Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Vaimo lähteny ajamaan porukoiden autolla ja lämmitys johto ollu kiinni. Autosta lähteny irti se pistokkeen ympärillä oleva muovi. Eli ne piikit edelleen pystyssä autossa. Auto Passat ja siinä muovissa lukenu kuulemma defa type B460801. Mitäköhän joutuu uusimaan ja mitäköhän maksaa? Olen nyt eri paikkakunnalla niin en näe koko autoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paljonko 50cm3 skootterin sähköjärjestelmä tuottaa sähköä, noin? Olen suunnittelemassa tupakansytytinliitännän kytkemistä skootteriin ja haluan tietää jaksaako pyörittää läppärin autolaturia sekä kylmälaukkua.Erikseen siis...

Vaimo lähteny ajamaan porukoiden autolla ja lämmitys johto ollu kiinni. Autosta lähteny irti se pistokkeen ympärillä oleva muovi. Eli ne piikit edelleen pystyssä autossa. Auto Passat ja siinä muovissa lukenu kuulemma defa type B460801. Mitäköhän joutuu uusimaan ja mitäköhän maksaa? Olen nyt eri paikkakunnalla niin en näe koko autoa.

Ei välttämättä tarvi mitään laittaa, jos toimii. Muovien puuttumien voi hiukan haitata käyttöä jossain vaiheessa ja ehkä polttaa tolpasta sulakkeet.

Uus johto puskurilta vastukselle -> http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=633

Tällä hetkeillä saa haaveilla 1.8T quattro audista 03-04, vaan jokaiselta vastaantulijalta saa kuulla negatiivista juttua yleensäkki audista.. Sata varmahan se on, että mun kohalle sattuu se maanantai malli. Auto ei ole mulle mikään sijoitus vaan kulkuneuvo, joten uskaltaako moiseen satsata rahaa kiinni, jotta pääsisi liikkumaan..

Tällä hetkeillä saa haaveilla 1.8T quattro audista 03-04, vaan jokaiselta vastaantulijalta saa kuulla negatiivista juttua yleensäkki audista.. Sata varmahan se on, että mun kohalle sattuu se maanantai malli. Auto ei ole mulle mikään sijoitus vaan kulkuneuvo, joten uskaltaako moiseen satsata rahaa kiinni, jotta pääsisi liikkumaan..

Jos viat pelottaa niin sitä autoahan ei luonnollisesti kannata ostaa ollenkaan. sama juttu kun kuuntelee tietämättömien kommentteja autoista, perustuu lähinnä vanhoihin stereotypioihin niin autoissa kun autoissa

-Mersu kestää mutta ruostuu
-Toyota kestää mutta ruostuu
-Audi on paska kun vanhat V6 -dieselit oli pommeja
-BMW:ssä kärähtää aina kannen tiiviste
-Opel on paska koska opel
-Ranskalaiset autot on paskoja koska ne on ranskasta (vaikka olis tehty yhteistyössä toyotan kanssa, eri merkki vaan keulassa)
jne.

Yleinen mielipide VAG-miesten keskuudessa on että toi 1.8 on erittäin kestävä kone. Jos quattron hommaat niin siinä ei ole haukuttua multitronic vaihteistoakaan. Klikkaa vaikka tästä niin näkyy että TUV raportin mukaankin audi on ihan ok verrattuna moneen muuhun ;)

Ensimmäistä autoani olen hommaamassa ja potentiaalinen vaihtoehto tällä hetkellä on Opel Vectra. Myyjälle soittelin ja kysyin koska jakopäähihna on vaihdettu niin hän ilmoitti ettei tiedä, mutta samalla mainitsi että tuossa mallissa ei edes haittaa jos jakohihna katkeaa. Pitääkö paikkansa? Auto on kuitenkin Opel Vectra 1.8l bensiini 1995vuoden malli.

Ensimmäistä autoani olen hommaamassa ja potentiaalinen vaihtoehto tällä hetkellä on Opel Vectra. Myyjälle soittelin ja kysyin koska jakopäähihna on vaihdettu niin hän ilmoitti ettei tiedä, mutta samalla mainitsi että tuossa mallissa ei edes haittaa jos jakohihna katkeaa. Pitääkö paikkansa? Auto on kuitenkin Opel Vectra 1.8l bensiini 1995vuoden malli.

1995 voi olla joko vanhempikoppanen 8 venttiilisellä koneella tai sitten uudempi korimalli 16v koneella, vanhemmassa 8v koneessa hihnan katkeaminen ei tee tuhoa. Tämä ulkomuistista, kannattanee varmistella opel foorumin puolelta jos meinaat tuon yksilön hommata.

Missä pääkaupunkiseudulla löytyisi edullinen katsastusasema? Mieluiten Itä-Helsingin alueella?
Tattariharjulla sekä Heikinlaaksossa Helppokatsastuksessa olen käynyt pari viimeistä vuotta, homma pelaa ja ainakin ennen hintakin oli kilpailukykyinen.

Missä pääkaupunkiseudulla löytyisi edullinen katsastusasema? Mieluiten Itä-Helsingin alueella?

Kehän Autokatsastus Vantaalla. Hinta edullinen ja homma toimii kuten pitää eli oikeat viat löydetään ja turhista ei itketä, joten itse ajelen tuonne mielelläni Espoosta saakka.

Kunnon Katsastusta voin itse suositella. Sijaitsee Hakkilassa eli sutkot lähellä (saa ajettua auton ainakin lämpimäksi). Ajanvaraus onnistuu helposti nettisivuilta ja seuraavalle päivälle löytyy usein tyhjiä rakoja tarjoushintaan.

Täällä myös asiallista toimintaa eli oikeat viat löytyy eikä epäolennaisista asioista nipoteta.

Tosiaan niinku Sam79 sanoi, nii jos tuo on se 8-venttiilinen malli, nii ei pitäisi tulla harmia jakopäästä. Kannattaa kuitenkin melkeenpä vaihtaa tuo, jos meinaat ostella. Mukavempi ajella, kun ei tarvi pelätä remmin katkeamista. Kannattaa myös ruosteet tsekkailla.

Saksalaiseksi kohtuullisen luotettava. Luonnollisesti ei mitään jakoja japseja vastaan, mutta eipä tämä kenellekkään liene yllätys. http://www.a-katsastus.fi/SiteColle...010/A-Katsastus_vikatilasto_2010_7_vuotta.pdf

Ensiautoksi tuli nytten ostettua Peugeotti, mutta siinäkin on jakopäähihnan vaihto edessä, perkele. No joka tapauksessa, riittääkö pelkkä hihnan vaihto näin alkuun? Taloudellisista syistä ajattelin että jättäisin vesipumpun ainakin nyt huoltamatta ja huoltaisin sen kun saan enemmän rahaa. Pelkällä hihnan vaihdolla uskaltais sitten taas ajella ilman huolia kalliista moottoriremontista?

Ensiautoksi tuli nytten ostettua Peugeotti, mutta siinäkin on jakopäähihnan vaihto edessä, perkele. No joka tapauksessa, riittääkö pelkkä hihnan vaihto näin alkuun? Taloudellisista syistä ajattelin että jättäisin vesipumpun ainakin nyt huoltamatta ja huoltaisin sen kun saan enemmän rahaa. Pelkällä hihnan vaihdolla uskaltais sitten taas ajella ilman huolia kalliista moottoriremontista?

Vaihdata suosiolla myös se pumppu ja remmin kiristin, suurimmassa osassa autoja joutuu purkaan jakopään vesipumpun vaihdossa, sitten joudut maksamaan työt 2 kertaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom