Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On siinä vaan on tuo työmatka ja oikeastaan kaikki muutkin matkan sellasta kuuden minuutin luokkaa niin äkkiä varmaan akku kohtuu tyhjä jos haluaa lämpimällä autolla lähteä.Eikö sulla webastossa ole sisäpuhallusmahdollisuutta vai?
Ainaki aika monen vaimentajia tekevän firman mukaan asia ei ole noin yksioikoinen.
Bolt on sopii alkuperäiseen pakoputken laippaan ja slip on sujahtaa väliputken päälle.
Olisikin noin helppoa, ihan oikeasti, ei se noin mene. Ehkä 90-luvun vehkeissä, mutta ei nykyään sitten millään. Jatkakaa...
No hienosti kyllä kumosit kaiken vaan sanomalla että ei mene noin. Kyllä se meidän kaveripiirissä menee juurikin noin ja merkkejä ja vuosimalleja on useita. Eli kertoisitko sinä lähinnä että miksi se ei menisi niin?
Miten maallikko osaa esim uudehkossa, esim. noin 5 vuotiaassa dieselissä huomioida dpf:n toiminnan, kaasuläpän asennon, egr:n takaisinkierrätyksen määrän ja sen vaikutuksen polton aikaiseen lämpötilaan? eikö vaadittaisi hieman tietoa, että osaa säätää nuo kohdilleen, niin että poltto toimii kun ajetaan vakiota suuremmilla polttoainesyötöillä ja paineilla? nuo edellämainitut kun eivät tunnu edes onnistuvan softafirmoiltakaan aina.
Tai miten huomioidaan vaihtokohdassa ahtopaineen liiallinen nousu kytkimen säästämiseksi?
Sitten tietysti laitteisto, kaikkiin uusiin autoihin kun ei enää mennä obd:n kautta kiinni, saati sitten fyysisiä lastuja joita ole enää käytetty kymmeneen vuoteen. Eli vaatii aivan omat vehkeet mihin saa ecun kiinni, ja sitä ei pikkurahalla osteta.
Olen itse softannut kaikki autoni aina firmaa vaihtaen ja osa on toiminut paremmin kuin toiset. Olen myös softafirmassa nähnyt esimerkkinä tälläisen ns. maallikon softaaman, viritys oli onnistunut koska puuttui vajaa 10% tehoista ja vikavalot päällä...
On se siis mahdollista, mutta itse en pitkällä tikullakaan antaisi amatöörin koskea autoon, koska suurempi todennäköisyys on että kaikki menee reisille, varsinkin mitä uudempi auto.
Olen itsekin VEMS:sin lukuja räplännyt, ei se ydinfysiikkaa ole mutta mitä uudempaan mennään, sen enemmän pitää olla tietoa vahinkojen ehkäisemiseksi.
Onko huipputeho ainoa oikea mittari säädön onnistumiselle? Ilmeisesti on, koska huipputehon kierroslukua tulee pääsääntöisesti käytettyä jokapäiväisessä liikenteessä? Hyvin säädetyn moottorinohjauksen ja huonosti säädetyn moottorinohjauksen erottaa huipputehon sijaan siitä miten moottori toimii läpi alueen, ei pelkästään huipputehon eroista. Ja tuo toimivuus jokapäiväisessä ajossa on nimenomaan se asia, minkä takia ihmiset ovat valmiita maksamaan penkissä säätämisestä. Ihan vakiomoottorisissa laitteissa tulee penkissä isojakin heittoja karttoihin, eli mitään kaikissa samanlaisissa koneissa hyvin toimivaa karttaa ei pysty tekemään. Jos kompromissi ajettavuuden ja hinnan suhteen kelpaa, niin silloin joku valmis kartta täyttänee vaatimukset oikein loistavasti.Itse tunnut puhuvan moottorin säätämisestä siinä muodossa että siitä otetaan oikeasti kaikki irti. Tälle tielle ITSE lähtisin siinä vaiheessa kun pellin alle on lyöty jo sievonen summa fyrkkaa ja tarkotuksena on ottaa kaikki irti nykysestä kokoonpanosta esim sen takia että seuraava muutos vaatisi joko paljon rahaa tai paljon lisämuutoksia. Jos taas esimerkkinä on esim tuo oma saapiskani niin 230hp -> 270hp pelkästään lisäämällä happea niin tekijöitä löytyy jo kun sieniä sateelta. Vaihtoehtoisesti voisin viedä sen karalan penkkiin, maksaa tonnin, odottaa tunnin ja lähteä kotiin 275hp taskussa. Ero näkyy lähinnä lompakossa ja puhtaalla omallatunnolla voin sanoa että en pitäisin karalan ohjelmaa niin luotettavana kuin tuota 270hp softaa joka löytyy ympäri maailamaa jo kymmenistätuhansista autoista.
Onko huipputeho ainoa oikea mittari säädön onnistumiselle? Ilmeisesti on, koska huipputehon kierroslukua tulee pääsääntöisesti käytettyä jokapäiväisessä liikenteessä? Hyvin säädetyn moottorinohjauksen ja huonosti säädetyn moottorinohjauksen erottaa huipputehon sijaan siitä miten moottori toimii läpi alueen, ei pelkästään huipputehon eroista. Ja tuo toimivuus jokapäiväisessä ajossa on nimenomaan se asia, minkä takia ihmiset ovat valmiita maksamaan penkissä säätämisestä. Ihan vakiomoottorisissa laitteissa tulee penkissä isojakin heittoja karttoihin, eli mitään kaikissa samanlaisissa koneissa hyvin toimivaa karttaa ei pysty tekemään. Jos kompromissi ajettavuuden ja hinnan suhteen kelpaa, niin silloin joku valmis kartta täyttänee vaatimukset oikein loistavasti.
On siinä vaan on tuo työmatka ja oikeastaan kaikki muutkin matkan sellasta kuuden minuutin luokkaa niin äkkiä varmaan akku kohtuu tyhjä jos haluaa lämpimällä autolla lähteä.
Mitä tarkoitetaan puolimoottorilla? Eikös näitä ole vaihdeltu esim Toyotoihin viime aikoina...
Voiko öljynkiertohäiriö rikkoa myös puolimoottorin vaihtokuntoon?
No joo, sinä näemmä olet mielipiteesi muodostanut tämän yhden kartan erinomaisuudesta, joten mitäpä sitä väittämään vastaan. Jos kartta kerran on kymmenessä miljoonassa autossa, ei se ihan susi voi olla. Jokainen moottori on kuitenkin yksilö, eli vaikka moottori toimii ihan ok ja työntää hyvin voimaa pihalle, niin ajettavuutta saataisiin silti parannettua säätämällä penkissä kartta tälle kyseiselle yksilölle. Konerikkoja kartta ei varmastikaan aiheuta jos on edes sinne päin, mutta huonolla kartalla moottori saattaa esimerkiksi nykäistä moottorijarrulta kaasulle siirryttäessä, polttoaineenkulutus voi olla turhan suurta tai jotain muuta pientä mutta pidemmän päälle ärsyttävää.
Mutta jos nyt kuitenkin päätät hommata lastutusvehkeet ja alkaa ykkössatasilla kavereiden autoja virittämään, niin opettele edes tärkeimpien käyttämiesi ilmausten merkitys. Jos puhut ahtimen tehosta tai yrität kaikin tavoin välttää spoolaamista, voi kaveritkin jo alkaa epäillä kykyjäsi lastutusvehkeiden käyttäjänä. Ja jos vielä heittäisit ihan lonkalta, mihin säätäisit AFR:n 2000 kierroksella 5% kaasunasennolla? Entä 5000 kierroksella 100% kaasunasennolla? Tai onko 10:1 AFR hyvä vai huono, vai jotain siltä väliltä?
Missäköhän olisi halvinta pk-seudulla vaihtaa etupuskuri, kun joku apina on varmaan peruuttanut sitä päin? Kyselin parista firmasta hintoja ja kuulemma vajaan tonnin tulisi maksamaan kaikkinensa. Kuulostaa järkyttävän kalliilta, kun kyseessä on pelkkää muovia.
Liittyykö kysymyksesi tuohon avataressasi olevaan logoon ja vuosimallin 2000...2003 kulkineeseen? Onko jääny huohotinpäivitykset tekemättä?Voiko öljynkiertohäiriö rikkoa myös puolimoottorin vaihtokuntoon?