Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Mites tollasesta 04 vm. passatista saa nollattua näytöstä sen "service now" tjsp tekstin kun tosiaankin sitä ei oo missään merkkipajoilla käytetty missä ne sen ottasivat poijes? Saako sitä ylipäätään muuten pois?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites tollasesta 04 vm. passatista saa nollattua näytöstä sen "service now" tjsp tekstin kun tosiaankin sitä ei oo missään merkkipajoilla käytetty missä ne sen ottasivat poijes? Saako sitä ylipäätään muuten pois?

Button A = Button on the right of the centre display on the console
Button B = Button on the left of the centre display on the console

------

Passat from 2001 onwards:
Ignition off.
Press and hold down button "A"
Ignition on.
The word "SERVICE" will appear in the trip computer display
Turn button "B" to the right to reset the display
Turn Ignition off.
 
Mikä on kaksoismassavauhtipyörä? Joku manuaalivaihteen osa? Voisin toki googlettaakin.
 
Periaatteessa tavallinen vauhtipyörä, mutta painavampi. Tulee moottorin ja vaihdelaatikon väliin. Sit vauhtipyörän ja vaihdelaatikon väliin tulee kytkin.

Aika mielenkiintoinen määritelmä. Vähän vähemmän yksinkertaistaen, mutta silti kansankielisesti ilmaistuna: kaksoismassavauhtipyörän voi ajatella koostuvan kahdesta vauhtipyörästä, jotka on kytketty toisiinsa jousisysteemillä. Pointtina on, että tällä tapaa saadaan vaimennettua moottorin oskillaatiosta aiheutuvaa värinää yms. voimansiirtopuolella. Säästyy sitten painoa siellä puolella ja vaihteensiirto pitäis olla helpompaa.

Keksintönä siis hieno, mutta toteutus ei taida olla vielä kovin vakuuttava kestävyyden suhteen.
 
Aika mielenkiintoinen määritelmä. Vähän vähemmän yksinkertaistaen, mutta silti kansankielisesti ilmaistuna: kaksoismassavauhtipyörän voi ajatella koostuvan kahdesta vauhtipyörästä, jotka on kytketty toisiinsa jousisysteemillä. Pointtina on, että tällä tapaa saadaan vaimennettua moottorin oskillaatiosta aiheutuvaa värinää yms. voimansiirtopuolella. Säästyy sitten painoa siellä puolella ja vaihteensiirto pitäis olla helpompaa.

Keksintönä siis hieno, mutta toteutus ei taida olla vielä kovin vakuuttava kestävyyden suhteen.

Hyvä kun tarkensit. En mää tiennyt, että niiden kahden pinnan välissä on liki liikkuvia osia. Takaveto-Volvoissahan noita on ollut jo ainakin 80-luvulta asti. Kaksoismassavauhtipyörä sellaiseen painaa muistaakseni yli 14kg, perinteinen n.9kg, ja mun teräksinen teetetty 5,5kg :D Mun painotus on muualla, ku mukavuudessa ;)
 
Tämmöistä vikakoodia pukkaa ludessa:

Right hand front modulator solenoid valve

Eli mikä palikka siellä on kakkana :confused:

Ei tartte sanoa, et kato vittu googlesta.. Pari päivää oon ahkerasti ettinyt tietoa, enkä ole yhtään viisaampi :D
 
Oon tässä puolihuvikseni miettinyt auton vaihtoa. Mitään en ole vielä tosissani miettinyt mutta tossa kun kattelin niin huomasin että Mazda rx-8:a myydään aika kohtuu hintaan. Mietin vaan että mikä tollaselle wankel-koneelle mahtaa olla kipuraja, että milloin sen voi sanoa olevan liian paljon ajettu? Jos puhutaan tavallisista moottoreista niin yli 250 tkm ajettua en edes vilkaise ja sekin on jo helvetin paljon. Mieluummin reilusti alle 200 tkm. Miten wankel noihin suhteutuu?
 
Tämmöistä vikakoodia pukkaa ludessa:

Right hand front modulator solenoid valve

Eli mikä palikka siellä on kakkana :confused:

Ei tartte sanoa, et kato vittu googlesta.. Pari päivää oon ahkerasti ettinyt tietoa, enkä ole yhtään viisaampi :D

Kato vielä sieltä googlesta., löytyy asiaa jarruista..

"Prelude front modulator solenoid valve"

Esim. Tämä pdf

8.7.2001 –*Prelude. DESCRIPTION. The Anti-Lock Brake System (ABS) is designed to prevent wheel*...*sensor signals and activating*solenoid valve*in*modulator*unit.*...*valves. Individual pistons and solenoids are used for the*front*...
 
Oon tässä puolihuvikseni miettinyt auton vaihtoa. Mitään en ole vielä tosissani miettinyt mutta tossa kun kattelin niin huomasin että Mazda rx-8:a myydään aika kohtuu hintaan. Mietin vaan että mikä tollaselle wankel-koneelle mahtaa olla kipuraja, että milloin sen voi sanoa olevan liian paljon ajettu? Jos puhutaan tavallisista moottoreista niin yli 250 tkm ajettua en edes vilkaise ja sekin on jo helvetin paljon. Mieluummin reilusti alle 200 tkm. Miten wankel noihin suhteutuu?

Jos oikein muistan ja puheisiin on uskominen, niin toi RX-8 Wankeli on suhteellisen ison remontin edessä 100 tkm kohdalla. Tällöin siihen vaihdettiin ymmärtääkseni mäntä, joka on kuulemma kulunut kovasti tuon 100 tkm saavutettua.
Näyttäis myös nopsan googlettelun perusteella olevan jotain häikkää juuri tuolloin 100 tkm kohdalla, syy saattaa olla eri. Eli reilusti alta 100 tonnia ajettu tai sitten huollettu moottori, eikä pitäisi olla ongelmaa.
 
Kauanko auton akku kestää, jos sillä latailee läppäriä? Kyseessä purjevene, jossa olisi tarkoitus pitää läppäriä ja pädiä latingissa. Akkua lataisin aina kun on maasähkö tarjolla. Nyt on starttiakku moottorille ja käyttöakku, jolla hoidetaan valot, jääkaappi, yms pakollinen ja pelkään, että imen sen tyhjäksi läppärin kaltaisilla turhakkeilla.

Mikä akku on olisi hyvä akku tarkoitukseen, jos sellaisen hankin? Suoraan akkuun ei pädiä tai läppäriä saa akkuun kiinni, mitä tarvitaan väliin?

Sellainen pari kolme vuorokautta olisi aika optimi omavaraisuuteen.
 
läppärin akut taitaa n.5Ah kauan se nyt kestää. Tavoite kesto/nykyinen kesto X alkupeäinen Ah. autolaturi vain akun päähän,tosin aina tulee vähän häviötä. invertterin jos laittaa väliin ja muuttaa 230V niin tulee enemmän häviötä.
eli jos käyttää läppäriä esim navigointiin ja on käytössä enemmän ja akku kestää nyt vaikka 3.5h. kestoa tarvitsi tulla esim 24h niin 24h/3,5h X 5Ah=n.35Ah
 
Sivuleikkureilla kun väännät siitä kiristys osasta sivuttain, niin pitäs lähtee.

Edit: paitsi jos liitin on muovia/muuten heikko, niin väännä mielummin meisselillä lipan alta :)
 
Mikä hyöty sadetunnistimesta on? Se, ettei tarvi omia sormia käyttää kun laittaa pyyhkijät päälle? Jos näin, niin ihan kiva, muttei kuulosta kovin tärkeältä varusteelta. En minä tosin valittaisi jos sellainen olis.
 
Mikä hyöty sadetunnistimesta on? Se, ettei tarvi omia sormia käyttää kun laittaa pyyhkijät päälle? Jos näin, niin ihan kiva, muttei kuulosta kovin tärkeältä varusteelta. En minä tosin valittaisi jos sellainen olis.

Ei sitä osaakkaan arvostaa ennen kun sellainen on. Itselle kyllä aivan ehdoton varuste, pyyhkii tuulilasin aina juuri oikealla hetkellä eikä päästä lasia liian märäksi tai pyyhi kuivaa.
 
Ei sitä osaakkaan arvostaa ennen kun sellainen on. Itselle kyllä aivan ehdoton varuste, pyyhkii tuulilasin aina juuri oikealla hetkellä eikä päästä lasia liian märäksi tai pyyhi kuivaa.

Paitsi jos on ranskalainen auto. Tällöin kun lasille tulee pisara tai joku itikka, niin pyyhkimet alkavat pätkyttämään hullun lailla. Eivät lopeta koskaan. Poiskytkentä on hankalaa.
 
Ok. Säätää pyyhkimien käyttöä portaattomasti verrattuna esim. tihkusäätimeen? Mietin tässä vain mihin järjestykseen eri varusteet laittaisin seuraavaa hankintaa varten, tyyliin "must have", "ihan kiva, kenties", "turha".
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom