Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mitä tuo "hinta" määrittelee kohdassa verotusarvo ?
taulukoissa ennen autoveroa ja alv:a.

Se on se "vastaava hinta Suomessa". Oman hinta-arviosi saat kun lasket yhteen kokonaisverot taulukon mukaan ja sen, mitä oikeasti olet autosta maksanut (Saksassa siis jotain huomattavasti alempaa kuin mitä taulukon hinta-sarakkeessa lukee).

-k
 
ajattelinkin että hinta se on, mutta mistä vetästy, nimittäin näytti aika kovilta nuo hinnat.

Jos en täyttä paskaa puhu, Suomen tulli ottaa siltä firmalta (jonka nimi oli mm. viime viikonlopun (?) Hesarin auto-osiossa) nuo hintatiedot. Ja tämä tarkoittaa siis sitä, että se hinta koskee autoliikkeiden pyyntihintoja. Tästähän on ollut järkyttävä debatti, jonka seurauksena EU lähetti perustellun lausunnon, jossa se vaatii Suomea perustelemaan/muuttamaan tuota verotuskäytäntöä. Jos ei kelpaa komissiolle, niin Suomi on kohta taas EY-tuomioistuimessa autojen tuontiverotuksen osalta.

En ole seurannut kovin tarkkaan verotussählinkiä viime aikoina, jossain vaiheessa ne puhuivat sellaisesta kiinteisiin arvonalennusprosentteihin siirtymisestä.
 
Jos pitää ilmastointia 365pvää vuodessa päällä, kuinka usein pitää täyttää nestettä ja voiko sen tehdä itse vai pitääkö viedä jonnekkin? Ja paljon sellainen täyttö maksaa? Ja paljon suunnilleen vie bensaa enemmän ilmastointi päällä kuin ilman?
:)
 
Kuinka korkealle moottorin lämmön pitäisi nousta bensakoneessa? Moottorin lämpömittari menee melkein puoleen väliin (jää sinne "kylmemmälle puolelle") ja jotenkin tuntuis, että sen pitäisi nousta ylemmäs. Eli vaikuttaako tuo bensan kulutukseen, kun tuntuu että löpöä menee ihan liikaa. Termostaatissa jotain vikaa? Voiko itse säätää? Niin ja auto on Opel (eikä sitten mitään opel-läppää, kiitos :D ).
 
miten/mistä löytyy kuristimet Kawasaki zxr 750 -93 tehoja rekisteriotteessa on 74kw mut tehdas lupaa 89kw Eli missä kuristimet ja miten ne saa pois? Pyörä on tuotu saksasta. Noilla 74kw tehoilla kuulemma vakuutukset on halvemmat saksassa, siksi noita pyöriä kuristetaan. Tällaista olen kuullut..
 
Kuinka korkealle moottorin lämmön pitäisi nousta bensakoneessa? Moottorin lämpömittari menee melkein puoleen väliin (jää sinne "kylmemmälle puolelle") ja jotenkin tuntuis, että sen pitäisi nousta ylemmäs. Eli vaikuttaako tuo bensan kulutukseen, kun tuntuu että löpöä menee ihan liikaa. Termostaatissa jotain vikaa? Voiko itse säätää? Niin ja auto on Opel (eikä sitten mitään opel-läppää, kiitos :D ).

Siellä 80-90 tienoilla olis hyvä, joo termostaatissa vikaa. Ei voi säätää, pitää ostaa uus öö...korkeemmalla lämpöarvolla.
 
Jos pitää ilmastointia 365pvää vuodessa päällä, kuinka usein pitää täyttää nestettä ja voiko sen tehdä itse vai pitääkö viedä jonnekkin? Ja paljon sellainen täyttö maksaa? Ja paljon suunnilleen vie bensaa enemmän ilmastointi päällä kuin ilman?
:)
3:n vuoden välein voi/kannataa huoltaa jos normaalissa käytössä (ei tuo 365pvä). Tyhjennetään autom. laitteella ja kone poistaa kosteuden ja lisätään ainetta jos on vajaa ollut. Pieni määrä häviää vuosittain.

Kuinka korkealle moottorin lämmön pitäisi nousta bensakoneessa? Moottorin lämpömittari menee melkein puoleen väliin (jää sinne "kylmemmälle puolelle") ja jotenkin tuntuis, että sen pitäisi nousta ylemmäs. Eli vaikuttaako tuo bensan kulutukseen, kun tuntuu että löpöä menee ihan liikaa. Termostaatissa jotain vikaa? Voiko itse säätää? Niin ja auto on Opel (eikä sitten mitään opel-läppää, kiitos :D ).
Riippuu onko ruisku vai kaasutin. Ruiskuunhan se vaikuttaa enemmän kuin kaasutin autossa, koska anturit mittaa moottorin lämpötilaa ja sen mukaa syötetään polttoainetta.
Jos lämpö ei nouse tarpeeksi niin termostaatissa vika. Käyttölämpötila n.85-87'C. Lämpömittarit ei yleensä näytä oikein, eli niihin ole luottamista.
 
Viimeksi muokattu:
Jos pitää ilmastointia 365pvää vuodessa päällä, kuinka usein pitää täyttää nestettä ja voiko sen tehdä itse vai pitääkö viedä jonnekkin? Ja paljon sellainen täyttö maksaa? Ja paljon suunnilleen vie bensaa enemmän ilmastointi päällä kuin ilman?
:)

pikku noppitietoa, suomessa ilmastointi ei voi olla päällä 365 päivää vuodessa, tai siis voi olla mutta ei ole, KOSKA ilmastointi ei toimi alle +5c lämpötilassa. Tämän kyseisen takia olisi myös hyvä talvella lämpymässä tallissa käyttää autoa että voipi pyöräytellä ilmastoinnin kompuraa...
 
Riippuu onko ruisku vai kaasutin. Ruiskuunhan se vaikuttaa enemmän kuin kaasutin autossa, koska anturit mittaa moottorin lämpötilaa ja sen mukaa syötetään polttoainetta.
Jos lämpö ei nouse tarpeeksi niin termostaatissa vika. Käyttölämpötila n.85-87'C. Lämpömittarit ei yleensä näytä oikein, eli niihin ole luottamista.

Autojen lämpömittarit harvoin näyttävät absoluuttista lämpöä, Jos mittari näyttää sitä mitä normisti kaikki on hyvin, jos radikaalisti heittelee niin jokin on rikki....
 
Riippuu onko ruisku vai kaasutin. Ruiskuunhan se vaikuttaa enemmän kuin kaasutin autossa, koska anturit mittaa moottorin lämpötilaa ja sen mukaa syötetään polttoainetta.
Jos lämpö ei nouse tarpeeksi niin termostaatissa vika. Käyttölämpötila n.85-87'C. Lämpömittarit ei yleensä näytä oikein, eli niihin ole luottamista.

Autojen lämpömittarit harvoin näyttävät absoluuttista lämpöä, Jos mittari näyttää sitä mitä normisti kaikki on hyvin, jos radikaalisti heittelee niin jokin on rikki....

Jep. Ruisku toi moottori ainakin rekisteriotteen mukaan on :rolleyes: . Niin ja malli on kadett. Eihän tossa lämpömittarissa mitään lukuja ole, pitääpä kaivella netin syövereitä jos löytyis "arvot" noille lämpömittarin viivoille. Joku joskus sanoi, että tuossa ei lämpö nouse tarpeeksi korkealle ja termostaattia voisi säätää, tiedä häntä.. Lämmöt on yleensä kesälläkin aika kauan kylmimmässä mahdollisessa arvossa ja sieltä pikku hiljaa nousee, muttei yli puolen välin koskaan, tiedä sitten mikä on normaali kohta (:eek: )?

Ei muuten, mutta jos se bensankulutukseen vaikuttaa niin sitten ketuttaa :curs:
 
Tällainen nyybie kysymys heti alkuun.

Mistä voisi arvella alkavatko jarrupalat olemaan kuluneet? Rahisevat, vinkuvat. Molempia kuuluu, Rahinaa yleensä enemmän silloin kun lähtee liikkeelle ja jarrut päästää irti.

Auto vielä kyllä pysähtyy ihan hyvin. Ajettu sillä on nyt noin 28 tuhatta ja määräaikaishuolto ja Saksan maastavientikatsastus tehtiin kun mittarissa oli 23 500 eikä silloin mitään mainittu
 
Autossa muutama feelu katsastuksessa. Yksi oli merkitty 2. kohdan alle, eli täytyy fiksata ja jälkikatsastaa. Yksi oli merkitty 1. kohdan alle, eli "korjauskehotus" ja yksi oli 0, eli "huomioitavaa".

Aiheuttaako ongelmia, jos jätän tuon "korjauskehotukseksi" merkityn korjaamatta jälkikatsastukseen mennessäni?
 
Tietääkö kukaan jenkeistä mobile.de:ä vastaavaa palvelua. Yksityisten ilmoituksiin painottuvaa, ihan vain mielenkiinnosta jenkkien käytettyjen hintatasoon.
 
Mistä lähtien Goldwingissä on ollut kolme rengasta? Oli kerran uimahallin parkkiksella. Kaksipyöräisiä olen kyllä aikaisemmin nähnyt.

Goldwing.jpg


Härön näköinen. Eihän toi ole enää edes prätkä.
 
Onkohan tällaisia paljon Suomessa... kellään kokemusta tuommoisesta?
Näytti kohtuu häröltä, kun näin muutama viikko sitten:
piaggio3b.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom