Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Tekeekö suuren virheen, jos ostaa n. 250 tkm ajetun Volkswagen Passat 1.8 turbon vm. 2001? Onko liikaa kilometrejä?

Täysin tapauskohtaista. Voi olla pirun hyvä ostos. Toisaalta 100tkm auto voi olla aivan fiasko.

Omat viimeiset autot ovat olleet järjestäin +300tkm ajettuja, eikä mitään valittamista. Tottakai kuluvia osia pitää vaihtaa, mutta niitä pitää vaihtaa myös vähemmän ajettuihin. Nykyisessä Saabissa mittarissa 411tkm ja hyvin menee.

Tuo Passat ainakin dieselinä kestää hyvin 400tkm. Tosta bensakoneesta en ole niin varma. Mulla oli samalla koneella A4, mutta vähemmän kilsoja. Mukava moottori kuitenkin luonteeltaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan se viellä Saksasta muilutettu? Ja sen jälkeen ollut jollakin teinillä?

ps. itse en ostas mutta en mä mitään autoista tiedäkään kun ajan opelilla ja ostaessa oli vain 105000km.
Suomi-auto kyseessä. Käytetty auto niin mistäpä sitä oikeasti tietää millaisessa käytössä ollut edellisillä omistajilla.

Tuo motti on yksi varmatoimisimmista bensamoottoreista maailmassa IMO! Puhumattakaan kuinka paljon parempi teho/kulutus suhteeltaan on esim 2.0 vapari tms.
Yksi kovasti viritettykin on lähipiirissä ja vakio alakerralla ajettu yli 350tkm!
Niin mäkin olen ymmärtänyt, että pitäisi olla ihan kestävä motti kyllä. Tämänpä takia tuota olenkin uskaltanut harkita, vaikka kilometrejä onkin kertynyt.

Täysin tapauskohtaista. Voi olla pirun hyvä ostos. Toisaalta 100tkm auto voi olla aivan fiasko.

Omat viimeiset autot ovat olleet järjestäin +300tkm ajettuja, eikä mitään valittamista. Tottakai kuluvia osia pitää vaihtaa, mutta niitä pitää vaihtaa myös vähemmän ajettuihin. Nykyisessä Saabissa mittarissa 411tkm ja hyvin menee.

Tuo Passat ainakin dieselinä kestää hyvin 400tkm. Tosta bensakoneesta en ole niin varma. Mulla oli samalla koneella A4, mutta vähemmän kilsoja. Mukava moottori kuitenkin luonteeltaan.
Tuo ostoksen hyvyys riippunee aika paljon tuurista? Tietenkin perusteellisesti pitää auto käydä läpi ennen ostospäätöstä, mutta mitään kovin "varmaa kikkaa" tulevien huolettomien ajokilometrien varmistamiseksi ei liene?
 
Tekeekö suuren virheen, jos ostaa n. 250 tkm ajetun Volkswagen Passat 1.8 turbon vm. 2001? Onko liikaa kilometrejä?
Voisihan sitä paljon suurempiakin virheitä tehdä. Ei tuo nyt paha vaihtoehto ole ja puhtaastihan tuo ostaminen on suhteessa siihen hintaan. Varmasti löytyy halvempiakin autoja ylläpitää kuin tuo. Konehan ei itessään huono ole.. Ainahan löytyy maanantai kappaleita jne. Mutta lähtökohtaisesti tuo ei ole se maailman halvin kone korjata. Vaikka se ei kalliistakaan päästä ole.. Jos ite osaat perushuollot tehdä niin eiköhän ne halpoja kilometrejä ole.. Kumminkin purkuosia on hyvin tarjolla jne. Mut varmasti luotettavampaakin autoa tuolla hinnalla löytyy.. Erityisesti jos ei sen suurempia intressejä ole sen suhteen mitä sieltä pellin alta löytyy..
 
Voisihan sitä paljon suurempiakin virheitä tehdä. Ei tuo nyt paha vaihtoehto ole ja puhtaastihan tuo ostaminen on suhteessa siihen hintaan. Varmasti löytyy halvempiakin autoja ylläpitää kuin tuo. Konehan ei itessään huono ole.. Ainahan löytyy maanantai kappaleita jne. Mutta lähtökohtaisesti tuo ei ole se maailman halvin kone korjata. Vaikka se ei kalliistakaan päästä ole.. Jos ite osaat perushuollot tehdä niin eiköhän ne halpoja kilometrejä ole.. Kumminkin purkuosia on hyvin tarjolla jne. Mut varmasti luotettavampaakin autoa tuolla hinnalla löytyy.. Erityisesti jos ei sen suurempia intressejä ole sen suhteen mitä sieltä pellin alta löytyy..
Itse asiassa tullut kateltua juuri tuolla koneella olevia Passatteja niiden väitetyn kestävyyden sekä kulutus/teho-suhteen takia. Emäntä ei halua isomoottorista tai suurikulutuksista, niin täytyy sitä potkua nyt jostain edes hiukan yrittää repiä. :D Itse asiassa toi auto olisi lastutettukin. Mahtaako se olennaisesti heikentää moottorin kestoa?
 
Itse asiassa tullut kateltua juuri tuolla koneella olevia Passatteja niiden väitetyn kestävyyden sekä kulutus/teho-suhteen takia. Emäntä ei halua isomoottorista tai suurikulutuksista, niin täytyy sitä potkua nyt jostain edes hiukan yrittää repiä. :D Itse asiassa toi auto olisi lastutettukin. Mahtaako se olennaisesti heikentää moottorin kestoa?

Se nyt on suhteellista.. Ainakin se kulkupuoli on lastulla havaittavissa määrin parempi. Olennaisesti oikein tehty lastutus ei heikennä moottorin kestoa.. Voimansiirto joutuu kyllä kovemmalle, kuin ns tehdaskoneella. Mutta sehän on puhtaasti kiinni siitä mitä haet. Harvempi autonsa lastuttanut ihminen haukkuu operaation jälkeen auton toimivan huonommin.. Kumminkin noilla kilometreillä on jo hyvin mahdollista täysin vakiokuntoisellakin autolla törmätä ongelmiin..
 
Tekeekö suuren virheen, jos ostaa n. 250 tkm ajetun Volkswagen Passat 1.8 turbon vm. 2001? Onko liikaa kilometrejä?
Jos jollakulla on vielä kärkkäitä mielipiteitä liittyen tähän, niin kuuntelen mielelläni. :)

Ollaan hierottu kauppasummaa 6200 euroon ja varustelutaso on Highline. Ei pitäisi olla mitään vikaa taikka ylimääräisiä ääniä kuulua.
 
Vanha luotettava Mazda 626 vm 94(260tkm) on ruvennut savuttamaan kunnolla sinistä käynnistyksen yhteydessä. Tämä tapahtui pian sen jälkeen ku vaihdoin öljyt, jotkut Castrolit muistaakseni. Voiko uudet öljyt esimerkiksi kutistaa venttiilinohjauskumeja tms? Vai missähän mahtaa olla vika?
 
Eihän ole liikaa öljy. ilmanlämpökin vaikuttaa varsinkin kun kelit viilenee. mitä castrolia? magnatecin pitäisi vähentää öljynkulutusta tai kokeilee jotain valvolinen maxlifeä yms jotain muuta paljon ajetuille autoille tarkoitettua öljyä. Tosin jos ohjurin kumit on irronnut niin pölläyttely ei lopu ennen kuin vaihtaa uudet ohjurinkumit. jos auto on vuodelta 94 niin aika todennäköisesti kumit on kovettuneet ja haurastuneet.
 
Öljyä on kyllä liikaa, sellainen 5-8mm yli rajan, lorahti vähän liikaa enkä jaksanut enään avata proppua sen takia. Magnateccia ei ollut, mutta jotain täyssynteettistä n 20€ maksoi 4 litraa Minimanissa :) Sitä vain ihmettelin ku viimeisestä öljynvaihdosta on 16tkm eikä ollut juurikaan mitään kadonnut öljyä sinä aikana ja konekin käy tosi hienosti ilman mitään sivuääniä. Ja nyt sitten yhtääkkiä pölläyttelee käynnistyksessä noin jos seissyt yön yli :/

Pitäiskö nuo ekstraöljyt ottaa pois?
 
Viime talvena hajos auton lämmitys pistokkeen kansi (mikä on auton etupuskirissa) ja sinne meni sit lunta ja ei saanu autoo lämmitettyy aina. Paljonko maksais uus pistoke ja onko vaikee vaihtaa itse?
 
Jos softatulla autolla ajaa kolarin, niin voiko edes teoriassa vakuutusyhtiö evätä korvauksia. Siis teoriassa. Kyse "normaalista" tehonlisäksestä, esim 150hp--> 180hp.

Oli vaan asiasta juttua yhden saivartelijan kanssa. Tietysti auton voi muutoskatsastaa, mutta lienee aika turhaa..
 
Viime talvena hajos auton lämmitys pistokkeen kansi (mikä on auton etupuskirissa) ja sinne meni sit lunta ja ei saanu autoo lämmitettyy aina. Paljonko maksais uus pistoke ja onko vaikee vaihtaa itse?

Hessumobiilista tms. tarvikeliikkeestä, Defan osanumero DA 418901 ja muutama euro on hintaa. Jos on edes hieman sorminäppäryyttä niin ei ole iso homma vaihtaa.
 
Jos softatulla autolla ajaa kolarin, niin voiko edes teoriassa vakuutusyhtiö evätä korvauksia. Siis teoriassa. Kyse "normaalista" tehonlisäksestä, esim 150hp--> 180hp.

Oli vaan asiasta juttua yhden saivartelijan kanssa. Tietysti auton voi muutoskatsastaa, mutta lienee aika turhaa..

Periaatteessa kyllä, mutta käsittääkseni heidän täytyy pystyä todistamaan että tehonlisäyksellä on ollut vaikutus onnettomuuteen ennenkuin he voivat evätä korvauksia. En ole koskaan kuullut näin käyneen ja edellä mainitun todistaminen on vaikeaa, niin en usko että on käytännössä mahdollista.
 
Tekeekö pahaa autolle, jos pitää lohkolämppäriä ja sisätilanlämmitintä päällä 8h yhtä kyytiä? Tolpastani on ajastin rikki, eli kun käännän kellon oikeaan kohtaan, se antaa jatkuvaa virtaa koko ajan.
 
Tekeekö pahaa autolle, jos pitää lohkolämppäriä ja sisätilanlämmitintä päällä 8h yhtä kyytiä? Tolpastani on ajastin rikki, eli kun käännän kellon oikeaan kohtaan, se antaa jatkuvaa virtaa koko ajan.
Ei sille mitään käy. Sähköä vaan menee turhaan.
 
MinKä ottaisitte mieluiten, ottaen huomioon hinnan, ulkonäön ja performanssin? Uusi chevrolet cruze, uusi ford focus vai uusi honda civic? Ja miksi
 
MinKä ottaisitte mieluiten, ottaen huomioon hinnan, ulkonäön ja performanssin? Uusi chevrolet cruze, uusi ford focus vai uusi honda civic? Ja miksi

Miten olet päätynyt juuri noihin kolmeen? Noista ottaisin varmaan Civicin. Itsellä on ennakkoluuloja enemmän noita kahta kohtaan, ei oikein muuta perustetta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom