Vitut se moottori siitä mihinkään hajoa, jos sitä käyttää sille suunnitellulla kierrosalueella (=punarajaan saakka). Yksi kaveri ajelee juuri tuollaisilla pienillä kierroksilla ja katsastuksesta tuli hylsy päästömittauksesta. No, vähän matkaa kolmosella satasta maantiellä ja läpi meni että heilahti uusintamittauksesta :D
Itse yleensä kiihdytän esim. liikennevaloista joka vaihteella tonne lähemmäs parhaan tehon aluetta (~4000rpm) ja sitten kun haluttu nopeus on saavutettu, niin mahdollisimman suuri vaihde silmään jolla auto jaksaa vielä mukisematta vetää (sen tuntee kyllä kun painaa vähän kaasua). Kaikkien taloudellisinta taitaa olla kiihdyttää ripeästi ja vaihtaa vaihde tuossa parhaan väännön kierrosalueella (löytyy ohjekirjasta), jolloin ottomoottori käy parhaimmalla hyötysuhteellaan ja sitten mahdollisimman suuri vaihde silmään kun haluttu nopeus on saavutettu.