Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Selailin tossa muutamaa forumia ja irroitettavan koukun asennus on kalliimpaa ja maksaen jopa 600-900€ ja kiinteän aina 300-600 euron välillä. Näyttää siltä että riippuu aika lailla missä ja mihin tuon asentaa.

Sähkösarjahan tuossa on se suurin muuttuja. Koukku itsessään on halvimmillaan luokkaa 120€, mutta ne piuhat voivat maksaa tuplat tuosta. Ja työt siihen päälle. 2007 Passattiin asennutin kiinteän koukun pari vuotta sitten, ja kustansi 500€.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin tuossa sisätilanlämmittimen, mallia Defa 1200s (kuva)
Miten tuon kiinnitysalustan saa irti itse lämppäristä? Eikös tuo pitäisi lähteä vain vetämällä vai onko tuossa jotain ruuveja jotka pitää ensin avata? Helvetin tiukassa tuo ainakin on...
 
Ostin tuossa sisätilanlämmittimen, mallia Defa 1200s (kuva)
Miten tuon kiinnitysalustan saa irti itse lämppäristä? Eikös tuo pitäisi lähteä vain vetämällä vai onko tuossa jotain ruuveja jotka pitää ensin avata? Helvetin tiukassa tuo ainakin on...

Kyllä se muistaakseni ihan vetämällä lähti, kunhan uskalsi tarpeeksi käyttää voimaa. Pari vuotta sitten tuli asenneltua tollanen.
 
No sitten seuraava kysymys aiheeseen liittyen. Tuolle ei löydy mitään siistiä paikkaa Boran jalkatilasta, enkä haluaisi sitä väkisin alkaa ruuvaamaan mihinkään. Jos se nököttää lattialla, kierrättää se vain lattiailmaa eikä optimaalista lämmitystehoa saavuteta. Tähän mennessä olen sullonut lämmittimen pahvilaatikon apparin puolen kumisen lattiamaton alle ja laittanut defan nojaamaan sitä vasten, jotta ilma liikkuisi ylöspäin. Tämä viritys kuitenkin hieman arveluttaa, jos lämmitin jostain syystä kellahtaa huonoon asentoon ja syttyy vaikka tuleen.

Eli lyhyesti: mihin tuo nyt kannattaisi sijoittaa niin, että sen saisi kätevästi jemmaan ja että viritys olisi mahdollisimman paloturvallinen? Biltemasta sai jotain metallisia jalustoja tuohon tarkoitukseen, mutta ne on tarkoitettu Bilteman omille lämmittimille. Täytyy käydä katsastamassa ne joku päivä ja katsoa, saisiko Defan kiinnikeosaa jotenkin jämäkästi bilteman jalustaan kiinni... Mutta juu, sijoitusvinkkejä lämmittimille jos ei halua ruuvata seinään kiinni?
 
Osta tarpeeksi järeää kaksipuoleista teippiä (mallia teollisuus) ja laita sillä vänkärin puolen jalkatilaan (keskiseinän puolelle) osoittamaan viistosti ylös eli "kasvoja kohti". Mulla on ollut tolleen ja toimii. Ja tosiaan kun hakee kunnon kaksipuoleisen teipin joka on vähän kuin purukumilevyä niin sillä pysyy ilman ruuvailuja...
 
No sitten seuraava kysymys aiheeseen liittyen. Tuolle ei löydy mitään siistiä paikkaa Boran jalkatilasta, enkä haluaisi sitä väkisin alkaa ruuvaamaan mihinkään. Jos se nököttää lattialla, kierrättää se vain lattiailmaa eikä optimaalista lämmitystehoa saavuteta. Tähän mennessä olen sullonut lämmittimen pahvilaatikon apparin puolen kumisen lattiamaton alle ja laittanut defan nojaamaan sitä vasten, jotta ilma liikkuisi ylöspäin. Tämä viritys kuitenkin hieman arveluttaa, jos lämmitin jostain syystä kellahtaa huonoon asentoon ja syttyy vaikka tuleen.

Eli lyhyesti: mihin tuo nyt kannattaisi sijoittaa niin, että sen saisi kätevästi jemmaan ja että viritys olisi mahdollisimman paloturvallinen? Biltemasta sai jotain metallisia jalustoja tuohon tarkoitukseen, mutta ne on tarkoitettu Bilteman omille lämmittimille. Täytyy käydä katsastamassa ne joku päivä ja katsoa, saisiko Defan kiinnikeosaa jotenkin jämäkästi bilteman jalustaan kiinni... Mutta juu, sijoitusvinkkejä lämmittimille jos ei halua ruuvata seinään kiinni?

mulla ollut varmaan viimiset kymmenen vuotta apparin penkillä, painekyllästetty laudanpala pitämässä sitä suorallaan. saa se lauta olla ihan kyllästämätöntäkin;)
 
Mitäs mieltä olette 9-3ss 1.8t Saabbiin öljyn vaihtamisesta imemällä? Valmistajan mielipidettä ei tahdo löytyä asiaan.
Esim. mersuhan taas on suunnitellut vaihdot noin tehtäväksi kymmeniä vuosia sitten, mutta saab on uus tuttavuus..
 
Mitäs mieltä olette 9-3ss 1.8t Saabbiin öljyn vaihtamisesta imemällä? Valmistajan mielipidettä ei tahdo löytyä asiaan.
Esim. mersuhan taas on suunnitellut vaihdot noin tehtäväksi kymmeniä vuosia sitten, mutta saab on uus tuttavuus..
Miksi pitäisi imeä? Eikös paskat tule paremmin ulos valuttamalla?
 
Autoscoutin kautta voi valita hakuehtoihin autoliikkeen takuun. Onko tällä mitään merkitystä jos ostat käytetyn auton vaikka Italiasta? Ehkä voisi kuvitella, että se on jotenkin tarkistettu, koska voihan sen ostaa myös paikallinen..
 
Miksi pitäisi imeä? Eikös paskat tule paremmin ulos valuttamalla?
Ihan laiskuuttani ajattelin, kun ei tuo rivitalon asfalttipiha kovin houkuttele talvella öljynvaihtoon.. Ja tosiaan esim. mersu on suunniteltukin imuvaihtoja varten, vaikka kyllä siitäki kesällä vaihdan propun kautta.
 
No sitten seuraava kysymys aiheeseen liittyen. Tuolle ei löydy mitään siistiä paikkaa Boran jalkatilasta, enkä haluaisi sitä väkisin alkaa ruuvaamaan mihinkään. Jos se nököttää lattialla, kierrättää se vain lattiailmaa eikä optimaalista lämmitystehoa saavuteta. Tähän mennessä olen sullonut lämmittimen pahvilaatikon apparin puolen kumisen lattiamaton alle ja laittanut defan nojaamaan sitä vasten, jotta ilma liikkuisi ylöspäin. Tämä viritys kuitenkin hieman arveluttaa, jos lämmitin jostain syystä kellahtaa huonoon asentoon ja syttyy vaikka tuleen.

Eli lyhyesti: mihin tuo nyt kannattaisi sijoittaa niin, että sen saisi kätevästi jemmaan ja että viritys olisi mahdollisimman paloturvallinen? Biltemasta sai jotain metallisia jalustoja tuohon tarkoitukseen, mutta ne on tarkoitettu Bilteman omille lämmittimille. Täytyy käydä katsastamassa ne joku päivä ja katsoa, saisiko Defan kiinnikeosaa jotenkin jämäkästi bilteman jalustaan kiinni... Mutta juu, sijoitusvinkkejä lämmittimille jos ei halua ruuvata seinään kiinni?

Itse pähkäilin viime talvena samaa. En viitsinyt ruveta reikiä poraamaan autoon niin ostin tuollaisen Bilteman lämmittimille tarkoitetun telineen ja vääntelin sitä sen verran, että sain oman terminin siihen kiinni pultilla. Tuon jalat saa tungettua sen verran maton alle, että pysyy tukevasti paikallaan ajossakin. Nyt toiminut ok toista vuotta, jos haluaa vielä tukevammin telineeseen kiinni niin siihen voinee porata defan telineelle sopivia reikiä lisää. Omani on yhdellä pultilla kiinni ja tuntuu silläkin pysyvän tukevasti. Toimii hyvin, eikä ole pahasti vieressä istujankaan tiellä. Plussana myös, ettei koko härveliin tarvitse koskea kun on koko ajan oikeassa asennossa.
 
Juuh. Muistin, että minulla oli yksi Ikean lastulevyinen hyllylevy lojumassa ylimääräisenä nurkissa ja päädyin lopulta ruuvaamaan tuon Defan alustan siihen kiinni. Nyt se pysyy kivasti tossa apparin penkillä ja voi heittää esim penkin alle koko paskan ajon ajaksi jos apparin paikalle on joku tulossa.
 
Paljonkohan saisi mällätystä Golf-02:desta? V5 2.3, ajettu vain 80 000km, vuosihuollut tehty, 2xalut. Tekniikka tod. näk. ehjänä, tai ainakin ajoin sen siitä kolaripaikalta takaisin ruutuun eli n.100m, liikkui vaikka oli pussit pamahtanut. Syyläri voi kyllä olla entinen, en ole jaksanut repiä peltiä auki. Tämä siis tuunattu nokka suoraan edellä puuhun n. 60km/h.
Itsellä ei mitään hajua paljon noista raadoista maksetaan.

edit. Ja missä tätä kannattaisi kaupitella, netissä varmaan jossain, romarit kuulemma kusettaa huolella.
 
Lisää (mahdollisesti) tyhmiä kysymyksiä. Autona VW Bora 1.6 bensakoneella ja -03 vuosimalli. Tänään alkoi piippa huutaa ja ajotietokoneen ruutuun tuli jämäkän saksalaiseen tyyliin käskymuotoinen teksti "Service jetzt" eli "huoltoon heti". Koska olen autolla ajanut vasta vajaa 2000km itse, tuli housuun lusikallinen kun ajattelin että nyt se romu levisi. Kun mitään merkkivaloja ei ajon aikana syttynyt, rauhoituin ja huoltokirjaa selailtuani päädyin siihen käsitykseen, että auto pitäisi viedä määräaikaishuoltoon.

Varsinaiset kysymykset:
1) Mitä tuo määräaikaishuolto pitää sisällään ja mitä se suunnilleen maksaa?
2) Osaatteko pk-seudulta suositella luotettavaa ja huokeahkoa vw-huoltamoa?

Kiitos ja pahoittelut (mahdollisesti) tyhmistä kysymyksistä. Aikaisemmat omistamissani autoissa huoltotarpeen ilmaantuessa suurin kysymys on ollut, viitsiikö kyseistä ruoskaa edes huoltoon viedä ja jos, niin voiko tehdä ite McGyver-virityksellä vai joutuuko metskaamaan jonkun veroja kiertävän ulkomaista halpatyövoimaa käyttävän nyrkkipajan.
 
Sellaset ~145tkm, piirun alle. Jakopää uusittu 82tkm kieppeillä ja tuossa on 180tkm vaihtoväli, tosin monessa paikassa suositellaan että vaihdetaan 90-120tkm kohdilla kun tuolla jakopäässä on jossain puolassa muovinen kiinnike joka tuppaa kuulemma hajoamaan. Mutta jakopäätä ei siis ole tarvetta uusia vielä hetkeen.
 
Paljonkohan saisi mällätystä Golf-02:desta? V5 2.3, ajettu vain 80 000km, vuosihuollut tehty, 2xalut. Tekniikka tod. näk. ehjänä, tai ainakin ajoin sen siitä kolaripaikalta takaisin ruutuun eli n.100m, liikkui vaikka oli pussit pamahtanut. Syyläri voi kyllä olla entinen, en ole jaksanut repiä peltiä auki. Tämä siis tuunattu nokka suoraan edellä puuhun n. 60km/h.
Itsellä ei mitään hajua paljon noista raadoista maksetaan.

edit. Ja missä tätä kannattaisi kaupitella, netissä varmaan jossain, romarit kuulemma kusettaa huolella.

Laita mulle vaikka kuva mailiin niin voi olla että tarjoan jotain
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom