Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Miksei mistää voi löytyä diesel subarun lastuttamisesta? Arveluttaa kytkimen ja voimansiirron kestäminen.. 150hp/350nm -> 190hp/430nm olis muutos ja se vois riittää hetkeksi :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksei mistää voi löytyä diesel subarun lastuttamisesta? Arveluttaa kytkimen ja voimansiirron kestäminen.. 150hp/350nm -> 190hp/430nm olis muutos ja se vois riittää hetkeksi :)

Tehtaallahan mitotetaan niin, että voimansiirto kestää varmasti tuon vakio tehon, eli tuollainen pieni tehon ja väännön lisäys ei pitäisi vielä tuntua missään. Joissakin autoissa, jopa kärsii tuplata tehot ja väännöt ennen kuin alkaa paikat prakailla.
 
No ei poliisia tuollaisiin. Toki mustaa valkoisella on hyvä aina olla.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/42...t+lisaavat+poliisin+tyota+huonolla+ajokelilla

Ja tuossa ettei poliisia kutsuta on se etu, että sillon kukaan ei saa sakkoja.

Ehdottomasti poliisi paikalle, jos haluaa turvata oman selustansa. Kuka sulta ja silminnäkijöiltä sen lausunnon ottaa, ellei poliisi? On ihan kohtuullista, että syyllistä sakotetaan, jos sen kerran ansaitsee. Kerran kustu silmään peltikolarissa, jossa vastapuoli myönsi syyllisyytensä, mutta vakuutusyhtiölle oli sepittänyt muuta. Ei auttanu jälkeenpäin vaikka oli silminnäkijä joka olisi vahvistanut mun näkemyksen tilanteesta ja sen aiheuttajasta.
 
Tehtaallahan mitotetaan niin, että voimansiirto kestää varmasti tuon vakio tehon, eli tuollainen pieni tehon ja väännön lisäys ei pitäisi vielä tuntua missään. Joissakin autoissa, jopa kärsii tuplata tehot ja väännöt ennen kuin alkaa paikat prakailla.

Yhestä tutusta uudemmasta subaru outbackista meni kytkin 55tkm kohdalla, huollossa sanottiin että ei ollu eka auto. Seuraavaksi siihen tulikin sellanen kytkin mikä ei varmaan kulu ikinä kun on niinsanotusti ON/OFF.
 
Yhestä tutusta uudemmasta subaru outbackista meni kytkin 55tkm kohdalla, huollossa sanottiin että ei ollu eka auto. Seuraavaksi siihen tulikin sellanen kytkin mikä ei varmaan kulu ikinä kun on niinsanotusti ON/OFF.

Sintteri? Ei niin mukava kaupunkiajossa.
 
Ehdottomasti poliisi paikalle, jos haluaa turvata oman selustansa. Kuka sulta ja silminnäkijöiltä sen lausunnon ottaa, ellei poliisi? On ihan kohtuullista, että syyllistä sakotetaan, jos sen kerran ansaitsee. Kerran kustu silmään peltikolarissa, jossa vastapuoli myönsi syyllisyytensä, mutta vakuutusyhtiölle oli sepittänyt muuta. Ei auttanu jälkeenpäin vaikka oli silminnäkijä joka olisi vahvistanut mun näkemyksen tilanteesta ja sen aiheuttajasta.

Nimenomaan, mokaaja ansaitseekin sakon. Ei liikenteen pitäis mitään tuuripeliä olla, vastaavat tyypit jos ei opi, ajaa vielä jonkun päälle. Ja mitäs sitten, jos se oiskin ollut vaikka kännissä, kun "vahingossa painaa kaasua" automaattivaihteisella autolla? Ja sitten pahimmassa tapauksessa ajanu heti perään jonkun päälle?
Tosin täytyy myöntää, ettei poliisi aina ehdi paikalle, riippuen toki tilanteen vakavuudesta. Saattavat kysyä, että pystytäänkö asia selvittämään ilman, tai sanoa, että nyt kestää jonkin aikaa. Ja sitten tiedän sellaisen tapauksen, että poliisi ei osannutkaan liikennesääntöjä kolaritapauksessa, ja kaikenlisäksi vakuutusyhtiöillä saattaa olla ihan eri näkemys (eihän ne halua suosiolla maksaa korvauksia, jos on eri yhtiöissä vakuutukset, jos ei oo pakko, tai keksii jonkun keinon välttää), kuin poliisilla, ja siinä tapauksessa ei poliisinkaan näkemys auta. Paitsi saattaa olla jotain painoarvoa, tilanteesta riippuen, jos käräjille mennään.

Kuitenkin nää on vähän semmosia juttuja, etten ainakaan minä voi tuudittautua siihen, että jos jotain sattuu, niin saa välttämättä mitään oikeutta.

Sintteri? Ei niin mukava kaupunkiajossa.

Mää ajelin yhellä ahdetulla vanhalla Volvolla sintterilevyllä muutaman vuoden päivittäin, ja ihan hyvin pärjäsi kaupungissakin, tosin vähän meteliä se piti :D
Erilaisia niitä sintterilevyjäkin toki on.
 
En tiedä mutta järin mukava ei ole, ei se nyt ihan on/off ole mutta ottaa todella lyhyellä matkalla ja on jäykkä verrattuna tavalliseen. Yhdistettynä boxeridieselin ominaisuuksiin ei mitenkään kiva.

Joo sinttereiltä vähän kuulostaa.

Mää ajelin yhellä ahdetulla vanhalla Volvolla sintterilevyllä muutaman vuoden päivittäin, ja ihan hyvin pärjäsi kaupungissakin, tosin vähän meteliä se piti :D
Erilaisia niitä sintterilevyjäkin toki on.

Joo kaikkeen tottuu. Sintterikyntkintä ei muistaakseni kauheasti kannata luistatella, koska vauhtipyörä ja levyt menee. Vääntöä tosin kestääkin sitten hyvin.
 
Ehdottomasti poliisi paikalle, jos haluaa turvata oman selustansa. Kuka sulta ja silminnäkijöiltä sen lausunnon ottaa, ellei poliisi? On ihan kohtuullista, että syyllistä sakotetaan, jos sen kerran ansaitsee. Kerran kustu silmään peltikolarissa, jossa vastapuoli myönsi syyllisyytensä, mutta vakuutusyhtiölle oli sepittänyt muuta. Ei auttanu jälkeenpäin vaikka oli silminnäkijä joka olisi vahvistanut mun näkemyksen tilanteesta ja sen aiheuttajasta.

Tapahtumien kulku toki kirjataan kirjallisena osallisten ja silminnäkijöiden allekirjoituksin. Lisäksi tilanne kannattaa tallentaa kuvin tai videoin talteen. Poliisi ei siis ole välttämätön.
 
On ihan kohtuullista, että syyllistä sakotetaan, jos sen kerran ansaitsee.

Paska rasti vain, että joskus siinä saa sakot syytönkin osapuoli :rolleyes:

nimim. tyyppi tuli kylkeen STOP-merkin takaa- todettiin hänet täysin syylliseksi kaikkeen. Mullekin tuli sitten sakko, mistäs muusta kuin siitä perinteisestä "oikeasta tilannenopeudesta", eikä ollut muuten kilometriäkään ylinopeutta.

Mulla olisi pitänyt siis olla sen verran vauhtia että olisin osannut lukea sen stop-merkin takaa tulleen tyypin ajatukset niin olisin voinut väistää ja välttää koko tilanteen. Harmi kun en osannut lukea niitä ajatuksia.

Enkä siis ole ainut. Sehän taitaa olla lähes vakio että jos poliisit soitetaan paikalle niin molemmat saa sakot? Joskushan oli lehdessä että kun joku soitti 112 kolaritilanteessa niin sanoi että haluatko varmasti poliisit paikalle koska molemmille tulee sitten sakot. Suomi :hyvä:
 
Joo kaikkeen tottuu. Sintterikyntkintä ei muistaakseni kauheasti kannata luistatella, koska vauhtipyörä ja levyt menee. Vääntöä tosin kestääkin sitten hyvin.
Se pitää vähän sellasta vinkunaa, ettei sitä oikeen huvitakaan luistattaa. Voi siis luistattaa jossain määrin, mutta kun vinkuna alkaa, niin sitten kuitenkin vähän yllättäen saattaa myös tarrata kiinni. Tai siis näin ainakin siinä mun tapauksessa. Vitutti vaan aina katsastuksessa, ku katsuri vingutti sitä, ku ajo rullille. Ei niinku tuntunu tajuavan, ku sanoin, minkälainen kytkin siinä on. Teetin kevyen teräsvauhtipyöränkin, ei kulu kulu silleen, ku valurautainen, ja kitkakin on kovempi Ajelin mää sillä varmaan yli 50tkm, eikä ollu levy tai vauhtipyörä vielä silminnähden ohentunut. Eikä ajeltu ihan siististi koko aikaa. Mut sintterissä on sekin hyvä puoli, että oppiipahan turhaan olemaan luistattamatta, koska siinähän tavallinenkin kytkin kuluu :D Mua kovin ihmetyttääkin autoilijat, ketkä nytkyttelee liikennevaloissa, tai pitää loivassa ylämäessä valoissa kytkimellä autoa valumasta taaksepäin. Tai muuten vaan luistattaa tajuttomasti. Siinähän sitten kiroavat kytkinrempan hintaa.
Ihan vaan tällasta nippelitietoa, jos jotain sattuu kiinnostamaan. Noita sintterilevyjä on tosiaan erilaisia, mulla oli sellanen nelilapainen, ja jousittamaton, jousitettujakin on.
 
Paska rasti vain, että joskus siinä saa sakot syytönkin osapuoli :rolleyes:

Otan sen riskin, jos vaakakupissa on se, kenen pussista auton korjautus maksetaan. Ainiin, oonhan mää ollu toisessakin peltikolarissa, siinä vastapuoli tuli talvella kolmion takaa. Sain väistettyä etupuolelta sen verran, että auton keula osui mun takakulmaan, enkä tullut kuskin ovesta sisään. Poliisit paikalle, ei sakkoja (ainakaan mulle), ihmiset kunnossa ja vakuutuksesta hillot mulle. Näin se homma toimii!
 
^^ Joo siis tottakai lähtökohtaisesti aina tulee ne sakotkin halvemmaksi kuin se että menee koko paska omasta pussista, mutta joskus ihmiset soittaa jostain jonninjoutavistakin asioista (pikkulommo tai naarmu) poliisille ja silloin jos sakot napsahtaa itsellekin niin eipä kannattanut.
 
Nyt on kyllä todella tyhmä kysymys, mutta otan tietoisen riskin ja esitän sen:

Mistä tunnistaa ruostuneen auton?

Nyt puhutaan siis vuosituhannen vaihteen autoista, mistä tunnistan, mikä osa voi olla ruosteessa ja mikä ruoste johtaa auton laittamiseen paaliin? Kuvatkin olisivat roksor! Jep, ja aion käyttää autoja Autotohtorilla ja Dekralla, mutta haluaisin ymmärtääkin.
 
Nyt on kyllä todella tyhmä kysymys, mutta otan tietoisen riskin ja esitän sen:

Mistä tunnistaa ruostuneen auton?

Nyt puhutaan siis vuosituhannen vaihteen autoista, mistä tunnistan, mikä osa voi olla ruosteessa ja mikä ruoste johtaa auton laittamiseen paaliin? Kuvatkin olisivat roksor! Jep, ja aion käyttää autoja Autotohtorilla ja Dekralla, mutta haluaisin ymmärtääkin.

Mikähän auto tai autot kyseessä? Toiset kun on sinkittyjä eli eivät ruostu tai kyllä näissäkin ruostetta on kun on lähtenyt esim. kiveniskemästä tai listan hankaamisesta.

Maalipinnassa tuon ruosteen erottaa helposti kuplivasta pinnasta.
Sitten kun mennään auton alle niin ei olekkaan välttämättä silmin erotettavissa kun on massat yms. päällä. Vaikkapa ruuvimeisselin kahvapäällä koputtelemalla voi käydä helmat ja pohjaa läpi, jos ääni muuttuu niin syytä epäillä ruostetta. Toki ei tällä menetelmällä löydä kuin oikeasti mädät kohdat ja niistä pitäisi sitten mennäkkin jo ruuvimeisselin teräväpää läpitte painamalla. Kaikkien ruosteenalkujen etsimiseen pohjasta ei oikeastaan auta kuin pohjan puhdistaminen massasta. Yleensä ruoste tulee kuitenkin helmoihin, korin saumakohtiin ja kumitulppien reikien ympärille. Mikä sitten johtaa auton paalaamiseen on ihan omistajasta kiinni. Melkeen mistä vaan pystyy vielä tekemään auton toinen juttu onkin sitten, että onko järkevää. Omaan autoon oon joutunu hitsauttaan 2 paikkaa toinen noin kämmenen kokoinen pohjaan ja toinen 10x50cm helmaan. Tässä omia kokemuksia asiasta.
 
Mikähän auto tai autot kyseessä? Toiset kun on sinkittyjä eli eivät ruostu tai kyllä näissäkin ruostetta on kun on lähtenyt esim. kiveniskemästä tai listan hankaamisesta.

Maalipinnassa tuon ruosteen erottaa helposti kuplivasta pinnasta.
Sitten kun mennään auton alle niin ei olekkaan välttämättä silmin erotettavissa kun on massat yms. päällä. Vaikkapa ruuvimeisselin kahvapäällä koputtelemalla voi käydä helmat ja pohjaa läpi, jos ääni muuttuu niin syytä epäillä ruostetta. Toki ei tällä menetelmällä löydä kuin oikeasti mädät kohdat ja niistä pitäisi sitten mennäkkin jo ruuvimeisselin teräväpää läpitte painamalla. Kaikkien ruosteenalkujen etsimiseen pohjasta ei oikeastaan auta kuin pohjan puhdistaminen massasta. Yleensä ruoste tulee kuitenkin helmoihin, korin saumakohtiin ja kumitulppien reikien ympärille. Mikä sitten johtaa auton paalaamiseen on ihan omistajasta kiinni. Melkeen mistä vaan pystyy vielä tekemään auton toinen juttu onkin sitten, että onko järkevää. Omaan autoon oon joutunu hitsauttaan 2 paikkaa toinen noin kämmenen kokoinen pohjaan ja toinen 10x50cm helmaan. Tässä omia kokemuksia asiasta.

Mielessä uittaa täksi kesäksi Saksasta Audi TT Roadster, 99 tai 00. Viime kerralla hakiessa tuli hyväkuntoinen kappale sillä, että osasin helmat ja kaikki muut maalatut osat katsoa ruosteettomaksi. Meinasin vain, ettei ehkä viiti tuurilla enää mennä.

Kiitos hyvästä vastauksesta =)
 
Mielessä uittaa täksi kesäksi Saksasta Audi TT Roadster, 99 tai 00. Viime kerralla hakiessa tuli hyväkuntoinen kappale sillä, että osasin helmat ja kaikki muut maalatut osat katsoa ruosteettomaksi. Meinasin vain, ettei ehkä viiti tuurilla enää mennä.

Kiitos hyvästä vastauksesta =)

Audit taitaa olla ruostevapaimpia autoja mitä on. Niissä on tuo kori sinkitty hyvin. Toki kaikki on mahdollista, jos huono tuuri käy.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom