Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Joo sitä ajoinkin takaa että jos oma ajotapa on vakio, niin onko saman verran eroa valmistajan ilmoittamaan arvoon valmistajasta riippumatta.

Tuo "maantie" kulutus niin onko se millä nopeudella? Jos haluaa tietää 120kmh kulutuksen niin saako siitä mitään viitteitä mistään, esim moottorin tyypisä? Koosta?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miks Honda Civicissä näyttää olevan toista sataa euroa kalliimmat vakuutukset kun muissa autoissa? On se nyt perkele kun vihdoin löytää "sen oikean" missä kaikki näyttää olevan kohdallaan, alhainen kulutus, hyvät katsastustilastot, hyvä maine, hyvät arvostelut, hyvä varustelu, hieno, niin sitten saatana pitää vakuutuksista maksaa jostain käsittämättömästä syystä ihan vitusti verrattuna muihin saman ikäisiin.
 
Miks Honda Civicissä näyttää olevan toista sataa euroa kalliimmat vakuutukset kun muissa autoissa? On se nyt perkele kun vihdoin löytää "sen oikean" missä kaikki näyttää olevan kohdallaan, alhainen kulutus, hyvät katsastustilastot, hyvä maine, hyvät arvostelut, hyvä varustelu, hieno, niin sitten saatana pitää vakuutuksista maksaa jostain käsittämättömästä syystä ihan vitusti verrattuna muihin saman ikäisiin.
Kyseisen vakuutusyhtiön asiakkaat ovat sitten kolaroineet Civiceillä enemmän.

Itse myyn vakuutuksia ammatikseni ja nimenomaan Hondan omistajille soittelen ku niiden vakuutuksissa aina pärjätään eli toi on ihan yhtiökohtainen juttu.
 
Kyseisen vakuutusyhtiön asiakkaat ovat sitten kolaroineet Civiceillä enemmän.

Itse myyn vakuutuksia ammatikseni ja nimenomaan Hondan omistajille soittelen ku niiden vakuutuksissa aina pärjätään eli toi on ihan yhtiökohtainen juttu.
Käyttääköhän ne jotain yhteistä tietokantaa sitten? Kolmea vakuutusyhtiötä kokeilin joilla oli toimivat nettilaskurit, ja saman suuntaista eroa näytti kaikki (vertasin golffiin ja focukseen). Voiko tuosta siis neuvotella erikseen, ettei tarvi nettilaskurin keromaan hintaan tyytyä?
 
Käyttääköhän ne jotain yhteistä tietokantaa sitten? Kolmea vakuutusyhtiötä kokeilin joilla oli toimivat nettilaskurit, ja saman suuntaista eroa näytti kaikki (vertasin golffiin ja focukseen). Voiko tuosta siis neuvotella erikseen, ettei tarvi nettilaskurin keromaan hintaan tyytyä?
Liikennevakuutuksissa ei oikein pysty neuvottelemaan. Vakuutusyhtiöitähän on monia, useimmissa yhtiöissähän myös esimerkiksi 3-sarjan bemareiden vakuutukset on kalliit mutta ei kaikissa.
 
Tuli uuden (käytetyn) auton mukana hyväkuntoiset Continentalin TS850 kitkat. Käsittääkseni ns. Saksan kitkat, uskaltaako noilla ajaa talven etelä-Suomessa?
 
Vahvalla mutulla sanoisin että mitä kylmempi keli niin sitä huonompi pito noissa on verrattuna "kunnon" kitkoihin.
Käsittääkseni eroa lähinnä kovemmassa kumiseoksessa ja sitä myöten käyttäytyy lämpötilan laskiessa eri tavalla, yhden talven ajelin tuollaisilla ja sen perusteella oma mielipide on muodostunut.
 
Vinkkejä nahkapenkkien käsittelylle. Edellinen omistaja ei näemmä kauheasti ole jaksanut panostaa penkkien huoltoon. Suositteletteko jotain erityisesti nahkapenkeille suunnattua tuotetta vai jotain valjasrasvaa tms?
 
Vinkkejä nahkapenkkien käsittelylle. Edellinen omistaja ei näemmä kauheasti ole jaksanut panostaa penkkien huoltoon. Suositteletteko jotain erityisesti nahkapenkeille suunnattua tuotetta vai jotain valjasrasvaa tms?
Pesu marsillen saippualla. Sellanen iso köntti. Saa hyvinvarustelluista ruokakaupoista.
Le_Chat_400g.jpg


Hoitoaineeksi sitten ois kyllä hyvä olla niille nahkajakkaroille tarkoitettua tuotetta. Nahkista myös kehuvat paljon autofoorumeilla. Sellanen ukko ainakin joskus myi kauppojen auloissa aikoinaan. Mutta en ole hetkeen nähnyt, joten on tiedä mistä nykyään saa. Google kertoo.

Toinen on tietenkin sitten ihan niille tarkoitettu aines.

Tuo Marsille+Nahkis on monella autofoorumilla kehuttu kombo.
 
Lexol on hyvä nahanhoitoaine.Sitä saa eri ruiskupullossa tai purkissa, voin sanoa että toimii.En vaan tiedä että mistä sitä saa suomesta kohtuuhintaan, jenkeissä sitä saa mistä vaan.
 
Miksei hybrideissä ole koskaan dieselmoottoria?

Pösöllä on ainakin yksi malli, jossa on Diesel edessä ja sähkö takana. Luultavasti kuitenkin syy, miksi ei ole yleisessä käytössä on liian pieni saatava hyöty. Eli päästöt ei juurikaan laske. Sen lisäksi myös diesel ei ole pätkäajossa erityisen hyvä hiukkaspäästöjen vuoksi, hiukkasloukko tukkeentuu helpommin, josta seuraa aika isot kulut korjata.
 
Talvirenkaina jotkut 17" nastat. Yksi kumi tyhjeni, ja jouduin laittamaan vararenkaan eteen. Vararengas on kokoa 205/55/16 tai ainakin hyvin lähelle. Bridgestone Turanza tms... Vanteessa lukee, että ajelepa max. 80 km/h. Onko tällä nyt oikeasti merkitystä, kun kyseessä on kuitenkin täyskokoinen ihan oikea rengas? Nyt on pakko ajaa yksi työreissu tuolla varanakilla, mutta haluan ajaa huolettomasti satasta!
 
Talvirenkaina jotkut 17" nastat. Yksi kumi tyhjeni, ja jouduin laittamaan vararenkaan eteen. Vararengas on kokoa 205/55/16 tai ainakin hyvin lähelle. Bridgestone Turanza tms... Vanteessa lukee, että ajelepa max. 80 km/h. Onko tällä nyt oikeasti merkitystä, kun kyseessä on kuitenkin täyskokoinen ihan oikea rengas? Nyt on pakko ajaa yksi työreissu tuolla varanakilla, mutta haluan ajaa huolettomasti satasta!

Vararenkaan ulkohalkaisija ei varmasti ole aivan sama kuin muiden renkaiden ja ominaisuudetkin ovat erilaiset, joten mahdollisesti auto puoltaa ja äkkitilanteissa käyttäytyy varmasti poikkeavasti. Toki se auto satasta kulkee vararenkaallakin eikä luultavasti mitään ongelmaa ole niin kauan kuin mennään hyvää tietä eikä eteen tule äkkijarrutuksia, nopeita väistöjä tai muita vastaavia tilanteita. Itse sen sitten harkitset, mitkä ovat olosuhteet joissa ajat ja kuinka kiire on, mutta vähän tavallista enemmän malttia ja ennakointia kannattaa varmasti pitää mukana.
 
Vararenkaan ulkohalkaisija ei varmasti ole aivan sama kuin muiden renkaiden ja ominaisuudetkin ovat erilaiset, joten mahdollisesti auto puoltaa ja äkkitilanteissa käyttäytyy varmasti poikkeavasti. Toki se auto satasta kulkee vararenkaallakin eikä luultavasti mitään ongelmaa ole niin kauan kuin mennään hyvää tietä eikä eteen tule äkkijarrutuksia, nopeita väistöjä tai muita vastaavia tilanteita. Itse sen sitten harkitset, mitkä ovat olosuhteet joissa ajat ja kuinka kiire on, mutta vähän tavallista enemmän malttia ja ennakointia kannattaa varmasti pitää mukana.

Halkaisija näköjään oli aika identtinen, talvirenkaassa 2 mm enemmän. Tuosta pieni kuluma pois, niin ollaankin samoissa. Merkkikin sama, eli mitat varmaan täsmää kohtuullisesti. Tietysti muuten ominaisuudet erilaiset, mutta sielläpä olikin jo talvinopeudet voimassa ja nyt rengaskin kunnossa, joten tilanne ohi. Mutta entäs nuo minikokoiset vararenkaat? Sehän pyörii ihan eri malliin kuin normaalikokoinen pyörä. Eikö se tuota jo autollekin ongelmia?
 
Mutta entäs nuo minikokoiset vararenkaat? Sehän pyörii ihan eri malliin kuin normaalikokoinen pyörä. Eikö se tuota jo autollekin ongelmia?

Jos vararengas on vetävällä akselilla niin tasauspyörästön pikkurattaat vain saavat silloin pyöriä ajossa jatkuvasti pyörien pyörimisnopeuseron takia, eipä siinä varsinaista ongelmaa ole puoltamisen ja ajo-ominaisuuksien heikkenemisen lisäksi.
 
Mitenkäs sitten nykyiset ajonvakautus, luistonesto yms järjestelmät, jos on minikokoinen vararengas joka pyörii enemmän kierroksia verrattuna halkaisijaltaan isompaan vakiorenkaaseen samalla matkalla?
Vai onko nykyvehkeissä vararengas mitoitettu niin että pyörimiseroa ei juuri tule eikä järjestelmä ala jarruttelemaan poikkeavan pyörän takia?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom