Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu

Juu, ero lienee juurikin tuossa tyhjäkäyntikierrosten tuntumassa. Heti kun laturin antama jännite on tarpeeksi korkea, lataussäädin pitää huolen ettei akulle mene sen enempää. Arvelisin, että 1500 kierroksesta lähtien on viimeistään täysi latausteho käytössä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu, ero lienee juurikin tuossa tyhjäkäyntikierrosten tuntumassa. Heti kun laturin antama jännite on tarpeeksi korkea, lataussäädin pitää huolen ettei akulle mene sen enempää. Arvelisin, että 1500 kierroksesta lähtien on viimeistään täysi latausteho käytössä.
Riippuen vielä akun varauksesta ja kuinka paljon kuormaa tulee auton sähkölaitteista.
 
Eli toisinsanoen sinulla ei ole pienintäkään käryä perusasioista, mutta kavereilta kiinnostaisi kerätä rahat pois? Entäs jos joku ei menekään niinkuin Römssöössä ja tarttis alkaa ihmettelemään missä vika on, olisiko hyvä tietää mikä minkäkin arvon pitäisi olla? Vai riittääkö vain se että on lastutusvehkeet? Ja miksi spoolaaminen on huono asia? Karttoja ottaisin mielelläni vastaan '95 Dodge Ramiin, 5,9 litraisella Cumminsin dieselillä.

ecuproject -> nimimerkki johnc -> YV. Siltä pitäisi löytyä Ramiin mappia jos lontoo sujuu. Muuten viestisi oli ihan aiheen ohi olevaa provoa joten jätän sen väliin. Tai kyllähän tuo automerkki ja mallikin oli ihan pelkkää provoa kun pakko oli sun siihenkin joku haastava rakkine keksiä. Vähän nimittäin epäilen että haluaisit oikeasti lastuttaa sen pihallasi seisovan ramin.. Olisit edes lämpimiksesi kokeillut olenko niin pihalla mitä yrität maalailla ja kysynyt mappeja 95 vuoden 1.6 corollaan. I'm out, lastuttakaa karalalla.
 
Olisit edes lämpimiksesi kokeillut olenko niin pihalla mitä yrität maalailla
Tähän väliin voisin varmaan kertoa että ton ikäinen Cummins on varustettu täysin mekaanisella P7100 syöttöpumpulla, eli sitä ei voi lastuttaa. Enpä siis ole kokenut halua lastuttaa omaa autoani, olen tyytynyt vaihtamaan kovia osia.
 
Mulla ei ole autooni ainuttakaan normaalia metallista avainta, vain kaukosäätimiä. Onnistuuko jostain liikkeestä saada tuohon lukkoon teetettyä sopiva avain?
 
Mulla ei ole autooni ainuttakaan normaalia metallista avainta, vain kaukosäätimiä. Onnistuuko jostain liikkeestä saada tuohon lukkoon teetettyä sopiva avain?

Tämän olet tietysti jo tarkistanut, mutta eihän sitä metallista "tikkua" ole niiden olemassa olevien avainten sisällä? Usein sieltä löytyvät nimittäin :D
 
Tämän olet tietysti jo tarkistanut, mutta eihän sitä metallista "tikkua" ole niiden olemassa olevien avainten sisällä? Usein sieltä löytyvät nimittäin :D

Syy miksi tuon avaimen tarvitsisin, oli tämänaamuinen episodi kuskin oven kanssa. Ovessa oli jotain mekaniikkaa jäätynyt siten että vaikka kapulasta nousi tappi ylös, ei lukko auennut. Muut ovet aukesi ok. Sain nyt auton työnnettyä sisään sulamaan ja rupesi toimimaan, mutta ajattelin että mitä jos sieltä menee ensi kerralla jotain paskaksi eikä se aukeakaan kaukkarilla.

Ovi siis ei auennut sisäpuoleltakaan -> ilman tuota avainta ei saisi ovea auki eikä pääsisi purkamaan ovipahveja vian selvittämiseksi. Tai saisihan sen ikkunanvälistä varmasti kaivettua, mutta mielummin avaisin ihan avaimella.

Pitää varmaan soittaa merkkiliikkeeseen. Pelottaa vaan että meneekö koko lukkopesä vaihtoon, koska ei ole malliavainta mitä vasten teettää...
 
Tämän olet tietysti jo tarkistanut, mutta eihän sitä metallista "tikkua" ole niiden olemassa olevien avainten sisällä? Usein sieltä löytyvät nimittäin :D
Vittu nyt on tyhmä olo :D Mulla oli se avain kädessä koko ajan.

Oli vaan jumissa tuo systeemi, ja piti painaa avaimen saab-logoa ihan perkeleen kovaa ja repiä samalla lenkistä niin sieltähän tuli ulos avain. Empä ole ennen tuollaiseen ratkaisuun törmännyt.

09062008006.jpg
 
Löysin nyt saabifoorumilta juttua että vois olla mahdollista :D Katselin kyllä molempia kapuloita kotona ja näyttivät umpinaisilta mutta niin siellä foorumeilla lukee että sisältä pitäs jollain ilveellä paljastua avain. Varmaan se on joku ruotsalaisten "hätätapauksessa riko kapula" -innovaatio ja tarvitsen vasaraa. Pitää katsoa kun kotiin pääsee...

Niissä on usein joku pieni painike,jota painamalla/siirtämällä tulee oven lukkoon tarkoitettu "avaimen kaltainen tikku" näkyville. Mulla ainakin useassa autossa ollut jo tuollainen.
 
Niissä on usein joku pieni painike,jota painamalla/siirtämällä tulee oven lukkoon tarkoitettu "avaimen kaltainen tikku" näkyville. Mulla ainakin useassa autossa ollut jo tuollainen.
Joo mullakin on ollut useita "stiletti" mallisia mutta tälläistä hienoa 2 osaan kokonaan purettavaa mallia en ollut ennen nähnyt
 
Joo mullakin on ollut useita "stiletti" mallisia mutta tälläistä hienoa 2 osaan kokonaan purettavaa mallia en ollut ennen nähnyt

Mä en siis tarkoita stilettimallista vaan sellaista, jossa avaimen sisältä vedetään ulos se "tikku". Siitä on hiukan hankalampi huomata sen ovenavaimen olemassaolo.

edit:
olitkin editoinut tuolla ylempänä viestiäsi, just tuollaista tarkoitin :D
 
Onko riskittömämpää ostaa käytettyä autoa autoliikkeen kautta kuin yksityisen omistajan? Onko autoliikkeillä jotain takuita tms vaihtoautoille?
 
Täälläpäi antaa jotku liikkeet muistaakseni tonnin/kuukauden taisi olla takuu.

Ja oha noi sellai "parempia" että ainaki putsattu kunnolla, tutkittu yleensä ettei ole paskana mitään ja toimii. Mutta varman löydät yksityiseltä paremman auton, mutta myös paljon huonompia kuin joistakin liikkeistä, pitää vaa olla enemmi tarkkana :D Ja liikkessä on se hintalisä mukana, etä voit saada yksityiseltä vähemmi ajetun/uudemman sen erotuksella. Tietenki täällä ainaki saa "liikkeen takaa" sellasia epäilyttäviä paskoja mille ei viittitä antaa takuuta ja hinta sen mukane, entine pomo osti audin sellai ja siitä lahos joku cdi- oxin tapane koneesta, uusi osa maksaa sen auton verra eli 800e :D Tosin takuun kanssa toimiva samanlaine ois maksanu n. 3k.
 
Mikähän mahtaa olla mun Mazda 626 1.8i:ssä('94) vialla ku tulpat oli ihan valkoiset ja nykii välillä aika reippaasti. Tuo vissiin kertoo siitä että laihalla käy, mutta missä vika? Voiko olla Lambda?
 
Onko riskittömämpää ostaa käytettyä autoa autoliikkeen kautta kuin yksityisen omistajan? Onko autoliikkeillä jotain takuita tms vaihtoautoille?
Molemmissa hyvät ja huonot puolensa, mutta liikkeessä on se etu että niissä on takuu. Mutta sekin toki riippuu tilanteesta jne. Siinä kannattaa olla tarkkana, jos jotain vähänkin
vanhempaa autoa ostaa ja hintaa vaikka tingit paljon, niin tarjous tms lapussa lukee "korjattavaksi", sillon eivät korvaa mitään vaikka leviäis kun ankan paska.

Edit:
Sleep-O: Voi toki. Päästömittauksella pääset aika pitkälle, näkyy aika selkeästi mikä siellä kusee.
 
Katsotaan jos nettimekaanikot osaisi suoralta kädeltä diagnisoida mun Ferrarin (Fiat Punton) vian. Eli pari kk moottorivalo palanut -> ajaessa auto välillä "nykii", vaikka ihan normaalisti tasaisesti painan kaasua. Tuntuu, että se nykäsee sillei sekunnin parin verran ja sitten taas normaalisti kulkee ilman mitään oireita. Joskus myös liikennevaloissa seistessä koko auto välillä "tärisee". Ei pahasti, mutta sillein että sen tuntee..

Osaakohan kukaan sanoa suoraan, että mikä siinä vois olla?
 
Käy vajaalla/sytytys pätkii? Katopa ensiksi että tulpanjohdot on ehjät/vaihda ne.

Ei noiden kuntoa yleensä päällepäin näe, joten parempi kuin vaihtaa suoraan, eikä mihinkään bilteman tai motonetin halvimpiin naruihin. Itse tulpatkin kannattaa uusia jos sitä ei ole äskettäin tehty.
 
Ei noiden kuntoa yleensä päällepäin näe, joten parempi kuin vaihtaa suoraan, eikä mihinkään bilteman tai motonetin halvimpiin naruihin. Itse tulpatkin kannattaa uusia jos sitä ei ole äskettäin tehty.

Moro no-body. Pitkästä aikaa. Mun pitäis alkaa jo maksaa sulle tästä!

Boldattuun kohtaan: Onnistuuko toi toimepide näin kädeltä jätkältä, ku multa joka on muutaman kerran akun vaihtanu itse?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom