Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Radion kuunteluun ei mitään high-end-vermeitä tarvita.
Tarkoituksena saada taaksekin vähän ääntä ettei etupenkillä mene kuulo kun takapenkillä tytär haluaa kuulla musiikkia...
Mihin se magneetti ottaa kiinni? Onko asia mahdollista korjata korotusrenkailla? Askartelet-paskartelet sellaiset vaikka vanerista. Tai katselet pienempiä kajareita, jos ne vaikka mahtuisi. Tai otat kuviosahan käteen ja teet tilaa, jos se on mahdollista. Tai vaihdat asennuspaikkaa. Mahdollisuuksia on vaikka millä mitalla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mihin se magneetti ottaa kiinni? Onko asia mahdollista korjata korotusrenkailla? Askartelet-paskartelet sellaiset vaikka vanerista. Tai katselet pienempiä kajareita, jos ne vaikka mahtuisi. Tai otat kuviosahan käteen ja teet tilaa, jos se on mahdollista. Tai vaihdat asennuspaikkaa. Mahdollisuuksia on vaikka millä mitalla.
Tarkoitus oli laittaa ne kajarit alkuperäisiin asennuspaikoihin, mutta se magneetti ottaa kiinni auton pelteihin. Tarpeeksi kun purkaa muoveja pois niin pääsee moukaroimaan peltejä vähän lyttyyn mutta kuiteskin magneetin halkaisija on sentin-puolitoista liian iso. Korotuspalikkaviritelmä kävi mielessä ja sillätavalla asennus onnistuisi korkeuden puolesta mutta sitten kaiutin liikkuisi vähän liikaa sivusuunnassa + tuohon sitten ritilä päälle = alkuperäinen asennusreikä näkyisi ritilän alta. Ja tarkoituksena olisi tosiaan laittaa kaiutin siten että "sitä ei huomaisi". Ja siksipä kyselin minkämerkkinen /-mallinen kaiutin ko. automalliin sopisi.... No, onhan tässä jo nelisen vuotta pärjätty ilmankin eli mitään hoppua ei ole :)
 
Itse en kyllä uskaltaisi ajella ajokiellossa olevalla kärryllä. Jos jotain sattuu,
liikenteessä, voi vakuutusyhtiö alkaa hankalaksi.
 
Eihän tällä ole mitään tekemistä vakuutusyhtiön kanssa. Katsastuskin on normaalisti voimassa.

Jos auto on AJOKIELLOSSA ( oli syy mikä tahansa ), niin kyllä vähän kummalta kuulostaa, että vakuutusyhtiö ihan yksiselitteisesti korvauksia alkaisi vahinkotilanteessa maksamaan. Mutuahan tämä vain on tosin.
 
Jos auto on AJOKIELLOSSA ( oli syy mikä tahansa ), niin kyllä vähän kummalta kuulostaa, että vakuutusyhtiö ihan yksiselitteisesti korvauksia alkaisi vahinkotilanteessa maksamaan. Mutuahan tämä vain on tosin.
Tarttee ne jonkun perusteen siihen korvausten eväämiseen, siis sellaisen joka vaikutti onnettomuuden syntymiseen. Verorästeillä ei hirveää vaikutusta ole auton ajettavuuteen, eli veikkaisin että korvaukset juoksee suht normaalisti.

Enemmän mua kiinnostaisi sanktiot mitä ajokiellossa olevalla autolla ajamisesta saa. Liikennekäytöstä poistetulla ajosta seuraa tonnin sakko, kannattaa varmaan tarkistaa Trafilta koskeeko sama myös ajokiellossa olevaa kärryä
 
Kymmenestä päiväsakosta joku puhui, kun googlettelin. Tässä on kyse periaatteesta, ei rahasta.

Taas soitin sille nilkille ja jätin asiallisen viestin vastaajaan. Jokohan sillä on mennyt luottotiedot, niin asialla ei ole mitään väliä. Eräpäivä oli siis 30.3.
Kuittaakohan Trafi tuon joskus tappiokseen ja auto on pois käyttökiellosta?

Laittakaa te sitten ostaessanne auto seuraava lause kauppakirjaan: ”Myyjä vastaa tämän sopimuksen allekirjoituspäivään asti kaikista ajoneuvoon kohdistuvista ajoneuvoveroista.”
 
Tarttee ne jonkun perusteen siihen korvausten eväämiseen, siis sellaisen joka vaikutti onnettomuuden syntymiseen. Verorästeillä ei hirveää vaikutusta ole auton ajettavuuteen, eli veikkaisin että korvaukset juoksee suht normaalisti.

Enemmän mua kiinnostaisi sanktiot mitä ajokiellossa olevalla autolla ajamisesta saa. Liikennekäytöstä poistetulla ajosta seuraa tonnin sakko, kannattaa varmaan tarkistaa Trafilta koskeeko sama myös ajokiellossa olevaa kärryä

Voipi olla. Toisaalta voihan auto olla täysin ajokuntoinen, vaikka esim. katsastuskaan ei olisi voimassa. Juokseeko silloinkin korvaukset normaalisti, eihän leimalla ole vaikutusta auton ajettavuuteen?

Sanktioista Trafin sivuilta:
Auton saa käyttöön maksamalla erääntyneet verot ja hakemalla rekisterikilvet poliisin ilmoittamalta katsastusasemalta.

Joka kuljettaa ajoneuvoa, josta on erääntynyttä ajoneuvoveroa suorittamatta, on tuomittava ajoneuvoverorikkomuksesta sakkoon.

Mistä sitten tuommoinen tonni tulee? Eikös sakot lasketa tulojen mukaan? Ei kai tonnin rikesakkoakaan ole olemassa?
 
Kuittaakohan Trafi tuon joskus tappiokseen ja auto on pois käyttökiellosta?
:hyper: Heti kun Suomi voittaa futiksen maailmanmestaruuden. Ei tossa oikeasti ole muuta mahdollisuutta kuin ite maksaa vero pois, edellistä omistajaa kun ei homma näytä kiinnostavan. Kaikki sanktiot ja muu aiheeseen liittyvä vitutus kuitenkin kolahtaa sulle

Voipi olla. Toisaalta voihan auto olla täysin ajokuntoinen, vaikka esim. katsastuskaan ei olisi voimassa. Juokseeko silloinkin korvaukset normaalisti, eihän leimalla ole vaikutusta auton ajettavuuteen?
Jos autossa ei ole ollut mitään teknistä vikaa joka on aiheuttanut tai edesauttanut onnettomuuden syntyä, niin käsittääkseni kyllä. Vakuutusyhtiö tarvitsee oikeasti jonkun perusteen vähentää maksettavaa korvausta, kokonaan korvauksia evätään tietääkseni todella harvoin.
 
Tietääkö kukaan saksalaista autoliikettä, jossa olisi paljon vaihtoautoja ja mittarinlukemaan voisi luottaa?
 
Volvo- ja muillekkin tietäjille kysymys: onko volvon s60 2.4 diesel koneiden 126hv ja 160 (jotain) hv koneissa ainoana erona lastu, vai ovatko kokonaan eri koneita? Eli jos ostaa tuon 126hv:n mallin, saako siitä lastulla tuon 160hp irti ilman sen kummempia virityksiä? Ja vaikuttaako millään tavalla esim manuaaliaskiin tai kytkimeen? Ja hintaa ko. operaatiolle?
 
Paljon maksaa sisäpistokkeen asentaminen?? Autona Fiat Punto -04
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom