- Liittynyt
- 23.10.2007
- Viestejä
- 2 732
Miksei mistää voi löytyä diesel subarun lastuttamisesta? Arveluttaa kytkimen ja voimansiirron kestäminen.. 150hp/350nm -> 190hp/430nm olis muutos ja se vois riittää hetkeksi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ei poliisia tuollaisiin. Toki mustaa valkoisella on hyvä aina olla.Poliisi aina paikalle, oltiin yhteisymmärryksessä tai ei. Vahingon aiheuttaja saattaa hyvinkin kääntää takkinsa, jos tapahtuneesta ei ole mustaa valkoisella.
Miksei mistää voi löytyä diesel subarun lastuttamisesta? Arveluttaa kytkimen ja voimansiirron kestäminen.. 150hp/350nm -> 190hp/430nm olis muutos ja se vois riittää hetkeksi
No ei poliisia tuollaisiin. Toki mustaa valkoisella on hyvä aina olla.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/42...t+lisaavat+poliisin+tyota+huonolla+ajokelilla
Ja tuossa ettei poliisia kutsuta on se etu, että sillon kukaan ei saa sakkoja.
Tehtaallahan mitotetaan niin, että voimansiirto kestää varmasti tuon vakio tehon, eli tuollainen pieni tehon ja väännön lisäys ei pitäisi vielä tuntua missään. Joissakin autoissa, jopa kärsii tuplata tehot ja väännöt ennen kuin alkaa paikat prakailla.
Yhestä tutusta uudemmasta subaru outbackista meni kytkin 55tkm kohdalla, huollossa sanottiin että ei ollu eka auto. Seuraavaksi siihen tulikin sellanen kytkin mikä ei varmaan kulu ikinä kun on niinsanotusti ON/OFF.
Sintteri? Ei niin mukava kaupunkiajossa.
Ehdottomasti poliisi paikalle, jos haluaa turvata oman selustansa. Kuka sulta ja silminnäkijöiltä sen lausunnon ottaa, ellei poliisi? On ihan kohtuullista, että syyllistä sakotetaan, jos sen kerran ansaitsee. Kerran kustu silmään peltikolarissa, jossa vastapuoli myönsi syyllisyytensä, mutta vakuutusyhtiölle oli sepittänyt muuta. Ei auttanu jälkeenpäin vaikka oli silminnäkijä joka olisi vahvistanut mun näkemyksen tilanteesta ja sen aiheuttajasta.
Sintteri? Ei niin mukava kaupunkiajossa.
En tiedä mutta järin mukava ei ole, ei se nyt ihan on/off ole mutta ottaa todella lyhyellä matkalla ja on jäykkä verrattuna tavalliseen. Yhdistettynä boxeridieselin ominaisuuksiin ei mitenkään kiva.
Mää ajelin yhellä ahdetulla vanhalla Volvolla sintterilevyllä muutaman vuoden päivittäin, ja ihan hyvin pärjäsi kaupungissakin, tosin vähän meteliä se piti :D
Erilaisia niitä sintterilevyjäkin toki on.
Ehdottomasti poliisi paikalle, jos haluaa turvata oman selustansa. Kuka sulta ja silminnäkijöiltä sen lausunnon ottaa, ellei poliisi? On ihan kohtuullista, että syyllistä sakotetaan, jos sen kerran ansaitsee. Kerran kustu silmään peltikolarissa, jossa vastapuoli myönsi syyllisyytensä, mutta vakuutusyhtiölle oli sepittänyt muuta. Ei auttanu jälkeenpäin vaikka oli silminnäkijä joka olisi vahvistanut mun näkemyksen tilanteesta ja sen aiheuttajasta.
On ihan kohtuullista, että syyllistä sakotetaan, jos sen kerran ansaitsee.
Se pitää vähän sellasta vinkunaa, ettei sitä oikeen huvitakaan luistattaa. Voi siis luistattaa jossain määrin, mutta kun vinkuna alkaa, niin sitten kuitenkin vähän yllättäen saattaa myös tarrata kiinni. Tai siis näin ainakin siinä mun tapauksessa. Vitutti vaan aina katsastuksessa, ku katsuri vingutti sitä, ku ajo rullille. Ei niinku tuntunu tajuavan, ku sanoin, minkälainen kytkin siinä on. Teetin kevyen teräsvauhtipyöränkin, ei kulu kulu silleen, ku valurautainen, ja kitkakin on kovempi Ajelin mää sillä varmaan yli 50tkm, eikä ollu levy tai vauhtipyörä vielä silminnähden ohentunut. Eikä ajeltu ihan siististi koko aikaa. Mut sintterissä on sekin hyvä puoli, että oppiipahan turhaan olemaan luistattamatta, koska siinähän tavallinenkin kytkin kuluu :D Mua kovin ihmetyttääkin autoilijat, ketkä nytkyttelee liikennevaloissa, tai pitää loivassa ylämäessä valoissa kytkimellä autoa valumasta taaksepäin. Tai muuten vaan luistattaa tajuttomasti. Siinähän sitten kiroavat kytkinrempan hintaa.Joo kaikkeen tottuu. Sintterikyntkintä ei muistaakseni kauheasti kannata luistatella, koska vauhtipyörä ja levyt menee. Vääntöä tosin kestääkin sitten hyvin.
Paska rasti vain, että joskus siinä saa sakot syytönkin osapuoli
Nyt on kyllä todella tyhmä kysymys, mutta otan tietoisen riskin ja esitän sen:
Mistä tunnistaa ruostuneen auton?
Nyt puhutaan siis vuosituhannen vaihteen autoista, mistä tunnistan, mikä osa voi olla ruosteessa ja mikä ruoste johtaa auton laittamiseen paaliin? Kuvatkin olisivat roksor! Jep, ja aion käyttää autoja Autotohtorilla ja Dekralla, mutta haluaisin ymmärtääkin.
Mikähän auto tai autot kyseessä? Toiset kun on sinkittyjä eli eivät ruostu tai kyllä näissäkin ruostetta on kun on lähtenyt esim. kiveniskemästä tai listan hankaamisesta.
Maalipinnassa tuon ruosteen erottaa helposti kuplivasta pinnasta.
Sitten kun mennään auton alle niin ei olekkaan välttämättä silmin erotettavissa kun on massat yms. päällä. Vaikkapa ruuvimeisselin kahvapäällä koputtelemalla voi käydä helmat ja pohjaa läpi, jos ääni muuttuu niin syytä epäillä ruostetta. Toki ei tällä menetelmällä löydä kuin oikeasti mädät kohdat ja niistä pitäisi sitten mennäkkin jo ruuvimeisselin teräväpää läpitte painamalla. Kaikkien ruosteenalkujen etsimiseen pohjasta ei oikeastaan auta kuin pohjan puhdistaminen massasta. Yleensä ruoste tulee kuitenkin helmoihin, korin saumakohtiin ja kumitulppien reikien ympärille. Mikä sitten johtaa auton paalaamiseen on ihan omistajasta kiinni. Melkeen mistä vaan pystyy vielä tekemään auton toinen juttu onkin sitten, että onko järkevää. Omaan autoon oon joutunu hitsauttaan 2 paikkaa toinen noin kämmenen kokoinen pohjaan ja toinen 10x50cm helmaan. Tässä omia kokemuksia asiasta.
Mielessä uittaa täksi kesäksi Saksasta Audi TT Roadster, 99 tai 00. Viime kerralla hakiessa tuli hyväkuntoinen kappale sillä, että osasin helmat ja kaikki muut maalatut osat katsoa ruosteettomaksi. Meinasin vain, ettei ehkä viiti tuurilla enää mennä.
Kiitos hyvästä vastauksesta =)