Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Itse inhosin äipän Corollan sadetunnistinta. Vaikka oli sallivimmalla asetuksella, niin tuntui pyyhkivän ihan liian tiheään tahtiin. Menisi omalla listalla hyvin alas; en suostuisi maksamaan senttiäkään sadetunnistimesta.

edit. Joillain merkeillä varmaan toimii paremmin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ok. Säätää pyyhkimien käyttöä portaattomasti verrattuna esim. tihkusäätimeen? Mietin tässä vain mihin järjestykseen eri varusteet laittaisin seuraavaa hankintaa varten, tyyliin "must have", "ihan kiva, kenties", "turha".

Se käsisäätö ajaa saman asian. Sadetunnistimella varustettu tuulilasi maksaa hunajaa vrt. ilman. Jos alle tonnilla semmoisesta selviää, niin ihme.
 
Se käsisäätö ajaa saman asian. Sadetunnistimella varustettu tuulilasi maksaa hunajaa vrt. ilman. Jos alle tonnilla semmoisesta selviää, niin ihme.

206 Peugeot gti:hin tuulilasi sadetunnistimella maksoi asennettuna n.400 Euroa. Kyseinen toiminto on vain ihan perseestä ainakin kyseisessä merkissä. Pyyhkii miten sattuu jos vähänkin vettä tippuu. Aika turha toiminto siis.
 
Miten autoliikkeet suhtautuu koeajoihin jos en ole ostamassa ko. autoa? Olisi toki hyvää palvelua antaa auto silti koeajoa varten. Luonnollisesti mitään auton rääkkäämistä tms. ei olisi luvassa (enkä edes mitään sporttisia autoja harkitse). En tiedä olisiko pokkaa valehdella, että juu, olen nyt harkitsemassa vakavasti tätä..
 
Laitetaanpas perään toinen hölmö kysymys. :david: better safe than sorry. Eli peruutuskameran ajattelin asentaa. Kamera olis tarkotus kytkeä peruutusvaloon, jolloinka se on päällä ainoastaan kun pakki on päällä. Kamerasta lähtee punanen ja musta virtajohto. Ajattelin yksinkertasesti kuoria (mutta en katkaise!) peruutusvalon oranssin johon ja siihen kuorittuun kohtaan liitän punasen johdon. Sama mustalle, eli kuorin peruutusvalon mustaa johtoa johon liitän peruutuskameran mustan johdon. Sitten teippaan ne liitäntäkohdat sähköteipillä varmasti. Tekisin siis ikään kuin "T-liitännän", eli en katkaise mitään, ainoastaan liitän molempiin (peruutusvalon musta & oranssi johto) yhden johdon lisää. Peruutuskameran nuo johdot oli jo valmiiksi kuorittu: http://i2.aijaa.com/b/00443/12296987.jpg

Asennusohjeet on melko huonolla engrishillä kirjoitettu ja kuvia ei ainakaan liikaa ole.. Pitäs vissiin olla toimiva tapa? Eli onko kytkentä oikea? En oo millään tavoin virtanen ja viimeksi sähköjuttuja oon funtsinu lukion fysiikan tunnilla. :D
 
Luultavasti samasta syystä kun osa Octavioista on harmaita ja osa mustia.
 
Tampereella on tiet täynnä vettä ja jengi kahlaa autoilla vyötäröitä myöten siellä lammikoissa. Onko täällä muita yhtä valopäitä? Mitä nuo ihmiset oikein ajattelevat? Luulevatko he, että heillä on Q:n rakentama sukellusauto vai mitä?
 
Laitetaanpas perään toinen hölmö kysymys. :david: better safe than sorry. Eli peruutuskameran ajattelin asentaa. Kamera olis tarkotus kytkeä peruutusvaloon, jolloinka se on päällä ainoastaan kun pakki on päällä. Kamerasta lähtee punanen ja musta virtajohto. Ajattelin yksinkertasesti kuoria (mutta en katkaise!) peruutusvalon oranssin johon ja siihen kuorittuun kohtaan liitän punasen johdon. Sama mustalle, eli kuorin peruutusvalon mustaa johtoa johon liitän peruutuskameran mustan johdon. Sitten teippaan ne liitäntäkohdat sähköteipillä varmasti. Tekisin siis ikään kuin "T-liitännän", eli en katkaise mitään, ainoastaan liitän molempiin (peruutusvalon musta & oranssi johto) yhden johdon lisää. Peruutuskameran nuo johdot oli jo valmiiksi kuorittu: http://i2.aijaa.com/b/00443/12296987.jpg


Asennusohjeet on melko huonolla engrishillä kirjoitettu ja kuvia ei ainakaan liikaa ole.. Pitäs vissiin olla toimiva tapa? Eli onko kytkentä oikea? En oo millään tavoin virtanen ja viimeksi sähköjuttuja oon funtsinu lukion fysiikan tunnilla. :D

Käytä vaikka jotain rosvoliittimiä tms. Noi karvaperseviritykset on vähän sellasia ja tällasia, vaikka miten hyvin teippais. Nimittäin.
 
Joo laitoin rosvoliittimillä ja homma toimii. Teippasin varmuuden varalta vielä sähköteipillä päältä, emt hyödystä vaan eipä tuo haittaakkaan.

Toinen kysymys. Autooni suositellaan öljynvaihtoa 15 000 km tai 1 vuoden välein. Nyt on viimeks öljyt vaihdettu 1,5 vuotta sitten, jonka jälkeen ajettu 4000 km. Ei mitään rasittavaaa ajoa, tyyliin peräkärryn vetämistä tms. Ehkä 70% maantie ja loput kaupunkiajoa, suht hillitysti. Ei vuoda tai kuluta öljyä erityisesti. Ajattelin vaihtaa öljyt nyt tänään tai huomenna, mutta ihan mielenkiinnosta meneekö nuo öljyt näin ajan saatossa huonommaksi? Eli onko sillä suurta merkitystä minun tilanteessa, että olen ajanut puoli vuotta "liian pitkään". Vuoden välein pitäs vaihtaa, mutta 4000 km ajettu vasta.
 
Toinen kysymys. Autooni suositellaan öljynvaihtoa 15 000 km tai 1 vuoden välein.....
Öljy kerää kondension kautta vettä, jolloin öljyn laatu heikkenee. Ongelma varsinkin suomessa (talvi) ja "nurkka-ajossa". Siitä en mene takuuseen, että kuinka hyvin tuo väittämä pitää synteettisten öljyjen kanssa paikkansa. Toisaalta se noin 50€ panostus kerran vuodessa tuskin on niin mittava, etteikö kannata "pelata varman päälle".
 
Jeps, ajattelin jatkossa vaihtaa kerran vuodessa. Ko. auto tuli sukulaiselta ja oli aika pitkään ollenkaan ajamatta joten ei ole huollettu sinä aikana. Herätti vaan ristiriitoja kun toinen tuttu sanoo, että ei se öljy mikskään mene jos sitä vähän pidempään ajaa kuin vuoden (kun kuitenkin selvästi vähemmän ajettu kuin 15 tkm) ja toinen väitti että hyvä ne on vaihtaa. Varmuuden varalta vaihdan kuitenkin nyt. Öljynä Mobil-1 new life 0w-40, jos sillä mitään väliä on.
 
Missä Helsingissä oli ennen Ferrarin showroom? Omassa mielessä kummittelee, että se olisi ollut rokkikin kohdalla, toisella puolen Manskua,,
 
Missä Helsingissä oli ennen Ferrarin showroom? Omassa mielessä kummittelee, että se olisi ollut rokkikin kohdalla, toisella puolen Manskua,,

Ei pienintäkään faktatietoa millä vastata mutta kun luin viestin niin muistui mieleen että tuollainenkin on joskus ollut ja muistan sen kyllä olleen tasan samassa kohtaa :)
 
Osaisiko joku sanoa faktatietoa siitä, minkä kokoiset kajarit 96-vuosimallisessa Corollassa on etuovissa (e10-korimalli). Ajattelin amistella ja vaihtaa ämyrit hieman alkuperäisiä parempiin. Arvatenkin joko 4" tai 5,25". Maksimiasennussyvyydestäkin jos joku osaa jotain sanoa, niin olisi oikein mukavaa.
 
Osaisiko joku sanoa faktatietoa siitä, minkä kokoiset kajarit 96-vuosimallisessa Corollassa on etuovissa (e10-korimalli). Ajattelin amistella ja vaihtaa ämyrit hieman alkuperäisiä parempiin. Arvatenkin joko 4" tai 5,25". Maksimiasennussyvyydestäkin jos joku osaa jotain sanoa, niin olisi oikein mukavaa.

Corollassa on 4*6" soikean malliset pahvikartiokaiuttimet. Pääset ostamaan sovitekappaleen tai askartelemaan itse.
Lisäksi se alkuperäinen ritilähäkkyrä on sanalla sanoen per*eestä.
 
Mut pysäytettiin jonkun aikaa sitten kun oli molemmat takavalot pimeenä. Sain tästä korjausmääräyksen jonka poliisi kirjoitti rekisteriotteeseen, viikko aikaa korjata. Polttimot oli palanu ja vaihdoin ne, mutta tuli yks päivä mieleen, että on melko hankala mitenkään todistaa, että korjasin ongelman jos nuo nyt jostain syystä palavat uudelleen ennen seuraavaa katsastusta. Pitääkö tuota koslaa siis käydä jossain näyttämässä ja merkkauttamassa rekisteriotteeseen, että lamput on vaihdettu?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom