Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs alan miehet arvioi hintaa A6:n koneen (2.0 TSFI) lastutukselle?

Ja kuulostaako tuollainen netistä löydetty tehojen lisäys realistiselta?

Audi A6 2.0T FSI
2006-03-30
Audi A6 has a 170Hp version of the popular TFSI engine. Now we have PPC tuning for that one as well.

power: 232Hp
torque: 343Nm

Kyl toi mun mielestä suht koht realistiselta vaikuttaa. Sama kone on kuitenkin käytössä GTI golfissa ja siinä vakiotehot on 200hv. Siihen 30 hv lisää onnistuu ahdetussa autossa ihan vain ahtopaineiden nostolla.
 
Noissa hinnoissa se varmaan pyörii. Halvimmat on yleismallin lastuja, kun taas kalliimmat säädetään autokohtaisesti. Autokohtaisesti säädetty lastu on aina parempi.
 
"kytkin vaihdettu 1,5v sitten, jarrut on vastikään vaihdettu" tommosen käsityksen sain myyntipuheesta.
Varmaan kaksoismassapyörällä oleva, noihin on saannut vaihtaa osia aika pienilläkin kilometreillä, tyhjäkäynnillä saattaa kuulua ylimäärisiä ääniä ja ajossa ravistaa jos on vaihdon tarpeessa, vag foorumilla löytyy enemmän juttua.
 
Kuinka helppo on saada liikennekäytöstä poistettu auto takasin liikennekkäyttöön?

Tiedän et helpointa on mennä katsastuskonttorille mut sellasta ei kuitenkaan oo ku 40 kilsan päässä.Luin AKE:sta et voi tehdä verkkopankkitunnuksilla,joitakaan ei oo.

Mut sit jostain kuulin et pelkkä soitto vakuutusyhtiöön riittää?
 
Kuinka helppo on saada liikennekäytöstä poistettu auto takasin liikennekkäyttöön?

Tiedän et helpointa on mennä katsastuskonttorille mut sellasta ei kuitenkaan oo ku 40 kilsan päässä.Luin AKE:sta et voi tehdä verkkopankkitunnuksilla,joitakaan ei oo.

Mut sit jostain kuulin et pelkkä soitto vakuutusyhtiöön riittää?
Jos kilvet paikallaan niin pystyy tekemään käsittääksi vain verkkopankkitunnuksilla tai konttorissa ja jos ei kilpiä niin pelkästään konttorilla, en usko että saa soittamalla koska kyseessä on maksullinen palvelu. Vakuutukset saa voimaan puhelin soitolla.
 
Noissa hinnoissa se varmaan pyörii. Halvimmat on yleismallin lastuja, kun taas kalliimmat säädetään autokohtaisesti. Autokohtaisesti säädetty lastu on aina parempi.

Yleismallinlastut on pelkästään puukotettu ja nostettu arvoja niin että tehotuotto on esim 20% vakiota suurempi. Jos itseni pitäisi lähteä autoa lastuttamaan ja budjetti olisi noinkin suuri kuin vaikka 700e niin pistäsin googlen laulamaan, ostaisin itselleni lastutusvehkeet ja tutustuisin lontoon kielisiin softausfoorumeihin ja nakertelisin itse lastun paikalleen. Lisäksi kun tiedostaa kuinka paljon jengi nykyään puukottaa lähes kaikkia ahdettuja autoja ja malleja niin suurimpaan osaan löytyy valmis karttapohja ja täts it. Sen jälkeen paat kamat laulamaan ja pusket muutamalle kaverille muutamalla ykkössatasella softan menemään niin pankkitili näyttää plussaa. Siinä vaiheessa kun oikeesti sitten otetaan ne viimesetkin hevoset irti niin voipi sitten soittaa karalalle että saako penkkiä vuokralle omaankäyttöön ;)
 
Yleismallinlastut on pelkästään puukotettu ja nostettu arvoja niin että tehotuotto on esim 20% vakiota suurempi. Jos itseni pitäisi lähteä autoa lastuttamaan ja budjetti olisi noinkin suuri kuin vaikka 700e niin pistäsin googlen laulamaan, ostaisin itselleni lastutusvehkeet ja tutustuisin lontoon kielisiin softausfoorumeihin ja nakertelisin itse lastun paikalleen. Lisäksi kun tiedostaa kuinka paljon jengi nykyään puukottaa lähes kaikkia ahdettuja autoja ja malleja niin suurimpaan osaan löytyy valmis karttapohja ja täts it. Sen jälkeen paat kamat laulamaan ja pusket muutamalle kaverille muutamalla ykkössatasella softan menemään niin pankkitili näyttää plussaa. Siinä vaiheessa kun oikeesti sitten otetaan ne viimesetkin hevoset irti niin voipi sitten soittaa karalalle että saako penkkiä vuokralle omaankäyttöön ;)

:) Olisikin noin helppoa, ihan oikeasti, ei se noin mene. Ehkä 90-luvun vehkeissä, mutta ei nykyään sitten millään. Jatkakaa...
 
Oiskos ketään amatöörifiksaajaa Jyväskylässä? Pitäs tuohon mun uudenkarhean 93 Carinan takapäähän vaihtaa joku pusla tai tukivarren pää tai vastaava joka siellä kolisee. Ei millään viittis viedä näihin varsinaisiin korjaamoihin kun niiden hinnat tuntuu karanneen lapasesta kunnolla. Yksi kaverin kaveri näitä mulle normisti tehnyt, mutta on nyt jossain kelkkahommissa koko talven.
 
Itselläni ois 87 opel kadet munamalli, 1.6 kone joka vissii käy vähän liian rikkaalla ni tehot vähän kateissa.Kulkee hädin tuskin 140 kilsaa tunnissa.Autossa on kuitenkin suht hieno ralliratti ja tosi hyvät talvirenkaat sekä alusta on tosi hyvässä kunnossa.Tartten ite autoa lauantaina mut sen jälkeen autossa olis 3 päivää leimaa vielä jäljellä ja verotkin on maksettu.Eli oisko tota mitään järkeä koittaa myydä muutamalla kympillä pelto tai varaosa-autoksi vai kantsisko vaan viedä suoraan romuttamolle?

Ku tosiaan en oo mitenkään hirveen ahne tosta autosta, ottaisin vaihdossakin siitä vastaan melkein mitä tahansa mikä voi olla ees teoreettisesti hyödyllistä.En tiiä onko mitään mieltä alkaa kaupitteleen niin pahaa romua, en vaa viittis antaa toimivaa autoa ilmaiseksi romuttamolle...
 
tarvitseeko prätkän bolt on vaimennin jotain tiivistemassaa liitoskohtaan?
 
Miten mahtais onnistua sisätilanpistoke vetää skoda fabiaan kun ei ole lohkolämppäriä, pelkkä webasto nyt. Googlailin ja vissii kohtuu simppeli homma jos on se lohko mutta onko tää nyt paljon vaikeampi homma? On noita varmaan jotain valmiita sarjoja olemassa mutta en taida osata hakea oikealla hakusanalla tai jotain...
 
Miten mahtais onnistua sisätilanpistoke vetää skoda fabiaan kun ei ole lohkolämppäriä, pelkkä webasto nyt. Googlailin ja vissii kohtuu simppeli homma jos on se lohko mutta onko tää nyt paljon vaikeampi homma? On noita varmaan jotain valmiita sarjoja olemassa mutta en taida osata hakea oikealla hakusanalla tai jotain...
Ei se sen vaikeampi homma sinänsä ole, mutta joudut vain hankkimaan lohkolämmittimen pistokkeen ja vetämään siitä sen kaapelin repsikan jalkatilaan. Toisaalta voi melkein jo kysyä, että miksi samalla ei asentaisi lohkolämmitintä jos asentaa kuitenkin pistokkeen ja sisätilanpistokkeen? Nuo pistokkeet ja johdot on kohtalaisen kallista tavaraa, mutta autotarvikeliikkeistä niitä löytyy hyllytavarana. Asennus on ihan pistokkeiden toisiinsa liittämistä eli helppoa kuin mikä.
 
Miten mahtais onnistua sisätilanpistoke vetää skoda fabiaan kun ei ole lohkolämppäriä, pelkkä webasto nyt. Googlailin ja vissii kohtuu simppeli homma jos on se lohko mutta onko tää nyt paljon vaikeampi homma? On noita varmaan jotain valmiita sarjoja olemassa mutta en taida osata hakea oikealla hakusanalla tai jotain...
Eikö sulla webastossa ole sisäpuhallusmahdollisuutta vai?
 
Onko kyseessä laippaliitos? Mikäli on eikä siihen ole erikseen tiivistettä niin voi olla ihan hyvä laittaa jotain massaa siihen.

Noissa taitaa tyyppillisesti olla "putki toisen päälle ja kiristin"-tyyppinen liitos. Sikäli kun osat ovat toisiinsa sopivia ei tartte mitään, mutta jos se tuhisee, niin ei se tiivistemassakaan varsinaisesti haittaa.
 
Toi Bolt on tarkottaa yleisesti tollasta laippaliitosta pulteilla ja Slip on tarkottaa jousi yms. kiinnitteistä päälleikkäin menevää liitosta, oli pakko tulla panemaa ku pilkku näytti nii hyvält:D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom