Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Liittyykö kysymyksesi tuohon avataressasi olevaan logoon ja vuosimallin 2000...2003 kulkineeseen? Onko jääny huohotinpäivitykset tekemättä?

Ei liity. Pitäisikö tähän 9-3 vm 2000, 2,2 tidiin tehdä myös? Jotenkin olen aina ajatellut, että se on bensa-turbojen ongelma...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missäköhän olisi halvinta pk-seudulla vaihtaa etupuskuri, kun joku apina on varmaan peruuttanut sitä päin? Kyselin parista firmasta hintoja ja kuulemma vajaan tonnin tulisi maksamaan kaikkinensa. Kuulostaa järkyttävän kalliilta, kun kyseessä on pelkkää muovia.

Koska tämä on tyhmien kysymysten kerho ja olen utelias tietämään, ni tosiaan.Miten hieno auto täytyy olla että pelkkä puskuri on jo tonnin arvoinen?
 
Hei

Onko 5500 e liikaa 1999 vuosimallin opel astra bertoni 1.8? ajettu 150 000 Km. Autoa laitettu jonkunverran niin sisältä kuin ulkoa.
Kysymys ei sinänsä tyhmä, mutta allekirjoittaneen autojen hinta/laatu tieto olematon. :(
 
Hei

Onko 5500 e liikaa 1999 vuosimallin opel astra bertoni 1.8? ajettu 150 000 Km. Autoa laitettu jonkunverran niin sisältä kuin ulkoa.
Kysymys ei sinänsä tyhmä, mutta allekirjoittaneen autojen hinta/laatu tieto olematon. :(
Aika kova hinta tuon ikäisestä autosta kyllä.
Toki noiden hinnat pyörii noilla hujilla, alle ja yli. En tiedä mitä autolta haluat, onko se se ulkonäkö vai miksi juuri tuo? Noin vanhasta autosta en kuitenkaan maksaisi noin paljoa, kun kuitenkaan kyseessä ei ole mikään kovin spessu auto. Ehkä se on se snadisti sporttinen ulkonäkö joka sen hintaa sitten nostaa?
Mutta kerro ihmeessä vähän kriteerejäsi. :)
Ja tuon ikäluokan autossa niillä laittamisilla ei ole kamalasti hintaan vaikutusta. Ehkä voi olla helpompi tai vaikeampi myydä, riippuen miten on laitettu.
 
Aika kova hinta tuon ikäisestä autosta kyllä.
Toki noiden hinnat pyörii noilla hujilla, alle ja yli. En tiedä mitä autolta haluat, onko se se ulkonäkö vai miksi juuri tuo? Noin vanhasta autosta en kuitenkaan maksaisi noin paljoa, kun kuitenkaan kyseessä ei ole mikään kovin spessu auto. Ehkä se on se snadisti sporttinen ulkonäkö joka sen hintaa sitten nostaa?
Mutta kerro ihmeessä vähän kriteerejäsi. :)
Ja tuon ikäluokan autossa niillä laittamisilla ei ole kamalasti hintaan vaikutusta. Ehkä voi olla helpompi tai vaikeampi myydä, riippuen miten on laitettu.

Voi veljet ja kylän miehet :)

En osaa tarkasti sanoa mitä kaikkea tuohon on laitettu, mutta yritetään, eli:
Autoon laitettu levikkeet, etumaski ja siihen on hankittu kesä ja talvi vanteet. Autoa madallettu ja muutoskatsastettu.
Sisältä laitettu uudet penkit, uusi soitin ja muita pieniä modifikaatioita(rattia, mittaristoa jne jne)
Autoon ei ole tehty mitään isoja huoltoja. (Huolto-osia=kultus-osia lukuunottamatta[jarrupalat, suodattimet yms yms])

Auton ulkonäkö nyt lähinnä miellyttää itseä, joten sen takia tuota olen miettinyt... Ajattelin, että jos meikäläisen käytöllä kestää sen 2-3 vuotta, sitten myisin eteenpäin....
 
Kato sitten kanssa tarkkaan! Yleensä levikkeet + alustan madallus sekä varsinkin nuo sähköpuolen "modifikaatiot" on enemmänkin miinusta kuin plussaa autoa ostaessa.

Ne levikkeet on monesti kiinnitetty ihan miten sattuu, mulla oli kerran porailtu vaan suoraan reikiä pelteihin joista sitten lähtenyt ruostumaan kotelot sivulevikkeiden alta. Myös kaikenlaisia nippuside-virityksiä on nähty.

Sähköpuolelle jos on laiteltu soitinta, kaiuttimia, valoja ja mittaristoa modattu, kannattaa kysellä/katsoa tarkkaan mitä on tehty. Voi elämä sitten kun tulee sähkövikaa ja sieltä löytyy jonkun jonnen sokeripala-sähköteippi viritykset mitä pitäs alkaa selvittämään.

Isoin miinus kuitenkin yleensä on, että tuollaiset enemmän tuunatut autot on monesti olleet juuri nuorison suosikkeja. Eli tyypillisesti vaihtaneet omistajaa 1-2vuoden välein ja jokainen amis kerrallaan niillä rällännyt. Jopa perushuolloista on usein tingitty ja rahat laitettu ennemmin siihen tuuninkiin.

Nämä on tietenkin aina tapauskohtaisia, mutta aika paljon noita tuon ikäisiä autoja diilanneena en kyllä itelleni ostaisi tuninkipeliä, sen verran huonoja kokemuksia niistä on. Samalla rahalla voit saada liikkeestä uudemman, vähemmän ajetun alkuperäiskuntoisen tai "vanne-tuunatun" kunnon huoltokirjalla.
 
Isoin miinus kuitenkin yleensä on, että tuollaiset enemmän tuunatut autot on monesti olleet juuri nuorison suosikkeja. Eli tyypillisesti vaihtaneet omistajaa 1-2vuoden välein ja jokainen amis kerrallaan niillä rällännyt.
Tämä on kyllä niin totta.
Ja samasta syystä myös noita välttelisin.

Kuitenkaan nuo laitetut osat eivät tuon ikäisen auton myyntiarvoa nosta vaikka ne olisivat laittajalleen maksaneet mitä. Vaikuttanevat lähinnä myyntiaikaan. Joko puolesta tai vastaan...
 
Tämä on kyllä niin totta.
Ja samasta syystä myös noita välttelisin.

Kuitenkaan nuo laitetut osat eivät tuon ikäisen auton myyntiarvoa nosta vaikka ne olisivat laittajalleen maksaneet mitä. Vaikuttanevat lähinnä myyntiaikaan. Joko puolesta tai vastaan...

Tässä täytyy sanoa, että auto ollut 2 ihmisellä ennen meikäläistä. Eka omistaja oli silloin kun osti uutena 24-vuotias äijä, joka "tuunas" auton tuohon kuntoon. Seuraava omistaja oli ostajan pikkusisko, joka ajellut tällä autolla vuodesta 2004 lähtien... eli siinä mielessä ei ole "jonnet" päässeet auton kanssa kikkailemaan. :)

Mutta kiitos näkemyksistä... mikä teidän mielestänne olisi "oikea" hinta tälle autolla? alle 5000? alle 4500 maybe???
 
Kilometrit on kyl kohallaa, mut hinta ei todellakaa :D Kannattaa kattoa nettiautosta vähä vastaavien hintoja. Noi halvat korisarjat ja teinipaska- alustat ei paljoa maksa jos sellaset on pakko olla ja jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa enintään alentavasti.

Hyvännäköne auto astra kyl muuten on, ei siinä mitään, mutta itse ostaisin jonkun toisen yksilön jos et saa tingattua tuon hintaa reilusti alas. Jos halpaa perusautoa hakemassa eikä ole pakko olla Opel, niin kannattaa katsoa myös japanilaiset läpi, civicit ja corollat ei paljoa maksa ja kestää ihan puolueettomien testiraporttienkin mukaan. :)
 
Hinta on kohdallaan kilometrien/koneen/iän myötä, jos verrataan mitä noista pyydetään/on pyydetty. Ei se silti tarkoita, että se auto tuon arvoinen olisi.. En maksaisi. Tosin, aina löytyy joku joka maksaa, mutta sitä voi joutua odottamaan vuoden päivät... eli jos ostat, laita heti myyntiin niin pääset joskus eroonkin :)
 
Meneekö tää diesel verotus nyt tosiaan niin, että ensin valtio muutama vuosi sitten laski diesel autojen autoveroa, jotta sai nyt nostettu käyttöveroa? Eli suomeksi: valtio ensin kusetti ihmiset ostamaan diesel auton, jotta nyt voi kerätä niiltä tyhmiltä enempi rahaa? Kaiken huipuksi VTT kertoo laskelmiensa perusteella dieselin tulevan halvemmaksi entistä vähemmillä kilometreillä :rolleye:
 
Meneekö tää diesel verotus nyt tosiaan niin, että ensin valtio muutama vuosi sitten laski diesel autojen autoveroa, jotta sai nyt nostettu käyttöveroa? Eli suomeksi: valtio ensin kusetti ihmiset ostamaan diesel auton, jotta nyt voi kerätä niiltä tyhmiltä enempi rahaa? Kaiken huipuksi VTT kertoo laskelmiensa perusteella dieselin tulevan halvemmaksi entistä vähemmillä kilometreillä :rolleye:
Kyllähän se näin on ja sekös nakuttajalla ajevaa vituttaa!
 
Kaikkien autojen autoveroa muutettiin muutama vuosi sitten, osa laski, osa nousi, riippuen päästöistä.

Käyttövoimaveroa laskettiin 2012 alussa, polttoaineiden verotusta nostettiin niin bensan kuin dieselin osalta. Molempien käyttökulut kasvoivat.

Muutkin edellämainitut väittämät, no ne on vähän monimutkaisempia kuin kahteen muuttujaan liittyvät edellämainitut väittämät.

Itse ajan (ja olen ajanut) diisselillä ja huomattavasti halvemmalla kuin ns. vastaavalla bensakäyttöisellä ajoneuvolla, eli ei siis harmita yhtään.

Autovero nousee nyt 2012 alkupuolella, tässäkin päästöpainotteisesti, eli hankinnan verotusta.

VTT:n laskelmissa ei varmasti ole huomauttamista, tulos vain riippuu täysin siitä, mitä verrataan keskenään... diesel on halvempi pääosin kun kilometrit alkavat ylittämään 20tkm vuodessa kun verrataan ns. vastaavia bensa ja dieselautoja.
 
No ei se kyllä uusissa autoissa ole. Nuo pikkuiset uudet bensaturbot on hyötysuhteeltaan jo niin hyviä, että kulutus on käytännössä sama kuin yhtä ripeällä kiisselillä. Polttoaineen hintaero on olematon joten kun otetaan huomioon kiisselin verot ja kalliimoi hankintahinta, niin aika paljon enemmän kuin 20tkm saa ajaa että kannattaa. Tuon kun tuplaa niin ollaan lähempänä.
 
Voidi, kannattaa tarkistaa hieman omia olettamuksiasi. Laskin juuri vertailun autoliiton laskurilla 160hv tsi farkku golffille ja vastaavalle 140 hv dieselille. Ajokustannukset per vuosi menivät tasoihin 24 tkm:n kohdalla. Polttonesteen hinnan laitoin samaksi. En käyttänyt suoranaisesti auton valmistajan kulutuslukemia, vaan tein molempien autojen yhdistettyihin kulutuksiin pienen lisäyksen omien ajokokemuksieni perusteella. Dieseliin lisäsin 0,7 L/100 km ja bensa-versioon 1 L/100 km.
 
Mä tein samoja laskuja omalle autolle kuukausi takaperin ja päädyin vähän ronskimpaan tulokseen.

Johan suomen perustuslakikin kieltää tuplaverotuksen. Mitä on siis käyttövoimavero diesel-autossa kun se sama verotus on jo lisätty dieselin hintaan?

Tai siis kyllähän ne sitä laskivat, mutta aika merkityksettömän määrän kun otetaan huomioon että samalla lisättiin yli 10centtiä polttoaineen litrahintaan. Mulla aleni käyttövoimavero vuodessa noin 90 euroa. Kun auto kuluttaa sen 6L/100km niin siinä säästetty raha häviää jo alle 15tkm kohdalla.
 
Lataako auton laturi nopeammin korkeammilla kierroksilla? Eli esimerkiksi tyhjäkäynti paikoillaan versus maantieajo?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom