Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
veholle soitin (honda civic 1.6, vm2001) 60tkm huollosta. huollolle hintaa tulisi 250 euroa ja jos sen jakopäähihnan vaihtaisi hinta sille 350euroa, yht 600€. km-määrästä tota hihnaa ei tarttis vaihdattaa, mutta iän perusteella kyllä kohta olis ajankohtaista. aika muikeen kallista:(. tietääkö joku suositella missä muualla mahd. pääsis halvemmalla tampereen seudulla? tai sit alkaa taas hernekeitto maistua:jahas: olen yrittänyt metsästää hakuohjelmien kautta huoltamoita - huonolla menestyksellä..

Aloittaisin kattelemaan huoltoasemien huoltamoista vaikka jos ei muuten löydy. Niin ja sitten ihan sitä kaikkein halvinta ei välttämättä kannata ottaa jos myyjä on kovin luihun oloinen :D
No ei vaan, mikäli mahdollista niin pistä mies aina korjaamolle seuraamaan niin näkee mitä ne tekee ja millä asenteella. Näin löysin itsekin tähän mennessä halvimman pajan Oulusta, 48€/h ja asiantunteva nuori kaveri hommissa + harvinaista kyllä tuntiveloituksen pyöristi alaspäin :eek: (50min --> ½ tunnin työt).
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloittaisin kattelemaan huoltoasemien huoltamoista vaikka jos ei muuten löydy. Niin ja sitten ihan sitä kaikkein halvinta ei välttämättä kannata ottaa jos myyjä on kovin luihun oloinen :D
No ei vaan, mikäli mahdollista niin pistä mies aina korjaamolle seuraamaan niin näkee mitä ne tekee ja millä asenteella. Näin löysin itsekin tähän mennessä halvimman pajan Oulusta, 48€/h ja asiantunteva nuori kaveri hommissa + harvinaista kyllä tuntiveloituksen pyöristi alaspäin :eek: (50min --> ½ tunnin työt).

delta-auto länsi tekee jakopäähihnan vaihdon 270egeen (sis. osat ja työn). veho pyytää 350egeä, hurja ero. jooh, eihän nää halpoja ole missään ja jos on, uskoisin että auto leviää heti ensimmäiseen mutkaan:D taidanpa jakaa huollon ja jakopäähihnan vaihdot noille. ja taidan ite mennä huoltoa seuraamaan, ei avokki ole niin kiinnostunut auton huollattamisesta. kunhan saa vain ajella:jahas:
 
delta-auto länsi tekee jakopäähihnan vaihdon 270egeen (sis. osat ja työn). veho pyytää 350egeä, hurja ero. jooh, eihän nää halpoja ole missään ja jos on, uskoisin että auto leviää heti ensimmäiseen mutkaan:D taidanpa jakaa huollon ja jakopäähihnan vaihdot noille. ja taidan ite mennä huoltoa seuraamaan, ei avokki ole niin kiinnostunut auton huollattamisesta. kunhan saa vain ajella:jahas:

Jos sulla tuohon 60tkm huoltoon on jonkinlainen lista mitä siellä pitää tarkastaa niin ota vaikka mukaan. Ainakin tekniikan maailman testeissä joka vuosi tahtoo moni korjaamo luistaa aina jonkun paikan tarkistamisesta.

Sillä suosittelin että sulla olis mies mukana korjaamolla kun mulla oli joskus avokki mukana kun autoa käytin korjaamolla ja muutaman keski-ikäisen asentajan ilme oli vähän sellainen että mitä tuo täällä tekee.
Mutta kunhan ei ole tiellä eikä sitä asentajan työtä hirveästi häiritse sekä kysyy etukäteen että saako tulla seuraamaan, niin eipä niillä siihen sen jälkeen mitään sanomista ole.
 
billmaier : nuo meinaa öljyn "jäykkyyttä" eli kuinka paksua se on. Ja yleensä talvella käytetään notkeempia öljyjä kun kesällä.
 
Tullaanpas nyt tähän threadiin kyselemään veneilyaiheista juttua..

Elikkä jos joku sattuisi tietämään mistä löytyisi Cobran C-map karttaohjelmalliseen karttaplotteriin Saimaan-karttaohjelmaa, niin olisin äärimmäisen kiitollinen?? Ja ohjelman pitäisi olla vielä ilmainen tai ei ainaskaan kovin kallis. Venekaupoilta ohjelmia löytyy, mutta ne ovat niin kiskurihintaisia, etten sellaista reippaasti yli 200€ tule siitä maksamaan..:)

Samalla voisin kysyä, että miten tuon ohjelman saa laitteeseen ladattua jos sen nyt jostain löydän? Tai ohjelman varmaankin sinne saan ladattua, mutta mahtuuko Saimaankartta sinne, kun siellä on jo Suomenlahdenkartta vai joutuuko aiemman ohjelman poistamaan?

Auttakee tietämätöntä..:(
 
vw golf II 1.6 kaasari

mistähän johtuu kun:
painaa kaasua vähän reilummin niin alkaa "mooata" ja veto loppuu, meinaa osua pää rattiin :D . ennen tämä tapahtui lähinnä polkaistaessa kaasu pohjaan mutta nykyään tulee jo pienemmälläkin kaasulla !!


toinen kyssäri. kävi mielessä josko asentaisi GTD golffin (saman ikäisen, dieselin 1.6) turbon ym ruiskusysteemit tohon, ihan harrastus mielessä, mutta soveltuuko noi turbodieselit bensa käyttöön ???
 
vw golf II 1.6 kaasari

mistähän johtuu kun:
painaa kaasua vähän reilummin niin alkaa "mooata" ja veto loppuu, meinaa osua pää rattiin :D . ennen tämä tapahtui lähinnä polkaistaessa kaasu pohjaan mutta nykyään tulee jo pienemmälläkin kaasulla !!

Saiskohan liikaa ilmaa jostakin...:rolleyes: Elikkä tarkistat kaikki kohdat siitä, ja jos löydät kohan missä vuotaa ilmaa, niin tukit sen...
 
Erittäin tyhmä kysymys: :nolo:

Ostin "uuden" auton, ja nyt on sitten 7 päivää aikaa siirtää tuo omiin nimiin ja ottaa liikennevakuutus. Pitääkö sen luovarin kanssa mennä katastuskonttorille vaiko vakuutusyhtiöön, josta liikennevakuutuksen haluaa? Vai molempiin?

Ennestään ei siis ole mistään vakuutusyhtiöstä omissa nimissä vakuutusta.
 
Erittäin tyhmä kysymys: :nolo:

Ostin "uuden" auton, ja nyt on sitten 7 päivää aikaa siirtää tuo omiin nimiin ja ottaa liikennevakuutus. Pitääkö sen luovarin kanssa mennä katastuskonttorille vaiko vakuutusyhtiöön, josta liikennevakuutuksen haluaa? Vai molempiin?

Ennestään ei siis ole mistään vakuutusyhtiöstä omissa nimissä vakuutusta.
Voit käydä vakuutusyhtiössä tekemässä paperit ja konttorilla sitten siirtämässä omiin nimiin. Tosin mulla on kyllä muistikuva, että vakuutusyhtiössä toi kanssa onnistuu suoraan. Vakuutusyhtöiden kilpailuttaminen sitten kannattaa.
 
Voit käydä vakuutusyhtiössä tekemässä paperit ja konttorilla sitten siirtämässä omiin nimiin. Tosin mulla on kyllä muistikuva, että vakuutusyhtiössä toi kanssa onnistuu suoraan. Vakuutusyhtöiden kilpailuttaminen sitten kannattaa.

Tuoreesta muistista: Onnistuu vakuutusyhtiöllä, paperit tulee sitten kotiin postissa. Ja todellakin kilpailuttaminen/vertailu kannattaa, riippuen autosta yms. hintaero voi olla useita satasia/vuosi.
 
ensimmäistä kertaa palo prätkästä takavalo,toinen kahesta enää palaa.Niin mietin vaan että onko tollane ihan easy keissi ite vaihtaa? uus polttimo vaan tilalle ja se siinä? ettei tota mihenkää liikkeesee tarvis viedä :david:
tosiaanki aika käsi näissä hommissa..:nolo:
 
Olisiko jollakin jotakin hyvää vinkkiä (sivustoa, kirjaa, mielellään suomenkielistä) mistä voisi tutkia moottoripyörien ihan perus tekniikkaa/ moottorin toimintaa. Halkaisu kuvia etc. Keventäisi vaan mieltä mikäli ens kesäksi omapyörä on niin pieni lisätieto ei ole pahaksi :)
 
Olisiko jollakin jotakin hyvää vinkkiä (sivustoa, kirjaa, mielellään suomenkielistä) mistä voisi tutkia moottoripyörien ihan perus tekniikkaa/ moottorin toimintaa. Halkaisu kuvia etc. Keventäisi vaan mieltä mikäli ens kesäksi omapyörä on niin pieni lisätieto ei ole pahaksi :)

vaikkei olekkaan suomenkielinen niin hyvä sivusto tälläisiin tekniikan perusjuttuihin on HOW STUFF WORKS
 
Olisiko jollakin jotakin hyvää vinkkiä (sivustoa, kirjaa, mielellään suomenkielistä) mistä voisi tutkia moottoripyörien ihan perus tekniikkaa/ moottorin toimintaa. Halkaisu kuvia etc. Keventäisi vaan mieltä mikäli ens kesäksi omapyörä on niin pieni lisätieto ei ole pahaksi :)
Mee kirjastosta katteleen. Alfamerillä ainakin on vähän kaiken näköisiä kirjoja joista voi olla apua. Yhtenä tulee mieleen sellainen missä käsiteltiin mopon viritystä. Siinä oli selitetty ainakin kaksitahtimoottorin toiminta. Luultavasti nelitahtisenkin. Ei muista, kun on niin kauan aikaa kun tonkin luin.
 
Mee kirjastosta katteleen. Alfamerillä ainakin on vähän kaiken näköisiä kirjoja joista voi olla apua. Yhtenä tulee mieleen sellainen missä käsiteltiin mopon viritystä. Siinä oli selitetty ainakin kaksitahtimoottorin toiminta. Luultavasti nelitahtisenkin. Ei muista, kun on niin kauan aikaa kun tonkin luin.
Itse omistan kyseisen kirjan.Siitä sai kyllä 2- ja 4tahdin eron pirun hyvin selville.
 
Auto päästää erittäin epämääräistä rohinaa alle 40 nopeudessa kun vaihde silmässä ja kytkin ylhäällä, missä mahdollinen vika?

En tiedä liittyykö siihen mutta pikainen vilkaisu auton alle tuotti tulokseksi sen että jokin motti suurinpiirtein kuskin alla oli selvästi kostea jostain öljystä tai nesteestä jota oli myös tippunut maahan yön aikana, kyseessä jokin nivel josta voitelut karannu vai?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom