Itseäni himottais ostaa 320 tai 500 ässä. Kymppitonnilla saisi siistin auton. Ainut mikä pelottaa että rupee tulee samanlaisia laskuja huollosta ku kavereille on tullut isommista audeista. Miten ton nokkaketjun huomaa että on huonossa kunnossa? Ja minkäverran maksaa remontti normaali korjaamolla?
400 CDI ainakin ilmottaa siitä kylmäkäynnistyksessä muutaman sekunnin säksätyksellä, jos osaa kuunnella oikein.
Jos itse uskaltaa yhtään autoaan tutkia ja korjata, niin säästää huomattavan summan huolloissa/korjauksissa. Ja esim. eBaysta saa aika halvalla osia ainakin bemareihin. Kyllä sitä oli itsekkin vähän sormi suussa kun alkoi ekoja kertoja autoaan purkamaan (e34 520i ja e46 330dA), mutta netistä löytyy tosi kattavia purku/kasaus-ohjeita kuvineen ja jopa videoineen, sekä räjäytyskuvia.
Ite tullut tehtyä 330dA:n itse nyt:
-kampiakselin sekä nokka-akselin asentotunnistimen vaihto (kampuran tunnistin oli suht vittumainen homma tehdä itse, jos ei alakautta pääse käsiksi autoon)
-hehkujen mittaus ja vaihto (5/6 hehkua pimeenä)
-erilaisia putsaustoimenpiteitä imuaukoille ym.
-akun vaihto
-ikkunanympäryslistojen irrotus ja takasin laitto (vaihtu mustaksi)
-nahkapenkkien käsittely
520i:
-yläpään tiivisteiden vaihto
-vesipumpun vaihto
-ajottaminen (vanos)
Tällä hetkellä vähän vaiheessa johtuen haljenneesta/kierosta kannesta, kun sekottaa vedet öljyihin. Eli vika ei ollutkaan tiivisteissä..