Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Kumpi on tilavampi sisältä s204 C-Mersu farkku vai Passatin B6 farkku?

Tollasen C-mersun takana en ole muistaakseni istunut mutta voisin lyödä vetoa että passatti on tilavampi sisätiloiltaan. Tollasella sedan passatilla oon ajanu 660km lähes putkeen neljä (kuski mukaanlukien) vähintään keskimittaista miestä kyydissä eikä mitään ongelmia, voi olla jopa E-mersun vertaiset tilat.

- - - Updated - - -

Kertokaapas viisaammat mitä tämä käytännössä tarkoittaa: www.taloussanomat.fi/autot/2013/03/20/koodaajat-mohlivat-33-700-autoa-huoltoon/20134222/304 ? Kyllä tietotekniikka on mennyt autoissa överiksi, subarut käynnistyy itsekseen ja gm:t muuttuu automaakseiksi. Mikä vika tuplakurkku webereissä oli? :D

Nykyautot on perseestä. Rumiakin monet.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
^ En oo automaatilla ikinä ajanu, mutta eikös niissä oo esim pakko 1,2 ja 3. Ja siiten uudemmissa sähköohjatuissa kai saa tarvittaessa kuski päättää tapahtuuko vaihto automaattisesti vai hoitaako kuski sen ite. Näissä varmaan sitten laatikon ohjauksessa mennyt kaks bittiä ristiin ja heittänyt manuaaliohjaukselta automaattille.
 
Oli tuossa aamulla ovet jäässä. Vänkärin puolen ovi ei auenut ollenkaan sisältä eikä ulkoa, ilmeisesti lukko jumissa. Nyt ovi saatu auki ja toimii normaalisti, mutta ovet eivät mene lukkoon enää kaukosäädöllä. Yrittää kyllä lukita mutta nasahtaa samantien auki. Normaalisti avaimella laitettaessa keskuslukitus toimii moitteettomasti. Onko jollain kokemusta saman tyylisestä ongelmasta?
 
Kertokaapas viisaammat mitä tämä käytännössä tarkoittaa: www.taloussanomat.fi/autot/2013/03/20/koodaajat-mohlivat-33-700-autoa-huoltoon/20134222/304 ? Kyllä tietotekniikka on mennyt autoissa överiksi, subarut käynnistyy itsekseen ja gm:t muuttuu automaakseiksi. Mikä vika tuplakurkku webereissä oli? :D

Tietokoneohjatut laatikot joita voi ajaa joko manuaalina (tökitään kepistä vaihteita) tai automaattina, sitten kun softassa on joku bugi niin tekee mitä sattuu. Ei siinä sen ihmeempää.
 
Saattaa olla, että olen tätä jo kysynytkin, mutta kysytään nyt joka tapauksessa:
Miten nopeasti onnistuu B-kortin korottaminen BC-kortiksi? Onko suositella jotain laadukasta/edullista autokoulua joka noita kursseja järjestää pk-seudulla?
 
Kiitos vastauksista edelliseen kysymykseeni! Nyt lisää. Paljon työajoa + Suomen sääolosuhteet + webasto + ei lohkolämmitintä. Jotenkin musta tuntuu, että jos käyttää asianmukaisesti webastoa, niin tuota lohkolämmitintä ei kannata ruveta hankkimaan. Toki hieman arveluttaa akun kestäminen yms. ja siltikin se webaston toimivuus ja kestävyys pitkässä juoksussa. Toki lohkolämmittimen hankinta ja asennuttaminen ei sekään ole ilmaista. Kokemuksia/näkemyksiä?
 
Kiitos vastauksista edelliseen kysymykseeni! Nyt lisää. Paljon työajoa + Suomen sääolosuhteet + webasto + ei lohkolämmitintä. Jotenkin musta tuntuu, että jos käyttää asianmukaisesti webastoa, niin tuota lohkolämmitintä ei kannata ruveta hankkimaan. Toki hieman arveluttaa akun kestäminen yms. ja siltikin se webaston toimivuus ja kestävyys pitkässä juoksussa. Toki lohkolämmittimen hankinta ja asennuttaminen ei sekään ole ilmaista. Kokemuksia/näkemyksiä?

Itse laittaisin lohkolämmittimen sijasta ihan vaan vaikkapa Defan akkulaturin, jos Webasto jo löytyy. Samalla tavoin voi tökätä auton pistorasiaan parkkipaikalla ja kohtuullisilla latausajoilla välttyy akku tyhjänä -ongelmilta, mikäli ajelee pätkäajoa(kin).
 
Itse laittaisin lohkolämmittimen sijasta ihan vaan vaikkapa Defan akkulaturin, jos Webasto jo löytyy. Samalla tavoin voi tökätä auton pistorasiaan parkkipaikalla ja kohtuullisilla latausajoilla välttyy akku tyhjänä -ongelmilta, mikäli ajelee pätkäajoa(kin).

Kerran mulle sanottiin akkuliikkeessä, että tuo ratkaisu ei toimi, jos on vaan perus tolppapaikka?
 
Kerran mulle sanottiin akkuliikkeessä, että tuo ratkaisu ei toimi, jos on vaan perus tolppapaikka?

En mä ymmärrä miksei toimisi, ehtii se akkua kuitenkin 2 tuntia ladata ihan normi tolpassakin ja on se varmasti paljon parempi kuin pätkäajo+webasto ilman sitä parin tunnin latausta.
 
En mä ymmärrä miksei toimisi, ehtii se akkua kuitenkin 2 tuntia ladata ihan normi tolpassakin ja on se varmasti paljon parempi kuin pätkäajo+webasto ilman sitä parin tunnin latausta.

Eli jos lähden klo 6:00 pihasta kohti asiakkaita, niin ajastan sen tolpan klo 4-6 ihan kuin lohkolämmittimestä olis kyse. Erona vaan se, että tolppa ei nyt lämmitäkään, vaan lataa mun akkua, jotta webasto ei vetäis kaikkia mehuja pois.

Pitääkö paikkansa sellainen näkemys, että webaston kestävyyden kannalta runsas käyttö on jopa ihan hyvästä ja kesäkuukausinakin sitä olisi hyvä käyttää pari kertaa kuussa. Siitäkin huolimatta, että on aika koomista käyttää webastoa helteillä :)
 
Eli jos lähden klo 6:00 pihasta kohti asiakkaita, niin ajastan sen tolpan klo 4-6 ihan kuin lohkolämmittimestä olis kyse. Erona vaan se, että tolppa ei nyt lämmitäkään, vaan lataa mun akkua, jotta webasto ei vetäis kaikkia mehuja pois.

Pitääkö paikkansa sellainen näkemys, että webaston kestävyyden kannalta runsas käyttö on jopa ihan hyvästä ja kesäkuukausinakin sitä olisi hyvä käyttää pari kertaa kuussa. Siitäkin huolimatta, että on aika koomista käyttää webastoa helteillä :)

Tuon tolpan ajastuksen kanssa juurikin noin, tolppa+laturi pitää akun virkeänä ja webasto sitten lämmittää auton moottorin ja sisätilat. Tuosta webaston käytöstä kesällä ei kyllä oo mitään hajua, mutta tuskin siitä nyt haittaakaan on pari kertaa kuussa lämmittää se webasto kuumaksi asti. En siis tiedä mitä tuolla sisällä on että tarviiko se laite tuollaista vai ei :D Mutta se varmaankin auttaa toiminnan suhteen että lämmittää sen kuumaksi asti sillon kuin käyttää sitä webastoa, pysyy liekkivahdit yms puhtaana kun karstat palaa aina pois :)
 
Kertokaapa viisaat. Pitäisi katsastaa auto lähiviikkoina, ja mietityttää OBD-vikakoodinluku. Olenko ymmärtänyt oikein, että vikakoodi voi jäädä päälle jostakin tilapäisestä virhetilanteesta? Jos sellainen on jättänyt vikakoodin, hylätäänkö auto katsastuksessa, vaikka vikaa ei enää olisi? Kohdellaanko kaikkia vikakoodeja yhtä vakavina? Olen OBD:n osalta täysin nöösi, enkä ole koskaan vikakoodeja itse lukenut.

Syksyllä vaihdoin itse yhden ABS-antureista. Vaikka vanha anturi oli viallinen, se ei aiemmin korjaamon tekemässä OBD-luvussa antanut vikakoodia. Mietin, onko vaihdosta voinut syntyä vikakoodi. ABS toimii kuten pitääkin, eikä autoa luonnollisesti käynnistetty anturin ollessa irti.
 
Kertokaapa viisaat. Pitäisi katsastaa auto lähiviikkoina, ja mietityttää OBD-vikakoodinluku. Olenko ymmärtänyt oikein, että vikakoodi voi jäädä päälle jostakin tilapäisestä virhetilanteesta? Jos sellainen on jättänyt vikakoodin, hylätäänkö auto katsastuksessa, vaikka vikaa ei enää olisi? Kohdellaanko kaikkia vikakoodeja yhtä vakavina? Olen OBD:n osalta täysin nöösi, enkä ole koskaan vikakoodeja itse lukenut.

Syksyllä vaihdoin itse yhden ABS-antureista. Vaikka vanha anturi oli viallinen, se ei aiemmin korjaamon tekemässä OBD-luvussa antanut vikakoodia. Mietin, onko vaihdosta voinut syntyä vikakoodi. ABS toimii kuten pitääkin, eikä autoa luonnollisesti käynnistetty anturin ollessa irti.

Jos siellä olis abs:n vikakoodi, niin eiköhän se sytyttäis merkkivalon mittaristoon. Eli veikkaan ettei ole.
 
Vanha vikakoodi jää muistiin. Tuolla muistissakaan ei sais katsastuksessa näkyä vikakoodeja, joten kannattaa luetuttaa vikakoodit ja nollata ennen katsastusta.
 
En mä ymmärrä miksei toimisi, ehtii se akkua kuitenkin 2 tuntia ladata ihan normi tolpassakin ja on se varmasti paljon parempi kuin pätkäajo+webasto ilman sitä parin tunnin latausta.

Jos liikkeessä sanottiin, ettei toimi tuo ratkaisu, niin saattaisi tolppien sulakkeet olla yks syy. Ne kun on mitoitettu siten, ettei sähköä ihan miten sattuu menis. Joissain tolpissa voi vielä olla siten, että on kahdelle autolle yksi sulake. Jos molemmilla on lohkolämmitin, ja tehokas (eli kunnon vanhan ajan :D) sisätilalämmitin, niin saattaa jo paukkua sulakkeet. Sit vituttaa aamulla. Mut en mää tiedä yhtään, paljonko tollanen akkulaturi nyt virtaa ottais, veiskö vähemmänkin, ku joku sähkövastus?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom