kytkee ne päälle. Joku rele paskana tjsp?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom