Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kumpi olisi parempi optimaalisen täytön kannalta, vakio venttiilit pitemmällä aukioloajalla vai suuremmat venttiilit rajummalla nostolla?
 
Onko jollain tietoa mitä muutoksia tuohon dieselin verotukseen nyt on tulossa tai jotain muuta infoa miksi ei dieseliä kannattaisi ostaa?
Olen uutta käyttistä kattomassa n.-08 ikäluokan autoista ja dieseleitä tuntuu nyt olevan tyrkyllä vaikka kuinka kun taas bensavehkeet on hinnoissaan. Myös kauppalehdessä oli juttua, että dieseleiden myynti on laskenut. Tosin siellä oli myös juttua, että bensamallien myynti on kasvanut odotettua vähemmän eli miksi sitä nyt on odotettu kasvavaksi?
Kilometrejä ei vuodessa paljoa tule eli jos tuosta dieselistä nyt jää se käyttövoimavero pois ja litrahinnat vain nousee niin ymmärtääkseni kuitenkin saattaisi olla kannattavampaa ostaa diesel, koska niissä on yleensä varsinkin isoissa autoissa kulutus pienempi kuin bensakoneisissa.
 
Jos auton bensankulutus on noussut selvästi ja pakoputki on nyt jonkin aikaa murissut normaalia möreämmin, niin eikös se todennäköisesti johdu siitä?
 
^ Sä vaan painat lappua vähän rajummin kun sulla on nyt ralliäänet :D

Mutta siis en kyllä keksi miten reikä putkessa vaikuttaisi bensankulutukseen.
 
Mutta siis en kyllä keksi miten reikä putkessa vaikuttaisi bensankulutukseen.
Paitsi jos vuotaa putken alupäästä ennen Lambdaa -> anturi "luulee" pakokaasussa olevan liikaa happea -> lisää bensaa -> kulutus kasvaa.
 
^^eli vaihtamalla pakoputki, pitäisi vika korjaantua? Ja jos ei bensankulutus laske normitasolle uuden pakoputkiston myötä, ni sit on jotain muuta vialla.. Voiko bensa valua jonnekin muualle? Voiko kyseessä olla jotain vakavampaa?
 
Ei kait lambdaa kuitenkaan pakoputkessa ole? Eikös ne yleensä ole ennen varsinaisen putkiston alkua pakosarjan ja katin välillä ja mahdollisesti liitoksessa heti katin jälkeen? Omat romut ollu aina sen verran vanhempia ettei niissä ainakaan itse pakoputkessa mitään antureita ole ollut.
 
Jos oman auton ilmoitettu ET on 35 ja pulttijako 5x100, niin mimmoset palikat tarvii väliin, jotta menee 5x112 ja ET33? adapterit nyt ainakin
 
Osaisko joku suositella pk-seudulta hyvää penkitys/säätöpaikkaa prätkälle? Toin syksyllä HD night rodin jenkeistä ja olis kiva käydä katsomassa millaisilla säädöillä kone laulaa.
 
Lambda-anturin vaihto merkkihuollossa 250 €. Voi moro! Kai sen osan voi käydä ostamassa vaikka motonetistä ja ajaa johonki pikkupuljuun vaihdettavaksi?

Korjaaja oli sitä mieltä puhelimessa, että saattaa myös ilmanputsari olla tukossa ja tästä syystä löpöä kuluu enemmän. Ota näistä nyt selvää..
 
Lambda-anturin vaihto merkkihuollossa 250 €. Voi moro! Kai sen osan voi käydä ostamassa vaikka motonetistä ja ajaa johonki pikkupuljuun vaihdettavaksi?

Korjaaja oli sitä mieltä puhelimessa, että saattaa myös ilmanputsari olla tukossa ja tästä syystä löpöä kuluu enemmän. Ota näistä nyt selvää..

Motonetistä uusi anturi 14-55€, vaihto noin 15min homma. Uudet liittimet tulee mukana yleensä.

Ilmanputsarin voit itsekin tarkistaa ja putsata. Katso myös tulppien tilanne ja osta uudet jos karstoittuneet.
 
Motonetistä uusi anturi 14-55€, vaihto noin 15min homma. Uudet liittimet tulee mukana yleensä.

Ilmanputsarin voit itsekin tarkistaa ja putsata. Katso myös tulppien tilanne ja osta uudet jos karstoittuneet.

Tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu just. Meinaat siis, että anturin pystyy vaihtaa jos vähääkään pysyy ruuvimeisseli kädessä? Auto pitää nostaa? On tossa yksi kaveri, joka parhaillaan opiskelee mekaanikoksi. Annan sille kotitehtävän.
 
Jos oman auton ilmoitettu ET on 35 ja pulttijako 5x100, niin mimmoset palikat tarvii väliin, jotta menee 5x112 ja ET33? adapterit nyt ainakin
Riippuu vanteen koosta siitä kuin ulos haluat vanteen jne.
Adapteri asioissa voi olla yhteyksissä esim tommys billettiin mistä saat tilattua toiveidesi mukaiset räätälöidyt adapterit mitkä kestää ja on turvalliset.

Tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu just. Meinaat siis, että anturin pystyy vaihtaa jos vähääkään pysyy ruuvimeisseli kädessä? Auto pitää nostaa? On tossa yksi kaveri, joka parhaillaan opiskelee mekaanikoksi. Annan sille kotitehtävän.

No ei sitä kyllä ruuvimeisselillä vaihda.:whip:
Nostaminen riippuu täysin autosta jossain onnistuu ilman nostamista ja jossain ei, mutta kun pääset itse anturiin käsiksi niin liitin irti ja kiintoavaimella tai anturille tarkoitetulla hylsyllä vanha pois ja uusi tilalle eli erittäin simppeli toimenpide.
 
Vaihdoin ilmansuodattimen ja heti väheni bensankulutus. (Jos ketään kiinnostaa).

Kannattaako jakohihnan + vesipumpun vaihto suorittaa aina merkkihuollossa vai voiko luottaa pikkukorjaamoihin? On niin saaaaaaatanan kallista hommaa merkkiliikkeissä..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom