Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin diesel auton tuossa noin kuukausi sitten. Tuleeko diesel vero nyt jo maksettavaksi, vai vasta vuoden lopussa? Kaveri sanoi että verolappu tulee lähes välittömästi kotiin auton oston jälkeen, mutta ei ole vielä näkynyt.

kohta pitäisi tehdä honda civic (vm 2001) 60tkm huolto. kannattaako jo tässä vaiheessa jakopäähihnaa vaihtaa vai antaisko mennä vielä muutama 20tkm? vehoa olen miettinyt, mutta taitaa tulla kalliiksi, vaikka jättäis väliin ton jakopäähihnan vaihdon ja pelkän huollon ottais. paljonko yleensä noista huolloista ottavat keskimäärin? tietäis budjettia varailla. voiko ite olla huoltoa seuraamassa vai pitääkö kiltisti luottaa että ko. huollossa tehdään kaikki huoltoon kuuluva.. ei sillä että vainoharhaisuutta on:rolleyes:.

Yleensä voi olla seuraamassa jos vaan sitä kysyy asentajalta. Hihnan vaihtoväliä sun autossa en tiedä, mutta ennemmin vaihtaisin vähän ennakkoon kuin viime tipassa, katkennut jakopäänhihna saa nimittäin aikaan melkoista tuhoa. Omaan autoon hihnan vaihto vie korjaamolla 2,5h ja veikkaisin sullakin menevän sitä samaa luokkaa eli työt on jotain 150€+ osien hinnat.

Yleensä voi olla seuraamassa jos vaan sitä kysyy asentajalta. Hihnan vaihtoväliä sun autossa en tiedä, mutta ennemmin vaihtaisin vähän ennakkoon kuin viime tipassa, katkennut jakopäänhihna saa nimittäin aikaan melkoista tuhoa. Omaan autoon hihnan vaihto vie korjaamolla 2,5h ja veikkaisin sullakin menevän sitä samaa luokkaa eli työt on jotain 150€+ osien hinnat.

iskä juuri ehdotti tota hihnan vaihtoa jo nyt eikä sitten kun on liian myöhäistä, koska tuhot suuremmat, mikä tarkoittaa että rahaa myös menee enemmän. avokki taas oli toista mieltä, että vasta kun 100tkm on täynnä, vois harkita tota hihnan vaihtoa. on vähän sellai kutina, että iskä tietää vähän enemmän ko. asiasta kuin avokki. ainakin auton kohtelun perusteella.

Paljonko valmistaja sitten suosittelee vaihtoväliksi? Tosiaan parempi vähän etuajassa vaihtaa kun vaan ajella jännittäen että minä päivänä se hihna napsahtaa.

Paljonko valmistaja sitten suosittelee vaihtoväliksi? Tosiaan parempi vähän etuajassa vaihtaa kun vaan ajella jännittäen että minä päivänä se hihna napsahtaa.
no sitä on ole ottanut valmistajalta selvää. iskä oli kysynyt asiaa, kun auto heillä silloin oli fiat stilo, että vaihtoväli olis 100tkm, mutta aiemmin on joillakin napsahtanut toi hihna poikki. en tiedä onko sit hondassa vähän eri juttu, mutta mutta.. meidän tuurilla se hihna napsahtaa heti poikki kun huolto tehty:D

Ostin diesel auton tuossa noin kuukausi sitten. Tuleeko diesel vero nyt jo maksettavaksi, vai vasta vuoden lopussa? Kaveri sanoi että verolappu tulee lähes välittömästi kotiin auton oston jälkeen, mutta ei ole vielä näkynyt.

Joopa joo. Ei tartte enää vastata. Tänään se sitten postiin kilahti. 618€ ajoneuvovero mukaan lukien. Halpaa huvia :down:

no sitä on ole ottanut valmistajalta selvää. iskä oli kysynyt asiaa, kun auto heillä silloin oli fiat stilo, että vaihtoväli olis 100tkm, mutta aiemmin on joillakin napsahtanut toi hihna poikki. en tiedä onko sit hondassa vähän eri juttu, mutta mutta.. meidän tuurilla se hihna napsahtaa heti poikki kun huolto tehty:D

Jokseenkin tyypillinen suositus jakohihnan vaihtoväliksi Suomessa on x km tai 5 vuotta. Tuo 5 vuotta on tässä tapauksessa täyttynyt joten ei liene haitaksi jo vaihtaa....

Mistä muovilaadusta on yleensä moottoripyörien katteet tehty? ABS,PVC,PE,PP?
Pitäisi liimata yksi pala ja saada oikeanlainen liima ostettua.

Hondassa oli jo vuonna keppi ja kivi remmin vaihtoväli 90tkm, tosin voihan sen vaihdattaa ihan vuosienkin mukaan jos ei kilsat täyty. Sanoisin kuitenkin, että asialla ei ole kiire.

Nyt tulee sairaan tyhmä kysymys:david:

Eli nyt kun olen ostamassa autoa autoliikkeestä. Ollaan nyt alustavasti jo sovittu että ostan erään auton ja samalla sovittiin että mä maksan käteisellä.
Eli se tyhmä kysymys, eikös tuo tarkoita juurikin sitä että menen liikkeeseen kunnollisen setelinipun kanssa? Vai miten toi homma toimii??:lol2:

Nyt tulee sairaan tyhmä kysymys:david:

Eli nyt kun olen ostamassa autoa autoliikkeestä. Ollaan nyt alustavasti jo sovittu että ostan erään auton ja samalla sovittiin että mä maksan käteisellä.
Eli se tyhmä kysymys, eikös tuo tarkoita juurikin sitä että menen liikkeeseen kunnollisen setelinipun kanssa? Vai miten toi homma toimii??:lol2:

Itse käytin autoliikkeen tietokonetta nettipankkiin päästäkseni.

veholle soitin (honda civic 1.6, vm2001) 60tkm huollosta. huollolle hintaa tulisi 250 euroa ja jos sen jakopäähihnan vaihtaisi hinta sille 350euroa, yht 600€. km-määrästä tota hihnaa ei tarttis vaihdattaa, mutta iän perusteella kyllä kohta olis ajankohtaista. aika muikeen kallista:(. tietääkö joku suositella missä muualla mahd. pääsis halvemmalla tampereen seudulla? tai sit alkaa taas hernekeitto maistua:jahas: olen yrittänyt metsästää hakuohjelmien kautta huoltamoita - huonolla menestyksellä..

6-koneisista bensa bemuista 2.5-3.0 litrasista, vuodet 96-02.
onkohan niissä ketjut vai jakohihna, jos hihna niin mikähän on vaihtoväli ??

veholle soitin (honda civic 1.6, vm2001) 60tkm huollosta. huollolle hintaa tulisi 250 euroa ja jos sen jakopäähihnan vaihtaisi hinta sille 350euroa, yht 600€. km-määrästä tota hihnaa ei tarttis vaihdattaa, mutta iän perusteella kyllä kohta olis ajankohtaista. aika muikeen kallista:(. tietääkö joku suositella missä muualla mahd. pääsis halvemmalla tampereen seudulla? tai sit alkaa taas hernekeitto maistua:jahas: olen yrittänyt metsästää hakuohjelmien kautta huoltamoita - huonolla menestyksellä..

kokeileppa hakusanaa autokorjaamo.

ei todellakaan kannata viedä merkkikorjaamolle tommosen takia.

itelle vv-auto anto just eilen hinnan oikean raidetangon pään, ja kallistuksenvakaajan koiranluiden vaihdosta. 685€, josta osien osuus 280€.

nopeasti katottuna motonetissä osat 70€. ja joku paja ne pariinsataan vaihtaa.

:thumbs:

edit. toi hinta siis piti sisällään nelipyöräsuuntauksen, 140€ :lol2::lol2::lol2:.

6-koneisista bensa bemuista 2.5-3.0 litrasista, vuodet 96-02.
onkohan niissä ketjut vai jakohihna, jos hihna niin mikähän on vaihtoväli ??

Ketjulla ovat. Muistaakseni loppuvuodesta -90 lähtien (M50- ja M52-moottorit). Elikkä ei tartte murehtia kauheesti hihnanvaihdosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom