Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Minulle sanoi myyjäliike, että se 6kk:n kuluttajasuoja koskee vain moottoria ja voimansiirtoa ja niissäkin vain teknistä hajoamista. Tällaista teknistä hajoamista on siis männänrenkaiden hajoaminen, näin esimerkiksi. Sanoivat myös, että se vastuu koskee vain 250tkm:n asti ja esimerkiksi 220 tkm ajetussa korvausosuus on vain 25%. Taisin tulla kusetetuksi. :)

Noh, vaihdoimme viallisen startin jakaen kustannukset, jotta ''kaupasta jäisi hyvä maku''.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten vitussa autosta voi hajota startti 550 kilsan yhtämittasen ajon jälkeen? Pidin kolme taukoa ajon aikana: ei mitään ongelmia. Kun pääsin kotiin jätin auton neljäksi tunniksi seisomaan: startti; kuin akku olisi melko tyhjä, ajoa puoli tuntia ja muutama heikko käynnistys johti siihebn että startti ei pyöri enää ollenkaan.. Onneksi pääsin kotipihalle :D

Onko myyjäliikkeellä vastuuta, jos väittää auton olevan kunnossa, mutta leviääkin kotipihaan päästyään?
Heikkokuntoista akkua täällä on jo esitettykin, mutta kannattaa tsekata myös virran kulku startille. Sattui nimittäin kohdalle tässä kerran auto, joka ei enää lähtenyt käyntiin muutaman minuutin seisomisen jälkeen, vaikka siihen asti oli pelittänyt täysin moitteettomasti ja lähtenyt käyntiin aina laakista. Mutta nyt startatessa ei jaksanut pyöräyttää konetta kuin vähän matkaa. Akun miinusnavan ja starttimoottorin välinen johto oli startin päästä huonosti kiinni, joten virta ei riittänyt pyöräyttämään moottoria täyttä kierrosta ympäri.

Meneekö Ford Mondeo 1997 2.0L autoon mikävain 1997-2003 Mondeon ajovalo kiinni ihan heittämällä? (Olettaen että mondeo on 1.6L tai 2.0L)
Projektiautoon pitäisi löytää nimittäin oikea ajovaloumpio... eikä meinaa löytyä mutta kuitenkin noita ihan ajovalosettejä on kaupoissa runsaasti!
Vastatkaaa!

http://www.mondeospares.co.uk/headlights-53-c.asp :) Itse tilaillut aika reilustikkin rojua omaan mk3 mondeoon tuolta, ja hyvin tuntuu toimivan. Osat tulee himaan viikossa ja on sitä mitä pitää, käytettyä, mutta hyvä kuntosta.

Mikä firma tekee tuning osia ilmeisesti VW:lle. Näin samanlaisen Golfin kuin itsellä jossa oli pari pientä näppärää palikkaa. Siinä helma tarrassa luki muistaakseni wolf jotain?

Volvo ja ford tekee ilmeisesti samoja autoja, osittain.

Volvo v70 2.5T
Focus RS 2.5T

onko samat koneet, tuskin, mutta eikös volvo käytä jotain fordin pannuja ? onko nuo edes lähellä toisiaan ? mitä eroja ? ja mikä on tuo volvon matalapaineturbo ?

Aikaisemmin kai Focuksessa oli Volvon 5-pyttyinen turbokone, mutta nyt kai nekin on saaneet oman koneensa tehtyä? Volvon dieseleistä en tiedä, onko niitä koskaan ollut Fordeissa. Toki joku 200hp D5 olisi mukavampi Mondeossa mitä 130hp prutputin. Muuten Volvo käyttää oikeissa Volvoissa omia koneita. 2.0D ja 1.6D lienevät jostain muualta, mutta niillä ajavia ei pidä sotkea Volvo Kuskeihin.

Ammoisina aikoina sanottiin "Volvo ilman turboa on volvo pienellä kirjoitettuna."

Mistä ihmeestä täällä pk seudulla saa jakohihnan (ja pumpun) vaihdon halvalla? Tuolla eri foorumeilla puhutaan jostain 290-300 € vaihtohinnoista, kun itse taas olen eri pajoille soitellut, niin hp. siellä 400 € hujakoilla. Jos laturin- ja hammashihnan vaihtaa samalla niin 420-430 €. Jotain vinkkejä?

Viimeksi vaihdettu hihna 58 000 km ja 6 vuotta sitten. Ei oikein uskalla Astralla ajaa enää..

Mistä ihmeestä täällä pk seudulla saa jakohihnan (ja pumpun) vaihdon halvalla? Tuolla eri foorumeilla puhutaan jostain 290-300 € vaihtohinnoista, kun itse taas olen eri pajoille soitellut, niin hp. siellä 400 € hujakoilla. Jos laturin- ja hammashihnan vaihtaa samalla niin 420-430 €. Jotain vinkkejä?

Viimeksi vaihdettu hihna 58 000 km ja 6 vuotta sitten. Ei oikein uskalla Astralla ajaa enää..
Aika hyvin ottavat kyl noista, jakopää kun on auki ni laturin ja hammashihnan vaihtoki on sellane 10min homma :D Itekki tuon remontin tekee alle päivässä parkkipaikalla kun ostaa korjausmanuaalin Motonetistä (about 20e muistaakseni) ja hintaa jää tasan varaosien verran :) Ja toi 58tkm/6v ei oo viel mikää mahdoton omasta mielestäni, kunhan ei revittele tai rääkkää niin kyllä se kestää. Paljonkas Opelilla on suositusvaihtoväli? Toyotalla se on ainakin 90-luvun 1.6 koneissa 100tkm, ite ajoin viimeks päälle 120tkm eikä mitää hätää...

Mikähän ihme on Citroen xsaran ajovalossa! oikeallapuolella toimii valot normaalisti. Vasemmalla puolella ajovalo ei pala. Pitkät kyllä toimii. H7 polttimot. Kaksi kertaa polttimo vaihdettu eikä muutosta. Kattelin sulakkeetkin ja ehjiä on. On nämä ranskalaiset kyllä melkosia.

Aika hyvin ottavat kyl noista, jakopää kun on auki ni laturin ja hammashihnan vaihtoki on sellane 10min homma :D Itekki tuon remontin tekee alle päivässä parkkipaikalla kun ostaa korjausmanuaalin Motonetistä (about 20e muistaakseni) ja hintaa jää tasan varaosien verran :) Ja toi 58tkm/6v ei oo viel mikää mahdoton omasta mielestäni, kunhan ei revittele tai rääkkää niin kyllä se kestää. Paljonkas Opelilla on suositusvaihtoväli? Toyotalla se on ainakin 90-luvun 1.6 koneissa 100tkm, ite ajoin viimeks päälle 120tkm eikä mitää hätää...

Astroissa oli aluksi kanssa toi 120tkm, mutta niitä alkoi paukkumaan, niin tiputtivat 60 tkm. Mitä tossa kokemuksia lueskellut, niin monella pamahtanut jo + 50 tkm.

On nämä ranskalaiset kyllä melkosia.

Ranskiksissa on ns. käänteinen sähköjärjestelmä, eli jos vaikka laitat vilkun vasemmalle niin kaikki muut valot autossa vilkkuu paitsi vilkku vasemmalle :D Että opettele käyttämään vaan, jospa ohjekirjoissa ois neuvoja... ;)

Talvivanteiden keskireiän halkaisija on 72,6 mm specsien mukaan, jotka vanteiden myyjä antoi. Keskikuppeja/keskiöitä etsin; jää hölmön näköinen monttu keskelle nättiä vannetta... onko tuo 72,6 mm ainoa mitta, jota tarvitaan? Onko keskiön oltava tasan tuo 72,6 mm, vai onko liikkumavaraa käytännössä? Mistä näitä saa vai saako lähestulkoon mistä vaan rengasliikkeestä? Specialfälgarin sivuilta löytyi pari kivaa, mutta entä kuka niitä myy? Specialfälgarin sivuilta kun en löytänyt mitään tietoja, mistä tuotteita käytännössä pääsee ostamaan. Niiden hienompien lisäksi mua kiinnostaa myöskin sellaiset todella edulliset ja simppelit läpyskät, jotka nyt vaan pysyy kiinni... värjään vaikka itse ne mustaksi (vanteetkin on mustat).

Talvivanteiden keskireiän halkaisija on 72,6 mm specsien mukaan, jotka vanteiden myyjä antoi. Keskikuppeja/keskiöitä etsin; jää hölmön näköinen monttu keskelle nättiä vannetta... onko tuo 72,6 mm ainoa mitta, jota tarvitaan? Onko keskiön oltava tasan tuo 72,6 mm, vai onko liikkumavaraa käytännössä? Mistä näitä saa vai saako lähestulkoon mistä vaan rengasliikkeestä? Specialfälgarin sivuilta löytyi pari kivaa, mutta entä kuka niitä myy? Specialfälgarin sivuilta kun en löytänyt mitään tietoja, mistä tuotteita käytännössä pääsee ostamaan. Niiden hienompien lisäksi mua kiinnostaa myöskin sellaiset todella edulliset ja simppelit läpyskät, jotka nyt vaan pysyy kiinni... värjään vaikka itse ne mustaksi (vanteetkin on mustat).
Se keskireiän koko ei kyllä kerro keskikupin koosta yhtään mitään. Keskireikä on se mistä vanne istuu navalle ja keskikupin reikä voi olla mitä tahansa nollan ja metrin väliltä. Vanteen valmistajalta saat siihen oikeat kupit. Tai ebaysta tai vastaavasta. Vannevalmistajalla on yleensä standardi "kuppikoko" kaikissa vanteissaan.

Paljonkohan suunnilleen maksaa vetokoukku asennuksineen autoon (käytettyyn)? googlettamalla en suoraan hintoja löytänyt mistään.
Selailin tossa muutamaa forumia ja irroitettavan koukun asennus on kalliimpaa ja maksaen jopa 600-900€ ja kiinteän aina 300-600 euron välillä. Näyttää siltä että riippuu aika lailla missä ja mihin tuon asentaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom