^Jos jokin vesiletku on helposti luoksepäästävissä, niin riittäähän sekin, että vähän päästää astian pohjalle ja katsoo minkä väristä litkua tulee. Jos kokemus ja ymmärrys autoista on puhdas nolla, niin miettisin silti kahteen kertaan ennen kuin alkaisin letkuja repimään auki. Manuaalissa pitäisi kyllä olla jäähdytysnesteen tyyppi mainittuna ja jos siinä puhutaan glykolista, niin sitten oikea neste on sinistä tai vihreää (hyvin todennäköistä).
Jos tyhjennät järjestelmän, niin periaatteessa järjestelmä pitäisi huuhdella esim. puhtaalla vedellä tai uuden tyyppisellä nesteellä ennen lopullista täyttöä, kaikki neste kun ei valu ulos kerralla ja yhdestä paikasta.
Ja tämä "hiukkaskiihdyttimen rakentaminen" sulla on edessäsi jos nestettä katoaa, ensi kerralla nesteet nimittäin voivat vajeta vähän nykyistäkin enemmän ennen kuin huomaat ja siinä vaiheessa vaihdetaan pian kannentiivistettä, jolloin vertaus hiukkaskiihdyttimen rakentamiseen ei sinun kannaltasi ole enää oikeastikaan kovin kaukaa haettu. Korjaamon sedät toki vaihtavat senkin mielellään, mutta €€€€€.